Segaforum

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby ManoRevolver » 03 Sep 2006, 00:13:43

Maar dude, Sonic Rush!
In tijden niet zo'n vette Sonic game gespeeld!
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby ricepuppet » 03 Sep 2006, 07:12:15

Ik snap dit hele topic niet. Waar maakt iedereen zich druk om? Iedereen heeft zijn experts op gebieden, Mier (voor het geval je mij bedoelde met sommige uitspraken) ik zeg ook niks over 'skaten' in het algemeen; daar klop ik bij jou voor aan. Geen probleem, chill. Relax. Dude.

Up en downs, kuttijden, goede tijden, we hebben alles al meegemaakt hierzo. De een post nutteloos; lekker belangrijk, er wordt nog wat gepost. Mensen hoeven niet of wel te reageren, maar het forum draait wel. Het is helemaal crisis als niemand meer post.

Daarom gooi ik er (net als Vey toen) er wat posts tegenaan in verschillende afdelingen om mensen wat te laten lezen, anders sterft het forum helemaal het dal in.

Persoonlijk maak ik me niet druk (nooit gedaan) en ik snap ook niet waarom jullie je druk maken. Fuck Sega, Sony, Nintendo en Microsoft allemaal in een gangbang. Dag!
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Sen » 03 Sep 2006, 08:07:54

Juul wrote:Toppertjes misschien ja. Uitgezonderd van VF5 en misschien Condemned zit in dat rijtje geen echt goede game tussen.

Wellicht dat een Sega fan er zich mee kan vermaken, maar de gemiddelde consument zal bovenstaande games nauwelijks kopen. En ik heb altijd een voorliefde voor Sega gehad maar hier loop ik echt niet van warm. Allemaal games die een 'zeventje' waard zijn, meer niet.

En dat is mijn objectieve mening.


Sorry hoor, maar ik krijg hier dus meteen het idee van dat in discussie gaan niet eens zin heeft. Als ik dit lees denk ik echt WTF doe jij dan op een Sega forum????
Ik ben van mening dat Sega een moeilijke periode door is gegaan en daarna vooral na de eerste batch games van de vorige generatie een tijdje vrij weinig heeft uitgebracht. Maar ik zie nu nog steeds zoveel tofs. Het zijn vaak echt games die mij erg aanspreken. Het blijft natuurlijk altijd iets van smaak, een game hoeft geen 10 miljoen exemplaren verkocht hebben om een top game te zijn. Neem bijvoorbeeld nu Full auto, ik vind het eerlijk gezegd echt een heel toffe game (wat ik vooraf niet verwacht had).

Als ik kijk wat er aan zit te komen voor games, dan zijn veel van de games waar ik naar uit kijk Sega games. Ik kijk bijv. uit naar:
Golden Axe
Virtua tennis 3
Sega rally evo
Yakuza
Medieval total war 2
Call of duty 3
Pro evo 6
Import tuner racing
Nieuwe sonic op de 360
Singstar deel 7

en vast wel meer wat me nu niet te binnen schiet. En ik ben echt geen sega fanboy, die een beetje slechte games probeert op te hemelen. Ik vind het daadwerkelijk heel toffe games. Ik speel ook plenty niet Sega games dus ik ben niet eenzijdig wat dat betreft.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Ophyr » 03 Sep 2006, 08:30:12

Sonic op de PSP kijk ik ook enorm naar uit trouwens :D Eindelijk weer enigszins 2D, en 't brede scherm leent zich er ook goed voor lijkt me...
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby BDT » 03 Sep 2006, 10:52:02

zullen we dit topic maar sluiten? We don't need riots ;)
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Mier » 03 Sep 2006, 12:24:58

ik vind eigenlijk dat het topic wel een verrassende wending heeft gemaakt.
het gaat welliswaar over SEGA!!!
ik zie nu zelfs games in de lijstjes staan die verder op het forum nog niet eens besproken zijn.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Juul » 03 Sep 2006, 13:52:52

Even als reactie op Sen. Ik heb Sega altijd gemogen om hun soort games en de kwaliteit ervan. Veel van de games die ik hier al eerder noemde waren bijzonder in hun genre, sommige zelfs grensverleggend. Dat Arcade-stijltje heb ik ook altijd wel gemogen.

De huidige Sega games vind ik vaak gewoon te simpel eigenlijk, voor deze tijd. De next-gen Sonics hebben nooit het oude niveau gehaald, de nieuwe Sega Rally moet ook niet veel soeps zijn, Yakuza idem, Full Auto tegenvallend. Ik denk gewoon dat veel gebaseerd is op Sega nostalgie. De enige games waar ik naar uit kijk zijn VT3 en VF5.

En waarom kijk jij bijvoorbeeld uit naar Golden Axe? Dat is jouw goed recht, maar ik vind het allemaal oud nieuws.

Op Arcade gebied en ports ervan naar consoles is Sega wellicht nog steeds de nr. 1. En ik zal je ook zeggen dat ik me uren vermaakt heb met Outrun 2. Panzer Dragoon Orta was er ook zo eentje, maar dan houdt het wel op de laatste tijd. Super Monkey Ball vind ik dan nog wel goed voorbeeld van Sega's klasse.

Toppertjes vind ik games als Half-Life 2, Resident Evil 4, Okami, Katamari, Shadow of the Colossus, FF reeks. Ik vind gewoon dat Sega games van vandaag de dag in vergelijking hiermee gewoon verbleken.
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby Fonzi » 03 Sep 2006, 15:01:22

Ik kan er wel ergens inkomen dat de interesse voor Sega gedaald is. Ik volg Sega nog wel intensief maar koop al lang niet alle releases meer. Je kan je trouwens afvragen wat nu precies Sega games zijn. Zijn Full Auto, Otogi, Condemned, Spartan: Total Warior en alle andere games die door Sega gepublished worden dan echte Sega games ? Voor mij alvast niet, los van de kwaliteit van de games.

Ik geloof ook dat Sega intussen meer zijn plaatsje heeft gevonden in de gehele industrie na een moeilijk periode van console ontwikkelaar naar third party developer. De Sega/Sammy merger was wat mij betreft een goede zaak want dat gaf Sega meer financiële slagkracht. Ergens in het topic werd gezegd dat een merger met Namco mss beter was. Dit was het niet want Namco zat eveneens in de rode cijfers.

Sega die een plaatsje gevonden heeft in de gamesindustrie van nu is ook een groot nadeel. Er is veel minder ruimte voor experimentelere games (toch iets waar Sega altijd voor heeft gestaan). Ik zie bijvoorbeeld een nieuw Rez of Jet Set Radio gewoonweg niet verkopen. Ook voor arcadegames haalt de grote massa zijn neus op want 'ze zijn niet realistisch genoeg' en 'er zit geen verhaal in'. Als Sega dan besluit om minder arcadeachtige games uit te brengen, dan zijn de 'fans van vroeger' weer niet tevreden. Sega just can't win.

De beste games van de PS2/Xbox/GC generatie zijn voor mij toch nog steeds een aantal Sega Games. Panzer Dragoon Orta, F-Zero GX, Outrun2: CTC, Initial D: Special Stage...enz. Dat is natuurlijk allemaal heel subjectief maar ik heb altijd het gevoel dat Sega (samen met Capcom) games maakt die IK wil spelen. Ik ben ook wel de eerste om te zeggen dat de kwaliteit van de Sega games enorm kan wisselen. Ik koop daarom ook alleen de goede Sega games, net zoals ik probeer van andere ontwikkelaars de goede games te kopen.

Op het forum zelf heb ik niet zoveel aan te merken alleen dat ik liever zie dat er meer over games en gameplay gepraat wordt ipv zeur- en negatieve topics enz... maar voor de rest is dit toch een behoorlijk volwassen forum waarop zowel mensen die games importeren, retro-gamers als meer mainstream gamers het behoorlijk met elkaar kunnen vinden.

@Juul: Ik ga ervan uit dat je de next -gen Sonic, Sega Rally en Yakuza al gespeeld hebt aangezien je zegt dat ze te simpel zijn en niet veel soeps of het niveau van vroeger niet halen. Ik stel voor dat we op het forum, eens de games in de winkelrekken zitten, een goed gevulde topic hebben over bovengenoemde games. Idem voor VF5 en VT3...
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Juul » 03 Sep 2006, 15:12:57

Ten eerste had ik het over de 'next-gen Sonics' zoals die uitgebracht zijn op de GC/PS2/Xbox1. Dus niet degene die d'r aankomt voor de PS3 en Xbox 360. Die ziet er inderdaad veelbelovend uit (hoewel ik dat weleens eerder gehoord heb, even afwachten dus).

Voor de rest baseer ik mijn mening ook op reviews afkomstig van hoogstaande bronnen. De Sega Rally die zou verschijnen op de PS2 werd inderdaad bestempeld als 'simpel'. In ieder geval niet iets wat zou kunnen concurreren met games als WRC en CMR. Vol met bugs etc.

Yakuza zal vast een aardige game worden, maar zoveel vertrouwen heb ik er nu ook weer niet in. Ik ben van mening dat andere ontwikkelaars nu degene zijn met de originelere en kwalitatief betere games a la Sega.

Ow btw,
Sen wrote:maar ik krijg hier dus meteen het idee van dat in discussie gaan niet eens zin heeft

Hoezo dat? Ik sta open voor meningen van anderen. Ik heb alleen het gevoel dat ik omdat ik hier even beetje niet-positief zit te doen over Sega redelijk aangevallen word. Objectiviteit is een schone zaak...
Last edited by Juul on 03 Sep 2006, 15:17:29, edited 1 time in total.
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby Mier » 03 Sep 2006, 15:17:02

ManoRevolver wrote:Maar dude, Sonic Rush!
In tijden niet zo'n vette Sonic game gespeeld!


Ik heb hem even gespeelt en ik vond het een vette game.
Alleen speelde ik laatst klonoa 2 die ongeveer met de ps2 launch is uitgekomen,en daarna voelde sonic rush toch een beetje aan als "goed jatwerk"(de manier waarop de 2d levels zijn gecombineerd met de roterende boss levels).

IK ben wel benieuwd naar Yakuza,maar ik ben bang dat het niet de shenmue-achtige game is geworden als iedereen denkt.
Maar ik geef deze game het voordeel van de twijfel.

De site ziet er iig veelbelovend uit:

http://yakuza.sega-europe.com/en/main.html

Image
Image
Image
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Sen » 03 Sep 2006, 17:56:03

Juul wrote:
Ow btw,
Sen wrote:maar ik krijg hier dus meteen het idee van dat in discussie gaan niet eens zin heeft

Hoezo dat? Ik sta open voor meningen van anderen. Ik heb alleen het gevoel dat ik omdat ik hier even beetje niet-positief zit te doen over Sega redelijk aangevallen word. Objectiviteit is een schone zaak...


Sorry, mijn idee was niet juist. Je gaat wel degelijk de discussie aan. Maar ik kan me alleen niet in je mening vinden. Met Fonzi ben ik het al wat meer eens, maar ook niet met alles. Maar dat heb je altijd wel...

Trouwens wat betreft de door Sega published, maar niet developed games, ik vind dat ook moeilijk te zeggen. Vroeger had je dat echter nooit zo door en nam je alle spellen met een Sega logo aan als Sega spel, dus ik vind dat het wel degelijk iets van Sega blijft houden.

Oja en waaorm ik uitkijk naar Golden Axe, omdat ik me nog steeds super kan vermaken met de oude golden axe games (zeker deel 3), dus ik zou dolgraag een echt goed vervolg zien. Maar ik realiseer me dat het ook wel eens dik kan gaan tegenvallen. Time will tell.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Stepz » 03 Sep 2006, 19:31:13

En weer even on-topic:

Ik irriteer me aan mensen die bepaalde andere mensen hier steeds lopen op te naaien. Ik weet dat je er af en toe niks van aan moet trekken, maar sommige snappen dat niet... vind het soms gewoonweg lullig.

Ik vind het idd ook jammer dat we het minder over Sega hebben, maar ik vind het ook niet zo gek nee. Toen ik hier jaren geleden voor het eerst kwam had ik net geproefd van (nu nog steeds) mijn favoriete console. DC 4-ever!!!!

Ik irriteer me aan het feit dat MRS er niet meer is.... of lees ik alleen de verkeerde topics? Soms deed ie niet eens wat en er begon al een riot, haha. Zorgde voor een hoop lol.

Ik vind het jammer dat er zo weinig dames op onze forum aanwezig zijn... Beetje kletsen, beetje sjansen enzo... Daar zou het segacafé echt voor moeten zijn 8)

---------------------------------------

Wat ik wel goed vind is ook idd dat er nog steeds aardig wat die-hard segaforummers zijn! Xi gaf al 1000 x aan dat ie wilde stoppen enzo, maar hij is er nog steeds! RESPECT! Verder ook nog respect voor Niels dat ie de site nog steeds lopend houdt. En ook zeker respect voor de peepz die het segaforum eens of meerdere malen hebben gesponserd!!!!
Ik ken geen forum als deze en als er financiele probs zijn Niels, dan hoor ik het wel weer ;)

En btw, SEGA LEEFT EN BLIJFT LEVEN!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby ricepuppet » 04 Sep 2006, 07:42:18

Mag het topic dan nu dicht?
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Sen » 04 Sep 2006, 07:56:10

Why? Is tenminste een interessante topic...
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby SNKy » 04 Sep 2006, 07:57:56

Ah net te laat..
User avatar
SNKy
 
Posts: 1091
Joined: 11 Sep 2003, 17:29:29
Location: Netherlands

PreviousNext

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 18 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group