Jeej, we staan op de vijfde plaats . . .

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby Mirg » 09 May 2007, 08:53:20

Stepz wrote:Mwoa, ik vind het niet zo zeer dom overkomen, maar eerder nonchalant. Als ik met vrienden ben, weet ik van mezelf dat ik stoer hoef te doen o.i.d., maar ik scheld wel veel. Natuurlijk zijn er woorden die ik niet gebruik zoals die ene ziekte die met een 'k' begint enz.


Tja, je hebt vloeken en vloeken. "Ik ben fucking keihard op m'n motherfucking oog geslagen" vind ik vrij dom overkomen. "Hey, je bent daar iets vergeten." "Ach, kut, ik verander het even!" dan weer niet.
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby Stepz » 09 May 2007, 08:56:34

Dat is zo. Mee eens.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby markdegeweldenaar » 09 May 2007, 13:09:07

Mirg wrote:Van de website van Bond Tegen het Vloeken:

Gebruik alternatieve woorden
Het Nederlands is een kleurrijke taal, maar chronische vloekers, gebruiken steeds dezelfde afgesleten woorden. Neem de tijd om je eigen lijst van alternatieve krachttermen samen te stellen. Gebruik krachtige en toch grappige woorden (jus de pommes!) en ontwikkel de gewoonte om die te gebruiken in plaats van vloeken.


Dit is de enige alinea die je hoeft te lezen om tot de conclusie te komen dat je de Bond Tegen het Vloeken niet serieus hoeft te nemen. Gebruik "alternatieve woorden"? Alternatief als in 'in plaats van'?

Als iemand zichzelf aanleert om 'jus de pommes' te roepen in plaats van 'godverdomme' roept hij of zij eigenlijk nog steeds gewoon 'godverdomme'. Het idee en gevoel dat hij of zij erbij heeft is exact hetzelfde. Hypocriet, dus.

Voor de goede orde: ik vind vloeken vaak storend en het laat je een beetje dom overkomen.

Maar dan nog. Dat moeten die mensen dan zelf weten en ze hoeft niet de les gelezen te worden door een stelletje moraalridders die denkt de waarheid in pacht te hebben.

Ik vind mensen die in de trein zitten en stinken storend en dom overkomen, maar ik ga geen bond opstarten tegen irritante mensen in de trein. Dat moeten die mensen zelf weten en ik ga wel ergens anders zitten of staan als ik me er aan erger.

edit: ik ben het dus roerend met je eens :P
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby ManoRevolver » 09 May 2007, 13:46:06

Stinkerds in de trein moeten ze opknopen! In plaats van stilte coupés moeten er stinkerd coupés komen. Al die ongewassen varkens in één ruimte zodat ik ongestoord kan genieten van die ongelooflijk irritante piep in de trein!

Ik zou er bijna van gaan vloeken, godverdomme.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Previous

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group