Paramount en Dreamworks kiezen voor HD DVD

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby zendar » 22 Aug 2007, 05:31:31

Van exploitatie op dvd is de source toch vaak video :wink:
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Postby Loempiavreter » 22 Aug 2007, 15:09:05

zendar wrote:Van exploitatie op dvd is de source toch vaak video :wink:


Dat idee heb ik vaak ook, maar als daar zo lui over word gedaan, zal dat niet anders worden op BD of HDDVD?
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Mier » 22 Aug 2007, 15:17:30

Hahaha dvd niet veel beter dan vhs, die vind ik grappig!

Ten eerste, bewaar een vhs band maar eens 5 jaar en kijk hem dan nog maar eens.
Ik heb laatst nog een gesealede vhs band opengemaakt die al een jaar of 4 in de kast lag en bekeken en zelfs die vertoonde al sporen van slijtage, laat staan een band die je vaak bekijkt.

Als het om beeldkwaliteit gaat is een vhs band echt gaar vergeleken met dvd.

Met de hd-dvd en blueray films is het hetzelfde verhaal MITS je een hd-tv hebt want op een ouderwetse tv zie je vrijwel geen verschil.

Het boeit me niet welke er gaat winnen van blueray of hd-dvd, de kwaliteit is hetzelfde.
Ik koop uiteindelijk wel een ps2 vanwege de games en omdat de hardware tot nu toe stabiel lijkt in tegenstelling tot de 360.

Om film te kijken zal ik geen console aanschaffen, op de vorige generatie consoles (ps2,xbox) bleek ook al dat dvd's kijken een ramp was (films pakken niet, veel errors, kleinste krasjes maken films al onkijkbaar etc.).
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Loempiavreter » 22 Aug 2007, 15:49:05

Mier wrote:Hahaha dvd niet veel beter dan vhs, die vind ik grappig!


The Chinese Boxer op DVD was anders slechter als het VHS materiaal waar hij Hammer of Gods heet.

One Armed Swordsmen (Cash in op de One armed swordsman trilogy) heeft 2 dvd releases gehad, bij de eerste veel wegeknipt, en de 2e release mist de eerste 30 seconden en heeft ast van die groene/paarse vlekken die veel in het beeld verschijnen.

Ik wil niet zeggen dat dat de schuld is van de DVD maar ik zeg, als er al zo word gedaan bij DVD wie zegt dat dat niet zo doorgaat op BD of HDDVD? Natuurlijk zullen Hollywood films daar geen last van hebben, maar echte meesterwerken uit Italie of Hong Kong?
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby twisted » 23 Aug 2007, 04:55:22

Als ik een DVD op m'n ps3 afspeel dan is de beeld kwaliteit al beter dan op m'n dvd speler. Ik weet ook nier hoe het komt. Blu-ray is wel een wereld van verschil trouwens.
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby Razelim » 23 Aug 2007, 06:43:33

Dat komt omdat de PS3 (net als de 360) de DVD's upscaled. Zit er een verbeterde processor in, die het beeld van 576i naar 1080i/p kan verhogen. Dat hebben alle High-Def DVD spelers, en niet zozeer Blu-Ray of HD DVD
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Donny K. » 23 Aug 2007, 07:23:14

Dat komt omdat de ps3 en xbox 360 de boel upschalen. Mij maakt het ook niet zoveel uit welk formaat wint. Deze hele oorlog is overbodig en irritant. Het kost mensen alleen maar meer geld en uiteindelijk zullen de hybrid spelers de markt domineren (zie de dvd + - en ram oorlog van een paar jaar geleden)

Wat het afspelen van films betreft maakt het geen hol uit of je dat nu op een hddvd of een blu ray doet. Full HD is Full HD (1080 P) Op opslag gebied ga ik wel liever voor blu ray, om de simpele reden dat er veel meer data kwijt kan op een blu ray disk dan op een hddvd. Erg handig voor backups.

Tuurlijk, dankzij de extra ruimte die blu-ray biedt zou je meer content (deleted scenes, meerdere camera standpunten,complete series etc ) op 1 schijf kunnen persen. Maar inmiddels weten we wel dat dat toch niet gebeurt en we gewoon "netjes" 3 afleveringen per schijf kunnen krijgen zodat de consument to the max uitgeknepen kan worden. (zie dvd's)
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Razelim » 23 Aug 2007, 07:37:20

En je kiest niet gewoon voor Blu-Ray omdat je Microsoft het licht in de ogen niet gunt toevallig? ;)


(ik doe dat wel bij Sony namelijk)
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Donny K. » 23 Aug 2007, 07:45:48

Razelim wrote:En je kiest niet gewoon voor Blu-Ray omdat je Microsoft het licht in de ogen niet gunt toevallig? ;)


(ik doe dat wel bij Sony namelijk)


Toevallig niet :P Ik kies voor blu ray omdat er op een single layer BD-r 25 GIG aan data kan en op een HD DVD-r "maar" 15 terwijl ze in productie kwa prijs niet zoveel verschillen.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Razelim » 23 Aug 2007, 07:58:13

Terwijl voor de consument gewoon de HD DVD goedkoper in de winkel ligt bij je Free om de hoek.

Wat ik vind is dat die bedrijven eens moeten stoppen met piemel vergelijken en gewoon hun films op beide formaten moeten uitbrengen.

Qua computers, tja, Dell doet Blu-ray, Toshiba doet HD DVD, HP doet het allebei en ga zo maar door
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby Robert » 23 Aug 2007, 08:39:00

Ik hoop dat HD DVD gaat winnen, voornamelijk omdat het formaat op dit moment (nog) regio vrij is! Tevens zijn in de meeste gevallen de HD DVD versies nog goedkoper ook dan de Blue Ray versies (vooral in Europa).

Bookmark: amazon.com en koop je daar suf aan HD DVD's gemiddeld betaal je dan 14/15euro per film! 8)
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Loempiavreter » 23 Aug 2007, 09:22:46

Donny K. wrote:Tuurlijk, dankzij de extra ruimte die blu-ray biedt zou je meer content (deleted scenes, meerdere camera standpunten,complete series etc ) op 1 schijf kunnen persen. Maar inmiddels weten we wel dat dat toch niet gebeurt en we gewoon "netjes" 3 afleveringen per schijf kunnen krijgen zodat de consument to the max uitgeknepen kan worden. (zie dvd's)


Idd, waarom die extra ruimte promoten als ze toch maar 4 Episodes per DVD houden... 1 heel seizoen is teveel gevraagd
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Previous

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group