Tegenstrijdig nieuws

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Tegenstrijdig nieuws

Postby Donny K. » 01 Jul 2007, 09:51:04

Image


Lies, Damn lies and Statistics . . . :roll:
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby SeGaFrEaK » 01 Jul 2007, 12:55:56

Goed voor de economie al die rokers :lol:
<SeGaFrEaK>

"Like I told you, Im the REGULAR''
User avatar
SeGaFrEaK
 
Posts: 6082
Joined: 03 May 2001, 11:07:57
Location: Netherlands

Postby WithAttitude » 01 Jul 2007, 16:24:29

SeGaFrEaK wrote:Goed voor de economie al die rokers :lol:
Idd. een godsvermogen aan accijnzen.
Ik stel voor gratis gezondheids verzekering voor harde rokers.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Mier » 01 Jul 2007, 21:40:38

Hogere accijnzen en hogere ziektekosten voor rokers!
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby WithAttitude » 02 Jul 2007, 02:26:42

Mier wrote:Hogere accijnzen en hogere ziektekosten voor rokers!

En en ?! Waar slaat dat op? Alleen omdat jij het niet met ze eens bent moet je ze maar pesten?
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Razelim » 02 Jul 2007, 05:12:33

WithAttitude wrote:
Mier wrote:Hogere accijnzen en hogere ziektekosten voor rokers!

En en ?! Waar slaat dat op? Alleen omdat jij het niet met ze eens bent moet je ze maar pesten?


Alleen omdat jij rookt mogen de niet-rokers volgens jou je premie betalen?
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby klz_98 » 02 Jul 2007, 10:49:04

+1
klz_98
 
Posts: 2065
Joined: 02 Apr 2002, 09:35:36
Location: Echt

Postby Markam » 02 Jul 2007, 14:51:31

Razelim wrote:
WithAttitude wrote:
Mier wrote:Hogere accijnzen en hogere ziektekosten voor rokers!

En en ?! Waar slaat dat op? Alleen omdat jij het niet met ze eens bent moet je ze maar pesten?


Alleen omdat jij rookt mogen de niet-rokers volgens jou je premie betalen?


Dat iemand die rookt meer premie moet gaan betalen ok. Maar moeten mensen met een gevaarlijke baan dat dan ook? bv taxichauffers of buschauffeurs, die zitten de hele dag op de weg, best riskant, als je een ongeluk krijgt betalen ook al die lui er aan mee die niet dat gevaarlijke werk doen.

Sporten, kans op blessuren, daar zou ik niet aan mee willen betalen. Oh wacht mensen die op de bank zitten zijn ook niet gezond, nou daar betalen we ook niet aan mee.

bla bla vette crap dus dus rokers meer zouden moeten betalen en waarom hogere accijnzen? moet ik meer voor mijn biertje betalen dan jij omdat ik wel rook en jij niet :P

wil verder helemaal niet de bitch uit hangen, maar dat het leven voor rokers duurder moet worden omdat we roken is natuurlijk crap. Het is al duur genoeg want we roken!
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Mirg » 02 Jul 2007, 15:00:27

Markam wrote:Het is al duur genoeg want we roken!


Daar kun je eenvoudig zelf iets aan doen, toch? ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby markdegeweldenaar » 02 Jul 2007, 15:14:17

Markam wrote:
Razelim wrote:
WithAttitude wrote:
Mier wrote:Hogere accijnzen en hogere ziektekosten voor rokers!

En en ?! Waar slaat dat op? Alleen omdat jij het niet met ze eens bent moet je ze maar pesten?


Alleen omdat jij rookt mogen de niet-rokers volgens jou je premie betalen?


Dat iemand die rookt meer premie moet gaan betalen ok. Maar moeten mensen met een gevaarlijke baan dat dan ook? bv taxichauffers of buschauffeurs, die zitten de hele dag op de weg, best riskant, als je een ongeluk krijgt betalen ook al die lui er aan mee die niet dat gevaarlijke werk doen.

Sporten, kans op blessuren, daar zou ik niet aan mee willen betalen. Oh wacht mensen die op de bank zitten zijn ook niet gezond, nou daar betalen we ook niet aan mee.

bla bla vette crap dus dus rokers meer zouden moeten betalen en waarom hogere accijnzen? moet ik meer voor mijn biertje betalen dan jij omdat ik wel rook en jij niet :P

wil verder helemaal niet de bitch uit hangen, maar dat het leven voor rokers duurder moet worden omdat we roken is natuurlijk crap. Het is al duur genoeg want we roken!

Het verschil is natuurlijk dat de maatschappij chauffeurs (en andere banen) nodig heeft, terwijl roken geen enkel nut dient. En aan sporten zijn aanzienlijk meer voordelen verbonden dan nadelen.
Dit in tegenstelling tot roken, dat geen enkel redelijk voordeel of maatschappelijk nut kent, maar wel grote (maatschappelijke) nadelen.

Rokers nemen met hun volle verstand het risico zichzelf naar de kloten te helpen en het is van de gekken dat niet rokers hier, onder andere, de kosten van moeten dragen. Van mij mogen ze de accijnzen zo verhogen, dat alle extra medische onkosten ermee gedekt kunnen worden.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby Mier » 02 Jul 2007, 17:47:12

Het zou ook anders kunnen.
Laat de premies maar zoals ze zijn, maar zodra een roker klachten of een ziekte krijgt door het roken, dan moet de roker die kosten voor eigen rekening nemen.
Op die manier hoeft niemand meer premie te betalen en de rokers draaien zelf op voor de problemen die ze zelf veroorzaken.

Maar dit is volgens mij ethisch niet zo verantwoord.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby markdegeweldenaar » 02 Jul 2007, 19:04:42

Het probleem is ook dat rokers ook familie en zo hebben. Dat de roker door zijn eigen handelen in de problemen komt vind ik niet zo erg, maar als iemands vader of moeder longkanker heeft is het wel erg. Daarom hogere accijnzen, dan is het geld al binnen :).
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby Mier » 02 Jul 2007, 19:20:23

Mwoah dat vind ik niet echt meetellen.
Als ik word doodgereden door een auto is het ook zielig voor mijn nabestaanden (hoop ik :P ).
Als iemand die ik ken kettingroker is en longkanker krijgt, dan vind ik dat zeker heel erg.
Maar ik ben wel reeel en besef ik dat diegene daar zelf schuld aan heeft.

De dood is altijd erg voor nabestaanden, maar ik zou daar geen rekening mee houden wat dit betreft.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44


Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group