Ze hebben het eindelijk door bij Sega . . .

Dit is de gezellige hangplek op het forum. Praat over andere dingen dan Sega. Let wel op de regels die zijn gesteld aan topics. Geen sex, politieke en godsdienstige uitlokkingen.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Postby F-zero » 01 Apr 2007, 18:34:04

Heb vandaag Sonic CD de hele tijd zitten spelen. Vind de 2d sonics gewoon nog steeds fantastisch. Ik vind dit nog steeds de beste Sonic ook al oogt het level design soms wat amateuristisch. Het is echter meer tactiek en platforming en minder alleen maar rushen. Dat is opzich ook wel weer cool. Dan zijn er nog de verschillende soorten tijdperken..

En gisteren, toen ik in de trein van Utrecht naar Groningen zat heb ik de hele tijd Rush op de DS zitten spelen.

Daar kan die 3D shit echt niet tegenop imo.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Fonzi » 01 Apr 2007, 20:48:51

Ik geloof echt wel dat die 3D Sonic games een kans hebben, mits ze er eens idd de tijd voor nemen. Een 3D Sonic zonder bugs zou al hele vooruitgang zijn.

Ik denk ook dat ze Sonic gewoon minder snel moeten maken, ik weet dat dit net de trademark van Sonic is, maar het fucked de gameplay en camera gewoon te erg op.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Sen » 01 Apr 2007, 21:19:49

Ben het met je eens Fonzi.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby BDT » 01 Apr 2007, 21:59:31

F-zero wrote:Ik heb het al vaker gezegd; Sonic Team is gewoon een shit developer.

Het is gewoon zo. Niet alleen de Sonics vallen tegen, maar wat dacht je van Astro boy Ps2, Billie Hatcher met al zijn bugs en zo kun je nog wel doorgaan.

De laatste echt goede 3d game van Sonic Team moet toch echt Burning Rangers geweest zijn, of Sonic Adventure 1 nog... Burning en nights behoren tot mijn favoriete Saturn games, bizar contrast toch.

En ze moeten eens kappen met al die kansloze nieuwe personages. Het enige wat de fan wil zien is Sonic die door loopings rent. Zelfs tails mag vast wel van ze oprotten als playable character.


Je vergeet hun 3D game PSO(phantasy star online dus) en Chu Chu Rocket was ook fantastisch(2D :))

Ik ben vanaf dag 1 sonic fan en heb ze allemaal gespeeld. Van de Megadrive, Master System, Game Gear tot aan de nieuwste generatie. 360 Sonic was het absolute dieptepunt en die game heb ik maar tot de helft(of iets meer) van sonic zijn verhaal gespeeld. Echt te erg. Secret Rings was wat dat betreft een hele vooruitgang(maar lange van perfect)
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Appie » 02 Apr 2007, 13:20:07

BDT wrote:Je vergeet hun 3D game PSO(phantasy star online dus) en Chu Chu Rocket was ook fantastisch(2D :))

Laten we even niet vergeten hoe veel versies het PSO kostte om "foutloos" te zijn, kostte er namelijk 4 (meer als je op kleine dingen wil zeiken). PSO had pas het grootste deel van de DC ver.1 fouten eruit in de Cube versie 1.1 (1.0 loldupe bug). Zoals Fonzi zegt een bugloze game voor Sonic Team is al een hele kunst. Support voor hun PSO servers mocht ook al een wonder worden genoemd, andere games doen developers heel wat meer hun best voor die 10 euro per maand (PSO JP versie for the win: 12 euro per 3 maanden). Niet dat ik me niet vermaakt heb met PSO versie 1, integendeel, maar dat was meer dat het ondanks de grote fouten die erin zaten nog wel leuk was. Bij de Cube versie kreeg ik pas echt het idee: zo had DC versie 1 moeten zijn. Het laatste deel PSU moet zich diep schamen imo, slowdown op een 360 en ik denk dat we het allemaal over eens zijn dat die graphics van PSU 360 nou niet bepaald de 360 pushen zoals GoW bijv. moet er wel bij zeggen dat in GoW heb je ook wel eens een happering, maar niet zo erg als bij PSU.

Dus ja, werd eens tijd dat ST de stront uit z'n ogen haalde, want ze kunnen wel leuke games maken, orgineel ook (Samba anyone?).
Image
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby F-zero » 02 Apr 2007, 16:44:39

PSU is nog wel aardig, maar als MMORPG toch verre van perfect. Het is duidelijk een Ps2 port op de 360. Het is ook niet zoveel vernieuwend tegenover PSO op de DC.

Toch heeft ook PSU inderdaad die trademark Sonic Team bugs als clipping en slowdown. Dit hadden hun Saturn games ook, maar toen was dat gewoon te vergeven omdat vrijwel iedere 32 bit 3d game daar aan leed.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Sen » 02 Apr 2007, 16:55:46

PSU is wel aardig idd.
Maar het kon mijn aandacht niet langer dan een paar weken vasthouden.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby japancollector » 02 Apr 2007, 18:38:42

ik heb de 2 nieuwste delen nog niet gespeeld(xbox360 en ps3).Kan daar nog niet over oordelen .Ik vind zowel de oude en nieuwe delen goed .Ik vond sonic adventures/heroes toch een van de beste 3d games .was een actie platformer met actie tot punt a tot b.Eigelijk wat sonic daarvoor altijd was maar dan in 3d .shinobi en kunoichi vind ik ook erg goed. oldscool in 3d.En deze spellen zijn ook nog een uitdaging .Meeste games tegenwoordig lijken op devil may cry.

daarintegen vind ik mario zwaar achteruit is gegaan .Zeker since de n64 delen .kijk ik niet meer echt uit naar een nieuwe mario .Maar mario is ook meer een adventure geworden .opdrachten uitvoeren om sterren te sparen.zelfde gebied dingen doen .alleen de ds deel valt hier niet onder

bij sonic 3d delen was 1 deel me tegenviel qua nieuwere delen dat was shadow the hedgehog.Maar dat is ook eigelijk niet echt een sonic game

ik vond sonic advance 3 ook zeer goed .Beter dan de eerste 2 .ben ook erg benieuwd naar sonic rush

de 2 castlevania voor ps2 is in mijn ogen grootste dieptepunt in de serie .Vind zelf de n64 deel nog een stuk beter.de ds delen zien er daarintegen weer goed uit gezien heb
facebook winkel pagina SparksterGames
op marktplaats ben ik : click
op play.com : jceugamesale
op amazon.co.uk sparkstergames
op ebay ebay
User avatar
japancollector
 
Posts: 318
Joined: 05 Apr 2003, 14:29:49
Location: Netherlands

Postby Fonzi » 02 Apr 2007, 19:08:13

japancollector wrote:shinobi en kunoichi vind ik ook erg goed. oldscool in 3d.En deze spellen zijn ook nog een uitdaging .Meeste games tegenwoordig lijken op devil may cry.


Shinobi en Kunoichi (Nightshade) waren niet van Sonic Team maar van Overworks. Maar goed, mss weer twee games die een stukje Sega illustreren. Beide games zijn qua gameplay echt geweldig met een zeer strakke structuur en diepgang in het combo systeem. Eigenlijk beter dan Ninja Gaiden qua gameplay. Maar in de plaats dat Sega beide games wat langer in ontwikkeling houdt, ze een echt knappe grafische stijl geven, afwerken en de PS2 tot het uiterste pushen, krijgen we nu twee games die grafisch enorm saai zijn en dus door het grote publiek niet gekocht werden.

Moesten Shinobi en Nightshade echte grafische kleppers zijn geweest, in combinatie met de reeds aanwezige gameplay, dan had Sega weer twee franchises om trots op te zijn en die bovendien ook nog eens goed verkochten. Vroeger pushte Sega toch ook altijd zijn eigen hardware waarom kunnen ze dat niet voor andere hardware ?
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby F-zero » 02 Apr 2007, 20:17:25

Ik vind Mario ook crap. Mario heeft sinds Mario 64 geen 'echte' Mario game meer gehad. En dat is dus al 10 jaar geleden. Wel talloze cash-ins met zelfs voetbal. Op de DS is het wel aardig maar ook New Super Mario bros mist de magie van de oude Mario's. Ik vond het minder boeiend dan pakweg Mario 3 of zelfs de oude SMB. Dat heb ik ook wel een beetje met Rush. Ik vind hem heel vet, vetter dan alle 3D shit, maar als ik het naast Sonic 2 of Sonic CD zet dan is het toch 'net niet..'.

Sonic Adventure 1 was, in Sonics game, nog best goed en trouw aan het origineel. Het had een leuk leveldesign en ik vond ook dat het oude Sonic gevoel er in zat. Station Square vond ik een minpuntje. Als dat spel steeds 2 levels had en een boss dan was het voor mij een echt geslaagde 3D transitie geweest. Emerald Coast had bijvoorbeeld alle coole dingen van de oude Sonic levels. Ik heb in ieder geval altijd plezier met SA1 en heb hem ook meerdere malen helemaal doorgespeeld. Dat kan ik over zijn opvolgers niet zeggen.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Loempiavreter » 03 Apr 2007, 20:09:15

Fonzi wrote:
japancollector wrote:shinobi en kunoichi vind ik ook erg goed. oldscool in 3d.En deze spellen zijn ook nog een uitdaging .Meeste games tegenwoordig lijken op devil may cry.


Shinobi en Kunoichi (Nightshade) waren niet van Sonic Team maar van Overworks. Maar goed, mss weer twee games die een stukje Sega illustreren. Beide games zijn qua gameplay echt geweldig met een zeer strakke structuur en diepgang in het combo systeem. Eigenlijk beter dan Ninja Gaiden qua gameplay. Maar in de plaats dat Sega beide games wat langer in ontwikkeling houdt, ze een echt knappe grafische stijl geven, afwerken en de PS2 tot het uiterste pushen, krijgen we nu twee games die grafisch enorm saai zijn en dus door het grote publiek niet gekocht werden.

Moesten Shinobi en Nightshade echte grafische kleppers zijn geweest, in combinatie met de reeds aanwezige gameplay, dan had Sega weer twee franchises om trots op te zijn en die bovendien ook nog eens goed verkochten. Vroeger pushte Sega toch ook altijd zijn eigen hardware waarom kunnen ze dat niet voor andere hardware ?


Shinobi en Nightshade, waren voor mij toch echt 1 van de hoogtepunten van SEGA na de DC dood. Jammer van de level designs, en dat het vrij weinig met de ouwe shinobi's te maken heeft (als een eigen serie vond ik het waarschijnlijk nog beter, maarja de naam Shinobi kan de verkoop natuurlijk ook stimuleren).

Maar voor de rest zijn het echt topspellen, heerlijk systeem (Tate), lekker moeilijk, goede bossfights enzo kan ik nog wel ff doorgaan..

Sonic is voor mij dood, Sonic Team is gewoon een slechte ontwikkelaar. Alle portable sonic spellen worden door Dimps gemaakt (3e rangse ontwikkelaar) kan je nagaan hoe diep sonic is gezakt.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Previous

Return to Sega Cafe

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group