Akihabara / Japan trip vragen stel ze hier...

Het evenement georganiseerd door de oprichters van Segaforum. Een nieuwe datum voor het vijfde event,en of deze gaat komen is nog niet bekend. Eventueel kun je zelf hier je eigen meetings organiseren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Akihabara / Japan trip vragen stel ze hier...

Postby Akihabara » 28 Aug 2004, 03:31:08

Ik zag jullie topic over de eventuele trip naar Japan en vooral veel mensen praten over Akihabara.
Ik heb op een ander forum ook een Japan topic etc. maar ik dacht dat het misschien toch ook handig was voor jullie hier om al je vragen beantwoord te krijgen over Japan,Tokyo en Akihabara in het bijzonder want we zitten hier nou eenmaal op dit forum voor de videogames.
Dus mochten jullie vragen hebben over de trip naar Japan stel ze hier ik kan ze denk ik vaak wel beantwoorden.

Ps.ik hoop niet dat sega event het verkeerde forum was maar omdat hier al een topic stond over Japan reis leek het me handig em in de buurt te houden.

Groetjes

Ken
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby Psoman » 31 Aug 2004, 10:44:04

Ja heb wel vraagje hoe duur is het ongeveer ??? ticket/verblijf(1a2weken)/eten ik hoor het wel.
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Postby ManoRevolver » 31 Aug 2004, 11:43:35

Inderdaad.
Die vraag willen me vriendin en ik ook graag beantwoord hebben :).
Toevallig ook bekend met Shocker/Coffin in Tokyo/Osaka?
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Akihabara » 31 Aug 2004, 12:52:43

Nou je moet voor je vliegreis naar Japan (retour) rekenen op ongeveer 1000 euro.
Het is erg duur inderdaad maar je bent dan wel helemaal relaxed onder de panne en je hebt meer dan genoeg ruimte in het vliegtuig, zeker als je met JAL (Japan Airlines) reist.

Eten is niet duur in Japan en ook hotelkosten hoeven niet veel te zijn.
Een goede tip voor een hotel in Tokyo is het Juyoh hotel (http://www.juyoh.co.jp) waar een overnachting goedkoop is maar ook schoon en betrouwbaar en in de buurt van een station die je binnen 10 minuten in Akihabara brengt.
Een twinroom voor 2 personen is 46 euro en een single room voor 1 persoon is 24 euro.
In het hotel is Internet,douches zijn schoon, een badruimte,tv op de kamer, 7-11 om de hoek etc.

Reizen in Japan binnen Tokyo is echt wel te doen, je bent ongeveer 5 euro per dag kwijt per persoon als je een beetje rond wil reizen.
De veelbesproken Railpass raad ik niet aan, of je moet echt naar Osaka en van Osaka naar Kyoto en echt willen rondreizen, anders heeft het geen zin.De railpass is duur, je moet speciaal naar Shinjuku om em te activeren bij een bureau en het is gewoon makkelijker om kaartjes los te kopen vind ik persoonlijk.
Shinkansen een dag van tevoren bespreken en je zit in de Nozomi voor dezelfde prijs als de Hikari, terwijl de Nozomi sneller en luxer is!

Verblijven in Japan hoeft niet zo duur te zijn als mensen beweren, het is maar net hoe duur je het zelf maakt.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby Psoman » 31 Aug 2004, 15:26:54

Hey heel cool dat je die tips geeft maar hoe weet je nou welke trein je moet pakken staat toch namelijk allemaal japans ??? Hoe moet je dan oplossen want kom nie verder dan uh hallo [:D].
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Postby Akihabara » 01 Sep 2004, 00:27:56

Op elk station staan alle namen in het Engels aangegeven en er zijn metrokaarten waar alles in het Engels op staat.Het metrosysteem in Japan is heel efficient en vooral in Tokyo heel makkelijk. Tuurlijk is het altijd handig om standaard zinnetjes te leren voordat je gaat, mijn kennis van de Japanse taal heeft me altijd geholpen natuurlijk.

Zoek gewoon eens op internet iets op over de Yamanote line in Tokyo en je zult zien hoe makkelijk alles te vinden is,dat er om de 3 minuten stipt op tijd een metro vertrekt (metro/trein want echt een duidelijke scheiding als in Nederland is er niet), dat alles helemaal schoon is,heel erg druk maar echt de enige manier om je in Japan voor te bewegen, aan auto huren of dat soort rare ideeen hoef je niet eens te denken.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby Psoman » 01 Sep 2004, 11:39:18

Spreken ze btw in dat hotel ook engels ??? Of is het een en al japans en wat raad je aan een soort van woordenboek mee te nemen??
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Postby Droomkast » 01 Sep 2004, 14:12:27

Als je veel shit koopt.. consoles etc.. hoe stuur je die het goedkoopst naar nederland? En.. is dat makkelijk te regelen?
Droomkast
 
Posts: 803
Joined: 28 Apr 2004, 00:42:54

Postby Akihabara » 01 Sep 2004, 23:29:19

In het hotel spreken ze geen goed Engels maar het enige wat je hoeft te doen is je naam te zeggen, te betalen en je krijgt je sleutel. Van tevoren mailen is handig want de baas zelf kan wel goed Engels dus die kan alles voor je regelen.

Ik stuur gewoon voor ik weer terug ga naar Nederland een doos op naar Nederland met spullen die \'douane-gevoelig\' zijn,zoals PlayStation2 games etc.en de Neo Geo games en 2e hands Dreamcast etc.neem ik mee in me koffer.

Ik ga gewoon naar het postkantoor en koop een doos,ga naar het hotel,laad de zooi in en laat em achter bij het postkantoor.
Weekje later is het pakket in Nederland en altijd goed gegaan.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby Psoman » 03 Sep 2004, 09:22:33

Je kan toch ook gewoon paar lege koffers meenemen en daar allerlei game shit in doen of wordt je dan aangehouden bij de douane???
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Postby Akihabara » 03 Sep 2004, 16:00:28

Je mag maar 3 koffers meenemen naar Japan

Ik neem altijd 2 sporttassen mee en me rugtas...

Dan doe ik me rugtas in een sporttas en koop ik in Japan een extra sporttas...
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby Psoman » 08 Sep 2004, 18:05:55

Denk alleen dat die 3 koffers helemaal tot nok volzitten met gamez [:D] hoeveel heb je ongeveer nodig om daar echt 1a2 weken optimaal te verblijven??? (ticket+hotel+eten+gamez+consoles[:p]) in totaal dus bedoel ik. Wat is raadzaam om mee tenemen kwa geld en hoe zit met betalingen moet je gewoon japanse Yens halen of moet je overal betalen met CreditCard?
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Postby Akihabara » 09 Sep 2004, 07:32:35

Credit card nemen ze bijna nergens aan en Japanners hebben altijd cash bij zich,toeristen dus ook.Er zijn weinig pin opties,behalve op de grote stations en je moet gewoon van tevoren je geld ophalen,dan ben je zeker van geen problemen met geld,banken en postkantoren gaan ook vroeg dicht etc.

Ik denk dat als je echt los wilt gaan en dat ga je zonder twijfel,het is erg frustrerend om te weinig geld bij je te hebben lijkt me,dan ben je wel minstens 3000 euro kwijt.
Het is maar net hoe gek je je hobby maakt natuurlijk maar als je echt een beetje hardcore bent ben je dat echt minstens wel kwijt.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17


Return to 6. Sega Event

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group