De grote Segaforum Japan Trip 2005

Het evenement georganiseerd door de oprichters van Segaforum. Een nieuwe datum voor het vijfde event,en of deze gaat komen is nog niet bekend. Eventueel kun je zelf hier je eigen meetings organiseren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

De grote Segaforum Japan Trip 2005

Postby Appie » 20 Jan 2004, 21:50:15

Dit idee loopt al langer rond op het forum (yoda noemde het ooit) en is ook iets wat mij al lange tijd een erg leuk idee leek/lijkt. Het kwam laatst toevallig weer ter sprake in een telefoontje met Gouki die al graag mee wilde. En ik zat al langer met het idee te spelen er een topic over te maken. Dus bij deze.
Waarom pas in 2005 deze trip? Ik ben niet gek, tripje Japan kost veel knaken.
Geld dat niet bij de gemiddelde segaforummer op zijn rug groeit (en misschien moeten ze nog een paspoort halen ipv een identiteitskaart en weet ik wat voor meer redenen ik nog bedenken om dit niet binnen een half jaar te houden.
Ik dacht aan de zomer van 2005 (het liefst voor hoogseizoen of erna). Dat is zo\'n 17-18 maanden om alle knaken bij elkaar te sparen voor iedereen die mee wil en handel als paspoort te regelen etc.. Dat leek me dus wel voldoende tijd. En de meeste mensen hebben wel vakantie in de zomermaanden en aangezien het over een anderhalf jaar is, is er dus genoeg tijd om vrije dagen op te sparen en/of vrij te vragen voor de periode waarin we dan gaan.
Gouki en ik willen in ieder geval wel. Maar of er bij jullie animo voor is wil ik weten via dit topic. Yoda nog steeds interesse? Andere mensen?
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Biohazard » 20 Jan 2004, 21:56:52

Ik heb er ook wel interesse in... maar dan wil ik wel eerst wat meer details weten (wanneer precies, hoe lang, evt bijkomende kosten e.d.).
User avatar
Biohazard
 
Posts: 1998
Joined: 25 May 2001, 13:05:08

Postby SeGaFrEaK » 20 Jan 2004, 22:39:21

[:)] Ghehe sweet. Im in. Als het ooooooit doorgaat.
User avatar
SeGaFrEaK
 
Posts: 6082
Joined: 03 May 2001, 11:07:57
Location: Netherlands

Postby Dark|M » 20 Jan 2004, 22:42:56

Ik heb ook wel interesse... k loop al langer met het plan rond maarja ff naar Japan is in mijn ogen niet iets wat je zomaar doet.. Dus indien we het niet vergeten zijn in midden 2005 en er voldoende animo is en ik financieel goed zit dan zal ik het zeker serieus in overweging nemen..
User avatar
Dark|M
 
Posts: 808
Joined: 19 Jun 2002, 19:50:42
Location: Watnou woonplaats?

Postby Robert » 21 Jan 2004, 09:59:09

NOTE: ik zou aan komende zomer naar Japan gaan. Maar toen ik bezig ging met het plannen van de reis bleek al snel dat de zomer absoluut een van de slechtste momenten in het jaar is om er naar toe te gaan.

ik meende dat de goede maanden: maart / april / mei / (+ begin juni) waren. ik zal het nog wel even opzoeken en hier posten. vind het een leuk plan, al ga ik niet mee omdat ik zelf al ga [:D]
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Psoman » 21 Jan 2004, 11:24:20

Het lijkt me echt een cool idee maar of het ooit doorgaat is mijn een vraag ticket kost denk al gauw rond de 1000,-(in het hoogseizoen) dan nog hotel en ook nog eens gamez en als je terug gaat ook nog eens invoerrechten[:p].
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Postby Appie » 21 Jan 2004, 11:44:30

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Biohazard</i>
<br />Ik heb er ook wel interesse in... maar dan wil ik wel eerst wat meer details weten (wanneer precies, hoe lang, evt bijkomende kosten e.d.).
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Dat wanneer precies weet ik ook nog niet.
Hoelang? 1 of 2 weken? Bijkomende kosten?
Ticket (duur) alles wat je daar wil kopen en de mogelijke invoerrechten op de weg terug.
Voor de rest zou ik het niet weten

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door SeGaFrEaK</i>
<br />[:)] Ghehe sweet. Im in. Als het ooooooit doorgaat.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
laat ik het zo zeggen:
Gouki en ik gaan sowieso.
Dus als je mee wil: leuk!

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Dark|M</i>
<br />Ik heb ook wel interesse... k loop al langer met het plan rond maarja ff naar Japan is in mijn ogen niet iets wat je zomaar doet.. Dus indien we het niet vergeten zijn in midden 2005 en er voldoende animo is en ik financieel goed zit dan zal ik het zeker serieus in overweging nemen..
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Lees me post! Staat namelijk allang in dat het niet iets is wat je zomaar doet, daarom staat het ook gepland voor 2005! En we vergeten het niet aangezien ik hoop dat dit topic dan hier nog staat (sticky?). En voor 2005 is het wel mogelijk voor de gemiddelde forummer om financieel \"goed\" te zitten leek mij iig.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Robert</i>
<br />NOTE: ik zou aan komende zomer naar Japan gaan. Maar toen ik bezig ging met het plannen van de reis bleek al snel dat de zomer absoluut een van de slechtste momenten in het jaar is om er naar toe te gaan.

ik meende dat de goede maanden: maart / april / mei / (+ begin juni) waren. ik zal het nog wel even opzoeken en hier posten. vind het een leuk plan, al ga ik niet mee omdat ik zelf al ga [:D]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Ah ok thx voor de info. Misschien gaan we dan maar een paar maandjes eerder.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Gouki » 21 Jan 2004, 13:46:49

Hi,

Zoals appie al zei, ik wil idd mee! (ik moet wel het geld hebben) :-)
Ik ben er ook al een keer eerder geweest, toen ging ik ook min of meer zomaar in een keer!
Ik wil wel eens zien wie er ECHT geinteresserd zijn. Laten we wel reeel blijven, het is erg duur.
Maar als voorbeeldje, ik zat te denken aan maximaal 10 dagen te gaan, dit kan nog eventueel overlegd worden. Waarom 10 dagen? Het is zo ontzettend duur, dat je na 10 dagen vanzelf blut bent!
Waar wil (ik) naar toe, hier wordt natuurlijk ook nog overlegd: Tokio all the way. Er is genoeg te zien en het is zo enorm groot, dus Tokio, heeft iemand die echt meewil nog ander ideen, laat het ff weten.

Nog enkele andere informatie, hotels zijn erg duur, het is een en al business hotels!
Toen ik ben geweest, ben ik een een soort guesthouse geweest, wat ook al 30 dollar per dag kostte (zonder eten).
Nu staat de dollar erg laag en zijn vliegreizen erg goedkoop. Volgens mij kun je op dit moment voor 589 euro op en neer naar Tokyo met Air France of Lufthansa. Dat is echt goedkoop! (kijk op schiphol.nl)
Daarbij is het in de zomervakantie gaan het coolste en dan is het daar ook goed weer.
Plus daarbij hebben de meeste mensen vrij, of kunnen vrij nemen.

Als er dit jaar een soort van beslissing gaat vallen voor de mensen die er mee gaan lijkt het me cool, om een keer met die mensne bij elkaar te komen om een keer erover te praten.
Dit zal natuurlijk pas aan het eind van dit jaar zijn.

PatserGOUKI
User avatar
Gouki
wil 'patser' zijn
 
Posts: 1609
Joined: 30 May 2001, 17:10:25
Location: Netherlands

Postby Appie » 21 Jan 2004, 14:29:12

10 dagen lijkt me ook een goed plan en Tokyo ook.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Gouki » 21 Jan 2004, 15:15:12

Dacht ik al :-) En hoopte ik ook! LOL
Ik hoop dat er een paar mensen meegaan, maar ik betwijfel het, laat ik het anders zeggen eerst zien dan geloven.

Patser
User avatar
Gouki
wil 'patser' zijn
 
Posts: 1609
Joined: 30 May 2001, 17:10:25
Location: Netherlands

Postby Appie » 21 Jan 2004, 15:22:33

Nou Segafreak is \"in\" [:)]
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Vixion » 21 Jan 2004, 15:29:01

Ik heb dit idee ook al lang in me hoofd, maar omdat een Colatje in Tokyo al ruim een 10tje kost (in guldens) zijn de kosten erg hoog. Naast dat is Japan lekker duur, 2x zo duur als Engeland, minimaal... en ik als Anime-freak moet echt wel met minimaal 5000 euro opzoek naar Japan toe. Want ik wil niet weten wat ik er allemaal kan en zou gaan kopen.

Maar omdat het idee om deze zomer naar Amerika te gaan, wegens financiele redenen ook niet door kan gaan, zie ik dit ook best somber in voormezelf. Ik ga niet mee :) Ga wel een keer als ik het geld kan missen.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby Yoda » 21 Jan 2004, 17:14:11

ja zeker dat zie ik ook nog steeds zitten. zoiezo zal ik binnen niet al te lange tijd zeker gaan. ik lees regelmatig topics op http://www.kfcc.com/temple maar het blijkt lang nog niet zo makkelijk allemaal.

10 dagen koel. tokyo koel, akihabara!!!

hotel schijnt heel moeilijk ook te zijn en onbetaalbaar. dan heb je geloof ik een capsule hotel ofzo, weet niet meer precies de benaming. maar als je the 5th element hebt gezien. ze vliegen dan met dat cruise schip en slapen dan ook daarop in keilne hokjes. dit zijn dus dezelfde kleine hokjes (capsules). je hoort alteid dat je kenissen moet hebben en daar moet blijven maarja dat gaat moeilijk.

ik wil trauwens ook naar het studio ghibli muzeum ^^
Yoda
 
Posts: 9512
Joined: 03 May 2001, 18:56:18
Location: Netherlands

Postby SeGaFrEaK » 21 Jan 2004, 17:43:41

Voor de twijfelaars kijk ns op Segagadomain.com bij de special van gameshops in Japan.(\'Retrogaming in Japan\') Het kwijl loopt je in de mond [:)]
User avatar
SeGaFrEaK
 
Posts: 6082
Joined: 03 May 2001, 11:07:57
Location: Netherlands

Postby smithers » 21 Jan 2004, 17:57:09

Japan is wel een enorm duur land dus mensen vergis je niet! Wil je echt een beetje genieten (en waarschijnlijk dus ook de nodige games kopen en arcade-hallen bezoeken: zorg dat je ruim zit tegen 2005!

Ik ben zeker geïnteresseerd Ap, maar ik moet eerst ff 4 weken USA bij elkaar sprokkelen...
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Next

Return to 6. Sega Event

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group