De grote Segaforum Japan Trip 2005

Het evenement georganiseerd door de oprichters van Segaforum. Een nieuwe datum voor het vijfde event,en of deze gaat komen is nog niet bekend. Eventueel kun je zelf hier je eigen meetings organiseren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby -=O.P.G-RAMIN=- » 01 May 2004, 20:24:09

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Drax</i>
<br />Ik ga zo ie zo mee al denk ik wel dat ik wat langer blijf dan de rest aangezien ik daar nog lekker rond wil reizen en er zo een 3 maanden wil blijven. Lijkt me trouwens erg gezellie om met zn allen te gaan.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

k8ijk dat wilde ik nu ook ik will daarook heelang blijfen :) dus als jij ook 3maanden gata daan kom ik mee ;)
-=O.P.G-RAMIN=-
 
Posts: 935
Joined: 07 Sep 2001, 17:46:32
Location: Ireland

Postby jacky » 08 May 2004, 21:52:35

Ik heb in jakarta(indonesie)werkelijk waar genoten in de arcade\'s
Er zijn idd wel gigantisch veel zaken waar copy spellen worden verkocht maar in de mega winkelcentra\'s vind je ook wel originele waar gelukkig.
Die winkelcentra\'s beslaan complete wolkenkrabers(15 verdiepingen aan winkels,op elke derde etage een kleine speelhalen op de hoogste of juist de laagste verdieping een mega arcade hal 3 keer zo groot als de hal in scheveningen met de nieuwste games ook erg veel manga is daar maar dat vind ik niks.
.De prijzen zijn echt laag je betaald daar een twintigste deel van wat je in nederland kwijt bent in de arcade.
Voor omgerenkend 10 euro kun je de halve dag daar vermaken.
de oude speelhalklassiekers die kun je daar ook nog doen.
Zo vind je outrun en space harrier heel veel in de kleine speelhal.
wist je trouwens dat je je vaak heel erg in een shenmue sfeertje begeeft,de mensen zeggen exazt dezelfde dingen als in het spel,zo apart.
OOk de sfeer in de speelhallen en de steegjes is helemmaal idem aan het spel.Ik miste wel de een beetje de shops die oude juweeltjes heeft zoasl de famicon,of de saturn of een superfamicon,niks van deze oude goede stuf daar zul je echt voor naar japan moeten jammer genoeg .
Jammer genoeg want indonesie is zooooo goedkoop maar jammer is wel dat de winkels zoveel copies verkopen dat hoort niet.
X-box verkopen ze daar trouwens ook niet.althans vorig jaar niet.
eigen conclusie:
houd je van die typische sfeer die bij azie hoort en wil je met velen gamen in de arcade bezoek dan china of indonesie.
Bezoek vooral een van de leuke barren in de winkelcentra\'s die enkele speelkastenhebben,apart sfeertje,dit vind je ook in de hotels maar zijn dan wel een stukje duurder dan in de normale speelhallen.
een groot pluspunt:lowbudget werkelijk alles.
2e pluspunt:
De nieuwste snufjes en games zijn in deze landen te bekijken te bespelen maar laat je daar vooral eens adviseren in een winkel,daar bieden ze echte service.
grootste minpunt:ik miste de aanwezigheid van de retro games(oude games in winkels en de oude consoles)
ga je hiervoor dan moet je echt naar japan.
jacky
 
Posts: 130
Joined: 30 Sep 2001, 22:30:49
Location: veluwe

Postby jur16 » 12 May 2004, 19:35:31

ik wil ook naar japan.

-hoeveel gaat dat ong. kosten dan ? (ik weet wel dat het veel is)

Geld is een beetje een probleem hier
jur16
IPH-lover
 
Posts: 1238
Joined: 19 Jan 2004, 20:37:13
Location: Netherlands

Postby jur16 » 12 May 2004, 19:46:48

staat er ergens bij die japanse cursus ook het afabet, kan hem ff niet vfinden :)
jur16
IPH-lover
 
Posts: 1238
Joined: 19 Jan 2004, 20:37:13
Location: Netherlands

Postby Appie » 13 May 2004, 15:23:02

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door jur16</i>
<br />staat er ergens bij die japanse cursus ook het afabet, kan hem ff niet vfinden :)
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Hiragana en Katakana alfabet? Staat er gewoon in (neem aan dat je ntsc-uk link bedoelt).
Kanji heb ik me nog niet echt in verdiept [:)], maar dat is als ik het goed heb begrepen ook niet een alfabet, maar gewoon een rits combinaties (zo\'n 36.000 combo\'s [:)]) van symbolen en letters die de boodschap moeten over brengen.

Laatst nog een site\'tje gevonden dat mijn pad kruisde (heb nog geen tijd gehad om er naar te kijken)

http://www.sf.airnet.ne.jp/~ts/japanese/index.html
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby CecilBDemented » 05 Jun 2004, 22:56:18

ok lijkt mij ook lache
alleen gaat het echt veel geld kosten
vriend van me is geweest verleden jaar
die was voor 4 weken 5000 euro kwijt
ik denk dat met je 10 dagen zoon kleine 1400 euro kan gaan neer tellen
incl.

en oja neem een hele berg condooms mee
want zodra de japanse meiden door hebben dat je
nederlands ben of ander europees land willen ze je hebben
en nee dit is geen grapje [:)]
CecilBDemented
 
Posts: 311
Joined: 21 Jan 2004, 13:45:15
Location: Netherlands

Postby WithAttitude » 06 Jun 2004, 00:12:49

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door CecilBDemented</i>
en oja neem een hele berg condooms mee
want zodra de japanse meiden door hebben dat je
nederlands ben of ander europees land willen ze je hebben
en nee dit is geen grapje [:)]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Oke dan is de kogel door de kerk, ik ga.[}:)]
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Drax » 06 Jun 2004, 18:23:01

nee het zaad door de kerk toch?
Drax
 
Posts: 4400
Joined: 05 May 2001, 16:08:37
Location: Ede

Postby fenix the hunter » 06 Jun 2004, 18:27:12

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door WithAttitude</i>
<br /><blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door CecilBDemented</i>
en oja neem een hele berg condooms mee
want zodra de japanse meiden door hebben dat je
nederlands ben of ander europees land willen ze je hebben
en nee dit is geen grapje [:)]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Oke dan is de kogel door de kerk, ik ga.[}:)]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

WHA ik ga mee ! [:o)]
fenix the hunter
 
Posts: 1130
Joined: 29 Apr 2003, 14:55:16
Location: Uzbekistan

Postby smithers » 06 Jun 2004, 19:25:33

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door WithAttitude</i>
<br /><blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door CecilBDemented</i>
en oja neem een hele berg condooms mee
want zodra de japanse meiden door hebben dat je
nederlands ben of ander europees land willen ze je hebben
en nee dit is geen grapje [:)]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Oke dan is de kogel door de kerk, ik ga.[}:)]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

LOL!

Trouwens...1400 euro voor 10 dagen valt mij nog mee voor Japan.. ik denk dat je op meer moet rekenen (zeker aangezien de meesten nog \"souvenirs\" gaan kopen)
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Postby Vixion » 07 Jun 2004, 09:18:28

Maar 1400 euro voor 10 dagen Japan? Dat is helemaal niet veel, of is dat alleen de reis, en verblijf. Japan is een duur land om te leven, een glaasje cola kost al dik zo 15 gulden (zeg 8 euro) en om elke dag bij de McDonald te eten, of iets in die trant, nee.

Ik ben zelf ook van plan om over 2 jaar na me opleiding een week of 2 naar Japan te gaan, mede omdat ik weer begonnen ben met me \'curcus\' Japans, wat nu wel lekker opschiet, en omdat ik er toch eens in me leven geweest wil zijn.

Volgens mij moet op een zo dikke 2500 euro rekenen, vooral als je gat in de hand hebt op het gebied van \'souvenirs\' kopen.

En zoals ik hier al lees, hebben sommige mede forumers toch ook al een zwak qua Japanse vrouwen, ook een van de redenen dat ik wil, al zal het nu niet nodig zijn, me vriendin doet al genoeg goed, maar hoe is dat over 2 jaar? Ik weet het niet...

Toch sta ik nog steeds bij het punt, Ik ben in het verkeerde werelddeel geboren. En dat is waarom ik naar Japan wil.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby CecilBDemented » 07 Jun 2004, 20:59:23

1400 euro is exclusief
hij zat dan bij zoon gezin
uitwisseling dus eten kopen hoefde niet
maar was 2000 euro kwijt aan rijzen en voetsel
3000 euro aan goodies die die per post voor een deel hierheen heeft laten komen
en tegen mij zij die van de week dat het ruim 5000 was

dus mensen vlink sparen
al is het echt de moeite waard
arcade hallen zo groot als de binnen stad van utrecht!!! bv :-)
CecilBDemented
 
Posts: 311
Joined: 21 Jan 2004, 13:45:15
Location: Netherlands

Postby fenix the hunter » 08 Jun 2004, 14:24:15

who cares about the games? japanse wijven die je willen alleen omdat ke nederlander bent !!
fenix the hunter
 
Posts: 1130
Joined: 29 Apr 2003, 14:55:16
Location: Uzbekistan

Postby Fonzi » 08 Jun 2004, 21:23:11

Yakumo van Segagadomain heeft net een special gemaakt over de Sega\'s Japanse arcadehallen. Een zeer coole feature met heel wat pics :

http://www.segagagadomain.com/

En als je er toch bent, check dan even zijn artikel over Japanse gamestores.
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby smithers » 08 Jun 2004, 22:16:49

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door CecilBDemented</i>
<br />1400 euro is exclusief
hij zat dan bij zoon gezin
uitwisseling dus eten kopen hoefde niet
maar was 2000 euro kwijt aan rijzen en voetsel
3000 euro aan goodies die die per post voor een deel hierheen heeft laten komen
en tegen mij zij die van de week dat het ruim 5000 was

dus mensen vlink sparen
al is het echt de moeite waard
arcade hallen zo groot als de binnen stad van utrecht!!! bv :-)
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

in je eerdere post zeg je dat het 1400 incl. is dus het is allemaal een beetje verwarrend snapje...
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

PreviousNext

Return to 6. Sega Event

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group