De grote Segaforum Japan Trip 2005

Het evenement georganiseerd door de oprichters van Segaforum. Een nieuwe datum voor het vijfde event,en of deze gaat komen is nog niet bekend. Eventueel kun je zelf hier je eigen meetings organiseren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby RMW » 25 Jan 2004, 02:24:17

-
Last edited by RMW on 28 Sep 2014, 21:18:38, edited 1 time in total.
RMW
 
Posts: 2008
Joined: 02 May 2001, 20:38:36

Postby Robert » 27 Jan 2004, 22:11:57

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door RMW</i>
<br />robert > hoe ga jij ineens naar de e3?
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
stond alweer een tijdje in de planning. maar heb via me werk een kaartje weten te bemachtigen. word wel gaaf, drax gaat ook... segaforum united [:P]
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Psoman » 28 Jan 2004, 16:45:59

Hoop dat ik het geld bij elkaar kan sprakelen(kan vinden[:p]) voor 2005 zoja dan ga ik zekers wel mee en Gouki thanks voor de prijzen info [:D].
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Postby Yoda » 22 Feb 2004, 19:40:20

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Appie</i>Btw @ yoda en segafreak: die links doe nix. Bij yoda\'s link kom ik niet voorbij pagina 1 en segafreak\'s link bestaat niet
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

klopt het was een foute link, deze moest zijn http://www.kfccinema.com. maar helaas kan ik nu een soort gelijk topic als deze alleen dan daar niet meer vinden. op kfccinema het forum dan gaat het ook regelmatig over reizen naar japan. het studio ghibli muzeam waar ik het trauwens over had was nog niet helemaal serieus bedoeld want waarschijnlijk ben ik dan een van de weinigen die daar het echt naar zijn plezier zou hebben. overigens zullen jullie dan denken dat ik een klein kind ben ^^. maar het muzeum gaat dus over studio ghibli van hayao miyazaki. (spiritted away/ princess mononoke). als we daar 10 dagen zijn en nog dagen voor ons zelf gaan plannen ga ik wel maar ik zal zeker niet de rest mee sleuren ^^

ik hoop trauwens dat de trip echt zekerheid wordt. het liefst ook zo snel mogenlijk. iniedergeval zal zeg ik nu al dat ik 100% zeker weet dat ik mee ga.
Yoda
 
Posts: 9512
Joined: 03 May 2001, 18:56:18
Location: Netherlands

Postby Dark|M » 22 Feb 2004, 22:25:20

Je hoeft iig niet alleen naar het ghibli museum [:)]

/edit
Je schijnt wel van te voren tickets te moeten kopen/reserveren anders kom je niet naar binnen...
<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">http://www.ghibli-museum.jp/ticket_info.html
Entrance to the Ghibli Museum is strictly by advance purchase of a reserved ticket which specifies the appointed date of the reservation. You can get r eservation tickets at designated local travel agency counters in Hong Kong, Taiwan, Korea, North America, Europe and Australia. For further information on how to purchase reserved tickets, please click on a country.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
User avatar
Dark|M
 
Posts: 808
Joined: 19 Jun 2002, 19:50:42
Location: Watnou woonplaats?

Postby Biohazard » 22 Feb 2004, 22:44:26

Ik ben iig aan het sparen... hopelijk heb ik als het zover is genoeg om mee te kunnen [:D]
User avatar
Biohazard
 
Posts: 1998
Joined: 25 May 2001, 13:05:08

Postby Appie » 23 Feb 2004, 15:28:30

Hele precieze handel van de trip komt nog. Gouki\'s raming vind ik tot nu toe iig voldoende, maar ik zal binnenkort de details er nog bij zetten.

@Yoda
Dat Ghibli Museum lijkt me wel interessant, nu ik weet wat het is.

En nog ff half offtopic:
[url=\"http://www.rtl.nl/(/financien/rtlz/home/)/components/actueel/rtlnieuws/2004/02_februari/22/binnenland/0222_mogelijk_medicijn_tegen_sars_2045.xml\"]Mogelijk medicijn tegen SARS[/url]
Vind het persoonlijk erg mooi dat als we gaan we niet die ziekte kunnen oplopen en als we hem oplopen er een geneesmiddel voor is. Ja SARS is in Azië al behoorlijk verdwenen, maar een geneesmiddel werkt altijd nog beter dan een mondkapje e.d.

Rukzooi laat zich niet linken van RTL-Z.
Hier het artikel (te lui om een andere site te zoeken die het heeft [:D])

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Laatst gewijzigd: 23-02-2004 07:06

Mogelijk medicijn tegen SARS ontdekt

Het Nationaal Influenza Centrum denkt een bestaand medicijn te hebben gevonden tegen het SARS-virus. Het gaat om pegylated interferon-alpha dat tegen het hepatitus-C-virus wordt gebruikt.

Tijdschrift
Het Rotterdamse onderzoek naar het medicijn wordt in maart gepubliceerd in het toonaangevende internationale medische vaktijdschrijft Nature Medicine.

Hoopvol
De Nederlandse viroloog Osterhaus van het centrum is zeer hoopvol: \"We hebben nu een eerste wapen tegen het SARS-virus dat ook direct te gebruiken is, omdat het beschikbaar is. We kunnen zo voorkomen dat slachtoffers overlijden.\"

Hij relativeert evenwel de ontdekking door te stellen dat er nog wel doorgezocht moet worden naar andere middelen om die misschien in combinatie met het medicijn pegylated interferon-alpha toe te passen.

Experiment
Het experiment dat Osterhaus en de zijnen uitvoerden bij het Erasmus MC in Rotterdam duurde enkele maanden. Het is nog niet op mensen getest, maar Osterhaus vermoedt in ieder geval dat de viruscellen door het medicijn significant worden geremd, zoals dat ook bleek uit de test met de apen (makaken).

Cellen
\"We hebben eerst bij de apen een weefselkweek afgenomen en daarmee kunnen aantonen dat met het medicijn het aantal cellen sterk verminderde. Daarna hebben we direct het SARS-virus bij de apen ingespoten en het medicijn gebruikt. Daaruit concludeerden we dat de SARS-cellen vrijwel helemaal geremd waren. De reductie in de longen bleek zo\'n 90 procent en ook de schade in de longen die er door het virus wordt aangericht, was gereduceerd\'\', aldus Osterhaus.


<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Bron: http://www.rtlz.nl

Edit mooi Dark M weten we dat ook weer voor dat museum.
Reserveren dus bij het reisbureau.
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby ManoRevolver » 04 Mar 2004, 00:19:14

Hell, ik zit hier nog maar een dag, maarre Japan tripje naar Japan lijkt me te gek!
Kan ik gelijk me collectie kubrick en bearbrick toys uitbreiden :)
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Roi » 04 Mar 2004, 01:34:58

Ik zal er wel overheen hebben gelezen maar valt er nou te zien in dat ghibli museum ?
User avatar
Roi
 
Posts: 1065
Joined: 27 Jan 2004, 16:30:37
Location: Amsterdam

Postby Dark|M » 04 Mar 2004, 09:25:35

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Roi</i>
<br />Ik zal er wel overheen hebben gelezen maar valt er nou te zien in dat ghibli museum ?
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Ik weet het eigenlijk ook niet echt maar ik ben wel een liefhebber van de anime van ghibli studio.. Maar ik gok erop dat ze dingen als originele tekeningen, onstaan van de stijl en alles wat zeg maar gerelateerd is aan de door ghibli studio uitgebrachte anime daar ten toon gesteld hebben.. Niet echt interessant dus al je geen liefhebber bent van ghibli
User avatar
Dark|M
 
Posts: 808
Joined: 19 Jun 2002, 19:50:42
Location: Watnou woonplaats?

Postby Roi » 04 Mar 2004, 11:56:47

Welke Anime hebben hun zoal geproduceert ? Ik vindt Anime wel vet maar ben niet echt een \"kenner\" ervan. Heb al een hobby die al duur genoeg is :)
User avatar
Roi
 
Posts: 1065
Joined: 27 Jan 2004, 16:30:37
Location: Amsterdam

Postby Biohazard » 04 Mar 2004, 19:46:14

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Roi</i>
<br />Welke Anime hebben hun zoal geproduceert ? Ik vindt Anime wel vet maar ben niet echt een \"kenner\" ervan. Heb al een hobby die al duur genoeg is :)
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

De wat bekendere namen zijn o.a. Spirited Away en Princess Mononoke.
User avatar
Biohazard
 
Posts: 1998
Joined: 25 May 2001, 13:05:08

Postby Yoda » 08 Mar 2004, 17:47:34

ik denk dat het ghibli museum alleen interesant is als je hier als je echt veel van die films houd. de echte reden waarom deze trip wordt gemaakt is natuurlijk akihabara. ja toch?
Yoda
 
Posts: 9512
Joined: 03 May 2001, 18:56:18
Location: Netherlands

Postby Appie » 08 Mar 2004, 20:09:24

yup [:D]
User avatar
Appie
 
Posts: 4068
Joined: 06 May 2001, 16:51:52
Location: Zeist

Postby Dark|M » 09 Mar 2004, 14:25:48

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Roi</i>
<br />Welke Anime hebben hun zoal geproduceert ? Ik vindt Anime wel vet maar ben niet echt een \"kenner\" ervan. Heb al een hobby die al duur genoeg is :)
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Hier (hier dus http://www.pathea.com/ghibli/index.shtml) krijg je wel een mooie indruk van wat Ghibli allemaal gedaan heeft. Met inderdaad als bekendste wel Spirited Away en als één van mijn favorites The Cat Returns.
User avatar
Dark|M
 
Posts: 808
Joined: 19 Jun 2002, 19:50:42
Location: Watnou woonplaats?

PreviousNext

Return to 6. Sega Event

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group