SEGA-MARKT HUISREGELS + poll m.b.t. Ebay topics

Nog bergen oud spul liggen dat je graag wilt verkopen? Of zoek jij nog een bepaalde game? Dit is dan voor jou de plaats om te zoeken.
LET OP: het is NIET toegestaan om illegale zaken zoals copies,copy-boxen e.d. aan te bieden of te vragen! Deze topics worden onherroepelijk aangepast,gesloten of verwijderd. Gameshops en andere commerciele instellingen worden bovendien niet getolereerd zonder enig overleg met de Segaforum.nl staff. info@segaforum.nl

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion, Madman

Een centraal linkdrop topic voor mijn Ebay sales lijkt me wel handig!

Poll ended at 10 Jan 2007, 09:06:50

Ja, doen!
14
50%
Nee, liever niet, dit is Segaforum, geen Ebay.
9
32%
I don't know and I don't care!
5
18%
 
Total votes : 28

SEGA-MARKT HUISREGELS + poll m.b.t. Ebay topics

Postby ManoRevolver » 12 Oct 2006, 09:06:50

SEGA-MARKT HUISREGELS

Ik ben bekend met het topic van Xizor, maar die is helaas op slot, en het leek mij niet toepasselijk om wijzigingen in zijn topic toe te brengen, dus open ik maar een nieuw topic, waar alles nog even netjes op een rij staat.

Er zijn een aantal geschreven en ongeschreven regels met betrekking tot de verkoop in de Sega Markt.
Mij leek het handiger om al deze regeltjes in één centraal topic te zetten, zodat jullie een totaaloverzicht krijgen van wat wel mag (veel) en niet mag (weinig).

Tevens is er een poll aan dit topic toegevoegd, deze poll blijft 90 DAGEN staan.
Het heeft betrekking tot Ebay topics in de Sega Markt, deze mogen wel, maar worden direct gesloten door mod's.
Misschien is het een idee om voor de leden een centraal linkdrop topic te maken (ander topic dus als de 'must see's van Ebay'!) waarin je je Ebay verkoop kan plaatsen en eventuele vragen kan beantwoorden. Laat je mening horen.

MULTIPLE VERKOOP TOPICS
Alleen maar goed natuurlijk dat je veel op dit forum wilt verkopen, maar hou het alsjeblieft wel centraal!
Het is vervelend voor andere verkopers als jij meerdere topics opent en met in elk topic maar 1 of 2 items te koop, hoe exclusief die ook mogen zijn... Je drukt hiermee de topics van mede-members mee naar beneden, wat de kans op verkoop van hun waar wellicht verkleind.

EBAY TOPICS
Als je je gear niet op het Sega Forum wilt verkopen maar bijvoorbeeld op een veilingsite als Ebay is natuurlijk prima. Je mag er zelfs een topic over openen. Echter gaat het topic daarna wel op slot. Waarom zou je je afvragen; simpel, je verkoopt het niet in de Sega Markt en in het meest extreme geval zou het opgevat kunnen worden als reclame, het is algemeen bekend dat steeds meer mensen hun brood via verkoop op Ebay verdienen
Vragen over je Ebay verkoop kunnen verder dan via PM of via Ebay zelf afgehandeld worden.
Misschien is je Ebay link in je signature plaatsen een betere optie, en bereik je wellicht alleen maar meer mensen mee.
Wellicht dat een centraal linkdrop topic voor Ebay verkopers een idee is (zie poll)?

TOPICS KICKEN
Zakt je verkoop topic een beetje weg in de Markt? Erg jammer natuurlijk, het is dan meestal gebruikelijk op een forum dat je je topic een flinke high kick of misschien zelfs wel een uppercut geeft. Prima natuurlijk, maar dit mag slechts éénmaal per 24 uur! Wordt het opgemerkt door een moderator dan kan er een slotje op je topic komen, of een postdelete waardoor je topic weer naar beneden zakt. Vermeid het gewoon!

HOEVEEL IS DIT WAARD?
Je hebt wat toffe spullen gevonden, maar je weet niet wat ze waard zijn.
Wij ook niet!
Nou ja, meestal weten we het wel, maar het is niet de bedoeling dat dit in de Sega Markt gevraagd word.
Er zijn voldoende 'price guides' online te vinden, en er is ook sprake van dat er eventueel een centraal price guide topic op het Sega Forum zelf gaat komen, dit staat echter nog niet eens in de kinderschoenen, maar is nog slechts een zaaddruppel.

PRIJZEN
Probeer altijd een richtprijs bij je verkooptopic te plaatsen.
Als mensen op je items mogen opbieden zet er dan in ieder geval een startprijs bij.
Als je niet blij bent met het uiteindelijke bedrag kan je altijd nog van de verkoop afzien of zeggen wat je er eigenlijk voor wil hebben.

MIJN ITEM IS VERKOCHT, SLOTJE!
No problemo natuurlijk!
Maar laat voor de rest je orginele advertentie + topic titel (met uitzondering van een eventueel verkocht / geruild erachter) intact.
Dit soort topics blijven handig als 'naslagwerk' voor andere met betrekking tot de prijs etc...

Reageren en discussieren mag! Maar hou het on-topic!
Zou zonde zijn als ook dit topic gesloten moet worden.
Last edited by ManoRevolver on 18 Oct 2006, 00:13:09, edited 1 time in total.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby markdegeweldenaar » 12 Oct 2006, 11:25:40

Een algemeen topic waarin men ebaylinkjes kan dumpen vind ik best een goed idee, maar dan moet het ook enkel voor het linkdumpen bestemd zijn, en niet worden volgeplempt en irrelevant gezwam. Het nadeel van deze optie is wel dat het erg onoverzichtelijk kan worden indien er veel veilingen gepost worden.

Daarnaast vind ik dat voor veilingen van bijzondere omvang of met bijzondere object best apart een topic geopend mag worden. Het verleden wijst uit dat er op zulke topics redelijke aantallen relevante reacties kunnen komen. Er is dus blijkbaar behoefte aan.

De leden hier kunnen zelf wel bepalen of een veiling (groep veilingen) interessant genoeg is voor een eigen topic. Tegen misbruik kan opgetreden worden door het topic te verwijderen. Net als voor nodeloos kicken.
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby ManoRevolver » 12 Oct 2006, 11:32:05

markdegeweldenaar wrote:Een algemeen topic waarin men ebaylinkjes kan dumpen vind ik best een goed idee, maar dan moet het ook enkel voor het linkdumpen bestemd zijn, en niet worden volgeplempt en irrelevant gezwam. Het nadeel van deze optie is wel dat het erg onoverzichtelijk kan worden indien er veel veilingen gepost worden.


Ja, een dergelijk topic moet wel goed in de gaten gehouden worden door mod's.
Persoonlijk denk ik dat het de gulden middenweg is, maar we moeten de poll maar afwachten!
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby markdegeweldenaar » 12 Oct 2006, 11:33:37

De poll mist wel een optie voor losse topics waarin men melding kan doen van een ebay-veiling. Of is dat sowieso uitgesloten??
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby ManoRevolver » 12 Oct 2006, 11:34:58

markdegeweldenaar wrote:De poll mist wel een optie voor losse topics waarin men melding kan doen van een ebay-veiling. Of is dat sowieso uitgesloten??


Zover ik uit Xizor's topic kan opmaken wel ja.
Ik weet niet eens of een algemeen Ebay topic wel mag :lol:, vandaar de poll.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby markdegeweldenaar » 12 Oct 2006, 14:44:52

Maar Xizor's regels zijn niet in steen gebeiteld.
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby Michaelm » 12 Oct 2006, 17:16:29

markdegeweldenaar wrote:De poll mist wel een optie voor losse topics waarin men melding kan doen van een ebay-veiling.


Dit heeft ook mijn voorkeur.
Een centraal topic wordt zo snel onoverzichtelijk.
Via PM's vragen stellen heeft als nadeel dat niet iedereen op de hoogte van het antwoord is met als eventueel gevolg meer dataverkeer op de achtergrond.
User avatar
Michaelm
 
Posts: 797
Joined: 20 Apr 2003, 21:37:08
Location: Heerlen

Postby ManoRevolver » 12 Oct 2006, 19:47:25

Er is al eerder besloten dat dat geen optie meer is door het opperhoofd, dus daar bemoei ik me verder niet mee.
Ik heb expres deze poll met deze opties aangemaakt omdat dit de middenweg is.
De mensen die nu nee hebben gestemd (op dit moment 35%) vinden het al geen goed idee om er een centraal topic voor te maken, en ik geloof niet dat de mensen die via Ebay verkopen op die optie hebben gestemd.
Die members moet je niet tegen de borst stoten :wink:.

Anyways, het is slechts om de opinie op dit forum te peilen, no worries.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam


Return to 5. Sega Markt

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 20 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group