Half-life op DC

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby dreamcast_rules » 19 Sep 2003, 08:16:24

Zou je dat voor mij ook willen doen Donny?
dreamcast_rules
 
Posts: 498
Joined: 21 Jan 2002, 10:46:08
Location: Amsterdam

Postby ArieZ » 02 Nov 2003, 20:52:56

Wel relax dat half-life,
Is ook echt wel mooier als op de pc hoor.

Maar het neemt zo superveel ruimte in van de vmu, het lijkt wel hoe verder je in het spel komt, hoe groter de file word. Blijft dit aantal toenemen of kan je dit veranderen?
ArieZ
 
Posts: 14
Joined: 26 Oct 2003, 16:39:55

Postby smithers » 02 Nov 2003, 22:32:54

Mooier dan op de pc? Hmmm resolutie is lager en de snelheid minder...AA kun je niet toepassen etc etc... ik speel het toch liever op de pc. sorry
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Postby ArieZ » 03 Nov 2003, 14:33:32

Resolutie is dan misschien wel lager (ALTIJD bij een consolegame t.o.v. pc), maar dat maakt ook niet uit want bij een pc zit je veel dichter op een beeldscherm.

Als je kijkt naar de personages hebben ze een facelift gekregen en zien ze er mooier uit.

Image
ArieZ
 
Posts: 14
Joined: 26 Oct 2003, 16:39:55

Postby Robert » 03 Nov 2003, 14:49:29

daar heb je helemaal gelijk in [:D], ik was het ook bijna vergeten. maar nu weet ik het weer.. dat was ook 1 van de redenen dat ik \'m graag op de dreamcast wou hebben.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby TripleDad » 03 Nov 2003, 15:32:01

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Robert</i>
<br />daar heb je helemaal gelijk in [:D], ik was het ook bijna vergeten. maar nu weet ik het weer.. dat was ook 1 van de redenen dat ik \'m graag op de dreamcast wou hebben.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Die facelift hebben ze iirc ook voor de PC versie doorgevoerd met een van de patches, en standaard geincorpereerd in BlueShift
TripleDad
 
Posts: 243
Joined: 15 Sep 2003, 20:26:33

Postby Joohan De Poohan » 04 Nov 2003, 14:03:05

Kijk, da\'s nog eens nuttige info!
Joohan De Poohan
 
Posts: 966
Joined: 22 Oct 2003, 10:24:03
Location: Netherlands

Postby smithers » 04 Nov 2003, 22:12:49

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door ArieZ</i>
<br />Resolutie is dan misschien wel lager (ALTIJD bij een consolegame t.o.v. pc), maar dat maakt ook niet uit want bij een pc zit je veel dichter op een beeldscherm.

Als je kijkt naar de personages hebben ze een facelift gekregen en zien ze er mooier uit.

Image
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

hoever je van je beeldscherm hangt is natuurlijk zelf te bepalen en dus volkomen onzin dat je dit zegt.
plaats twee even grote beeldschermen naast elkaar en dus op dezelfde afstand en zie het resultaat..

naarnaast loopt HL vaak niet al te soepel en word je helemaal knetter van alle laadtijden. het zijn er gewoon en teveel en ze duren echt te lang.

ok tof dat het toch nog via een weg te verkrijgen is, maar ik heb het spel twee keer geprobeerd en week snel weer uit naar mijn pc...
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Postby Jet Set » 04 Nov 2003, 23:44:55

Ik hbe hem nu ook [:D]
gewoon van IRC
de Gold version
Wel cool om te spelen alleen hoe groot wordt die savegame file?
Ik heb niet zoveel ruitem nl.
User avatar
Jet Set
 
Posts: 667
Joined: 20 Jun 2002, 22:21:50
Location: Utrecht

Postby TripleDad » 05 Nov 2003, 08:00:57

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door smithers</i>

ok tof dat het toch nog via een weg te verkrijgen is, maar ik heb het spel twee keer geprobeerd en week snel weer uit naar mijn pc...
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Voor mij is het niet meer dan een leukigheidje. Ik heb HL en Q3A geprobeerd op mijn DC, maar het werkt gewoon niet zo lekker als op een PC. Een FPS speelt gewoon het beste op een PC. En een BMU is het leukste op een console met een maat, bier en chips.
TripleDad
 
Posts: 243
Joined: 15 Sep 2003, 20:26:33

Postby ArieZ » 05 Nov 2003, 13:16:44

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door smithers</i>
<br /><blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door ArieZ</i>
<br />Resolutie is dan misschien wel lager (ALTIJD bij een consolegame t.o.v. pc), maar dat maakt ook niet uit want bij een pc zit je veel dichter op een beeldscherm.

Als je kijkt naar de personages hebben ze een facelift gekregen en zien ze er mooier uit.

Image
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

hoever je van je beeldscherm hangt is natuurlijk zelf te bepalen en dus volkomen onzin dat je dit zegt.
plaats twee even grote beeldschermen naast elkaar en dus op dezelfde afstand en zie het resultaat..

<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Zit jij dan 40cm op je tv netzoals bij de pc? Tuurlijk is het beeld van een tv ook vaak groter, maar je gaat toch ook bij een voetbalwedstrijd op je tv zeggen dat de resolutie hoger zou moeten, dat is dan toch goed genoeg?

Laadtijden heb je wel gelijk in, maarjah het spel was dan waarschijnlijk ook niet helemaal perfect getuned.
ArieZ
 
Posts: 14
Joined: 26 Oct 2003, 16:39:55

Postby Stepz » 05 Nov 2003, 15:55:04

En hij wilt ook nog welles vastlopen!
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Evil_cloud » 05 Nov 2003, 16:26:17

Die laadtijden zijn verschrikkelijk
Zijn er enige \'updates\'/nieuwe versies mogelijk van de game?
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby smithers » 05 Nov 2003, 19:11:32

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door ArieZ</i>
<br />
Zit jij dan 40cm op je tv netzoals bij de pc? Tuurlijk is het beeld van een tv ook vaak groter, maar je gaat toch ook bij een voetbalwedstrijd op je tv zeggen dat de resolutie hoger zou moeten, dat is dan toch goed genoeg?


<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Misschien is dit nutteloos om hier op in te gaan maar goed. Het gaat er gewoon om dat het op de pc <i>absoluut</i> mooier is dan op een tv. Aangezien je je voetbal-zin niet helemaal goed hebt geformuleerd kan ik denk ik ook niet goed reageren maar goed: Als ik mocht kiezen de resolutie van mijn tv te verhogen om (in dit geval) voetbal beter te kunnen bewonderen zou ik dat zeker doen ja! Je kan er niet omheen dat je dan verschil ziet.

Je moet dingen eerlijk vergelijken. Ik kan mijn beeldscherm ook wel twee meter verder weg zetten als ik wil...krijg ik helemáál scherper beeld! Het is dus een beetje een scheve vergelijking die hebt gemaakt imo....
User avatar
smithers
 
Posts: 2801
Joined: 27 Mar 2002, 13:04:50
Location: Utrecht

Postby Jet Set » 06 Nov 2003, 00:52:24

tv is precies goeie resolutie, en het heeft er wel degelijk meetemaken, afstand jouw ogen tot beeld, J ekan je computer scherm wel in resolutie verhogen maar op een gegeven ogenblik zien we het verschil toch niet meer, dan moeten we het beeld vergroten.
User avatar
Jet Set
 
Posts: 667
Joined: 20 Jun 2002, 22:21:50
Location: Utrecht

PreviousNext

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 48 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group