En ja hoor, weer een nieuwe Dreamcast game: Gunlord.

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

En ja hoor, weer een nieuwe Dreamcast game: Gunlord.

Postby Donny K. » 23 Jun 2011, 21:53:04

Dat apparaat is maar niet dood te krijgen. Er is wederom een nieuwe game aangekondigd. Gunlord. En deze keer geen shmup, maar een heuse platformer.

De eerste vrijgegeven screenshots doen mij een beetje denken aan Turrican.

Ik ben benieuwd.

Alle info en screens zijn hier te bekijken.

http://www.gun-lord.com/
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Re: En ja hoor, weer een nieuwe Dreamcast game: Gunlord.

Postby mayu-kun » 24 Jun 2011, 06:27:16

dit nieuws is dan toch weeral n paar maanden oud :lol:

ik hoop enkel dat ze zo slim zijn van het co-op te maken
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Re: En ja hoor, weer een nieuwe Dreamcast game: Gunlord.

Postby markdegeweldenaar » 26 Jun 2011, 10:32:54

Het mag dan wel nieuw zijn, het ziet er uit alsof het op de megadrive thuishoort.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: En ja hoor, weer een nieuwe Dreamcast game: Gunlord.

Postby mayu-kun » 27 Jun 2011, 15:20:01

markdegeweldenaar wrote:Het mag dan wel nieuw zijn, het ziet er uit alsof het op de megadrive thuishoort.


wat dan weer a good thing is imo :D
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Re: En ja hoor, weer een nieuwe Dreamcast game: Gunlord.

Postby markdegeweldenaar » 27 Jun 2011, 16:41:53

20 jaar geleden zou dat goed zijn geweest.
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: En ja hoor, weer een nieuwe Dreamcast game: Gunlord.

Postby Loempiavreter » 27 Jun 2011, 17:22:16

Ja ik had er al van gehoord, spritework ziet er wel nice uit vooral die van die walvis cyber soldaat baas, zulke character designs doen me een beetje denken aan Alien Soldier maarde rest doet meer denken aan een Amiga sfeertje inderdaad dus iets van Turrican. Het is eigenlijk zo'n beetje de eerste indie disc-release dreamcast title die me eigenlijk intrigeert (en Age of the Beast... maar dat is bijna al een Duke Nukem Forever). Hoewel ik shmups en danmaku's prefereer ik toch een run & gun.

Enige waar ik me zorgen over maak is die exploration die ze noemen, ik heb liever zelf een rasechte run & gun, euro-style is ook goed zoiets als Rendering Ranger R2 of Mega Turrican vind ik niet verkeerd. Alleen schijnt deze iets meer van Turrican 1 en 2 te lenen, die meer zo'n metroid stijltje hanteren qua stage-design, en daar ben ik absoluut geen fan van.

@markdegeweldenaar
Op XBLA, PSN en Wiiware en zelfs DS kom je ook zulke dingen tegen, kijk maar naar Megaman 9 & 10, Dark Void Zero (Famicom stijl), La-Mulana (MSX stijl), Pole's Big Adventure (Sega Mark III stijl) Daar is toch ook niks mis mee. En ik vind het op zich wel verfrissend om een Amiga stijltje te zien, want ik ben van mening dat de enige goeie/interresante westerse spellen op de Amiga te vinden zijn. Het valt me nog een beetje tegen dat ik geen spellen heb gezien daar met 16 bit Megadrive kleuren palette, dat heeft ook wel z'n charme's. Ik kan zulk spritewerk beter waarderen dan het goedkope 3d die ik daar vaak zie en design wise ziet het er al een stuk interresanter uit dan de veelal saaie art directions die vandaag de dag videogames domineren.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13


Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group