Samba De Amigo!

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Samba De Amigo!

Postby Mier » 23 Aug 2008, 01:58:10

Met de Wii versie op komst en een nieuwe hdtv met vga-box, heb ik mijn sambaset weer tevoorschijn gehaald.
V2000 uiteraard met alle downloadable songs.

Ik ben meteen weer helemaal hooked en kan niet wachten op de Wii versie (die nu ook speelbaar zal zijn met 2 Wiimotes ipv Wiimote+nunchuck).

Deze tracks uit de dc versie zitten ook in de Wii-versie, dus kan je alvast oefenen:

Vamos A Carnaval – WaveMaster*
Volare – Gypsy Kings
Hot Hot Hot – Arrow*
Salome – Chayanne*
Tubthumping – Chumbawumba*
The Cup of Life – R. Martin*
Samba de Janeiro – Bellini
Mambo Beat – Perez Prado*
Livin’ La Vida Loca – Ricky Martin*
Bamboleo – Gipsy Kings
Take On Me – Reel Big Fish
El Ritmo Tropical – Dixie’s Gang*
Macarena – Los Del Rio*
La Bamba – Ritchie Valens*
Tequila – Chuck Rio*
Soul Bossa Nova – Quincy Jones
Samba de Amigo – Bellini
The Theme of Rocky – Bill Conti*
Mas Que Nada – Jorge Ben*
Sway – Gimbel and Ruiz*
El Mambo - Solemar

En de nieuwe songs:

Baila Me – Gipsy Kings
Papa Loves Mambo – Perry Como*
Mambo No. 8 – Perez Prado
Conga – Miami Sound Machine*
Low Rider – War
Mambo No. 5 – Lou Bega*
Oye Como Va – Santana*
Asereje – Las Ketchup*
Arriba Allez – Bellini
Magalenha – Bellini and Mondonca Do Rio
Ran Kan Ran – Tito Puento*
Groove Is In the Heart – Dee Lite
Jump in the Line – Harry Belafonte*
Do It Well – Jennifer Lopez*
Como Ves – Ozomatli
Cha Cha – Chelo
Pon de Replay – Rihanna
Smooth – Santana*
Mexican Flyer – Ken Woodman*
Borriquito – Charo
Un Aguardiente – WaveGroup
Solo Tu – WaveGroup
Tango With Me – WaveGroup

Dus kom op! Allemaal weer die dc uit de kast en aan de samba!
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Re: Samba De Amigo!

Postby music_maniac1965 » 23 Aug 2008, 08:52:09

laat dat oefenen maar zitten, want behalve als de nieuwe wii versie van samba d' amigo de verbeterde versies van de wiimote zal ondersteuen, zal in je ritmegevoel een vertraging zitten.

hoe ik hier op kom zonder dat ik het spel hebt gespeeld ? nou, dat is simpel: ik heb zelf de xbox 360 versie van guitar hero 3, en mijn neefje de wii versie. op de xbox versie kan ik gewoon met de maat mee spelen, maar op de wii moet ik bijna een halve seconde VOOR de maat de noot al aanslaan, omdat de wii de aanslag als te laat registreert ! en aangezien ik zelf muziek maak (ik speel keyboard workstation) is het zeer iritant om voor de muziek uit te moeten spelen.

als samba dus de gewone wiimote zal gebruiken zonder de uitbreidings plugin die op komst is, dan zal het spel niet vergelijkbaar zijn met de dreamcast versie, die GEEN last heeft van vertraagde reactie.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Samba De Amigo!

Postby Donny K. » 24 Aug 2008, 13:52:07

music_maniac1965 wrote:laat dat oefenen maar zitten, want behalve als de nieuwe wii versie van samba d' amigo de verbeterde versies van de wiimote zal ondersteuen, zal in je ritmegevoel een vertraging zitten.

hoe ik hier op kom zonder dat ik het spel hebt gespeeld ? nou, dat is simpel: ik heb zelf de xbox 360 versie van guitar hero 3, en mijn neefje de wii versie. op de xbox versie kan ik gewoon met de maat mee spelen, maar op de wii moet ik bijna een halve seconde VOOR de maat de noot al aanslaan, omdat de wii de aanslag als te laat registreert ! en aangezien ik zelf muziek maak (ik speel keyboard workstation) is het zeer iritant om voor de muziek uit te moeten spelen.

als samba dus de gewone wiimote zal gebruiken zonder de uitbreidings plugin die op komst is, dan zal het spel niet vergelijkbaar zijn met de dreamcast versie, die GEEN last heeft van vertraagde reactie.


Ik kan het bevestigen want ik heb de testversie al wel mogen spelen. De timing klopt inderdaad niet helemaal en dat is zo frustrerend :( Voor de rest heb ik het gevoel dat het kabeltje tussen de nunchuck en de wii-mote te kort is voor de "strike a pose" moves.

Typisch geval van jammer. Hopen dat de timing issues zijn opgelost in de final versie.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Re: Samba De Amigo!

Postby music_maniac1965 » 24 Aug 2008, 18:33:13

Donny K. wrote:Ik kan het bevestigen want ik heb de testversie al wel mogen spelen. De timing klopt inderdaad niet helemaal en dat is zo frustrerend :( Voor de rest heb ik het gevoel dat het kabeltje tussen de nunchuck en de wii-mote te kort is voor de "strike a pose" moves.

Typisch geval van jammer. Hopen dat de timing issues zijn opgelost in de final versie.


hou je adem er niet voor in, want dat red je nooit :lol:

wat ik ermee wilde zeggen is dat de guitar hero spellen op zowel playstation 2, als op de xbox 360, geen vertraging in de bediening of het ritme. de wii heeft dit al vanaf het begin. ofterwel: als samba NIET de nieuwe verbeterde wiimote gaat gebruiken, dan zal er altijd een vertraging in zitten. met een gewoon spel, zoals mariokart wii, of mario galaxy heb ik daar niet zoveel problemen mee, daar pas ik mij wel op aan. maar met een ritme spel niet. wat heeft het voor nut om een ritme spel te kopen als je "uit het ritme" moet spelen ? kortom, voor mij is het sowieso al een spel die ik niet ga halen. ik houd het wel bij mijn dreamcast. een veel oudere console, maar dan wel eentje ZONDER vertraging :P
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Samba De Amigo!

Postby Mier » 25 Aug 2008, 01:23:01

volgens mij is het ook de bedoeling dat je hem met 2 wiimotes speelt ipv de wiimote/nunchuck combi, zonder snoertje dus.

Ik hoop dat ze die vertraging eruit kunnen krijgen dan.

Overigens is de dc versie ook niet perfect, daar wilt de game je (1st party) samba's ook niet altijd perfect registreren wat ook erg frustrerend kan zijn.
Met de 3rd party samba's is het helemaal een ramp!
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44


Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group