Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby ManoRevolver » 14 Aug 2008, 14:09:32

zendar wrote:Wat maken jullie je toch druk om "het aanzien van de console"
Als je bij een gemiddelde online gameshop kijkt onder wat voor categorie de DC valt, zal dat "Retro Spelcomputers" zijn.,
terwijl een Ps2 binnendezelfde generatie valt, maar daarvoor nog steeds volop games kan kopen.
Het aanzien van de DC is allang bepaald, als je een gemiddelde gamer vraagt wat hij weet van de DC, zal het antwoord meestal zijn:
"Er zijn een hoop arcade ports op uitgekomen, maar Sega heeft het verneukt kwá promotie e.d."
Denk je dan echt dat zo'n game als dit daar verandering in brengt?
Dit soort releases valt alleen de verstokte DC liefhebber nog op, en als je het niks vindt, dan moet je er ook niet meer op letten.
Ik vindt het mooi om te zien dat er nog steeds mensen zijn die nog moeite in de DC steken.
Mij zal je ook niet horen zeggen dat dit een geweldige release zal zijn, er zijn volop betere op de DC (gelukkig).


Lol.
De enige reden waarom dit soort meuk nog op de DC uitkomt is omdat de makers weten dat er nog verstokte 'liefhebbers' van de DC zijn die dit soort rommel kopen. Als ze deze game voor de PS2 hadden uitgebracht zou je er voor bedanken.
Boycotten die rotzooi.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby Stepz » 14 Aug 2008, 15:16:21

Al zou zo'n game op de ps2 uitkomen zou het wel minder waarde hebben dan dat ie op de DC komt. Veel van de laatste DC games zijn nog behoorlijk prijzig.
En je kan het ook anders zien:

Als ie op de ps2 zou komen zou je het idd niet hebben gekocht (puntje voor Mano), maar aan de andere kant, nu speel je zo'n game wel en ik vind ze vaak nog best leuk ook. Psyvariar 2, Castle of Shikigami 2 en Ikaruga heb ik veel gespeeld en ik vond ze nog erg leuk ook. Waren ze uitgekomen op de ps2, dan had ik ze nooit gespeeld.

Maar ik snap verder je mening wel hoor Mano. En eigenlijk heb je ook wel gelijk, omdat er ook wel meuk tussen zit.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby Xizor » 15 Aug 2008, 06:10:34

Psyvariar 2, Castle en Ikaruga zijn dan ook wel van een über-vet kaliber ;)
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby music_maniac1965 » 15 Aug 2008, 19:14:39

ik moet met schaamrood om de oren vermelden dat ik na het uit de winkel verdwijnen van de orginele europese spellen geen moeite meer heb gedaan om aan nieuwe games voor de dreamcast te komen. ik wist geeneens dat hij regio vrij was ?

zijn er, op de echte toppers van toen na, dan nog spellen die ik echt niet had mogen missen ? vooral race games, puzzle games, maar wie weet bestaat er wel een sort spel dat ik nooit hebt uitgeprobeerd, maar wel erg gaaf is.....

oh, en mochten er dan echt toppers bij zitten, hoe moet ik daar dan nog aan komen ? ik vermoed zelf via websites ofzo.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby Stepz » 15 Aug 2008, 19:34:19

Nou ja, hij is niet echt regiovrij... Je hebt er wel een bootdisk voor nodig.
Maar er zijn nog genoeg websites die DC games verkopen.
Nadat de PAL games uit de winkels verdwenen (PSO, Chu Chu Rocket en Headhunter als laatste ongeveer) zijn er vrijwel alleen maar shmups uitgekomen (en Feet of Fury 8) ).
Oh wacht... Volgens kwam Garou: Mark of the Wolves ook daarna nog (Fatal Fury / vechtspel).
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby music_maniac1965 » 15 Aug 2008, 23:14:14

Stepz wrote:Nou ja, hij is niet echt regiovrij... Je hebt er wel een bootdisk voor nodig.
Maar er zijn nog genoeg websites die DC games verkopen.
Nadat de PAL games uit de winkels verdwenen (PSO, Chu Chu Rocket en Headhunter als laatste ongeveer) zijn er vrijwel alleen maar shmups uitgekomen (en Feet of Fury 8) ).
Oh wacht... Volgens kwam Garou: Mark of the Wolves ook daarna nog (Fatal Fury / vechtspel).


ja, in rotterdam heb je ook wel enkele games zaken die imports verkopen, maar die zijn niet goedkoop, en wat jij opnoemt ken ik niet, of kan ik ook op een andere console krijgen :)

bijvoorbeeld fatal fury, dat is net zoiets als street fighter 2 (of nieuwer), maar dan heb ik toch liever SF dan FF :P

shmups met vliegtuigen en ander space craft voertuigen ben ik na 1942 mee gestopt, behalve op de commodore 64 de klassiekers. spellen zoals commando zie ik ook als een shmup, want het enige verschil toen was dat je een soldaatje bent van bovenaf gezien, ipv een vliegtuigje zoals in 1942 en de vervolgen. voor mij is er (tot nu toe) maar een ultieme shmup, en die heb ik al. dat is sega's galaxy force II op de sega saturn. die saturn blijft bij mij tot hij de geest geeft. er zijn zoveel van die toppers van het sega ages label, en op eentje na heb ik ze allemaal (ik mis space harrier nog, maar die heb ik ook voor de dreamcast in de yu suzuki gameworks volume 1.)
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby Stepz » 16 Aug 2008, 00:23:36

Even een klein feitje, je noemde net Commando op (God, wat was ik vroeger verliefd op deze game :D), maar daar is een nieuwe game van uit op de PS3 (en misschien ook wel op de X360).
En Garou: Mark of the Wolves is niet te vergelijken met SF2 hoor. Maar je moet wel van vechtspellen houden. Imo de beste SNK vechtspel.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby mayu-kun » 16 Aug 2008, 07:43:29

music_maniac1965 wrote: maar een ultieme shmup, en die heb ik al. dat is sega's galaxy force II op de sega saturn. die saturn blijft bij mij tot hij de geest geeft


niet echt n shmup zou ik zeggen (wel n zeer goeie game anders), het typerende aan n shmup is het topdown of sidescrolling aanzicht :mrgreen:
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby Stepz » 16 Aug 2008, 14:23:35

shmup oftewel topdown, vertical shooter of whatever.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby music_maniac1965 » 17 Aug 2008, 14:41:11

oh, ik dacht dat als er maar een vliegtuig in zat (of een space ship) en je kon schieten, dat het dan een smup was :P

gelukkig ben je nooit te oud om te leren. die topdown shooters vond ik vroeger leuk, maar nu alles zover is geevolueerd, ben ik mijn intresse hierin verloren. er is zoveel bijgekomen, en/of veranderd, dat er gewoon teveel te doen en te spelen is :)
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby ManoRevolver » 17 Aug 2008, 15:06:53

Stepz wrote:shmup oftewel topdown, vertical shooter of whatever.


Lol, volgens mij is Shmup gewoon een afkorting voor Shoot 'Em Up en zegt het woord verder helemaal niks over hoe het genre er uit moet zien.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby mayu-kun » 17 Aug 2008, 16:18:37

dus n 3rd person is dan voor jou ook n shmup? :shock:
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby Stepz » 17 Aug 2008, 20:12:21

ManoRevolver wrote:
Stepz wrote:shmup oftewel topdown, vertical shooter of whatever.


Lol, volgens mij is Shmup gewoon een afkorting voor Shoot 'Em Up en zegt het woord verder helemaal niks over hoe het genre er uit moet zien.

Shoot 'm up... dan schiet je toch omhoog, lijkt mij.
Zo heb ik het in ieder geval altijd opgevat en een horizontal shooter noem je geen shmup.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby mayu-kun » 17 Aug 2008, 21:20:43

Stepz wrote:Zo heb ik het in ieder geval altijd opgevat en een horizontal shooter noem je geen shmup.


jawel hoor, het is gewoon een subgenre van de klassieke shmup, net zoals curtain fire dat ook is (eg: Touhou shmups) :mrgreen:
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Re: Nieuwe Dreamcast game komt in Juni/Juli

Postby ManoRevolver » 17 Aug 2008, 21:55:46

mayu-kun wrote:dus n 3rd person is dan voor jou ook n shmup? :shock:


Zei ik dat dan?
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

PreviousNext

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group