De "opvolger" van de Dreamcast...?

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Re: De "opvolger" van de Dreamcast...?

Postby Frankhulscher » 15 Apr 2008, 20:30:46

Stepz wrote:Komop jongens,
Ondanks we allemaal erg geil worden van zo'n bericht, zal SEGA echt niet zomaar weer een console gaan maken. Wellicht dat het ooit nog weleens zal komen, maar ik denk wel dat ze van hun fouten hebben geleerd en een betere timing zullen gebruiken. De MD kwam voor de SNES waardoor de SNES kwalitatief over de MD jekkerde en hetzelfde gold voor de DC (en in een aantal opzichten ook voor de Saturn).


De MD was toch heel erg succesvol hoor!
Mijn verzameling (excel bestand)
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Re: De "opvolger" van de Dreamcast...?

Postby Donny K. » 16 Apr 2008, 07:57:36

Het is ook geen nieuwe console. Het is een van de development kits voor de Xbox 360 genaamd Dreamcast XL. Het ziet er verder niet byzonder uit (het is gewoon een xbox 360 met een andere kleur) De foto die ik wilde posten is van een van de schijfjes waar de compilatiegegevens op staan. Ik moet alleen wel echt 10000% zeker weten dat dit mag, om te voorkomen dat ik straks op straat sta :P
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Re: De "opvolger" van de Dreamcast...?

Postby music_maniac1965 » 17 Apr 2008, 11:07:38

Cyberbeast wrote:
Sen wrote:Niet alleen buiten Japan, Sega Rally 2 draait er ook op bijv.


Jammergenoeg...


ik moet Cyberbeast toch gelijk geven. want al die games die op die OS draaien zijn niet echt van hetzelfde nivo als de spellen die echt gebruik maken van wat de dreamcast te bieden heeft. zonde van sega rally, want het is en blijft zelfs nu nog steeds een super arcade rally spel.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Re: De "opvolger" van de Dreamcast...?

Postby Stepz » 21 Apr 2008, 15:17:25

Frankhulscher wrote:
Stepz wrote:Komop jongens,
Ondanks we allemaal erg geil worden van zo'n bericht, zal SEGA echt niet zomaar weer een console gaan maken. Wellicht dat het ooit nog weleens zal komen, maar ik denk wel dat ze van hun fouten hebben geleerd en een betere timing zullen gebruiken. De MD kwam voor de SNES waardoor de SNES kwalitatief over de MD jekkerde en hetzelfde gold voor de DC (en in een aantal opzichten ook voor de Saturn).


De MD was toch heel erg succesvol hoor!


Oh absoluut. Hij heeft het erg goed gedaan, maar hij had het nog veeeeeeel beter kunnen doen als de SNES er niet was geweest. Imo is de SNES in elk opzicht beter dan de MD en was ie ook populairder (niet zo heel erg veel, want ik ken de rivaliteit nog wel van vroeger). Zo bedoelde ik het eigenlijk. Ze kwamen elke keer met een geweldige console en ze waren steeds als eerste, maar ze verloren het steeds van consoles die een tijdje erna kwamen...
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Re: De "opvolger" van de Dreamcast...?

Postby mayu-kun » 21 Apr 2008, 15:38:03

ik bezie het altijd als volgt: als sega toen in de tijd niet mt de MD was komen opdraven, speelden we nu ws nog allemaal NES. ze zijn er jammergenoeg keer op keer blijven intrappen: als eerste mt n next gen systeem komen doet je de das om op de lange duur
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Re: De "opvolger" van de Dreamcast...?

Postby kevin » 05 Jul 2008, 02:24:08

mayu-kun wrote:ik bezie het altijd als volgt: als sega toen in de tijd niet mt de MD was komen opdraven, speelden we nu ws nog allemaal NES. ze zijn er jammergenoeg keer op keer blijven intrappen: als eerste mt n next gen systeem komen doet je de das om op de lange duur

nah playstation had ook wel gekomen...
Image
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Re: De "opvolger" van de Dreamcast...?

Postby mayu-kun » 05 Jul 2008, 08:40:02

dat denk ik dus niet, vergeet niet dat de Play Station eerst een door sony ontwikkelde cd-addon voor de snes was (in navolging van de mega-cd).
als nintendo dit in de eerste plaats niet had gevraagd aan sony (en ze daarna laten vallen), had er dus geen psx geweest wnt het is tenslotte gewoon een verder uitgebouwde addon voor de snes

nintendo heeft door die keuze te maken, gewoon toen hun eigen grootste concurrent gemaakt
owns: Saturn, Dreamcast & NeoGeo Pocket, al de rest onlangs verkocht

my collection
User avatar
mayu-kun
 
Posts: 1025
Joined: 01 Sep 2007, 19:22:01
Location: belgie

Re: De "opvolger" van de Dreamcast...?

Postby markdegeweldenaar » 05 Jul 2008, 11:05:52

mayu-kun wrote:ik bezie het altijd als volgt: als sega toen in de tijd niet mt de MD was komen opdraven, speelden we nu ws nog allemaal NES.


:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Re: De "opvolger" van de Dreamcast...?

Postby Loempiavreter » 05 Jul 2008, 14:36:38

markdegeweldenaar wrote:
mayu-kun wrote:ik bezie het altijd als volgt: als sega toen in de tijd niet mt de MD was komen opdraven, speelden we nu ws nog allemaal NES.


:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:


Ik denk niet dan niet dat we nu nog met de NES speelden, maar als MD niet kwam had Nintendo de NES wel een paar jaar extra draaien zonder dat ze aan een SNES hadden gedacht, dankzij de Multi Memory Controlller Chips. Ik vraag me af of we met zulke chips een NES spel 16 bit zou kunnen halen? Sega haalde met Virtua Racing toch ook 32 bit op MD (32X kwaliteit?)?

http://en.wikipedia.org/wiki/Multi-Memory_Controller
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Re: De "opvolger" van de Dreamcast...?

Postby ManoRevolver » 10 Jul 2008, 15:46:32

mayu-kun wrote:ik bezie het altijd als volgt: als sega toen in de tijd niet mt de MD was komen opdraven, speelden we nu ws nog allemaal NES.


Belg. :roll:
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Previous

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 36 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group