Dreamcast krijgt weer een beetje aandacht in Nederland...

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Sen » 17 Feb 2007, 22:09:20

Juul wrote:Gamekings vind ik best oké. Misschien wat veel "shit", maar ik stoor me er niet aan.


Ik stoor me er juist ENORM aan, ik kan het echt amper kijken. Vind het echt jammer dat het op deze manier moet.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Sw2 » 18 Feb 2007, 10:26:52

ik probeer hem al de hele tijd te openen maar krijg het niet voor elkaar andere link?
User avatar
Sw2
 
Posts: 745
Joined: 23 Jul 2004, 08:54:17
Location: Netherlands

Postby Jet Set » 18 Feb 2007, 12:13:13

Ik had gister hetzelfde probleem en nu doet hij het gelijk.

En gelukkig zijn ze in deze video een keer rustig en niet helemaal over de top aan het praten in hun puberale taal.
You're neither. You're an errand boy, sent by grocery clerks to collect the bill.
http://www.vogeltjesdansbende.nl
User avatar
Jet Set
 
Posts: 667
Joined: 20 Jun 2002, 22:21:50
Location: Utrecht

Postby Jet Set » 18 Feb 2007, 12:17:33

Salsatuna wrote:De geschiedenis van de Dreamcast is een les voor iedereen in de gameswereld (en vooral voor SEGA).


Trouwens op gamasutra staat een stuk over de geschiedenis van EA. Hierin beweren ze dan ook dat ze geen toekomst zagen in de DC. Zo zie je maar weer dat EA toch wel geld georienteerd is geworden. SEGA had hun nog wel geholpen en zij SEGA in het Genesis tijdperk.

The Sixth Generation

Sega kicked off the transition to the sixth generation of consoles by bringing its Dreamcast console to market in 1999, a year before Sony’s PlayStation 2. With game development budgets growing along with increased processor power, EA had to make a choice.

"We looked at the Dreamcast and we didn’t believe technically that it was that compelling of a system compared to what we thought was coming from some of the other companies like Sony," Gibeau remembered. "We didn’t like the economics of it, we didn’t think that it was going to be successful globally. We’re a global company, we have units all over the world and it’s rare that we can get the economics to work, or that it even makes sense for the hardware company, when they can only be successful in one market versus all three. So that was ultimately why we decided to go someplace else."

Sony’s PlayStation 2 was the odds-on favorite, but the console market was becoming more crowded. Nintendo was making a fresh start with its Gamecube and Microsoft was a new arrival with its Xbox console. As the largest independent publisher, EA’s tactic was to divide its efforts across all three platforms, insuring that no one manufacturer could claim dominance.
You're neither. You're an errand boy, sent by grocery clerks to collect the bill.
http://www.vogeltjesdansbende.nl
User avatar
Jet Set
 
Posts: 667
Joined: 20 Jun 2002, 22:21:50
Location: Utrecht

Postby markdegeweldenaar » 18 Feb 2007, 12:22:14

Jet Set wrote:Zo zie je maar weer dat EA toch wel geld georienteerd is geworden. SEGA had hun nog wel geholpen en zij SEGA in het Genesis tijdperk.


WOW! Bedrijven proberen winst te maken. BEL DE KRANT!
Image
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby Jet Set » 18 Feb 2007, 12:25:28

markdegeweldenaar wrote:
Jet Set wrote:Zo zie je maar weer dat EA toch wel geld georienteerd is geworden. SEGA had hun nog wel geholpen en zij SEGA in het Genesis tijdperk.


WOW! Bedrijven proberen winst te maken. BEL DE KRANT!

Grappemaker, lol.

Punt was meer dat je ook kan helpen een console succesvol te maken in plaats van hem alleen uit te zwaaien en er niet in te geloven. Een constante reeks aan EA spellen had hem geen kwaad gedaan.
You're neither. You're an errand boy, sent by grocery clerks to collect the bill.
http://www.vogeltjesdansbende.nl
User avatar
Jet Set
 
Posts: 667
Joined: 20 Jun 2002, 22:21:50
Location: Utrecht

Postby Salsatuna » 18 Feb 2007, 14:22:01

Jet Set wrote:
markdegeweldenaar wrote:
Jet Set wrote:Zo zie je maar weer dat EA toch wel geld georienteerd is geworden. SEGA had hun nog wel geholpen en zij SEGA in het Genesis tijdperk.


WOW! Bedrijven proberen winst te maken. BEL DE KRANT!

Grappemaker, lol.

Punt was meer dat je ook kan helpen een console succesvol te maken in plaats van hem alleen uit te zwaaien en er niet in te geloven. Een constante reeks aan EA spellen had hem geen kwaad gedaan.


Dat is wel echt bad karma. EA was in het verleden onderdeel van 3DO, vooralleer 3DO overkop ging hebben ze EA weggedaan omdat ze achten verlies te maken erdoor. Nu zijn die klojo's zowaar een monopolist geworden in de gameswereld. Hierdoor is een nieuwe concurrent ontstaan.

Verder kan je ook Nintendo blamen van bad karma, zij vroegen indertijd aan Sony om een nieuw spelconsole draaiende op de CD technologie te ontwikkelen, maar toen het console af was besloten ze toch om te keren naar de Cartridge technologie. Hierdoor is een nieuwe concurrent ontstaan.

Sega voor zijn Dreamcast deed een beroep op Microsoft voor de besturingssysteem van hun nieuwe console. Dit avontuurtje beïnvloedde MS zodanig dat ze ook een console ontwikkelde. MS heeft een immens userbase en vijanden, het feit dat de console windows gebruikte wilde ook zeggen dat het gehackt ging worden, en van daar komen we uit op PIRACY. Hierdoor is alweer een nieuwe concurrent ontstaan.

Dit zijn drie gigantische strategische fouten in de gamingbranche die rechtstreeks en onrechtstreeks tot de dood van de DC heeft geleid.
Bovendien Sega investeerde heel weinig in Europa, er was hier bijna geen support, wanneer er nochtans vraag naartoe was.
Daarmee komen we op de 4de strategische fout : de MARKETING&SUPPORT in EUROPA suckte voor dood.

Salsatuna
Gamertag: Salsatuna
User avatar
Salsatuna
 
Posts: 269
Joined: 01 Sep 2004, 14:47:40
Location: Belgium

Postby Sw2 » 18 Feb 2007, 16:16:42

dc betere console als ps2 all i needed 2 here

heel vet donny k
User avatar
Sw2
 
Posts: 745
Joined: 23 Jul 2004, 08:54:17
Location: Netherlands

Postby Psoman » 18 Feb 2007, 16:20:43

DonnyK vet stukje man !!! Wil die game wel hebben is dope shit :lol: :wink: . Ff kijken hoe duur die is bij foregames.. oei regular edition 75 euro mmm.... prijzig.
http://users.ign.com/collection/SpidyT
Ngage rocks (+[ ]#)
You're not the only hero
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Postby Stepz » 20 Feb 2007, 21:02:08

Hahahahahaha, vet Donny!
Niet te geloven. Je krijgt die gasten net zo ver als dat je mij destijds kreeg! Ik kocht een DC (via jou uiteraard) en was HOOKED!
Ik moet zeggen dat ik me er totaal niet aan stoor dat die gasten zo vaak shit zeggen.
Donny, you the man! Vette shit hoor!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Salsatuna » 20 Feb 2007, 21:32:03

Stepz wrote:Hahahahahaha, vet Donny!
Niet te geloven. Je krijgt die gasten net zo ver als dat je mij destijds kreeg! Ik kocht een DC (via jou uiteraard) en was HOOKED!
Ik moet zeggen dat ik me er totaal niet aan stoor dat die gasten zo vaak shit zeggen.
Donny, you the man! Vette shit hoor!


Ik heb ook gekeken naar het interview, ik kon het nog op 1 hand tellen.
Gamertag: Salsatuna
User avatar
Salsatuna
 
Posts: 269
Joined: 01 Sep 2004, 14:47:40
Location: Belgium

Postby Loempiavreter » 14 Mar 2007, 21:58:49

Onze nieuwe editor Donny is dan wel een hardcore nerd

http://www.gamekings.tv/blog.php?id=99

hehe ze waarderen Donny :lol:
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Previous

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group