Sega laat de DC officieel dood gaan :(

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Sen » 21 Jan 2007, 22:03:54

Waarom is dat underground? Je kunt toch allemaal een netlink kopen en hard aan de slag gaan, als het een succes was geweest dan was het ook massaal geweest. Je zou dan dus de grens trekken bij de eerste succesvolle online console, maarja hoe succesvol was de DC nou echt?
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby ManoRevolver » 22 Jan 2007, 01:11:56

warlike wrote:ik versta onder online gewoon met elkaar gamen en een hele community.
niet dat 'underground' gedoe van de saturn etc.


Wat Sen zegt.
Sega Channel voor de Megadrive was ook alles behalve 'underground' en werd aangeboden door de kabelmaatschappij.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby blackdragon » 22 Jan 2007, 10:41:37

Het probleem is dat vroeger de mogelijkheden veel beperkter waren, daardoor zien we het al gauw niet als volwaardig online mogelijkheden van console van vroeger. Dit komt omdat je nu zoveel meer kan wat er toen niet echt mogelijk was. (iets klopt er niet in deze zin hehe).
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Akihabara » 23 Jan 2007, 08:08:08

Hou nou toch op mensen, de 'online' mogelijkheden voor zover aanwezig op een Megadrive of Saturn is toch op geen enkele manier te vergelijken met de huidige situatie. Geen hond die destijds dit ook maar heeft geprobeerd voor elkaar te krijgen en ook zijn het aantal releases beperkt gebleven. Bovendien zie je deze lang niet zo vaak in de schappen staan als de normale uitvoeringen. Zelfs op de Dreamcast werd door maar een relatief klein aantal mensen online gespeeld. Misschien is het niet meer dan logisch dat jullie, als fans, dit allemaal gedaan hebben maar de gemiddelde console bezitter is er nooit mee aan de slag gegaan. En ik overigens ook niet.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby blackdragon » 23 Jan 2007, 08:25:54

Tsja ik weet niet hoor als iemand wat over Sega of een console zegt is het bij jou altijd anders niet erg, persoonlijke meningen.
Maar ja zoveel slechter was het DC online gebeuren niet vergeleken met de PS2. Als ik zoveel hoor hoe geweldig de PS2 online wel niet is van vooral fans en geloof me dat zijn er veel, denk ik bij mezelf kom op doe je oogkleppen af want zoveel beter is/was dat echt niet vergeleken met de DC. Maar ja je zegt het zelf al je hebt het zelf nooit geprobeerd (gebruikt) dus vind ik dat je er ook geen oordeel over kunt gegeven.

En tsja over de Megadrive, Snes dat tel ik niet mee online gebeuren dat stelde niks voor en de Saturn was een begin maar ook nog niet echt alles.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby ManoRevolver » 23 Jan 2007, 08:35:06

Gasten, beter lezen jullie gewoon beter.
In het stukje dat gequote word in de beginpost staat dat de DC de eerste console was met ONLINE MOGELIJKHEDEN, wat dus niet klopt.
Of je zelf niet van de mogelijkheden van de Megadrive, SNES of Saturn gebruik heb gemaakt is een tweede, en ook het minst interessant van allemaal. Er waren in ieder geval al mogelijkheden voor de DC, en dat heeft geen fluit met 'fan zijn' te maken.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Akihabara » 23 Jan 2007, 09:28:36

Nou nee mijn mening was anders, maar blijk eerder met waarheid berust na het niet kunnen weerleggen van mijn standpunten eerder in deze topic.

En Mano jij hebt het over ' alles behalve underground' en dat is gewoon niet waar.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby SeGaFrEaK » 23 Jan 2007, 11:14:26

Akihabara wrote:Nou nee mijn mening was anders, maar blijk eerder met waarheid berust na het niet kunnen weerleggen van mijn standpunten eerder in deze topic.

En Mano jij hebt het over ' alles behalve underground' en dat is gewoon niet waar.


Een standpunt is geen feit, dus hoeven we het ook niet te weerleggen. Je kunt wel steeds lezen wat je wilt lezen maar telkens als wij met feiten komen zeg je 'ja maar dat vind ik niet'. Hoe wil je dan ooit een discussie houden?
Tevens zou ik je aanraden wat meer te verdiepen in de cijfers van zowel het Dreamcast netwerk en de community daaromheen. En het Saturn X-band netwerk zoals het was in Japan. Als jij dat underground vind.. tja dan houdt het op..
<SeGaFrEaK>

"Like I told you, Im the REGULAR''
User avatar
SeGaFrEaK
 
Posts: 6082
Joined: 03 May 2001, 11:07:57
Location: Netherlands

Postby Akihabara » 23 Jan 2007, 11:18:06

Ik zal mijzelf nu voor de derde keer herhalen.

Welke feiten heb je het over? Over die hele rij goede games die uiteindelijk na 8 pagina's toch niet kon worden opgenoemd?

Het is al 8 pagina's een prima discussie, op loze en misplaatste opmerkingen van een paar lieden die het blijkbaar niet kunnen hebben als er iets negatiefs (feiten of niet) wordt gezegd.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby Razelim » 23 Jan 2007, 11:37:56

Nou ja, het was inderdaad niet het meest populaire hier in Nederland.
Maar nu weet ik van Segachannel dat het toch best wel zijn populairiteit had in Amerika en Engeland. Dat vaste land europa er niet aan deed is een tweede.

Laat ik het zo zeggen.
Als iemand vanuit de Homebrew user community een Tunnelprogramma maakt voor een mogelijke netwerkverbinding voor een MD/Saturn waardoor je over internet kan spelen. Dan noem ik dat Underground.

Als een Sega (of Nintendo of Atari) zelf met een netwerkverbinding aankomt, op wat voor manier dan ook, ongeacht de populairiteit, dan is daar weinig underground aan.
Image
User avatar
Razelim
 
Posts: 678
Joined: 09 Dec 2004, 13:13:38

Postby SeGaFrEaK » 23 Jan 2007, 12:28:13

Akihabara wrote:Ik zal mijzelf nu voor de derde keer herhalen.

Welke feiten heb je het over? Over die hele rij goede games die uiteindelijk na 8 pagina's toch niet kon worden opgenoemd?

Het is al 8 pagina's een prima discussie, op loze en misplaatste opmerkingen van een paar lieden die het blijkbaar niet kunnen hebben als er iets negatiefs (feiten of niet) wordt gezegd.


Dat bedoel ik dus. Hoevaak hebben WIJ al herhaalt welke spellen we bedoelen? Moet ik nu echt weer een quote gaan gebruiken waar ze staan? Dat jij dat geen goede games vind, tja..betekent echter nog niet dat wat jij vind ook maar meteen waarheid is. Zeker niet als je de verkopen en de reviewscores van een aantal games uit die lijst ziet.
Je mag best negatief zijn maar dan moet het wel ergens op slaan, en niet alleen maar vanuit eigen visie. Zoals ze het in Engels zeggen; 'You have opinion and you have informed opinion'.

Kan ik ook wel zeggen 'Er is geen enkele goede XBOX360 game uitgegeven afgelopen tijd'. Komen er mensen met 'Gears of War, Rainbow Six Vegas, Viva pinata'.. en dan zeg ik 'Ja nee dat waren geen goede spellen'. Slaat nergens op maar komt wel op hetzelfde neer. Tuurlijk waren de SEGA games van het afgelopen jaar niet op het niveau van die spellen maar zoals al eerder gezegt zitten er een aantal tussen van ZEKER bovengemiddelde kwaliteit. Als jij stug blijft volhouden dat wij niks noemen 'omdat je het er niet mee eens bent' dan is dat een ander verhaal.
<SeGaFrEaK>

"Like I told you, Im the REGULAR''
User avatar
SeGaFrEaK
 
Posts: 6082
Joined: 03 May 2001, 11:07:57
Location: Netherlands

Postby Akihabara » 23 Jan 2007, 12:31:20

Nou dan mag je ze er toch echt bij gaan halen, want volgens mij waren zelfs de mensen die de games hadden gequote het er uiteindelijk mee eens dat het niet boven gemiddeld, maar middelmatig was. In ieder geval niet games die de naam van SEGA eer aan doen.

Maar goed je hebt gelijk, ieder zijn eigen mening. Have fun met die boutgames ;)
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby SeGaFrEaK » 23 Jan 2007, 12:49:13

*Yakuza (en deel 2)
*Sega Genesis collection
*Medieval 2
*Football manager 2007
*Condemned
*Sonic Rush


En dan nog een de spellen die niet geweldig scoorden maar wel goed verkocht hebben en populair zijn;
*Sonic
*PSU

En dan nog een aantal arcade games die toch ook zeker de moeite waren.

En nogmaals dat JIJ het geen goede titels vind is nog steeds wat anders dan wat de algemene indruk ervan is. En die van de spellen uit het eerste rijtje zeker boven gemiddeld te noemen. Het is ook geen grote lijst ben ik ook met je eens maar om dan maar meteen alles 'bout' te noemen. Beetje nuance mag ook wel.
<SeGaFrEaK>

"Like I told you, Im the REGULAR''
User avatar
SeGaFrEaK
 
Posts: 6082
Joined: 03 May 2001, 11:07:57
Location: Netherlands

Postby blackdragon » 23 Jan 2007, 13:06:18

Moeten we nu alweer de namen opnoemen, is het zo moeilijk even terug te bladeren dan? Bovendien vind ik het beetje raar dat je oordeelt over iets wat je niet eens gespeeld hebt Akihabara. En tuurlijk ieder zijn mening en dat moeten we respecteren, maar dat ja alle games bout vind zegt meer over jezelf dan over Sega. We zijn het allemaal eens dat Sega niet meer is wat het geweest is, maar niet alles wat Sega brengt is slecht. En ja dan valt het misschien niet bij jou in de smaak, dat kan over smaak valt niet te twisten. Maar iets wat jij niet leuk vind hoeft nog niet per definitie slecht te wezen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Akihabara » 23 Jan 2007, 13:31:05

Leg bovenstaand lijstje naast die van een Konami of Capcom en je hebt een armzalig lijstje. En ik dacht toch wel dat we SEGA nog steeds in dat rijtje wilden scharen, ondanks alles.

En wat zegt het dan over mij? Dat vind ik altijd van die goedkope opmerkingen.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

PreviousNext

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group