Sega laat de DC officieel dood gaan :(

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby blackdragon » 23 Jan 2007, 13:38:50

Ja zo kunnen we nog wel 20 pagina's doorgaan natuurlijk vergelijk die met die en die met die en die weer met die. Maar goed ik hou op met deze discussie want dit is een begin zonder einde.

En wat dat over jou zegt? Dat jij die games niet goed vind, niet waardeert ;)
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Loempiavreter » 23 Jan 2007, 13:42:58

Akihabara wrote:Leg bovenstaand lijstje naast die van een Konami of Capcom en je hebt een armzalig lijstje. En ik dacht toch wel dat we SEGA nog steeds in dat rijtje wilden scharen, ondanks alles.

En wat zegt het dan over mij? Dat vind ik altijd van die goedkope opmerkingen.


2 Spicy & Virtua Fighter 5 > alle Konami en Capcom titels van 2006.

Als deze 2 lijstjes kloppen dan:
http://www.gamefaqs.com/features/company/2324.html
http://www.gamefaqs.com/features/company/10626.html

Vind die 2 games toch echt weer heerlijk Sega als vanouds en m'n 2 fav. Genre's fighter en een Lightgun Fighter.

Misschien zijn op de consoles matig bezig maar op in de arcade's blijven ze kont schoppen.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Akihabara » 23 Jan 2007, 13:54:06

Ja kom op zeg, in discussies kan het nou eenmaal voorkomen dat bedrijven met elkaar worden vergeleken. Niet geheel onterecht natuurlijk, gezien de gelijkgaande historie op consoles en de huidige markt zijn Capcom en Konami twee bedrijven die ook zoals SEGA zijn veranderd en oude toppers hebben laten vallen, maar toch het brede publiek hebben te bereiken met goede games.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby blackdragon » 23 Jan 2007, 13:55:41

Ja dat kan maar het ging over Sega, en nu wordt echt alles erbij gehaald. Maar goed wat waren voor jou dan de toppers van Konami en Capcom in 2006 dat Sega er niks tegenin te brengen heeft?
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Akihabara » 23 Jan 2007, 14:09:06

Capcom in 2006:

MegaMan X collection
Onimusha: Dawn of Dreams
SF Zero 3 Max
Devil May Cry 3 Special Edition
Street Fighter Alpha Anthology
Sengoku Basara 2
Dead Rising
Resident Evil Deadly Silence
God Hand
Power Stone Collection
Lost Planet

Konami in 2006 (oke die is ook niet echt om over naar huis te schrijven, maar dan nog is het wat mij betreft een fatsoenlijkere lijst)

Gradius Collection
Winning Eleven 10
Metal Gear Acid 2
Metal Gear Solid: Portable Ops
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby F-zero » 23 Jan 2007, 14:10:40

Akihabara wrote:Ja kom op zeg, in discussies kan het nou eenmaal voorkomen dat bedrijven met elkaar worden vergeleken. Niet geheel onterecht natuurlijk, gezien de gelijkgaande historie op consoles en de huidige markt zijn Capcom en Konami twee bedrijven die ook zoals SEGA zijn veranderd en oude toppers hebben laten vallen, maar toch het brede publiek hebben te bereiken met goede games.


Nu moet ik wel zeggen dat Konami ook niet echt meer groot is. Wat hebben ze momenteel naast MGS en handheld castlevania's? PES 360 viel tegen en die serie begint een beetje in het slop te raken, Castlevania Ps2 was ook geen topper, Neo Contra, Suikoden 4 en 5 en Silent Hill 4 etc ook niet..

Over Capcom ben ik het wel eens: Onimusha 3, DMC3, DR, RE4, DMC4, Lost planet, RE5 straks etc.. allemaal games waar Sega niet bij in de buurt komt, of gaat komen.

Van SeGaFrEaK's lijstje zijn trouwens ook 2 of 3 games niet eens echt door Sega gemaakt. Condemned, FM 07, Medieval hebben vrij weinig met Sega te maken. Je ziet er ook geen typische Sega stijl in terug. Sega Classics collection is er 1 als zovelen zoals er ook Namco, Taito, Capcom en midway collections zijn.

Sonic Rush is een topper, Sonic Wildfire word denk ik een topper, en de Arcade games zijn toppers. Yakuza zal wel een topper zijn, maar ik vond het een poor man's Shenmue. Helaas.

Ik heb het al gezegd maar de laatste keer dat Sega echt in vorm was, was tijdens de Xbox launch. Die lineup (met oa JSRF, GV en later PDO) was supersterk maar flopte. Dat waren Sega games door en door...
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby blackdragon » 23 Jan 2007, 14:17:53

Sega:

Medieval Total War
Condemned: Criminal Origins
Spartan Total Warrior
OutRun 2006: Coast 2 Coast
Super Monkey Ball (Wii) -< niet zeker is volgens mij begin dit jaar.
Phantasy Star Universe (Verschillende meningen)
Medieval 2: Total War
Gunstar (GBA)
Yakuza
Yakuza 2
Football Manager 2007
Sonic Rush

Arcade:
House of Dead 4 Special
Nog wel meer weet niet alles uit me hoofd

2007: Kunnen toppers worden!!
Virtua Fighter 5
Golden Axe
Virtua Tennis 3
Phantasy Star I-II-III-IV collection (PS2)
Sega Rally Revo
The Club
Crazy Taxi: Fare Wars
Virtua Cop 3
Yakuza 3
Football Manager 2008
Iron Man
Sonic Wildfire

En vergeet dan niet dat Sammy eigenlijk ook bij Sega hoort tegenwoordig ookal weet ik nog steeds niet hoe dat precies zit omdat ze wel beide onder hun eigen naam uitgeven.

En klopt F-Zero sommige games worden niet puur door Sega zelf gemaakt maar dat is bij Capcom, Konami, Nintendo, EA en wie dan ook niet veel anders.

<edit<
Begrijp me niet verkeerd hoor Capcom vind ik ook heel goed en die heeft meerdere toppers maar tegen Konami en andere is het niet eens zo zwak.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby F-zero » 23 Jan 2007, 14:22:53

Die capcom titels zijn toch allemaal in-house?
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Akihabara » 23 Jan 2007, 14:23:16

Ik heb nog steeds goede hoop op een paar arcade games dit jaar, absoluut. Sterker nog, ik denk dat mede dankzij SEGA de arcade in Japan nog bestaat. Dat zal je mij nooit horen ontkennen en ik ben er bijzonder blij mee. Dan maak ik me ook direct weer zorgen. Want wat komt er na VF5, VT3, Afterburner, Virtua Cop 3 en Outrun? Het is nu hoog tijd om met iets nieuws te komen, zoals vorig jaar met Hokuto no Ken op de Atomiswave.

Nogmaals, heel aardig dat je het nog een keer wilt opsommen dat lijstje maar ik ben er echt niet van onder de indruk. Maakt niet uit. :wink:
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby blackdragon » 23 Jan 2007, 14:25:25

Nogmaals, heel aardig dat je het nog een keer wilt opsommen dat lijstje maar ik ben er echt niet van onder de indruk. Maakt niet uit.


Ja maar kijk dat zijn persoonlijke meningen, ik ben niet onder de indruk van Konami MGS boeit me voor geen cent, PES was lang niet zo goed en Gradius is een collection ;)

En dus nogmaals omdat jij de games niks vind zijn het nog geen slechte games.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Akihabara » 23 Jan 2007, 14:29:44

Winning Eleven 10 (PES6) is de eerste Winning Eleven game sinds WE 6 Final Evolution die mij echt wist te boeien en mij er van weerhield de oude 6FE weer aan te knallen.

Ik zag trouwens in Club SEGA van de week Virtua Tennis 2 en 3 naast elkaar draaien, dat geeft echt een (positief) pijnlijke weergave van de realiteit.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby ManoRevolver » 23 Jan 2007, 14:52:33

Akihabara wrote:En Mano jij hebt het over ' alles behalve underground' en dat is gewoon niet waar.


Ik vond bijvoorbeeld de mogelijkheden van de Megadrive hier in Nederland met het Sega Channel alles behalve underground nee.
Het werd bij mij, en waarschijnlijk ook bij jou in de buurt (R'dam), door Eneco aangeboden en flink reclame voor gemaakt.
Noem je dat underground?
Misschien was je toen gewoon nog niet zo met gamen bezig als nu :wink:.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Akihabara » 23 Jan 2007, 15:13:40

Hehehe ja laten we daar maar niet op ingaan he....;)
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby Fonzi » 23 Jan 2007, 16:24:55

Akihabara wrote:Capcom in 2006:

MegaMan X collection
Onimusha: Dawn of Dreams
SF Zero 3 Max
Devil May Cry 3 Special Edition
Street Fighter Alpha Anthology
Sengoku Basara 2
Dead Rising
Resident Evil Deadly Silence
God Hand
Power Stone Collection
Lost Planet


Begrijp me niet verkeerd, ik ben en Capcom fan maar dit lijstje is niet echt overtuigend. Je vergeet één van de beste releases trouwens: Okami. Dit terzijde, veel originaliteit valt er ook weer niet te bespeuren. Buiten Dead Rising, Lost Planet en God Hand, allemaal sequels, nummer zoveel in de serie of 'reeds gespeeld op andere consoles'. Trouwens, als we echt willen vergelijken moeten we de releaselijst van Sega Japan erbij halen.

Sega, Capcom, Konami, Namco... ontwikkelaars waar ik als gamer mee opgroeide zijn allemaal niet meer wat ze geweest zijn. Mss zegt dit wel genoeg over de huidige staat van de gamesindustrie ? Van wie moet er nog echt vernieuwing komen ?
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Loempiavreter » 23 Jan 2007, 16:46:21

Akihabara wrote:Capcom in 2006:
SF Zero 3 Max


Dat meen je toch niet :o

God Hand was Capcom's beste game 2006 en Metal gear solid Portable Ops lijkt mij een goede game van Konami.

Het is nu hoog tijd om met iets nieuws te komen, zoals vorig jaar met Hokuto no Ken op de Atomiswave.


Hokuto no Ken op de Atomsiwave was in mijn ogen een mislukkig, ben hier misschien de grootste HnK fan op het forum. Maar zelfs ik zie dat de technische foutjes (lees: Toki) het spel aardig hebben verneukt. Het is gelukkig de eerste versie en het is een bekend probleem bij "eerste versies" dus ik geef het nog wel een kans wanneer de upgrade uitkomt.

Blackdragon wrote:2007: Kunnen toppers worden!!
Virtua Cop 3


Waar staat 2 Spicy?

Maare hoezo VC 3 is ie aangekondigt voor de Wii ofzo?
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

PreviousNext

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group