Sega laat de DC officieel dood gaan :(

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Sega laat de DC officieel dood gaan :(

Postby Hellboy » 18 Jan 2007, 11:41:07


gamer.nl

Het schijnt dat er nog ergens in een morsig, achteraf gelegen fabriekje Dreamcast spellen worden gemaakt. Maar niet voor lang. Want vanaf februari is de Sega console uit de vorige eeuw (1998) officieel deaud. Sega stopt dan namelijk met het maken van spellekes voor de geflopte console. Sega stopt over een paar weken met het produceren van GD-ROM-schijfjes, het media format dat eigenlijk alleen nog door de Dreamcast wordt gebruikt. Daar willen de Japanners nu dus vanaf. De Dreamcast spellen Last, Hope Karous en Trigger Heart Exelica zijn de laaste officiële Dreamcast spellen als dit doorgaat. Uiteraard zijn er een handjevol huilebalkende retro-mensen die dit niet ‘gaaf’ vinden.


“This doesn't need to happen, as developers are fond of the NAOMI for its relative low cost, ease of production and accessibility, and straightforward ports to the Dreamcast home console. Warashi returned to the scroll shooting genre with Trigger Heart Exelica on NAOMI, and Milestone would likely gladly continue to produce further games following Karous on the system as well. Sega themselves have recently presented Dynamite Deka EX running on NAOMI. If GD-ROM production continues, there is a much greater chance that we'll see a home console port of this game on DC within a year.”

De Sega Dreamcast wordt door veel mensen gezien als zijn tijd vooruit. Het was de eerste spelcomputer met online mogelijkheden. Hoewel het apparaat vijf maanden voor de Playstation 2 op de markt verscheen, werd het toch uit de markt gedrukt door Sony. Sega stopte er mee en trok zich in 2001 helemaal terug uit de hardware-business.

Ook huilen om de Dreamcast? Protesteren doet u http://www.dreamcast-scene.com/index.ph ... onpetition




Kort gezegd, Sega gaat stoppen met het drukken van GD-Roms :( waardoor kleine bedrijfjes geen game's meer kunnen uitbrengen ervoor...

February... a day when the world lost a warrior....
Remember, remember the 5th of November.
The gunpowder, treason, and plot.
I know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot.

V
User avatar
Hellboy
 
Posts: 2794
Joined: 14 Apr 2002, 21:06:25
Location: Haarlem

Postby ManoRevolver » 18 Jan 2007, 11:53:21

Dreamcast de eerste console die online kon?
Dacht het niet.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Akihabara » 18 Jan 2007, 12:01:49

Wat een onbelangrijk nieuws om je druk over te maken. De Dreamcast is al jaren dood, ondanks een paar kleine releases die echt geen schokkende indruk hebben achtergelaten. Move on.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby Hellboy » 18 Jan 2007, 12:04:50

Akihablablabla: Wat is dat voor reactie. Waar zit je DC bloed? Hiermee vallen ook alle kleine spelletjes weg zodat hij egt dead is...
Remember, remember the 5th of November.
The gunpowder, treason, and plot.
I know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot.

V
User avatar
Hellboy
 
Posts: 2794
Joined: 14 Apr 2002, 21:06:25
Location: Haarlem

Postby Akihabara » 18 Jan 2007, 12:07:03

Mijn DC bloed, lekker belangrijk man. Mensen zijn zo wanhopig voor een DC titel dat ze de 'limited' edition van Last Hope gaan bestellen, een of andere wannabe Blazing Star rip off. Echt niet belangrijk. Het is belangrijker dat SEGA meer tijd steekt in de Lindbergh (DVD) en iets fatsoenlijks uitbrengt op een next gen console. GD Rom is een thing of the past, life with it.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby Ophyr » 18 Jan 2007, 12:10:24

Ik meen toch dat een Dreamcast ook games van een CD kan spelen ?

Heerlijke GeenStijl-stijl weer in dat bericht trouwens :P
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Akihabara » 18 Jan 2007, 12:12:08

Nou het gaat er meer om dat bedrijven graag via de Naomi een game op de DC uitbrengen. De Naomi is een relaxed stukje hardware om games op te maken (heb ik mij laten vertellen :wink: )
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby blackdragon » 18 Jan 2007, 13:32:34

Akihabara wrote:Mijn DC bloed, lekker belangrijk man. Mensen zijn zo wanhopig voor een DC titel dat ze de 'limited' edition van Last Hope gaan bestellen, een of andere wannabe Blazing Star rip off. Echt niet belangrijk. Het is belangrijker dat SEGA meer tijd steekt in de Lindbergh (DVD) en iets fatsoenlijks uitbrengt op een next gen console. GD Rom is een thing of the past, life with it.


Wat een onzin dus als iemand een Last Hop besteld voor de DC is die wanhopig? Ik vind het alleen maar leuk dat er soms nog een spelletje komt, oke het zijn niet topspellen maar goed en het zijn shumps oke.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Akihabara » 18 Jan 2007, 13:35:54

Nee dat zeg ik niet, maar ik vind wel dat het niet belangrijk genoeg is om je er nou druk over te gaan zitten maken. Allemaal leuk en aardig voor verzamelaars, maar echt een meerwaarde voor gamen in het algemeen heeft het natuurlijk niet.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby blackdragon » 18 Jan 2007, 13:37:45

Misschien komt het wel omdat hier echt Sega fans zitten en aanhangers en omdat dit een site is die nog steeds in het teken staat oke in wat mindere maten van Sega ;)

En het is toch zonde dat zometeen helemaal geen games meer worden gemaakt voor de Dreamcast vind het niet zo raar dat iemand erbij stilstaat.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Akihabara » 18 Jan 2007, 13:40:53

Erbij stilstaan hadden mensen een paar jaar geleden moeten doen.
SEGA fans of niet, jullie moeten toch ook inzien dat SEGA geen schim meer is van een paar jaar geleden. Om je dan druk te gaan zitten maken om GD Rom getuigd meer van blindstaren op het woord SEGA, dan objectief bekijken waar ze op een verstandigere manier hun geld aan kunnen spenderen.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby blackdragon » 18 Jan 2007, 13:45:18

Idd Sega is ook niet meer wat het geweest is maar dat weet iedereen wel. Maar ik maak me er niet druk om en Hellboy denk ik ook niet maar daarom kan iemand het nog wel jammer vinden. We kunnen moeilijk zeggen mooi zo hadden ze allang moeten doen kunnen ze het ergens anders voor gebruiken het geld wat ze nou overhouden. Maar goed het zijn allemaal persoonlijke meningen niet erg. Jij vind het blijkbaar goed dat het gebeurd en een ander niet. Jij vind blijkbaar de games die nog zijn uitgekomen van hele kleine bedrijfjes niet de moeite waard en andere weer wel. Ik persoonlijk vind het alleen maar mooi nu wordt er soms toch nog gesproken over de DC anders was het denk ik al helemala mond dood geweest.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Akihabara » 18 Jan 2007, 13:49:56

Het is allemaal mosterd na de maaltijd. Ik heb vanaf de eerste dag van de Japanse launch veel plezier gehad van mijn Dreamcast en zal dit altijd blijven houden. Alleen is het op een gegeven moment gewoon mooi geweest. Als ik zie hoe wanproducten met vooral de eigen mascotte in de hoofdrol worden in de winkel komen kan het niet anders dan dat SEGA wat meer zijn prioriteiten moet kiezen.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby blackdragon » 18 Jan 2007, 13:53:04

Daar geef ik je gelijk in de meeste games zijn niet om over naar huis te schrijven, maar we moeten wel hoop houden bedoel Football Manager is een hele sterke serie als je er van houd of niet dat doet er niet toe. Virtua Fighter 5 wordt ook heel erg goed ookal zal het niet door de grote massa worden gekocht. En we moeten hopen dat afterburnen, sega rally enz ook goed gaan worden. En ja Sonic dat is niet best maar ook daar moeten we hoop blijven houden, Sonic Rush was toch erg goed en de Wii versie lijkt ook beter te worden.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Loempiavreter » 18 Jan 2007, 13:53:31

Vergeet iedereen hier Under Defeat hier ofzo!? Dat was toch een stukje Kwaliteit SHMUP...

*Had stiekem nog gehoopt op Dyanamite Deka EX op Dreamcast ook al is het best een kutgame, met een brawler heb ik altijd wel ff fun met coop.. :(*
Last edited by Loempiavreter on 18 Jan 2007, 13:55:27, edited 1 time in total.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Next

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group