Sega laat de DC officieel dood gaan :(

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby WithAttitude » 19 Jan 2007, 15:08:20

Akihabara wrote:Nee dat is geen antwoord, kom op man. Ik heb behoorlijk wat SEGA games gekocht, zoals zelfs Sega Rally 2006 omdat ze hier gewoon betaalbaar zijn. Noem nou gewoon een paar titels op of geef anders gewoon toe dat er inderdaad geen games zijn uitgebracht die 50-60 euro waard zijn.

Met antwoorden als 'dan koop je ze toch niet' of ' wat doe je hier dan' kun je natuurlijk nooit een fatsoenlijke discussie voeren, laat staan de boventoon voeren.
Goed als je het niet begrijpt zal ik het even herhalen. Virtua Tennis 3 en Virtua fighter 5 en verder niet zoveel. Duidelijk?
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Akihabara » 19 Jan 2007, 15:10:30

Nou dat zijn dus geen games die beschikbaar waren voor consoles en bovendien geen games die een van jullie tot nu toe heeft kunnen spelen. Bovendien gaat het om de Nederlandse markt, waarvan werd beweerd dat er genoeg uit was gekomen, maar dat blijkt dus allemaal wel mee te vallen.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby blackdragon » 19 Jan 2007, 15:15:12

Akihabara wrote:Nee dat is geen antwoord, kom op man. Ik heb behoorlijk wat SEGA games gekocht, zoals zelfs Sega Rally 2006 omdat ze hier gewoon betaalbaar zijn. Noem nou gewoon een paar titels op of geef anders gewoon toe dat er inderdaad geen games zijn uitgebracht die 50-60 euro waard zijn.

Met antwoorden als 'dan koop je ze toch niet' of ' wat doe je hier dan' kun je natuurlijk nooit een fatsoenlijke discussie voeren, laat staan de boventoon voeren.


Wat vond je dan van Yakuza, Spartan Total Warrior (kan ook eind 2005 geweest wezen overigens), Outrun game, Condemned en er zijn nog wel meer genoemd.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Akihabara » 19 Jan 2007, 15:22:49

Outrun coast to coast is niets meer dan een verbeterde versie van Outrun2 die alweer in 2003 verscheen. Ik heb een paar video's op mijn site gezet van de Ferrari cabinet van Outrun2 en natuurlijk is dat fantastisch, het is alleen geen game van vorig jaar.

Yakuza verwachte ik veel van, ik heb de game alweer een jaar geleden op import direct laten overkomen, maar het wist me totaal niet te boeien. Zonder dieper in te gaan op de game zelf vond ik het behoorlijk tegenvallen en helaas is Yakuza 2 die ik vorige week uitgebreid heb gespeeld, ondanks enkele ShenMue achtige mini games niet veel beter.

Condemned en Spartan heb ik niet gespeeld dus daar kan ik geen oordeel over vellen, net zo min als jullie over Virtua Tennis 3 en Virtua Fighter 5 (maar die twee zit het wel goed mee). Luister gasten, ik zit hier niet om SEGA aan het kruis te nagelen, er zijn denk ik niet veel mensen in Nederland met zoveel SEGA stuff in de collectie, maar juist daarom verwacht ik bovengemiddelde games zoals ik gewend was te ontvangen in de dagen van Dreamcast. Dit kan makkelijk, alleen mag SEGA de lat wel wat hoger leggen in 2007. Let's hope for the best.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby blackdragon » 19 Jan 2007, 15:27:20

Er moet normaal kunnen gepraat worden erover zonder elkaar uit te schelden enz en dat gaat goed en iedereen heeft toch zijn eigen persoonlijke mening over een game. Condemned vond ik gewoon een hele goede game, en Spartan is ook heel goed maar je moet wel van hack & slash houden natuurlijk. Alleen twijfel ik of die game nou eind 2005 of begin 2006 was gekomen, maar dat doet er verders ook niet toe.

En dan met Football Manager, Sonic Rush en nog een paar hebben ze toch paar mooie games gebracht. Tuurlijk is het niet genoeg, maar voor dit jaar weet ik wel zeker VT 3 en VF 5 worden gewoon zeer goed en de rest is even afwachten. Weet niet hoe goed House of the Dead 4 is en nog een paar titels die gaan komen. En ik hoop dat ze Golden Axe en Afterburner niet verkloten natuurlijk. Al met al zie ik het wel goed in hoor met Sega het heeft even zijn tijd nodig en vergeet niet dat ze samen met Sammy zijn en die hebben ook wat mooie titels al gebracht en gaan ze brengen.

<edit> en Outrun 2006 is van maart 2006 dus wel van vorig jaar hoor ;)
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Akihabara » 19 Jan 2007, 15:31:09

Het probleem met Afterburner en House of the Dead 4 is dat het in de arcade echt hele toffe games zijn, maar dat er op een console helaas vaak niet genoeg overblijft. Afterburner Climax heeft een onwijs coole cabinet die meebeweegt met de actie en de uzi's van HOTD4 met het grote scherm is de 100 yen in ieder geval meer dan waard. Ik heb van Afterburner wat video opnames gemaakt, hier komt volgende maand een DVD van voor de geinteresseerden. Games als deze koop ik in ieder geval toch wel, alleen zoals je zelf zei gaat het om smaak en er zijn maar weinig lieden die arcade games kunnen waarderen. In ieder geval zeker niet de mainstream Rockstar fan die van mij dus wel aan het kruis genageld mag worden.

<edit> Zo is Fifa 2006 ook van 2006, maar ook nog steeds dezelfde grafgame als de jaren ervoor. Zo ken ik er nog wel een paar... :wink:
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby blackdragon » 19 Jan 2007, 15:34:00

Dat is nou juist het probleem waar Sega mee zit arcade achtige games verkopen tegenwoordig niet meer. Het moet realistisch wezen, super mooie graphics en het liefst dat je het pas uitspeeld na 40 uur of langer. En zulke spellen heeft Sega haast nog nooit gemaakt die bracht altijd games uit die naar de arcade hingen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Akihabara » 19 Jan 2007, 15:37:13

Shenmue had waanzinnige graphics en je had er genoeg tijd voor nodig om helemaal vierkant rond te spelen. Het gaat niet om de games, het gaat om de bekende marketing waar ze bij SEGA echt nog nooit kaas van hebben gegeten.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby WithAttitude » 19 Jan 2007, 15:38:22

blackdragon wrote:Dat is nou juist het probleem waar Sega mee zit arcade achtige games verkopen tegenwoordig niet meer. Het moet realistisch wezen, super mooie graphics en het liefst dat je het pas uitspeeld na 40 uur of langer. En zulke spellen heeft Sega haast nog nooit gemaakt die bracht altijd games uit die naar de arcade hingen.
Die games hoef ik ook niet van SEGA. Dus de pure arcade ports mogen dan uit commercieel oogpunt slecht zijn maar qua kwaliteit zijn ze nog steeds top en daar gata het mij als gamer om. Jammer dat de massa het niet weet te waarderen maar daar heb ik verder niets mee te maken.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby blackdragon » 19 Jan 2007, 15:38:52

Akihabara wrote:Shenmue had waanzinnige graphics en je had er genoeg tijd voor nodig om helemaal vierkant rond te spelen. Het gaat niet om de games, het gaat om de bekende marketing waar ze bij SEGA echt nog nooit kaas van hebben gegeten.


Ja maar Shenmue is een love/hate game je vind het geweldig of helemaal niks. En hoe graag ik ook een vervolg zou willen zien, het gaat toch niet verkopen. Dat deden de eerste 2 delen ook niet, ja nu lees je overal wat zou ik graag een Shenmue 3 zien terwijl toen de game echt net uit was en zelfs op de Xbox niemand de game kocht.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Akihabara » 19 Jan 2007, 15:41:50

Je ziet hetzelfde verschijnsel met muziek. Een band die niemand kent, maar die jij geweldig vindt wordt ook minder als deze succes krijgen met een commercielere plaat. Daarna gaat de band uit elkaar, niemand geeft er meer wat om maar de echte fan zou niets liever willen dan een eenmalige comeback.

Je hebt juist (helaas) wel alles te maken met de mainstream speler, die bepaald namelijk wat je op je bord krijgt. Neemt niet weg dat er nog meer dan genoeg stuff te vinden en te spelen is die, vooral in Nederland, nooit het daglicht heeft gezien.

Zoals het herondekken van die eerste plaat van die band zeg maar....
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby blackdragon » 19 Jan 2007, 15:52:15

Ja marketing is nooit de sterkste kant geweest van Sega, maar idd over het muziek geef ik je wel gelijk en zo kan je dat ook wat zien met de games.

Even een persoonlijke mening wel, maar neem VF de game verkoopt veel slechter vergeleken, Tekken, Soul Calibur, Dead or Alive, zelf nu nog als Mortal Kombat. Terwijl ik VF toch wel beter vind dan de bovengenoemde, maar ja hoe komt dat het zijn namen, er wordt veel mond op mond reclame gemaakt, de promotie van die andere games zijn beter.

In dat opzicht moet Sega nog veel leren en dat moest Nintendo ook ookal beginnen die het nou te begrijpen.

En hoeveel mensen lullen maar niet met de wind mee toen ik Ferrari F355 Challenge had vonden veel vrienden het een klote game en zo was het ook met Shenmue maar ondertussen vragen ze nu wel of lees je hoop dat er een vervolg van uitkomt.

Maar goed mij maakt het verders toch niet uit koop toch de games die ik leuk vind en niet omdat iemand anders die nou zo leuk vind of juist niet.

Persoonlijk zelf heb ik liever wat korte krachtigere games dan games waar je 40 tot 60 uur in dezelfde wereld moet rondhangen. Sommige daargelaten dan wel.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Fonzi » 19 Jan 2007, 17:12:44

Akihabara wrote:Shenmue had waanzinnige graphics en je had er genoeg tijd voor nodig om helemaal vierkant rond te spelen. Het gaat niet om de games, het gaat om de bekende marketing waar ze bij SEGA echt nog nooit kaas van hebben gegeten.


Ik vond Yakuza dan weer wel erg goed en een typische Sega game maar smaken verschillen. Het is idd zo dat kwalitatief gezien Sega in 2006 niet er veel heeft gebracht.

De marketing is er net wel op verbeterd en dit zorgt er net voor dat we minder echte gedurfde Sega games zien (dat was hun handelsmerk toch ook een beetje). Ik ben in de eerste plaats liefhebber van arcadegames en die zie je nog zelden. Verkoopcijfers bepalen inderdaad wat je op je bord krijgt en we weten allemaal wat mensen kopen.

Sega bepaalt meer dan vroeger wat, waar en op welke console ze hun games uitbrengen. Soms zit er niet altijd veel logica achter. Sega is al lang niet meer de Sega die het vroeger was, hier en daar steekt het nog eens de kop op (en dan verkoopt het niet) maar over het algemeen zijn ze heel conservatief geworden wat hun games betreft. Ze heersen wel in de arcadehallen en daar durven ze nog echt vernieuwend te zijn...maar op consolegebied ?

Ik vind het alleen niet altijd kommer en kwel. Ik ben erg benieuwd naar VF en VT, alsook naar Yakuza2, Sega Rally Evo en Afterburner: Black Falcon. Ook Shining Force EXA importeer ik me nog, alsook de Sega Ages Wonder Boy Collectie en Virtual On Collectie. Verder blijf ik echt uitkijken wat Sega AM2 nog in petto heeft in 2007 want in tegenstelling tot Sega zelf, heeft Kataoka en zijn team niets aan kwaliteit ingeboed. Van Sega Racing Studio verwacht ik in de toekomst toch ook nog een Daytona en het is een beetje uitkijken of Yuji Naka met zijn Probe Studio terug de vrjheid heeft gevonden om opnieuw kwalitatief sterke games af te leveren. Verder is het een koffiedik kijken wat Nagoshi en zijn interne ontwikkelingsdivisie van Sega Japan nog in petto heeft.

De projecten die Sega aan externe Europese en Amerikaanse studios uitgeeft, vind ik persoonlijk niet zo interessant.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Sen » 19 Jan 2007, 17:59:22

Nouja ik vind Medieval total war 2 bijvoorbeeld nog een enorm toffe game die niet genoemd is. In hoeverre het een Sega game is kun je jezelf afvragen, ze zijn iig. de uitgever.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby LemmiWinks » 19 Jan 2007, 23:45:38

Akihabara wrote: het gaat om de bekende marketing waar ze bij SEGA echt nog nooit kaas van hebben gegeten.




niet waar in de usa hebben ze de megadrive zodanig goed gepromoot dat hij nintendo heeft overtroffen :p

megadrive was daar een enorm succes


spijtig dat de persoon die verantwoordelijk was voor de marketing van toen al lang niet meer bij sega werkt (van sinds de saturn uitkwam)
Image
User avatar
LemmiWinks
 
Posts: 600
Joined: 14 Feb 2004, 12:49:48
Location: Belgium

PreviousNext

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group