Sega laat de DC officieel dood gaan :(

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Akihabara » 18 Jan 2007, 16:21:08

Typisch. Om de goedwillenden hier niet tekort te doen zal ik er maar verder niet op ingaan.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby SeGaFrEaK » 18 Jan 2007, 16:22:26

Ja je mag best je mening geven maar als ik zie wat je allemaal over één kam scheert, thanks but no thanks. Het azijn wordt ook niet bepaalt gespaart.

Als je wil wil ik je best even wijzen wat ik bedoel;

Mensen zijn zo wanhopig voor een DC titel dat ze de 'limited' edition van Last Hope gaan bestellen


Er zijn echt geen mensen die een als enige console een Dreamcast hebben staan en wanhopig op zoek zijn naar nieuwe spellen. Ze kopen ze omdat ze het leuk vinden om de spellen te spelen.

dan objectief bekijken waar ze op een verstandigere manier hun geld aan kunnen spenderen


Sega geeft niks meer uit voor de Dreamcast, net zo min als dat ze nog wat publishen het enige wat wordt gebruikt is de pressing-plant en die kosten zijn voor de developer.

SEGA wat meer zijn prioriteiten moet kiezen


Denk je dat SEGA dag in dag uit bezig is om een Dreamcast spellen van een 3rd party te promoten ofzo? Denk het niet.

Under Defeat was aardig, maar vergeleken met andere games uit het genre die in hetzelfde jaar zijn uitgebracht is het gewoon middelmatig


En hoeveel van die games vonden hun weg naar de console?

Correct me if I'm wrong maar zogenaamde belangrijke titels als SEGA Rally 2006 en Sonic waren regelrechte stinkers.


Je kunt ook altijd alles van de negatieve kant bekijken. Jonge jonge wat wordt er toch gezeken hier op dit forum. Tuurlijk was Sonic zeer zeer middelmatig maar het enige wat mensen de afgelopen jaren gezien hebben zijn de slechte spellen van SEGA. De rest wordt maar even niet genoemd. Ik zal de eerste zijn die toegeeft dat het de laatste jaren niet bepaald beter is geworden maar waarom worden altijd alleen de slechte spellen eruit gepikt? Ik erger me kapot op de manier waarop de massapers is gaan kijken naar spellen. 90% wordt afgezeken en alleen spellen die een ontwikkeling van minimaal twee jaar hebben doorgezeten en een budget hebben van tientallen miljoenen wordt nog serieus genomen. Alles wat ze ook maar ENIGZINS niet aanstaat wordt meteen totaal de grond in geboort.
Het ultieme voorbeeld hiervan is HET BLAD voor azijnpissers bij uitstek: EDGE. Je kunt standaard 20% bij hun score optellen want die slaan echt alles. Vind je het gek dat de business steeds harder wordt en steeds meer kleine developers kapot gaan? Alles zonder MEGAMEGAMEGA budget en marketingcampagne wordt bij voorbaat hartelijk de grond in gestampt. Ik walg van dat elitaire 'het staat me hier en daar niet aan dus , het is een KUTGAME' toontje wat je tegenwoordig overal hoort. Alsof elk spel een totaal kunstwerkje van solide goud en diamant moet zijn om maar enigzins de goedkeuring van deze vleeskeurders te krijgen. FUCK de pers.

En de gemiddelde gamer slikt het allemaal maar als zoete koek, het moet steeds mooier, het liefst OOGSTRELEND mooi, er moet 1500 speeluren inzitten, 20 miljoen characters en 18 bonus discs en anders is het onder de maat.
We kopen per maand meerdere spellen en als een spel ons niet aanstaat flikkeren we het discje van 60 euro gewoon in de kast want er komt toch wel weer een nieuw spel uit volgende week. Op ALLES wordt ge******t, niks is goed genoeg voor het verwende game zeikertje. Oh de camera is een kwart seconde niet op de juiste plek DRAMA!!! Nou het is me allemaal best maar ik vermaak me prima met spellen waar passie inzit en die komen over het algemeen van kleine developers voor mindere populaire consoles. Laat de rest van maar lekker meelopen met hun ziekelijk hoge resolutie modusjes (want o o o wat is het toch nodig dat het spel twintig verschillende beeldschermopties heeft) en andere KAK, ik blijf wel achter want ik heb genoeg van die hoogmoed.


Aldus...mij.
Last edited by SeGaFrEaK on 18 Jan 2007, 17:26:58, edited 9 times in total.
<SeGaFrEaK>

"Like I told you, Im the REGULAR''
User avatar
SeGaFrEaK
 
Posts: 6082
Joined: 03 May 2001, 11:07:57
Location: Netherlands

Postby Gameholic81 » 18 Jan 2007, 16:36:47

Jongens ;) waar maken we ons druk om.

Akihabara heeft een puntje. De DC is officieel al jaren dood. Niet in de ogen van de echte fans (waar ik onder val) maar dat neemt niet weg dat die enkele releases van de afgelopen jaren geen echte zoden aan de dijk hebben gezet.

Border Down, Under Defeat etc zijn kwalitatief goede titels, maar er is daarnaast ook een hoop meuk die gewoon middelmatig is. Last Hope; het is en blijft homebrew. Leuk dat het op de DC uitkomt maar dat is toch geen 'echte' release zoals we die op andere platformen zien?

De DC blijft één van de beste, zo niet DE beste console ooit gemaakt. Het is inmiddels wel tijd om verder te kijken dan je Sega neus lang is :) Ik noem een Outrun 2 Coast 2 Coast, Virtua Tennis 3, VF5 etc etc. En dat je graag teruggrijpt naar de DC, Saturn of Mega Drive -> GROOT GELIJK

Dat doe ik en vele anderen hier op het forum. Maar het einde van de GD-ROM productie is niet het einde van de wereld.
Image
User avatar
Gameholic81
 
Posts: 879
Joined: 25 May 2005, 07:41:22
Location: Antwerpen

Postby SeGaFrEaK » 18 Jan 2007, 16:46:32

Gameholic81 wrote:Akihabara heeft een puntje. De DC is officieel al jaren dood. Niet in de ogen van de echte fans (waar ik onder val) maar dat neemt niet weg dat die enkele releases van de afgelopen jaren geen echte zoden aan de dijk hebben gezet.


Dat is ook echt niet het doel geweest van die spellen. Er heeft nooit ook maar één persoon bij de publishers van die spellen gedacht; 'zo daar gaan we eens even flinke winst op draaien'. :twisted:
<SeGaFrEaK>

"Like I told you, Im the REGULAR''
User avatar
SeGaFrEaK
 
Posts: 6082
Joined: 03 May 2001, 11:07:57
Location: Netherlands

Postby jdrijgas » 18 Jan 2007, 16:55:16

Erg jammer
User avatar
jdrijgas
 
Posts: 1518
Joined: 08 Aug 2004, 11:21:23
Location: gorinchem

Postby Donny K. » 18 Jan 2007, 17:38:29

Ach, het zal allemaal wel loslopen. De officiele plant mag dan wel gestopt zijn, Goat zal nog altijd blijven persen, tot in de "eeuwigheid" Ik denk dat als er nog steeds mensen (homebrew of geen homebrew) games uit willen brengen op de DC, zullen ze dat gewoon via GOAT doen. Eerdere titels die op GOAT disks zijn uitgebracht: Feet of Fury, Inhabitants, Maquipai, Cool herders. Het viel mij op dat Last hope niet is uitgebracht op een goat disk. Dat had ik wel verwacht aangezien het min of meer een homebrew game is.

Oh well. Ik vind het niet zo heel gek. Ik denk dat we eerder heel blij en heel dankbaar mogen zijn dat het leven nog al die jaren gerekt is. (Toch een jaartje of 5 extra)
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Markam » 18 Jan 2007, 17:50:02

Ophyr wrote:Ik meen toch dat een Dreamcast ook games van een CD kan spelen ?


Ik zie ook geen probleem. Al die nieuwe shooters passen blijkbaar ook gewoon op een cd dus dan release je die games toch daar op....
Image
mrtweak wrote:fan zijn van bon jovi is als neuken met je zus: het mag wel, maar je moet het niet aan anderen vertellen
Los Destructo Boys
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby Fonzi » 18 Jan 2007, 21:18:58

Under Defeat was aardig, maar vergeleken met andere games uit het genre die in hetzelfde jaar zijn uitgebracht is het gewoon middelmatig


Dat is gewoon een mening. Naast m'n Cave shooters wil ik gewoon ook eens een andere shooter spelen. Under Defeat is er zo een, net als enkele andere shooters op DC en PS2. Als Under Defeat niet op de DC was uitgekomen, had ik 'm ook gekocht voor een andere console.

Correct me if I'm wrong maar zogenaamde belangrijke titels als SEGA Rally 2006 en Sonic waren regelrechte stinkers.


Sonic en Sega Rally 2006 waren nooit belangrijke titels. Zeker die laatste niet. SR2006 was al zo lang in ontwikkeling, dat het gewoon op een fiasco moest uitdraaien.

Je kunt ook altijd alles van de negatieve kant bekijken. Jonge jonge wat wordt er toch gezeken hier op dit forum. Tuurlijk was Sonic zeer zeer middelmatig maar het enige wat mensen de afgelopen jaren gezien hebben zijn de slechte spellen van SEGA. De rest wordt maar even niet genoemd.


Juist en misschien nog erger. Heel wat games worden gewoon niet meer begrepen wegens niet realtistisch, te kleurrijk en vrolijk, te 2D, niet next-gen genoeg...ik erger me er rot aan. Als ik tegenwoordig reviews lees van de zogenaamde zelfingenomen reviewers waarvan de gamekennis niet verder teruggaat dan de PS2, dan ben ik de wanhoop nabij.

Als Sega kwalitatief dezelfde games zou uitbrengen als op de Dreamcast en vooral ten tijde van de Saturn, zouden ze voor geen meter verkopen én opnieuw onbegrepen worden. Stel je een next-gen Nights voor...wie zou dit nog kopen buiten enkele Sega fans. Kwaliteitsgames verkochten de vorige generatie ook voor geen meter. Panzer Dragoon Orta en JSRF om er maar twee te noemen.


Vind je het gek dat de business steeds harder wordt en steeds meer kleine developers kapot gaan? Alles zonder MEGAMEGAMEGA budget en marketingcampagne wordt bij voorbaat hartelijk de grond in gestampt. Ik walg van dat elitaire 'het staat me hier en daar niet aan dus , het is een KUTGAME' toontje wat je tegenwoordig overal hoort.


Yup, helemaal mee eens.

En de gemiddelde gamer slikt het allemaal maar als zoete koek, het moet steeds mooier, het liefst OOGSTRELEND mooi, er moet 1500 speeluren inzitten, 20 miljoen characters en 18 bonus discs en anders is het onder de maat.
We kopen per maand meerdere spellen en als een spel ons niet aanstaat flikkeren we het discje van 60 euro gewoon in de kast want er komt toch wel weer een nieuw spel uit volgende week. Op ALLES wordt ge******t, niks is goed genoeg voor het verwende game zeikertje. Oh de camera is een kwart seconde niet op de juiste plek DRAMA!!! Nou het is me allemaal best maar ik vermaak me prima met spellen waar passie inzit en die komen over het algemeen van kleine developers voor mindere populaire consoles. Laat de rest van maar lekker meelopen met hun ziekelijk hoge resolutie modusjes (want o o o wat is het toch nodig dat het spel twintig verschillende beeldschermopties heeft) en andere KAK, ik blijf wel achter want ik heb genoeg van die hoogmoed.
Aldus...mij.


Damn, lijkt wel alsof je mijn gedachten kan lezen.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Sen » 18 Jan 2007, 22:31:51

Markam wrote:
Ophyr wrote:Ik meen toch dat een Dreamcast ook games van een CD kan spelen ?


Ik zie ook geen probleem. Al die nieuwe shooters passen blijkbaar ook gewoon op een cd dus dan release je die games toch daar op....


Nouja omdat Sega ze dan niet meer officieel wil licenseren. Een ''echte'', officiele release heeft toch wel wat speciaals vind ik.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Akihabara » 19 Jan 2007, 02:14:41

De Famitsu gaf Sonic 7`s en als ik mij niet vergis zelfs een 8.
Dan heb ik liever de volledig terechte score van EDGE, die de game een 3 gaf. EDGE is het enige blad die games kan vergelijken met hun voorgangers en als enige juist niet meegaat in het kritiekloze, buitensporige positieve gebrabbel die in de (Nederlands) gameindustrie heerst. En als Sonic en SEGA Rally al geen belangrijke titels meer zijn, dan weet ik het ook niet meer.

Dat CAVE games niet meer naar consoles komen is zeer jammer, aan de andere kant waren alleen de Espgaluda en Dodonpachi DOJ ports fatsoenlijk, zowel Mushihime sama als Ibara heb ik maar de PCB van gekocht. Vergelijk Under Defeat met Espgaluda 2 en Mushihime Futari en er blijft gewoon een kaal, simpel concept over. UD heeft vrij simpele gameplay a la Zero Gunner waar na een paar sessies gewoon te weinig van over blijft om naar terug te blijven keren.

De Naomi GD Rom van Under Defeat (full kit) ligt nu ook voor 140 euro nieuw in de PCB shops, games als Ikaruga en Psyvariar deden er langer over om op dat prijsniveau te geraken. Neemt niet weg dat ik het alleen maar kan toejuichen dat dit soort games werden uitgebracht, precies ook de reden waarom UD wel in mijn top 10 van vorig jaar stond.

Maar goed, zoals ik al zei noem dan asjeblieft een paar door SEGA uitgebrachte titels die ik echt niet had mogen missen in 2006 want ik heb nog geen topper voorbij zien komen in deze topic.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby Sen » 19 Jan 2007, 08:49:30

Eerlijk gezegd vind ik Sonic wel erg leuk, dus het is een beetje bullshit om allemaal te schreeuwen om 3en, de meningen verschillen wel degelijk!
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Batman » 19 Jan 2007, 08:52:26

Hoewel het apparaat vijf maanden voor de Playstation 2 op de markt verscheen, werd het toch uit de markt gedrukt door Sony.


Echt iets voor een Belg hij weet niet eens wanneer de Dreamcast en de PS2 uitkwam laat staan welke games erop zijn verschijnen.

De enige voordeel wat de PS2 had was de DVD voor de rest was de PS2 de mindere dan de Dreamcast. De DVD was de ondergang geweest van de Dreamcast.

Er zijn nog betere games uitgebracht op de Dreamcast dan alle games die nu met moeite kwijt kan raken voor de PS2.

Zelfs de PS3 gaat erg moeilijk op gang zit nog steeds te wachten voor MGS 4 , Tekken 6 en Gran Turismo 5 aka HD.
PC Engine Super Grafx/SUPER CD, Neo Geo MVS/AES/CDZ, X68000, FM Towns, Dreamcast, Saturn, CDX, Mega Drive I/Mega CD I, X360 SLIM, PS3, PS2, PSP, Wii, N64, SF, SNES, F, NES, DSI, GBA SP , ACD32 , A1200, C64C, MSX Turbo-R en ARCADE EGRET 3
User avatar
Batman
 
Posts: 236
Joined: 23 Jul 2005, 17:51:19
Location: Gouda en Parijs

Postby blackdragon » 19 Jan 2007, 09:36:47

Maar goed, zoals ik al zei noem dan asjeblieft een paar door SEGA uitgebrachte titels die ik echt niet had mogen missen in 2006 want ik heb nog geen topper voorbij zien komen in deze topic
.

Als jij in 2006 vind dat er geen enkele hele goede game was van Sega weet ik het ook niet meer. Bovendien zijn er al namen genoemd en als jij dat allemaal slechte games vind breekt mijn klomp. Krijg ook de indruk dat je dan zelf niet verder kijkt dan Sonic of Sega Rally.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Ophyr » 19 Jan 2007, 09:38:18

Batman wrote:Zelfs de PS3 gaat erg moeilijk op gang zit nog steeds te wachten voor MGS 4 , Tekken 6 en Gran Turismo 5 aka HD.


Ik zit nog steeds te wachten op Gran Turismo voor mn PSP :x
User avatar
Ophyr
Flash-master
 
Posts: 1357
Joined: 19 Feb 2006, 16:06:53
Location: Heel

Postby Batman » 19 Jan 2007, 11:19:31

Ophyr wrote:
Batman wrote:Zelfs de PS3 gaat erg moeilijk op gang zit nog steeds te wachten voor MGS 4 , Tekken 6 en Gran Turismo 5 aka HD.


Ik zit nog steeds te wachten op Gran Turismo voor mn PSP :x


Gran Turismo 4 Mobile komt pas in Maart uit.

De PSP komt steeds betere games uit had bijna de moed opgegeven.

Heb zojuist nog de japanse PSP versie van Street Fighter Zero 3 Double Upper binnen gehad. 8)
PC Engine Super Grafx/SUPER CD, Neo Geo MVS/AES/CDZ, X68000, FM Towns, Dreamcast, Saturn, CDX, Mega Drive I/Mega CD I, X360 SLIM, PS3, PS2, PSP, Wii, N64, SF, SNES, F, NES, DSI, GBA SP , ACD32 , A1200, C64C, MSX Turbo-R en ARCADE EGRET 3
User avatar
Batman
 
Posts: 236
Joined: 23 Jul 2005, 17:51:19
Location: Gouda en Parijs

PreviousNext

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group