Sega laat de DC officieel dood gaan :(

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby ReinieR » 18 Jan 2007, 13:53:53

Whatever happens, happens... Maar voor mij blijft de Dreamcast DE console!
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby blackdragon » 18 Jan 2007, 13:55:03

Loempiavreter wrote:Vergeet iedereen hier Under Defeat hier ofzo!? Dat was toch een stukje Kwaliteit SHMUP...


Nope niet vergeten alleen niet ten sprake gekomen ;)
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Akihabara » 18 Jan 2007, 13:57:12

De enige titel waar ik nog goede hoop op heb is Virtua Tennis 3. Ik heb de game inmiddels ruim 100 keer gespeeld (statistieken bijgehouden op spelerscard) en het is echt een waanzinnige game. Helaas valt ie op de Playstation3 nog wat tegen, maar wellicht dat SEGA hier nog iets aan kan doen. Ik ben na deel 2 afgestapt van Virtua Fighter, dus ik kan ook niets anders doen dan alleen maar beamen dat het er mooi uitziet maar voor de rest doet het me niets meer.

En sorry maar games als Sonic Rush e.d. trek ik me poeplap niet meer voor. Under Defeat was aardig, maar vergeleken met andere games uit het genre die in hetzelfde jaar zijn uitgebracht is het gewoon middelmatig.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby blackdragon » 18 Jan 2007, 14:00:08

Ja kijk dat zijn allemaal persoonlijke meningen, als jij Sonic Rush middelmaat noemt en eigenlijk alleen Virtua Tennis 3 nog als een goede game ziet bij Sega, dan heb je gewoon niks met Sega.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Akihabara » 18 Jan 2007, 14:02:33

Nou I beg to differ, maar goed laten we de topic niet over laten gaan in een debat over waar SEGA nou eigenlijk mee bezig is. Dat is weer een andere kwestie.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby Loempiavreter » 18 Jan 2007, 14:13:14

Akihabara wrote:De enige titel waar ik nog goede hoop op heb is Virtua Tennis 3. Ik heb de game inmiddels ruim 100 keer gespeeld (statistieken bijgehouden op spelerscard) en het is echt een waanzinnige game. Helaas valt ie op de Playstation3 nog wat tegen, maar wellicht dat SEGA hier nog iets aan kan doen. Ik ben na deel 2 afgestapt van Virtua Fighter, dus ik kan ook niets anders doen dan alleen maar beamen dat het er mooi uitziet maar voor de rest doet het me niets meer.

En sorry maar games als Sonic Rush e.d. trek ik me poeplap niet meer voor. Under Defeat was aardig, maar vergeleken met andere games uit het genre die in hetzelfde jaar zijn uitgebracht is het gewoon middelmatig.


Als jij het zegt :roll:

Virtua Fighter is voor mij beste game serie allertijden dus VF5 zal ook wel snel toevoegen tot m'n collectie.

En er zullen nog een tijdje Homebrew games uitkomen.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Akihabara » 18 Jan 2007, 14:16:52

Daarom zei ik ook dat ik niets anders kon zeggen dan dat het er goed uitziet. Ik begrijp niet precies uit welke woorden je precies opmaakt dat ik er een negatief oordeel over vel.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby Loempiavreter » 18 Jan 2007, 14:34:09

Akihabara wrote:Daarom zei ik ook dat ik niets anders kon zeggen dan dat het er goed uitziet. Ik begrijp niet precies uit welke woorden je precies opmaakt dat ik er een negatief oordeel over vel.


Oh ok dan is het goed :P
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Sen » 18 Jan 2007, 15:44:29

Wat doe je dan eigenlijk hier op het segaforum akihabara....

Ik vind dit echt zonde, echt slecht nieuws, under defeat was een toffe titel. En tja blijkbaar verkopen ze nog goed, dus waarom niet? Ik vind het echt een ultiem retro gevoel, iets speciaals.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Akihabara » 18 Jan 2007, 15:47:12

Nou goed dan ga ik er maar weer eens vandoor, ik dacht laat ik eens op reageren maar dit bleek blijkbaar overbodig.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby Sen » 18 Jan 2007, 15:58:29

Nouja ik vind het bestwel bizar, de Dreamcast is toch echt een legacy van Sega, dus dan is het toch jammer als het doek echt valt?
Ik heb helemaal niet het idee dat je met Sega begaan bent...
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Akihabara » 18 Jan 2007, 16:01:06

Misschien ben ik wel zo met SEGA begaan dat ik er meer kritiek op heb dan andere bedrijven omdat ik graag wil dat ze het weer zo oppakken als in de tijd dat de Dreamcast op zijn hoogtepunt stond. Maar blijkbaar is kritiek niet geoorloofd terwijl hier toch alle reden voor is na het embarmelijke vorige jaar, waar werkelijk niets fatsoenlijks is in uitgebracht. Correct me if I'm wrong maar zogenaamde belangrijke titels als SEGA Rally 2006 en Sonic waren regelrechte stinkers.
Akihabara
 
Posts: 282
Joined: 24 Aug 2004, 02:00:17

Postby blackdragon » 18 Jan 2007, 16:16:25

Akihabara wrote:Misschien ben ik wel zo met SEGA begaan dat ik er meer kritiek op heb dan andere bedrijven omdat ik graag wil dat ze het weer zo oppakken als in de tijd dat de Dreamcast op zijn hoogtepunt stond. Maar blijkbaar is kritiek niet geoorloofd terwijl hier toch alle reden voor is na het embarmelijke vorige jaar, waar werkelijk niets fatsoenlijks is in uitgebracht. Correct me if I'm wrong maar zogenaamde belangrijke titels als SEGA Rally 2006 en Sonic waren regelrechte stinkers.


Ja maar tuurlijk veel niet goede games maar er zijn wel een paar die zeker de moeie waar zijn en ook een paar hele goede kunnen jou soort games niet wezen natuurlijk dat kan maar Football Manager en Sonic Rush waren toch erg goed teminste vind ik. En qua verkopen doet FM het al helemaal goed. En VF 5 en VT 3 worden ook hele goede games daar ben ik niet bang voor. En zo zijn er wel meer games die we zeker in de gaten mogen gaan houden. Tuurlijk is kritiek geoorloofd en ook alleen maar rechtvaardig want ze hebben de laatste tijd niet zo'n goed beleid alleen zoals ik al dacht en opmaak uit jou teksten lijkt het net ofdat Sega helemaal niks meer presteerd.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby General Wong » 18 Jan 2007, 16:17:06

Akihabara wrote:Maar blijkbaar is kritiek niet geoorloofd terwijl hier toch alle reden voor is na het embarmelijke vorige jaar, waar werkelijk niets fatsoenlijks is in uitgebracht. Correct me if I'm wrong maar zogenaamde belangrijke titels als SEGA Rally 2006 en Sonic waren regelrechte stinkers.


Yakuza, OutRun 2006 Coast 2 Coast, ChromeHounds, Medieval 2, Phantasy Star Universe en Super Monkey Ball: Banana Blitz. Allemaal vorig jaar verschenen. Niet bepaald de minste titels als je het mij vraagt.
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby SeGaFrEaK » 18 Jan 2007, 16:19:39

Akihabara wrote:Nou goed dan ga ik er maar weer eens vandoor, ik dacht laat ik eens op reageren maar dit bleek blijkbaar overbodig.


Inderdaad.


Het nieuwsbericht van gamers.nl is trouwens ook om te huilen (net als de site trouwens). Vol met fouten en nonchalante nonsens.
<SeGaFrEaK>

"Like I told you, Im the REGULAR''
User avatar
SeGaFrEaK
 
Posts: 6082
Joined: 03 May 2001, 11:07:57
Location: Netherlands

PreviousNext

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group