Aanschaf Nieuwe Dreamcast :) !

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Xandro » 22 Jan 2007, 21:45:18

zendar wrote:Wat heeft je doen besluiten om aan een dreamcast te beginnen,
en niet bijvoorbeeld aan een next-gen console?


Tja hoe kom je tot een besluit om een console te kopen van +-10 jaar oud, en geen next-gen console.

Allereerst heb ik vorig jaar een Xbox 360 aangeschaft omdat dit een next-gen console was die mij aansprak en dat er ook een vette game uit was : Oblivion.

Maar in de maanden erna kwamen er niet echt games uit naar mijn smaak. TJa dan komt het GoW uit en goed daar heb ik menig uur aan gespendeerd,maar het is toch een vrij korte game.

Het lijkt trouwens alsof de single player modus van games steeds korter worden en het steeds meer naar het online gebeuren toe gaat. Dit is iets waar mijn intresse totaal niet ligt.

Tuurlijk de graphics zijn wel beter van een 360 dan van een Dreamcast,maar is dat alles waar mensen naar kijken ... ...
Mijn voorkeur gaat liever uit naar een game waar je lang mee kan spelen,dan een game die je na 1 dag heb uitgespeeld. Laat dan maar de graphics minder zijn maar zo heb je wel langer plezier van een game.

En de Dreamcast heeft eigenlijk altijd mijn intresse gehad,alleen ben er nooit aan toe gekomen om er een aan te schaffen. En nu heb ik wel de knoop doorgehakt,want waar vind je nu nog een console waar je games die recht uit de Arcade op je console kan spelen... ...

Plus als je goed zoekt kan je top games voor een prikkie kopen. Dat is wel anders dan een game die je na 1 dag uitspeelt en je bent weer 60 Euro kwijt ... ;).
I'm gonna make you an offer you can't refuse! :mrgreen:
User avatar
Xandro
 
Posts: 186
Joined: 16 Jan 2007, 17:28:36

Postby zendar » 22 Jan 2007, 21:52:13

Ik ben er ooit aan begonnen omdat een vriend een Dreamcast had, en een hele berg gecopieërde spellen.
Het ging mij er om dat het wel lekker goedkoop zou zijn om die spellen te copiëren.
Maar toen ik er eenmaal aan begon, sloeg bij mij het Dreamcastvirus toe, en wilde ik de games origineel hebben.
Het gaat mij nu niet meer alleen om het spelen, maar ook om het verzamelen.
C64, Pong, 2600 junior, Jaguar, Lynx II, Nes, Snes, PSX
Supervision, MegaDrive II, Saturn, Dreamcast, DS Lite, Wii
Image
User avatar
zendar
Super Segaforum user
 
Posts: 1114
Joined: 21 Aug 2006, 17:44:40

Postby Batman » 02 Feb 2007, 14:34:19

Een ware hardcore gamer valt altijd terug op zijn Megadrive,Saturn en de Dreamcast vooral als het om japanse games gaat. :wink:
PC Engine Super Grafx/SUPER CD, Neo Geo MVS/AES/CDZ, X68000, FM Towns, Dreamcast, Saturn, CDX, Mega Drive I/Mega CD I, X360 SLIM, PS3, PS2, PSP, Wii, N64, SF, SNES, F, NES, DSI, GBA SP , ACD32 , A1200, C64C, MSX Turbo-R en ARCADE EGRET 3
User avatar
Batman
 
Posts: 236
Joined: 23 Jul 2005, 17:51:19
Location: Gouda en Parijs

Postby Loempiavreter » 02 Feb 2007, 14:40:58

Xandro wrote: TJa dan komt het GoW uit en goed daar heb ik menig uur aan gespendeerd,maar het is toch een vrij korte game.

Het lijkt trouwens alsof de single player modus van games steeds korter worden en het steeds meer naar het online gebeuren toe gaat.


Xandro wrote:waar vind je nu nog een console waar je games die recht uit de Arcade op je console kan spelen... ...

Plus als je goed zoekt kan je top games voor een prikkie kopen. Dat is wel anders dan een game die je na 1 dag uitspeelt en je bent weer 60 Euro kwijt ... ;).


..wat klopt hier niet?
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Batman » 02 Feb 2007, 14:46:26

De absolute top games zijn duurder dan je denkt.

De meeste games speel ik niet op 1 dag uit tenzij je cheat codes gebruikt waardoor de game plezier word bederft.
PC Engine Super Grafx/SUPER CD, Neo Geo MVS/AES/CDZ, X68000, FM Towns, Dreamcast, Saturn, CDX, Mega Drive I/Mega CD I, X360 SLIM, PS3, PS2, PSP, Wii, N64, SF, SNES, F, NES, DSI, GBA SP , ACD32 , A1200, C64C, MSX Turbo-R en ARCADE EGRET 3
User avatar
Batman
 
Posts: 236
Joined: 23 Jul 2005, 17:51:19
Location: Gouda en Parijs

Postby Xandro » 02 Feb 2007, 15:04:59

Ok,ok ik bedoelde niet dat je elk nieuw spel wat uitkomt binnen een dag uitspeelt ;).

Persoonlijk miste ik bij de Xbox 360 de echte leuke games. Als ik goed nadenk is er maar 1 spel geweest wat lang mijn intresse heeft kunnen vasthouden :).

Maar de Xbox 360 heeft nu plaats gemaakt voor een Dreamcast en daar heb ik nog geen seconde spijt van gehad 8) .
I'm gonna make you an offer you can't refuse! :mrgreen:
User avatar
Xandro
 
Posts: 186
Joined: 16 Jan 2007, 17:28:36

Postby Batman » 02 Feb 2007, 15:12:02

Het eerste jaar van elk nieuwe console is nog niet sterk aanwezig qua games.

Pas in de laatste 2 jaar komt de console tot zijn recht. Zelfs voor de PS2 komen er nog geweldige games uit denk aan God of War II en FF XII.

De PS3 vind ik slechter qua games dan toen de Xbox 360 begon.
PC Engine Super Grafx/SUPER CD, Neo Geo MVS/AES/CDZ, X68000, FM Towns, Dreamcast, Saturn, CDX, Mega Drive I/Mega CD I, X360 SLIM, PS3, PS2, PSP, Wii, N64, SF, SNES, F, NES, DSI, GBA SP , ACD32 , A1200, C64C, MSX Turbo-R en ARCADE EGRET 3
User avatar
Batman
 
Posts: 236
Joined: 23 Jul 2005, 17:51:19
Location: Gouda en Parijs

Postby Robin » 02 Feb 2007, 15:25:37

Als ik zo je verhaal hoor had je beter een Wii kunnen kopen dan een xbox360. Ik zie de Wii zelf als een next gen dreamcast / gamecube.

De reden dat ik ooit voor een dreamcast ben gegaan is simpel.
Had daarvoor een megadrive 2. Die viel me niet meer zo in de smaak.
Toen de dreamcast uitkwam wilde ik die hebben wat de specs waren heel erg goed en was mijn eerste console die cds kon draaien. Ook de VMU vond ik een heel grappig ding dat je daar ook nog mini games erop kan spelen terwijl dit op geen enkele console kon.
Dan koop je ineens een spel sonic adventure. Je ziet de graphics van dat ding, je denk wow dat ziet er vet uit. Dus helemaal verslaafd.
Alleen de spellen waren nogal extreem duur. Dus toen had ik 5 orginele games. En toen hoorde dat de dreamcast scene in elkaar was gestort in europa. Toen ben ik nog games wezen zoeken maar niets veel bijzonders.
Toen ben ik gaan kopieren. Aan de ene kant wel makkelijk. Maar zo`n gebrand cdtje vond ik achteraf geen waarde hebben, dus ben ik verder gaan zoeken. Kon via dit forum aardig wat 2ehands krijgen. Ook dank ik lan-di hiervoor want zonder hem had ik geen samba de amigo sets gehad en geen sonic adventure 2. En daarna hoorde ik dat future max ook dreamcast verkocht. Dus daar ben ik 2 keer geweest en verder nooit iets van gekomen. Toen ik weer wilde kopen was het bedrijf ineens verhuist naar harmelen en ben daar nooit meer geweest wat futuremax had alles via ebay verkocht helaas. Toen ik samba de amigo had wilde ik alleen nog de dingen hebben waar je nog iets aan hebt. Maar al dat gekocht kost veel geld dus ben er een tijdje mee gestopt, maar sinds paar weken weer vol aan het kopen, zo heb ik nou marvel vs capcom 2 pal, cosmic smash JAP en alle Pop n musics. :twisted: Ik blijf nog gewoon door gaan en wil ook nog in de homebrew. Plus het feit dat ik over 1 week waarschijnlijk me Wii heb.
Robin
 
Posts: 639
Joined: 20 May 2003, 16:10:34
Location: Netherlands

Previous

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group