Shenmue III ... wederom een poging

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Loempiavreter » 10 Dec 2006, 17:19:42

Maakt niet uit wat jullie vinden... Ik blijf het eeuwige zonde vinden, ik vond de shenmue spellen altijd wel leuk en ik kan niet genoegen nemen met alleen het verhaal dat op Suzuki's blog word gepost ofzo.. Minimaal een Manga.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Sen » 10 Dec 2006, 19:18:39

Ik vind het geen slecht nieuws, vind het zelfs best bijzonder dat ze zeggen misschien nog wel na een paar jaar.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Mirg » 10 Dec 2006, 19:39:34

F-zero wrote:Het zou uberhaubt vrij zinloos zijn om met een 3e deel te komen die de climax doortrekt, 5 jaar na dato. Zo'n gat overbrug je niet. De meeste gamers van nu kennen Shenmue niet eens, terwijl deel 3 dus begint waar deel 2 eindigd.


Nou, daar ben ik het niet helemaal mee eens. Metal Gear Solid was ook deel 3 in een serie. Hij kwam zo laat uit dat de meesten dachten dat het een nieuw spel was. Dus... misschien komt-ie over een jaar of tien. ;]
User avatar
Mirg
 
Posts: 3698
Joined: 12 Apr 2002, 09:44:24
Location: Rotterdam

Postby F-zero » 11 Dec 2006, 10:49:58

Ik dacht dat Shenmue 1 eigenlijk niet aansloeg?

Natuurlijk had de DC ook geen immense userbase, en moesten ze wel assfucking veel verkopen om winst te draaien.. maar ik geloof toch dat Sega teleurgesteld was.

Metal Gear Solid was een compleet nieuwe Saga. Geen direct gevolg op MG1 en MG2. Niet zo direct als Shenmue 3 moet zijn tov Shenmue 2 in ieder geval. Shenmue 2 eindigd met een gigantische cliffhanger, remember?

Deel 3 moet meteen, en dan echt meteen verder gaan vanaf dat punt. Films met dergelijke cliffhangers krijgen meestal heel snel een vervolg, denk aan Kill Bill. Zelfde soort situatie als shenmue.. 1 lange film in 2 geknipt. Zou het normaal zijn als Kill Bill 2 minstens 5 jaar na deel 1 zou uitkomen? Ik denk het niet..

Loempiavreter wrote:Maakt niet uit wat jullie vinden... Ik blijf het eeuwige zonde vinden, ik vond de shenmue spellen altijd wel leuk en ik kan niet genoegen nemen met alleen het verhaal dat op Suzuki's blog word gepost ofzo.. Minimaal een Manga.


Dat is ook zonde, maar na een aantal jaren moet je concluderen dat de kans minimaal is. 3 jaar geleden had ik echt nog hoop, ook al wist ik dat MS de game niet meer zou willen dankzij de Shenmue 2 verkoopcijfers. Maar nu.. nu zou het echt heel onverwachts zijn. Vergeet ook niet dat Yakuza, weliswaar niet echt te vergelijken met Shenmue, ook een dure franchise is die wél goed scoort (Sega kondigde daarvan deel 3 al aan). Shenmue 3 zou vanuit financieel standpunt echt een nutteloze investering zijn, het is hooguit een mooie geste naar de fans... maar ook Sega is slechts een bedrijf.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Loempiavreter » 11 Dec 2006, 11:17:18

F-zero wrote:Ik dacht dat Shenmue 1 eigenlijk niet aansloeg?

Natuurlijk had de DC ook geen immense userbase, en moesten ze wel assfucking veel verkopen om winst te draaien.. maar ik geloof toch dat Sega teleurgesteld was.

Metal Gear Solid was een compleet nieuwe Saga. Geen direct gevolg op MG1 en MG2. Niet zo direct als Shenmue 3 moet zijn tov Shenmue 2 in ieder geval. Shenmue 2 eindigd met een gigantische cliffhanger, remember?

Deel 3 moet meteen, en dan echt meteen verder gaan vanaf dat punt. Films met dergelijke cliffhangers krijgen meestal heel snel een vervolg, denk aan Kill Bill. Zelfde soort situatie als shenmue.. 1 lange film in 2 geknipt. Zou het normaal zijn als Kill Bill 2 minstens 5 jaar na deel 1 zou uitkomen? Ik denk het niet..

Loempiavreter wrote:Maakt niet uit wat jullie vinden... Ik blijf het eeuwige zonde vinden, ik vond de shenmue spellen altijd wel leuk en ik kan niet genoegen nemen met alleen het verhaal dat op Suzuki's blog word gepost ofzo.. Minimaal een Manga.


Dat is ook zonde, maar na een aantal jaren moet je concluderen dat de kans minimaal is. 3 jaar geleden had ik echt nog hoop, ook al wist ik dat MS de game niet meer zou willen dankzij de Shenmue 2 verkoopcijfers. Maar nu.. nu zou het echt heel onverwachts zijn. Vergeet ook niet dat Yakuza, weliswaar niet echt te vergelijken met Shenmue, ook een dure franchise is die wél goed scoort (Sega kondigde daarvan deel 3 al aan). Shenmue 3 zou vanuit financieel standpunt echt een nutteloze investering zijn, het is hooguit een mooie geste naar de fans... maar ook Sega is slechts een bedrijf.


Ach wie weet komt er in de toekomst Shenmue uit die alle chapters erin heeft gewerkt (dus ook die van de games en de manga), over 10 jaar dan :P
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Cyberbeast » 11 Dec 2006, 12:30:21

F-zero wrote:Ik dacht dat Shenmue 1 eigenlijk niet aansloeg?

Natuurlijk had de DC ook geen immense userbase, en moesten ze wel assfucking veel verkopen om winst te draaien.. maar ik geloof toch dat Sega teleurgesteld was.

Metal Gear Solid was een compleet nieuwe Saga. Geen direct gevolg op MG1 en MG2. Niet zo direct als Shenmue 3 moet zijn tov Shenmue 2 in ieder geval. Shenmue 2 eindigd met een gigantische cliffhanger, remember?

Deel 3 moet meteen, en dan echt meteen verder gaan vanaf dat punt. Films met dergelijke cliffhangers krijgen meestal heel snel een vervolg, denk aan Kill Bill. Zelfde soort situatie als shenmue.. 1 lange film in 2 geknipt. Zou het normaal zijn als Kill Bill 2 minstens 5 jaar na deel 1 zou uitkomen? Ik denk het niet..

Loempiavreter wrote:Maakt niet uit wat jullie vinden... Ik blijf het eeuwige zonde vinden, ik vond de shenmue spellen altijd wel leuk en ik kan niet genoegen nemen met alleen het verhaal dat op Suzuki's blog word gepost ofzo.. Minimaal een Manga.


Dat is ook zonde, maar na een aantal jaren moet je concluderen dat de kans minimaal is. 3 jaar geleden had ik echt nog hoop, ook al wist ik dat MS de game niet meer zou willen dankzij de Shenmue 2 verkoopcijfers. Maar nu.. nu zou het echt heel onverwachts zijn. Vergeet ook niet dat Yakuza, weliswaar niet echt te vergelijken met Shenmue, ook een dure franchise is die wél goed scoort (Sega kondigde daarvan deel 3 al aan). Shenmue 3 zou vanuit financieel standpunt echt een nutteloze investering zijn, het is hooguit een mooie geste naar de fans... maar ook Sega is slechts een bedrijf.


Binnen 25 jaar wil Tarantino een vervolg op Kill Bill, waarin de karakters ook echt veroudert zijn...
Shenmue is heel wat anders natuurlijk.
Image
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby Sen » 11 Dec 2006, 12:50:22

Sega begrijpt niet dat het niet alleen gaat om opbrengsten per spel, maar dat het ook gaat om het hooghouden van een naam en om klantenbinding.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby F-zero » 11 Dec 2006, 13:57:14

En daar geef ik Sega tot mijn spijt groot gelijk in.

Ze hebben het een tijdje volgehouden, door met typische hardcore Sega games te komen, denk aan de launch van de eerste Xbox. Maar niemand kocht die games, die overigens toppers waren, dus spelen ze nu al een tijdje op safe.

Dit leidt tot een overschot aan crappy games waar de onder anderen de Sonic naam aan verbonden is.

Yakuza is de mainstream versie van Shenmue; het is lineair, simpeler, een andere westerse naam en cheesy hollywood voice acting. Dit spel is de personificatie van het Sega van vandaag.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Jet Set » 20 Dec 2006, 13:23:49

De update voor Shenmue IIX is er nu wle . Dus II ook op de 360. Shenmue IIX360, uhmmmm, ja....
You're neither. You're an errand boy, sent by grocery clerks to collect the bill.
http://www.vogeltjesdansbende.nl
User avatar
Jet Set
 
Posts: 667
Joined: 20 Jun 2002, 22:21:50
Location: Utrecht

Postby Lan Di » 20 Dec 2006, 14:15:22

Jet Set wrote:De update voor Shenmue IIX is er nu wle . Dus II ook op de 360. Shenmue IIX360, uhmmmm, ja....


?
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby Sen » 20 Dec 2006, 14:43:50

Shenmue 2 draait nu ook op de xbox 360 bedoelt hij.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Jet Set » 20 Dec 2006, 15:03:42

ja precies, sorry voor de cryptische beschrijving
You're neither. You're an errand boy, sent by grocery clerks to collect the bill.
http://www.vogeltjesdansbende.nl
User avatar
Jet Set
 
Posts: 667
Joined: 20 Jun 2002, 22:21:50
Location: Utrecht

Postby Salsatuna » 17 Feb 2007, 19:11:19

Volgens een interview door Yu Suziki, heeft Shenmue 70 million dollars gekost aan Sega. Nu, ik weet niet op de productiekosten vanShenmue II daarin is opgenomen, maar dit is toch het budget van een gemiddelde Hollywood movie.

Verder deed IGN dit statement (man, dit deed pijn):
"Shenmue 3 Will Not Be Announced
Sorry Shenmue fans. Shenmue 3 is not going to be announced...ever."

bron: http://xbox360.ign.com/articles/759/759057p3.html


MIA (missing in action) by IGN
Shenmue 3
Developer: AM-2
Publisher: SEGA/Microsoft

What Was Promised
Yu Suzuki's vision of an open-world RPG epic grew into one of the most costly titles in the history of gaming. With Dreamcast sales low, Suzuki's plans to release at least three episodes of Shenmue were cut short. Shenmue II, released in Japan and Europe on Dreamcast, was later published in North America by Microsoft on Xbox. The attention from MS raised hope that the story of Ryo Hazuki would be completed on Xbox or Xbox 360. In fact, in 2003, the man responsible for bringing Shenmue II to Xbox, Shin Ishikawa, promised fans would see more Shenmue on Xbox. Yu Suzuki has also stated that we would see Shenmue III, but possibly in a different form than expected (such as a movie).

Where It Stands
In a 2006 interview with Japanese online magazine DoNews, Suzuki broke the hearts of thousands of fans. He stated that Shenmue III was currently not in development. Suzuki did give a ray of hope, telling EGM that "if there's a demand for it, we'd love to make it." Shenmue may be a financially challenging title to resurrect, but Suzuki appears very enamored with the game. Can he really leave fans hanging for much longer?


Verder is Shenmue II (xbox) met een update te spelen op de Xbox360


Salsatuna
Gamertag: Salsatuna
User avatar
Salsatuna
 
Posts: 269
Joined: 01 Sep 2004, 14:47:40
Location: Belgium

Postby Jet Set » 17 Feb 2007, 19:20:35

Ik denk dat de meerderheid aan fans die er toenedertijd waren, nu aardig is verdwenen.

Hoe lang was het ook al weer gelden? 5-6 jaar. Complete opleiding achter de rug.
You're neither. You're an errand boy, sent by grocery clerks to collect the bill.
http://www.vogeltjesdansbende.nl
User avatar
Jet Set
 
Posts: 667
Joined: 20 Jun 2002, 22:21:50
Location: Utrecht

Postby Salsatuna » 17 Feb 2007, 19:27:16

Jet Set wrote:Ik denk dat de meerderheid aan fans die er toenedertijd waren, nu aardig is verdwenen.

Hoe lang was het ook al weer gelden? 5-6 jaar. Complete opleiding achter de rug.


Herinner jullie Legacy of Kain en Soul Reaver nog? Het laatste deel kwam ook met een serieuze vertraging en zag het licht op de XBox met als titel Legacy of Kain Defiance.
Akkoord grafisch niet zo indrukwekkend als de SoulReaver op de DC toen was maar 10 jaar na de eerste Legacy of Kain kon je toch wel zeggen dat je eindelijk het spel had uitgespeeld of liever dat je het verhaal volledig had.
Gamertag: Salsatuna
User avatar
Salsatuna
 
Posts: 269
Joined: 01 Sep 2004, 14:47:40
Location: Belgium

PreviousNext

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group