pop n music controller

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

pop n music controller

Postby Jet Set » 18 Sep 2006, 09:26:11

Ik dacht laat ik eens gaan kijken of die pop n music controllers op internet verkrijgbaar zijn voor de DC, ko ik de volgende link tegen
http://www.aniway.nl/download/AW02_Cont ... troller%22
om er zelf een te bouwen op de PS2.
:lol:

Nou vroeg ik me nog steeds af of het spel ook te spelen is met de Arcade stick.
You're neither. You're an errand boy, sent by grocery clerks to collect the bill.
http://www.vogeltjesdansbende.nl
User avatar
Jet Set
 
Posts: 667
Joined: 20 Jun 2002, 22:21:50
Location: Utrecht

Postby Donny K. » 18 Sep 2006, 10:48:44

Ik zou dit liever proberen met een Dreamcast printplaat. Pop 'n music controllers zijn een stuk goedkoper voor de playstation dan voor de Dreamcast.

Iig bedankt voor de guide. Misschien maar eens proberen. En het woord playstation vervangen met Dreamcast. :P
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby WithAttitude » 18 Sep 2006, 13:46:32

Ik denk dat je het beter niet met een arcade stick kunt spelen. Daar zitten gewoon simpelweg te weinig knoppen op. De pop 'n music controller heeft er namelijk 9 en ook op de gewenste plekken.

Plus hij is groter en dat maakt de ervaring gewoon completer.

Wie heeft er trouwens een drum mania controller voor de ps2? Daar ben ik wel benieuwd naar want van deze game hoor je praktisch nooit iets maar het lijkt me toch echt een van de allervetste muziek games.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Donny K. » 18 Sep 2006, 16:36:22

Ik heb 'm en het is inderdaad echt fantastisch!!! Leuke muziek. Op sommige nummers kan je echt heerlijk losgaan en drummen als een gek. De controller is superstevig en kan erg goed tegen harde klappen.

Wat ik vooral heel erg leuk vind (en dat wist ik dus niet tot ik het spel startte) Is dat deze game een hele coole multiplayer functie heeft. Player 1 is drummer, player 2 en 3 kunnen meespelen met de gitaarcontrollers (guitar freaks/guirar hero) p2 doet melodie en p3 doet basgitaar!

Fantastisch! Echt een aanrader voor music/rhythm game lovers.

Wat de pop 'm music controller betreft. Ik heb pop 'n music 1 t/m 4 en de officiele Dreamcast pop 'n controller. Ik zou d'r graag nog eentje bij hebben in arcade formaat. Misschien toch maar zelf in elkaar zetten dan.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Giel » 18 Sep 2006, 16:44:36

Het is dat ik te a-technisch ben om er een zelf te bouwen maar man, wat zou ik graag een Pop'n Music controller willen.

En het feit dat PNM 2 niet werkt op mijn NTSC DC met bootdisc.
User avatar
Giel
 
Posts: 697
Joined: 19 Apr 2005, 14:32:43
Location: Amsterdam

Postby ManoRevolver » 18 Sep 2006, 16:47:01

Vind die zelfgemaakte er wel geil uitzien!
Helaas ben ik ook zo a-technisch als Giel.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby WithAttitude » 18 Sep 2006, 18:32:54

Giel wrote:Het is dat ik te a-technisch ben om er een zelf te bouwen maar man, wat zou ik graag een Pop'n Music controller willen.

En het feit dat PNM 2 niet werkt op mijn NTSC DC met bootdisc.
Dat komt omdat PNM 2 een add-on is voor deel 1. Ik geloof dat deel 2 en 3 add-ons zijn end eel 1 en 4 op zichzelfstaande games. Ik heb ze zelf alle vier maar ik weet niet precies hoe ik deel 2 en 3 aan de praat krijg.
Eerst de bootdisc erin, die omwisselen voor deel 1 en dan weet ik niet wanneer ik die om moet wissleen voor deel 2/3.

Het is ook wel lastig als je geen japans kan.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Lan Di » 18 Sep 2006, 19:16:07

Die guide is totaal niet technisch he. Zij (?) legt alleen uit hoe je de kast moet bouwen, niets van de elektra
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby Jet Set » 18 Sep 2006, 23:19:24

WithAttitude wrote:
Giel wrote:Het is dat ik te a-technisch ben om er een zelf te bouwen maar man, wat zou ik graag een Pop'n Music controller willen.

En het feit dat PNM 2 niet werkt op mijn NTSC DC met bootdisc.
Dat komt omdat PNM 2 een add-on is voor deel 1. Ik geloof dat deel 2 en 3 add-ons zijn end eel 1 en 4 op zichzelfstaande games. Ik heb ze zelf alle vier maar ik weet niet precies hoe ik deel 2 en 3 aan de praat krijg.
Eerst de bootdisc erin, die omwisselen voor deel 1 en dan weet ik niet wanneer ik die om moet wissleen voor deel 2/3.

Het is ook wel lastig als je geen japans kan.


1&2 zijn op zichzelf staand. 3&4 zijn append dsics die op de engine van deel 2 draaien. Zonder 2 geen 3&4


En de PnM controller die ik op intrnet zag leek me nogal klein, en helemaal als je hem invergelijking trekt met de arcade. Maar het lijkt me wle fantastich om zo'n home made controller te kopen die een beetje van formaat is.
Het staat er inderdaad in Eigen Huis & Tuin taal uitgelegd.
You're neither. You're an errand boy, sent by grocery clerks to collect the bill.
http://www.vogeltjesdansbende.nl
User avatar
Jet Set
 
Posts: 667
Joined: 20 Jun 2002, 22:21:50
Location: Utrecht

Postby Robert » 19 Sep 2006, 03:46:07

Donny K. wrote:Ik zou dit liever proberen met een Dreamcast printplaat. Pop 'n music controllers zijn een stuk goedkoper voor de playstation dan voor de Dreamcast.

Iig bedankt voor de guide. Misschien maar eens proberen. En het woord playstation vervangen met Dreamcast. :P

Nou hier in Japan zijn de Dreamcast Pop'n controllers stukken goedkoper dan de PlayStation 1/2 versies. Dit heeft er mee te maken dat er natuurlijk veel meer PlayStation versies van in omloop zijn. Maargoed aan het einde van het verhaal is het natuurlijk de kwestie van vraag en aanbod.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Lan Di » 19 Sep 2006, 15:12:05

"hier in japan"


tsss, doe maar tof 8)
Image
User avatar
Lan Di
 
Posts: 2350
Joined: 12 Jun 2003, 19:59:47

Postby Donny K. » 21 Sep 2006, 13:29:40

Giel wrote:Het is dat ik te a-technisch ben om er een zelf te bouwen maar man, wat zou ik graag een Pop'n Music controller willen.

En het feit dat PNM 2 niet werkt op mijn NTSC DC met bootdisc.


Waarschijnlijk werkt ie niet omdat je een RGB (scart) kabel gebruikt. Daar is deze game tegen beveiligd (ik ben daar ook op de harde manier achtergekomen). Pop 'n music 2 is inderdaad een stand alone disk (ik heb ze alle 4)
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Giel » 21 Sep 2006, 14:49:13

Donny K. wrote:
Giel wrote:Het is dat ik te a-technisch ben om er een zelf te bouwen maar man, wat zou ik graag een Pop'n Music controller willen.

En het feit dat PNM 2 niet werkt op mijn NTSC DC met bootdisc.


Waarschijnlijk werkt ie niet omdat je een RGB (scart) kabel gebruikt. Daar is deze game tegen beveiligd (ik ben daar ook op de harde manier achtergekomen). Pop 'n music 2 is inderdaad een stand alone disk (ik heb ze alle 4)

Ah, dus dat is het probleem.. kreeg bij mijn DC echter geen andere kabel :cry: .

EDIT: ik heb btw op de Animecon met de controller uit de Aniway link gespeeld, super relaxt ding. :D
User avatar
Giel
 
Posts: 697
Joined: 19 Apr 2005, 14:32:43
Location: Amsterdam


Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 49 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group