IGN Dreamcast begint opnieuw

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Giel » 01 Jun 2006, 19:56:23

Before the Dreamcast was released, SEGA called the system by various names. First was Dural, then it was Blackbelt, and then Katana before it became Dreamcast. If you look real hard on the insides of the Dreamcast, you can find some parts still labeled "KATANA." Knowing this sort of fact will make you seem immeasurably cool the next time you meet one of the dozens of SEGA fanboys still left in the world.

Prachtige laatste zin.
User avatar
Giel
 
Posts: 697
Joined: 19 Apr 2005, 14:32:43
Location: Amsterdam

Postby Stepz » 01 Jun 2006, 20:25:57

Hey, da's wel toevallig.
Ik keek vanmiddag op m'n IGN gamelist en daar zie je ook een soort ranking van al die games... maar alle DC games zitten ergens in de 20.000!
En Super Smash Brothers: Melee stond dik boven de Zelda games! WindWaker stond boven Majora's Mask en Majora's Mask stond gewoon nog boven OoT! Ook stond Sonic Adventure 2 boven deel 1... Mario 64 DS stond ook hoger dan het origineel...
Ik ben benieuwd!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Loempiavreter » 01 Jun 2006, 20:43:51

Stepz wrote:Hey, da's wel toevallig.
Ik keek vanmiddag op m'n IGN gamelist en daar zie je ook een soort ranking van al die games... maar alle DC games zitten ergens in de 20.000!
En Super Smash Brothers: Melee stond dik boven de Zelda games! WindWaker stond boven Majora's Mask en Majora's Mask stond gewoon nog boven OoT! Ook stond Sonic Adventure 2 boven deel 1... Mario 64 DS stond ook hoger dan het origineel...
Ik ben benieuwd!


En zo hoort het ook ;)
Wat boeit zo'n ranking lijst nou, beoordeling van een spel is bij iedereen anders.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby 3style » 01 Jun 2006, 21:03:05

Als sega ooit nog eens met een portable device komt (en niet die 1 april grap waar gamer.nl weer mee kwam :) ) dan zijn er zoveel games die ik weer zou kopen.
User avatar
3style
 
Posts: 572
Joined: 17 Jul 2002, 12:42:38
Location: Arnhem

Postby RinusMaximus » 02 Jun 2006, 06:21:55

Giel wrote:
Before the Dreamcast was released, SEGA called the system by various names. First was Dural, then it was Blackbelt, and then Katana before it became Dreamcast. If you look real hard on the insides of the Dreamcast, you can find some parts still labeled "KATANA." Knowing this sort of fact will make you seem immeasurably cool the next time you meet one of the dozens of SEGA fanboys still left in the world.

Prachtige laatste zin.


Ja dat vond ik dus ook. Dacht eerst nog, zal ik hier eens een heel wijs verhaal op gaan hangen over dat de Dreamcast ooit Katana heette, of zal ik gewoon de link posten :wink:
User avatar
RinusMaximus
 
Posts: 728
Joined: 20 Mar 2006, 09:45:13
Location: Heerhugowaard

Postby F-zero » 02 Jun 2006, 23:01:36

Mijn Japanse DC heeft Katana parts, het staat oa op de powerboard. Niet zo vreemd, Katana is ook de DC's main SDK (WinCE de andere). Katana was uiteraard beter; hadden we een Katana based Sega Rally 2 gehad.. dan was ik happy.

Uiteraard wist ik het wel van de Saturn 2, Dragon, Dural, Black Belt, Katana.. stond in veel sega magazines.

Image

Image

Foeilelijk vond ik die 2e, ging begin '98 veel rond.

En dan moet er nog een black belt proto plaatje zijn die veel wegheeft van een zwarte Saturn met 4 controller ports, een soort altered nights pad (ziet er beter uit dan final DC pad imo, ook 6 button) en een 64bit chip inside (heb ik in een CVG maar misschien was die fake).

tot slot nog een leuke read;

http://www.eidolons-inn.net/segabase/in ... tory1.html
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Mier » 03 Jun 2006, 07:38:35

op alle dc's staat katana op het moederbord,ook de pal versies.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby F-zero » 22 Jun 2006, 17:10:26

Beter kappen ze met deze onzin DC IGN site. Het lijkt echt nergens op, die 'reviews' al niet maar die top 10 lists zijn zo dom en not funny dat je het idee krijgt dat ze de DC in de maling zitten te nemen.

Ik vind het he-le-maal niets, doe het dan gewoon niet.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby gerrit jan » 25 Jun 2006, 10:02:09

ze zijn gruwelijk pro-sega, nu ben ik dta ook maar sommige spellen zijn echt zwaar overdreven
gerrit jan
 
Posts: 193
Joined: 08 Nov 2005, 19:31:21
Location: staphorst

Postby Donny K. » 25 Jun 2006, 12:15:13

Toch grappig he? Toen dat ding uit was moest niemand er wat van hebben, nu jaren later loopt iedereen dat ding de hemel in te prijzen.

Als ik 4 of 5 jaar geleden tegen iedereen zei dat ik een Dreamcast had, vroeg de ene helft "wat is dat?" en de andere helft lachte mij praktisch uit, ik moest maar gauw een ps2 halen. Ook op Bv tweakers moest ik mijzelf steeds verdedigen.

Als je nu het woord Dreamcast laat vallen, hoor je van iedereen hoe geweldig deze console was, hoe ver Sega z'n tijd vooruit was. En hoe jammer het is dat ze 't niet gered hebben.

Ironisch, Hypocriet? Of zagen ze eindelijk in dat de Dreamcast eigenlijk best wel cool was?

Tijdens mijn opruimwoede vond ik een oude PU (uit het tijdperk dat de DC net uit was). Voor de grap weer eens doorgelezen. Ook daar waren ze niet echt aardig voor de DC. Bijna alle reviewers begonnen hetzelfde.

"Dreamcast is een mooi apparaat maar: sony komt binnenkort met de ps2/er zijn nog weinig games voor uit/ze gaan het niet redden/etc"

Ja Duh. Als iedereen vanaf het begin al begint te bleren dat ze 't niet gaan redden, moet je niet raar opkijken als iedereen dat ding links laat liggen. D'r was er geloof ik maar 1 die echt positief was, maar dat mocht uiteraard niet baten.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Fonzi » 25 Jun 2006, 15:19:47

Ik herinner me nog een artikel uit DC-Uk waar de journalisten undercover verschillende winkelketens binnengingen om een DC te kopen en waar ze haast allemaal te horen kregen dat ze beter op een PS2 konden wachten.

Mja, ik was het wel al gewoon. Ik had een Saturn terwijl iedereen een PSX had. Toen Sega aankondigde dat de Saturn zou stoppen ben ik de importroute opgegaan en ben ik lang games blijven kopen voor de Saturn. Het zelfde geldt voor de DC trouwens.

Wat IGN-DC betreft, ik blijf het op zich wel een mooi initiatief vinden, ook al is het inhoudelijk niet altijd leuk. De DC krijg ten minste toch nog wat aandacht.
*Art is the future of games, not realism.*
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby F-zero » 25 Jun 2006, 17:41:03

Ja klopt iedere winkel riep vooral te roepen dat Ps2 beter is en het grappige was dat de Ps2 toen nog niet eens bestond. Ik was daar nooit zo gevoelig voor, ik dacht altijd eerst zien dan geloven. Maar winkels neem ik al zo lang niet meer serieus. Dimensionplus vroeger (mijn favoriete zaak) raadde me vooral af om een PS of Saturn te kopen want de N64 was uit en die had cartridges en die gingen niet stuk en hij was 64 bit. Natuurlijk was dit verhaaltje 2 jaar later, waar N64 finaal gewhooped werd door Sony, wel anders.

Ik ben zelf ook een DC gamer van het eerste uur (en een Sega gamer sinds de MS en MD), ik en een handvol vrienden en klasgenoten hadden er 1 eind 1999. Leuke tijd was dat, een beetje over de DC lullen en games van elkaar lenen en SC tegen elkaar doen op een vette breedbeeld. De rest kon niet meepraten, want die speelden allemaal nog op hun blokkendozen (PS1 en N64) en hadden gek genoeg niet eens zo'n interesse in de DC, dat is weer die bekende kracht van Sony. Op 1 of andere manier lukte het ze om de Fanbase meer dan een jaar te pijnigen met het spelen van sterk verouderde shit terwijl er next gen voor niet eens veel duurder om de hoek is. Ik ben daar zelf anders in. Toen ik SC1 zag, viel de interesse voor mijn PS in 1 klap weg. Moet ik wel zeggen dat de PS interesse weer wat terugkwam door enorm sterke RPG's in 2000, een genre waar Sega de mindere in was.

Maar er zijn nu ook heel veel meelopers, Mensen die nu net een DC hebben en lopen te roepen hoe fantastisch ie is en dat Sega rules. Die proberen volgens mij een beetje hardcore te zijn.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Sen » 25 Jun 2006, 21:54:41

Ik vond het al waardeloos toen op de releasedag we in Hoorn een DC wilden kopen... en ze hadden er geen! Dus ik moest al naar Amsterdam daarvoor, dan weet je wel hoe laat het is. Terwijl de stap van psx naar DC echt zo enorm veel groter is dan de stap van DC naar xbox, of nu van xbox naar xbox 360....
En de DC was nog niet eens duur.

Jammer, maar het kwam echt door de negatieve publieke opinie, en niet door het apparaat of de games.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby F-zero » 28 Jun 2006, 12:12:53

De Europese launch was eigenlijk zo geruisloos dat ik van te voren wel kon verwachten dat ie het niet ging redden. Bij de gemiddelde speelgoedketens was ie niet te koop (althans, hier in Groningen niet). Alleen FRS, gameshops zoals dimension en Dixons hadden hem volgens mij. Heb ook geen demopods gezien, niets van promotie eigenlijk.

De console kwam niet naar jou toe, maar je moest naar hem toe. Dat zit natuurlijk niet goed ;)
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Gameholic81 » 28 Jun 2006, 12:19:18

Dat promo gebeuren was puur te wijten aan Atollsoft hier in Nederland. In Engeland werd er best groots aangepakt, evenals Duitsland en Spanje. Ik kan me herinneren dat DC echt goed vertegenwoordigd was in deze landen.
Image
User avatar
Gameholic81
 
Posts: 879
Joined: 25 May 2005, 07:41:22
Location: Antwerpen

PreviousNext

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 47 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group