IGN Dreamcast begint opnieuw

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby ricepuppet » 28 Jun 2006, 12:49:50

*kuch* voetbalshirt *kuch*
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby F-zero » 30 Jun 2006, 11:56:03

Toen de DC dood was ging die Arsenal sponsor nog een jaar door toch?
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby gerrit jan » 02 Jul 2006, 10:30:41

Donny K. wrote:Toch grappig he? Toen dat ding uit was moest niemand er wat van hebben, nu jaren later loopt iedereen dat ding de hemel in te prijzen.

Als ik 4 of 5 jaar geleden tegen iedereen zei dat ik een Dreamcast had, vroeg de ene helft "wat is dat?" en de andere helft lachte mij praktisch uit, ik moest maar gauw een ps2 halen. Ook op Bv tweakers moest ik mijzelf steeds verdedigen.

Als je nu het woord Dreamcast laat vallen, hoor je van iedereen hoe geweldig deze console was, hoe ver Sega z'n tijd vooruit was. En hoe jammer het is dat ze 't niet gered hebben.

Ironisch, Hypocriet? Of zagen ze eindelijk in dat de Dreamcast eigenlijk best wel cool was?

Tijdens mijn opruimwoede vond ik een oude PU (uit het tijdperk dat de DC net uit was). Voor de grap weer eens doorgelezen. Ook daar waren ze niet echt aardig voor de DC. Bijna alle reviewers begonnen hetzelfde.

"Dreamcast is een mooi apparaat maar: sony komt binnenkort met de ps2/er zijn nog weinig games voor uit/ze gaan het niet redden/etc"

Ja Duh. Als iedereen vanaf het begin al begint te bleren dat ze 't niet gaan redden, moet je niet raar opkijken als iedereen dat ding links laat liggen. D'r was er geloof ik maar 1 die echt positief was, maar dat mocht uiteraard niet baten.


dat is helemaal niet waar, dc had verruit de meest succesvoler console launch ooit in de geschiedenis in zowel europa als de vs
gerrit jan
 
Posts: 193
Joined: 08 Nov 2005, 19:31:21
Location: staphorst

Postby gerrit jan » 02 Jul 2006, 10:34:04

F-zero wrote:De Europese launch was eigenlijk zo geruisloos dat ik van te voren wel kon verwachten dat ie het niet ging redden. Bij de gemiddelde speelgoedketens was ie niet te koop (althans, hier in Groningen niet). Alleen FRS, gameshops zoals dimension en Dixons hadden hem volgens mij. Heb ook geen demopods gezien, niets van promotie eigenlijk.

De console kwam niet naar jou toe, maar je moest naar hem toe. Dat zit natuurlijk niet goed ;)


bij bart smit hadden ze hem anders ook, ik kreeg hem in 1999 voor sinterklaas en mijn moeder verterlde me dat die verkoper bij bart smit(in zwolle) helemaal lyrisch was over de dreamcast en dat hij veel betere spellen zou hebben dan de ps2 :)

dus niet iedere verkoper was anti sega
gerrit jan
 
Posts: 193
Joined: 08 Nov 2005, 19:31:21
Location: staphorst

Postby blackdragon » 02 Jul 2006, 11:18:39

De meeste Bart Smit's hebben hem niet lang gehad, hierzo heeft bijvoorbeeld Intertoys hem nooit gehad. Voor de DC moest ik naar de FRS waar het maar een heel klein spelhoekje had, overigens Dixons heeft hem ook best wel lang verkocht. Maar goed de meeste winkeliers wouden het niet eens verkopen, vooral de kleinere zaken niet. En dan had je sommige verkopers die alleen maar reclame maakte voor de PS2 hoe geweldig die wel niet was/zou worden.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby gerrit jan » 02 Jul 2006, 12:11:20

dixons had hem ook herinner ik me, haalde daar toen voor 7 gulden 50 allemaal vette games als powerstone, anagezien ze dreamcast eruit deden :L
gerrit jan
 
Posts: 193
Joined: 08 Nov 2005, 19:31:21
Location: staphorst

-

Postby RMW » 09 Jul 2006, 13:20:54

-
Last edited by RMW on 29 Sep 2014, 17:00:32, edited 1 time in total.
RMW
 
Posts: 2008
Joined: 02 May 2001, 20:38:36

Postby F-zero » 09 Jul 2006, 15:17:04

Ik heb ze echt nooit gezien in dergelijke winkels, zoals ik al zei. Misschien lagen ze wel bij een aantal onafhankelijke franchise BS of Intertoys ergns in dit land in de schappen.. dat zou goed kunnen. Dit kan ook te maken hebben met de slechte Saturn verkoop, die hebben ze wel 2 jaartjes gehad. Sony's propaganda natuurlijk ook, de naam Sony Playstation was natuurlijk een zekerheidje voor de speelgoedwinkels.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby gerrit jan » 11 Jul 2006, 21:13:44

de dreamcast niet door itnertoys werd verkocht kwam doordat sega slechte service zou hebben geleverd aan hun ten tijden van de saturn
gerrit jan
 
Posts: 193
Joined: 08 Nov 2005, 19:31:21
Location: staphorst

Postby music_maniac1965 » 15 Jul 2006, 14:33:01

gerrit jan wrote:dat is helemaal niet waar, dc had verruit de meest succesvoler console launch ooit in de geschiedenis in zowel europa als de vs


inderdaad, de launch was idd een van de meest succesvolle launches ooit. toch heeft de negative sfeer in alle magazines, en zelfs winkels, er voor gezorgd dat sega's mooie console een niet al te lang leven beschoren was. ik heb de mijne nog steeds, en als ie stuk gaat koop ik mooi weer een nieuwe (of gebruikt als ie nieuw niet meer te krijgen is).

best jammer, want de dreamcast was een goede canidaat. sega's ervaaring in de arcades (vooral vroeger natuurlijk), en sega weet wat ik als gamer wil. de huidige games van de ouderwetse softwarehuizen zoals AM2 (OutRun 2, OutRun 2006 coast to coast bijvoorbeeld) geven de games echt zo'n lekkere sfeer. van games zoals OutRun 2006 word ik echt vrolijk. een next gen crazy taxi lijkt me ook werkelijk fantasties. laat de orginele kast versie van CT1 maar komen op de 360 (en ps3 en wii), en doe er meteen ff een online mode in :)
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby CecilBDemented » 30 Jul 2006, 22:39:50

ik was gelijk verliefd op de dreamcast en nog steeds :oops:
Jij bent het donkerste puntje aan mijn horizon.
Jij bent het stuk ellende, dat in mijn branding staat.
En van mijn lievelingslied ben jij het stuk verdriet.
Merci ik mag jou niet, MERCI IK MAG JOU NIET!!!!!!
CecilBDemented
 
Posts: 311
Joined: 21 Jan 2004, 13:45:15
Location: Netherlands

Postby 3style » 04 Sep 2006, 11:29:27

Gameholic81 wrote:Dat promo gebeuren was puur te wijten aan Atollsoft hier in Nederland. In Engeland werd er best groots aangepakt, evenals Duitsland en Spanje. Ik kan me herinneren dat DC echt goed vertegenwoordigd was in deze landen.


Ik ben in de zomer van 1999 nog naar Londen geweest. Echt superveel demopods die je kon spelen. Met name Ready 2 Rumble was een dikke hit met lange rijen.
User avatar
3style
 
Posts: 572
Joined: 17 Jul 2002, 12:42:38
Location: Arnhem

Previous

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 48 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group