Cool Herders.

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Cool Herders.

Postby Donny K. » 25 Feb 2006, 19:02:53

Ik dacht dat deze game helemaal niet meer uit zou komen aangezien ik het laatste nieuws (van de developers) 2 jaar geleden heb vernomen (in de vorm van een alpha op de Kerst homebrew demo disk) Laten kwamen natuurlijk wel de screenshots op Lik-Sang te staan, maar daar bleef het ook bij. Nu is ie uit en ik heb 'm binnen.

Er is 1 ding dat mij meteen opvalt aan dit spel en dat vind ik erg jammer. Degene die de artwork had gedaan in de Alpha is vervangen. De nieuwe artwork guy heeft alle sprites vervangen door "Amerikaanse" Manga tekeningen. Hoewel ik manga en anime wel dig, had dat bij dit spel niet gehoeven. Ik vond de originele mannetjes er veel cooler en strakker uitzien. Deze manga graphics hebben het net niet. Ze missen net dat "japanse" gevoel (ik weet niet precies hoe ik het uit moet leggen, maar als je de game ziet, ben je het hoogstwaarschijnlijk wel met mij eens). Ik vind dat deze graphics de game een beetje knullig doen overkomen en dat is echt jammer. Hierdoor zullen mensen op het eerste gezicht de game links laten liggen terwijl de gameplay echt professioneel goed is.

Image Image
De graphics van de levels zijn vrijwel hetzelfde gebleven, er is een alleen een "worms" achtig sausje overheen gegoten maar dat is niet erg (het heeft wel wat)

De gameplay is ook redelijk hetzelfde als in de Alpha versie. Je hebt nu wel meer mogelijkheden die het spel wat leuker maken. Ik heb deze versie nog niet gemultiplayered maar ik denk dat deze game veel multiplayer madness potentie heeft. we hebben ons toendertijd al uren vermaakt met het multiplayeren van de alpha. Ik denk dat de gameplay in de multiplayer versie ook praktisch hetzelfde zal zijn als de Alpha (met wat leuke extra's natuurlijk) Het verhaal is wel geinig. Beetje standaard (twinkle star sprites achtig) , maar wel te doen.

Conclusie:
Leuke game en voor het geld hoef je het niet te laten. Ik vind het alleen erg jammer van die net-niet manga graphics. maar dat is denk ik meer een kwestie van smaak. Het moet geen reden zijn om deze game niet te kopen. Aanradertje.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Loempiavreter » 25 Feb 2006, 20:55:22

Ik vond die Chibi Artowrk wel grappig :P Ook de reden dat ik hem hem besteld.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Stepz » 28 Feb 2006, 01:35:23

Ik zag het toevallig ook vorige week al bij Lik-Sang staan ja!
Hey Donny, Ik weet niet wanneer je weer gaat bestellen (denk wanneer Under Defeat uitkomt), maar zou ik dan een aantal games extra bij je kunnen bestellen? Zag een paar goedkope games staan bij Lik-Sang!
Let me know. Stuur maar een pm ofzo ;)
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby blackdragon » 19 Mar 2006, 21:20:58

Heb het spelletje ook binnen sinds donderdag. Heb het nog niet veel gespeeld door tijd gebrek, maar eerste indruk vind ik hem wel aardig voor deze prijs. Op 1 of andere manier krijg ik het melodietje niet uit me hoofd haha. Vind de opzet overigens heel klein beetje hebben van Bomberman.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Loempiavreter » 03 Apr 2006, 06:02:20

Voor de mensen die willen weten hoe de final release speelt, hier is een erg (versimpelde versie) Demo van Cool Herders.

Alleen "New Zealand multiplayer stages" en 3 characters om uit te kiezen.

http://www.harmlesslion.com/cgi-bin/sho ... ?Dreamcast
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13


Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 48 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group