De commerciële cijfers?

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby gerrit jan » 21 Jan 2006, 16:53:21

Lizard J wrote:Als ik dit zo lees dan lijkt het erop dat Sega nooit verlies heeft geleden aan hun consoles. En iemand zegt ook dat de Dreamcast geen flop is geweest. Maar Sega gaat toch niet met iets stoppen wat geld oplevert? :?

Het is me nog altijd niet duidelijk waar hun schulden vandaan kwamen?


saturn, mega cd, 32x en het stopzetten van de megadrive productie eind 95 ten faveure van de volledig geflopte saturn die het alleen in japan goed deed, japan wat overigens de kleinste markt is en dus totaal niet rendabel
gerrit jan
 
Posts: 193
Joined: 08 Nov 2005, 19:31:21
Location: staphorst

Postby gerrit jan » 21 Jan 2006, 16:56:15

WithAttitude wrote:
xblok wrote:Sega bracht toch ook te veel killer games(klinkt goed he :wink: )uit in dezelfde periode ofzo?

Want ze dachten dat als games qua kwaliteit super goed zouden zijn dat ze wel kk veel zouden verkopen maar sales waren nie zo goed want in de praktijk kochten mensen nie elke goeie game omdat nie iedereen een grote wallet heeft....

Sega dacht dat iedereen hardcore gamer was en gelijk elke killer game kocht....

Ja SEGA werkte volgens het concept, als de kwaliteit maar in orde is dan verkoopt het wel.

Maar het tegendeel lijkt haast wel waar, de mensen kopen alleen wat ze op tv zien en om hun heen hore. En dat zijn over het algemeen lang niet de beste games.


dat is niet waar, de 32x was ronduit troep en de 1st generation saturn spellen was ook troep op panzer dragoon na, het gros van de mega cd spellen waren verschikkelijk(make my musicvideo). sega is door hun eigen fout ten onder gegaan, de dreamcast had kwaliteit en verkocht ook goed maar het was al te laat.
gerrit jan
 
Posts: 193
Joined: 08 Nov 2005, 19:31:21
Location: staphorst

Postby Sen » 21 Jan 2006, 17:58:01

Saturn spellen troep... daar kan ik echt echt echt niet inkomen...

Mega CD troep ben ik het eigenlijk ook niet mee eens, vind het zelf wel een tof apparaat.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Loempiavreter » 21 Jan 2006, 18:00:11

Sen wrote:Saturn spellen troep... daar kan ik echt echt echt niet inkomen...

Mega CD troep ben ik het eigenlijk ook niet mee eens, vind het zelf wel een tof apparaat.


Mega Cd heeft echt goede spellen. Wolfteam heeft er zoveel leuke dingen voor gemaakt.

Saturn Launchgames was neit veel soeps, maar wat er daarna kwam is en plijft prachtig.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Stepz » 21 Jan 2006, 20:52:40

Ja en sorry hoor... de Saturn launchgames waren misschien wel niet goed, maar de Saturn deed het in het begin beter dan de PSX, die ook later pas (goed) op gang kwam.
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Mier » 22 Jan 2006, 11:49:58

of het door de langere levensduur van de psx komt weet ik niet,maar ik vind saturn games er in vergelijking tot psx games er gewoonweg niet uitzien.
vergelijk resident evil saturn maar eens met resident evil psx.

met de dreamcast hebben ze gewoon een hele aparte console op de markt gezet,de mooiste graphics op dat moment met arcade perfecte games.

ik heb het al zovaak gezegt,de dc is in mijn ogen een home-arcade system,geen familie console.

het aanbod van platformers en adventures was gewoon veel te klein en het arcade aanbod megagroot.
het grote publiek valt nu eenmaal niet voor arcade games,kijk maar naar bijvoorbeeld outrun op de xbox.

het was gewoon het verkeerde spellenaanbod voor het grote publiek.
Image 1958 - 2009
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Stepz » 22 Jan 2006, 14:35:55

Je hebt helemaal gelijk... Echt jammer dus, maarja...
Ik begin de laatste tijd ook steeds meer platformers te spelen....
*AAARRGGHHHH!!!! Ik begin een mainstreamer te worden!!!!*
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby maartenoud » 22 Jan 2006, 16:21:04

[quote="Stepz"]Je hebt helemaal gelijk... Echt jammer dus, maarja...
Ik begin de laatste tijd ook steeds meer platformers te spelen....
*AAARRGGHHHH!!!! Ik begin een mainstreamer te worden!!!!*[/quote]

Is dat zo n ramp dan? Ik denk dat ik zeker onder de categorie mainstream gamers val. Spellen zoals NFS:MW, Burnout, Fight Night Round 3 enzo vind ik prachtig.....

Ik heb ook een DC hoor, maar daar speel ik juist weer meer die arcade achtige games op. Zoals bv Crazy Taxi, dat blijft echt 1 van me favorieten, en ik vind dat de graphics daarvan echt niet onder doen voor de PS2. Ik vind ze zelfs nog mooier denk ik. Dat heb ik btw ook met Soul Calibur.
FREE WILLEM
User avatar
maartenoud
Most wanted
 
Posts: 1003
Joined: 06 Mar 2005, 13:20:17
Location: Z.O.Beemster

Postby Loempiavreter » 22 Jan 2006, 16:50:19

maartenoud wrote:
Stepz wrote:Je hebt helemaal gelijk... Echt jammer dus, maarja...
Ik begin de laatste tijd ook steeds meer platformers te spelen....
*AAARRGGHHHH!!!! Ik begin een mainstreamer te worden!!!!*[/quote]

Is dat zo n ramp dan? Ik denk dat ik zeker onder de categorie mainstream gamers val. Spellen zoals NFS:MW, Burnout, Fight Night Round 3 enzo vind ik prachtig.....

Ik heb ook een DC hoor, maar daar speel ik juist weer meer die arcade achtige games op. Zoals bv Crazy Taxi, dat blijft echt 1 van me favorieten, en ik vind dat de graphics daarvan echt niet onder doen voor de PS2. Ik vind ze zelfs nog mooier denk ik. Dat heb ik btw ook met Soul Calibur.


Ik kan niet begrijpen hoe spellen als NFS, Burnout kunnen boeien? Maarja dat zal wel te maken hebben met mn smaak.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby ManoRevolver » 22 Jan 2006, 16:52:21

Ik vind Burnout 3 ook wel gaaf hoor 8).
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Sen » 22 Jan 2006, 17:28:28

Ik dan weer helemaal niet, voor mij blijft het een enorm raadsel waarom zoveel mensen burnout 3 leuk vinden. Terwijl ik toch echt een heel brede smaak heb kon het me echt totaal niet bekoren.
Nothing is ever forgotten.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Loempiavreter » 22 Jan 2006, 17:37:18

Argh niet Burnout.. ik heb het geprobeerd te spelen maar ik zat al weer gauw een ander spel te spelen die wel leuk was.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby eYe-Ball » 22 Jan 2006, 18:52:12

Games zoals burnout 3 speel ik af en toe ook wel, terwijl ik normaal alleen serieuzere racers speel. Groot voordeel vind ik dat je een meer arcadish game als burnout ook kan spelen als je (veel) bier op hebt. Als je dit probeert met een Racesim als GT4 of Forza bagger je rond als Marco Bakker. ;)
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Postby Stepz » 22 Jan 2006, 19:15:16

Of Patje Kluivert, we catch the drift ;)
Speelde vroeger ook veel Carmegeddon :twisted:
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby eYe-Ball » 22 Jan 2006, 20:03:29

Carmegeddon!! :P :twisted:
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

PreviousNext

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 40 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group