DreamCast 2 (gaat Dreambox heten) Komt Uit!

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Deze grap is slecht?

jaaaaaah
4
13%
jaaaaaah
2
6%
Ik denk dat ik je ga vermoorden voor deze slechte grap
11
34%
Huh hij kwam toch echt uit!?
3
9%
Hij is eigelijk best ok!
1
3%
Het is de schuld van de pomphouder
11
34%
 
Total votes : 32

Postby ricepuppet » 11 Sep 2005, 19:36:07

Graphics hoertje?

Ik heb geen zin om elk jaar met kapot trieste graphics aan de gang te gaan. Tijden veranderen, en zo ook de maatstaven van de techniek.

Nintendo zijn gewoon luie donders geworden die denken dat ze met een gimmickje nog de wereld kunnen veroveren. Nu de PSP er is, moeten ze eindelijk eens hard gaan werken, en daadwerkelijk iets van menswaardig niveau uitbrengen.

Je DENKT dat er een nieuwe Gameboy uitkomt? Nintendo showt niks, dus er is ook gewoon niks. Die grote muilen van Nintendo en Sony (met de Xbox en Xbox Live) worden keer op keer gesnoeid doordat ze denken dat ze de meesters in alles zijn. Dit keer is Nintendo zijn mond gesnoerd op handheld gebied. De userbase groeit feitelijk van de PSP.

Alsof ik me overigens niet kan vermaken met de PSP in de file? Ik zit elke dag te schijten op de wc met de PSP in m'n handen. Normaal duurt een schijtbeurt 3 min. maar met de PSP zit ik er meestal wel 20 min.
Last edited by ricepuppet on 12 Sep 2005, 11:44:46, edited 1 time in total.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby blackdragon » 11 Sep 2005, 19:42:44

Die nieuwe Gameboy dat gaat voorlopig nog wel even duren, tenminste dat hoop ik laat ze nu eerst maar op de Revolution richten.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Immovable Mind » 12 Sep 2005, 07:11:23

Nintendo better get there shit right this time, anders is het de laatste ronde waarin ze mee gaan doen. Ze kunnen niet blijven leven van Pokemon inkomsten.

(And no I'm no Nintendo hater!!!)
Image
User avatar
Immovable Mind
 
Posts: 89
Joined: 10 Aug 2005, 17:49:46
Location: Almelo

Postby ricepuppet » 12 Sep 2005, 07:27:46

Dat bedoel ik. Ik haat Nintendo ook niet, heb jaren van ze genoten. Maar op de manier hoe ze nu doen is het echt waardeloos.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby kevin » 12 Sep 2005, 12:53:33

ricepuppet wrote:Graphics hoertje?

Ik heb geen zin om elk jaar met kapot trieste graphics aan de gang te gaan. Tijden veranderen, en zo ook de maatstaven van de techniek.

Nintendo zijn gewoon luie donders geworden die denken dat ze met een gimmickje nog de wereld kunnen veroveren. Nu de PSP er is, moeten ze eindelijk eens hard gaan werken, en daadwerkelijk iets van menswaardig niveau uitbrengen.

Je DENKT dat er een nieuwe Gameboy uitkomt? Nintendo showt niks, dus er is ook gewoon niks. Die grote muilen van Nintendo en Sony (met de Xbox en Xbox Live) worden keer op keer gesnoeid doordat ze denken dat ze de meesters in alles zijn. Dit keer is Nintendo zijn mond gesnoerd op handheld gebied. De userbase groeit feitelijk van de PSP.

Alsof ik me overigens niet kan vermaken met de PSP in de file? Ik zit elke dag te schijten op de wc met de PSP in m'n handen. Normaal duurt een schijtbeurt 3 min. maar met de PSP zit ik er meestal wel 20 min.


tsja dan mag de file al niet te lang zijn, schijten gaat nog net...
maar ik vind niet dat psp nu de ds ineens overmeesterd ofzo ?
oke.. psp heeft betere graphics.. maar verder kwa verkoopcijfers veegt de ds nog steeds de vloer aan met de psp.
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby shin_remy » 12 Sep 2005, 13:29:40

ricepuppet wrote:Dat bedoel ik. Ik haat Nintendo ook niet, heb jaren van ze genoten. Maar op de manier hoe ze nu doen is het echt waardeloos.


goed gezegd , ben ik volkomen met je eens, de games die ze maken zijn ook nie egt super en van de revo ga ik al helemaal niet veel van verwachten!!
3S !!!!!!!!
User avatar
shin_remy
 
Posts: 1067
Joined: 23 Aug 2005, 10:14:34
Location: Roosendaal

Postby blackdragon » 12 Sep 2005, 15:47:46

Ach ja dat is een kwestie van smaak natuurlijk, oke de spellen die Nintendo heeft gemaakt voor de Gamecube hebben mij niet meer zo erg gepakt als van bijvoorbeeld de Super Nintendo. Toch denk ik wel dat de Revolution weer wat winst gaat terug pakken, vooralsnog heb ik er vertrouwen in.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby kevin » 12 Sep 2005, 15:59:27

blackdragon wrote:Ach ja dat is een kwestie van smaak natuurlijk, oke de spellen die Nintendo heeft gemaakt voor de Gamecube hebben mij niet meer zo erg gepakt als van bijvoorbeeld de Super Nintendo. Toch denk ik wel dat de Revolution weer wat winst gaat terug pakken, vooralsnog heb ik er vertrouwen in.

same here.
vind zoiezo dat niet alleen nintendo games kwalitatiet minder zijn ( op uitzonderingen na ) maar games in het algemeen pakken me minder dan idd de snes tijd.
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby rrcplus » 12 Sep 2005, 16:32:28

wat ik nou zo jammer vind aan de DS is dat niet alle spellen te maken hebben met de stylus..want zo niet is het meestal of een GBA spel of een lelijk 2.5D spel.. ik vind die mensen ook zo achterlijk die een DS hebben maar het Touchscreen niet leuk vinden..maar die vinden mario wel geweldig..jemig..daar kan ik nou echt niet tegen, dan koop je maar de nieuwe GBA Micro hoor..wat ik trouwens ook een stomme uitvinding vind.. kom laten we NOG een gameboy uitbrengen.. :?
maareh dit ging toch over de Dreamcast? kunnen we niet ergens anders Nintendo afkraken? :P
Image
User avatar
rrcplus
Segaforum-B.A.B.E.
 
Posts: 898
Joined: 01 Jul 2004, 14:56:27
Location: Het Walhalla

Postby jdrijgas » 12 Sep 2005, 16:58:37

ricepuppet wrote:Dat bedoel ik. Ik haat Nintendo ook niet, heb jaren van ze genoten. Maar op de manier hoe ze nu doen is het echt waardeloos.


dat klopt, kijk bv naar de de kwaliteit van de ds, en daarna dan die van de psp
User avatar
jdrijgas
 
Posts: 1518
Joined: 08 Aug 2004, 11:21:23
Location: gorinchem

Postby kevin » 12 Sep 2005, 18:06:15

jdrijgas wrote:
ricepuppet wrote:Dat bedoel ik. Ik haat Nintendo ook niet, heb jaren van ze genoten. Maar op de manier hoe ze nu doen is het echt waardeloos.


dat klopt, kijk bv naar de de kwaliteit van de ds, en daarna dan die van de psp

waarom vergelijk je ds met psp ?
tuurlijk heeft de psp mooier beeld maar daar draait het nou ook net niet om bij de ds !
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby ricepuppet » 12 Sep 2005, 19:16:25

Je beoordeelt nu de PSP alleen op zijn beeldkwaliteiten, terwijl deze echt hele goede games heeft. PSP heeft dus mooi beeld en goede games, als je dat maar onthoud.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Loempiavreter » 12 Sep 2005, 19:46:43

ricepuppet wrote:Graphics hoertje?

Ik heb geen zin om elk jaar met kapot trieste graphics aan de gang te gaan. Tijden veranderen, en zo ook de maatstaven van de techniek.

Nintendo zijn gewoon luie donders geworden die denken dat ze met een gimmickje nog de wereld kunnen veroveren. Nu de PSP er is, moeten ze eindelijk eens hard gaan werken, en daadwerkelijk iets van menswaardig niveau uitbrengen.

Je DENKT dat er een nieuwe Gameboy uitkomt? Nintendo showt niks, dus er is ook gewoon niks. Die grote muilen van Nintendo en Sony (met de Xbox en Xbox Live) worden keer op keer gesnoeid doordat ze denken dat ze de meesters in alles zijn. Dit keer is Nintendo zijn mond gesnoerd op handheld gebied. De userbase groeit feitelijk van de PSP.

Alsof ik me overigens niet kan vermaken met de PSP in de file? Ik zit elke dag te schijten op de wc met de PSP in m'n handen. Normaal duurt een schijtbeurt 3 min. maar met de PSP zit ik er meestal wel 20 min.


Sorry hoor maar hoe realistischer het word, hoe lelijker ik het vind worden. Geef mij maar 2D.

PSP goede games? WTF heb je gesmoked. DS en PSP hebben allebij een schijt game lijst.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby blackdragon » 12 Sep 2005, 21:01:28

Ja vind ik ook beide handhelds hebben niet echt goede games tot nu toe.

En ja dit is het alles en nog wat topic onderhand haha.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby ricepuppet » 13 Sep 2005, 04:32:35

Ik vind beide geweldig; realisme en 2D. Ik kan niet alleen op een van beide leven. Dat lijkt me ook een gaar gamingleven i.m.o.

De DS en PSP hebben wel degelijk goede games, alleen de PSP trekt mij wat meer vanwege het type games wat erop uitkomt. Niet lullen dat deze jongen alleen van strakke shit houdt, ik heb op de Cube vaak genoeg Super Mario Sunshine / Doshin the Giant / Pikmin gespeeld met plezier.

Maar op den duur ben je dat ook wel zat, en om die shit nou ook eens verder te spelen op de DS gaat me te ver. Ik vind dat de PSP nu ook gare klotepoorten maakt die me niet interesseren (Burnout Legends / DTM Race Driver) dat terwijl oude conversies wel zeer interessant zijn (Ridge Racer / Wipeout Pure) omdat dat games zijn die menig gamer kent uit het verleden; die franchises zijn schaars en in het geval van Wipeout, zelfs een lange tijd gestopt. Dan is het geweldig om weer te herleven.

Als ik elke maand een 'nieuwe' Super Mario moet spelen ('Dit keer met Luigi EN Mario in de hoofdrol! WAUW!') wordt ik ook kotsmisselijk van de koers die Nintendo is ingeslagen.

En jah, dit topic is inderdaad bedoeld voor allerlei shit :)
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

PreviousNext

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group