Soul Caliber of Street Fighter III: Third Strike

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Soul Caliber vs Street Fighter III: Third Strike

Soul Caliber
38
70%
Street Fighter III: Third Strike
16
30%
 
Total votes : 54

Postby ManoRevolver » 30 Jul 2005, 11:02:09

Gna :lol:
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby jdrijgas » 30 Jul 2005, 19:57:13

voor soulcalibur gestemt.

practige game, veel unlocks, goede vecht stijlen.
en van 2d hou ik niet echt :)
User avatar
jdrijgas
 
Posts: 1518
Joined: 08 Aug 2004, 11:21:23
Location: gorinchem

Postby ricepuppet » 30 Jul 2005, 20:15:03

jdrijgas wrote:en van 2d hou ik niet echt :)


Die verwende jongeren van tegenwoordig. Ik weet nog in mijn tijd..
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Loempiavreter » 30 Jul 2005, 20:26:46

ricepuppet wrote:
jdrijgas wrote:en van 2d hou ik niet echt :)


Die verwende jongeren van tegenwoordig. Ik weet nog in mijn tijd..


Sommige weten niet beter. de meesten zijn gestopt naar SF 2 en hebben waarschijnlijk SF III niet eens aangeraakt.

SF Alpha 3 is ook briljant trouwens qua fighting systems. Ook vele malen beter dan Soul Caliber qua fighting system en ook qua characters.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby ricepuppet » 30 Jul 2005, 20:29:50

In Third Strike en Alpha voel je de rauwheid en intensiteit van de moves. Elke klap / schop wordt zo extreem weergegeven, dat het je pissig maakt, agressief. Dat kan ik niet zeggen van de gare 3D beat 'em ups van tegenwoordig (met uitzondering van Tekken, want daar voel ik het ook borrelen die agressiviteit..)
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby F-zero » 31 Jul 2005, 20:25:28

Alpha 3 speel ik nog wel eens over Kaillera en op de console en het is echt een lekkere beat em up... misschien wel de beste.

Ik kan niet echt kiezen tussen 2d en 3d omdat beide op zijn tijd goed zijn, maar ik denk toch dat Third Strike en A3 wel met kop en schouders boven alle fighters uitsteken. Met 3d zijn de matches vaak ook korter en minder spannend terwijl ik vaak genoeg thrillers heb tegen andere skilled spelers met Third strike en alpha 3.

2D zuigt echter wel als je speelt tegen newbies. Dit komt omdat 3d vaak wat speel vriendelijker en showeriger is qua moves, je hebt ook niet echt dragon punch motions en jump kicks enzo.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Sw2 » 31 Jul 2005, 23:28:02

ik vind de beste fighters

1 capcom vs snk2
2 street fighter 3de strike

ik heb vaak het gevoel dat mensen die 3d fighters beter vinden als 2d fighters
nooit een lange tijd een 2d fighter hebben gespeelt.
en als offensief hoor ik altijd het woord graphics
en dit maakt bij een fighting game erg wijnig, tot bijna niks uit vind ik.

bij een game als shenmue of zelda ,resident evil
waar je echt in het verhaal wordt mee gezogen is dit wel belangrijk
want door het mooie en realistische geluid/beeld wordt je nog meer in het verhaal gesleept .

een 2d fighter als capcom vs snk2 waar zo veel bij komt kijken wat zo veel sneller is zo veel meer actie als de meeste 3d fighters

echt als je een persoon bent die bij het zien van een 2d fighter al meteen afknapt

koop gewoon een echt goede 2d fighter als capcom vs snk2 en speel eens een maand tegen een maat en niet op een controller een arcade stick dit maak een hele wereld van verschil

want een 2d fighter met een controller dat kan gewoon niet.




ik zeg niet dat 3d games niet tof zijn

maar wat ik al heel vaak is voorgekomen is dat vrienden van mij over de vloer rollen me uit lache opdat ik een 2d fighter speel

hahahaha dat ziet er toch niet uit :twisted:

hun spelen veel soul 2 tekken 4 etc dit zijn ook zeker goede games maar na een paar dagen 2d fighters spelen en ze de meeste moves kunnen
merken ze dat dit toch veel toffer is


en er komt ook zo veel meer bij kijken
en het voelt zo super goed als hij binnen komt met een schop in de lucht je maakt een parry of just defend hij lant en je parryt zijn punch en tik meteen een supercombo er uit
k.o.

dus 3d fighter noob nerdies ik snap dat er echt mensen zijn die een afwijking hebben en 3d fighters echt toffer zullen vinden.
maar probeer het nou eens koop 2 goede arcade sticks capcom vs snk2 street fighter alfha 3 of street fighter 3d strike en leer van een paar mannetjes alle moves uit je hooft

en ja ik heb alle tekken games alle vf delen en alle soulcaliburs en dead or alives ook en heb ze allemaal uren gespeelt probeer nou echt eens 1 van deze 3 games voor langer als 5 uur en als je het dan nog niet toffer vind ja dan heb een afwijking helemaal niet erg kan gebeuren :!: :wink:
Last edited by Sw2 on 01 Aug 2005, 00:58:13, edited 1 time in total.
User avatar
Sw2
 
Posts: 745
Joined: 23 Jul 2004, 08:54:17
Location: Netherlands

Postby ricepuppet » 31 Jul 2005, 23:35:20

Duidelijk statement sw2. Probeer het voortaan alleen met wat meer komma's en punten achter zinnen 8)
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby Donny K. » 01 Aug 2005, 08:19:01

Ik kan niet kiezen. Ik kan die twee niet met elkaar vergelijken 2d en 3d games zijn 2 apart werelden op zich.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Fashion » 01 Aug 2005, 08:26:28

3e slag is een uber kewle game ik speel het nog dagelijks!
Image[/url]
User avatar
Fashion
Segaforum Medic
 
Posts: 1268
Joined: 31 May 2004, 07:57:43
Location: bergeijk

Postby kevin » 01 Aug 2005, 18:38:19

Sw2 wrote:ik vind de beste fighters

1 capcom vs snk2
2 street fighter 3de strike

ik heb vaak het gevoel dat mensen die 3d fighters beter vinden als 2d fighters
nooit een lange tijd een 2d fighter hebben gespeelt.
en als offensief hoor ik altijd het woord graphics
en dit maakt bij een fighting game erg wijnig, tot bijna niks uit vind ik.

bij een game als shenmue of zelda ,resident evil
waar je echt in het verhaal wordt mee gezogen is dit wel belangrijk
want door het mooie en realistische geluid/beeld wordt je nog meer in het verhaal gesleept .

een 2d fighter als capcom vs snk2 waar zo veel bij komt kijken wat zo veel sneller is zo veel meer actie als de meeste 3d fighters

echt als je een persoon bent die bij het zien van een 2d fighter al meteen afknapt

koop gewoon een echt goede 2d fighter als capcom vs snk2 en speel eens een maand tegen een maat en niet op een controller een arcade stick dit maak een hele wereld van verschil

want een 2d fighter met een controller dat kan gewoon niet.




ik zeg niet dat 3d games niet tof zijn

maar wat ik al heel vaak is voorgekomen is dat vrienden van mij over de vloer rollen me uit lache opdat ik een 2d fighter speel

hahahaha dat ziet er toch niet uit :twisted:

hun spelen veel soul 2 tekken 4 etc dit zijn ook zeker goede games maar na een paar dagen 2d fighters spelen en ze de meeste moves kunnen
merken ze dat dit toch veel toffer is


en er komt ook zo veel meer bij kijken
en het voelt zo super goed als hij binnen komt met een schop in de lucht je maakt een parry of just defend hij lant en je parryt zijn punch en tik meteen een supercombo er uit
k.o.

dus 3d fighter noob nerdies ik snap dat er echt mensen zijn die een afwijking hebben en 3d fighters echt toffer zullen vinden.
maar probeer het nou eens koop 2 goede arcade sticks capcom vs snk2 street fighter alfha 3 of street fighter 3d strike en leer van een paar mannetjes alle moves uit je hooft

en ja ik heb alle tekken games alle vf delen en alle soulcaliburs en dead or alives ook en heb ze allemaal uren gespeelt probeer nou echt eens 1 van deze 3 games voor langer als 5 uur en als je het dan nog niet toffer vind ja dan heb een afwijking helemaal niet erg kan gebeuren :!: :wink:


afwijking ?
wat dacht je van een andere smaak ?
ik vind sf3 wel leuke game ofzo, vaak gespeeld.... maar geef mij maar 100 keer soul calibur.... die blijf ik spelen.
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Loempiavreter » 01 Aug 2005, 19:03:01

Sw2 wrote:ik vind de beste fighters

1 capcom vs snk2
2 street fighter 3de strike

ik heb vaak het gevoel dat mensen die 3d fighters beter vinden als 2d fighters
nooit een lange tijd een 2d fighter hebben gespeelt.
en als offensief hoor ik altijd het woord graphics
en dit maakt bij een fighting game erg wijnig, tot bijna niks uit vind ik.

bij een game als shenmue of zelda ,resident evil
waar je echt in het verhaal wordt mee gezogen is dit wel belangrijk
want door het mooie en realistische geluid/beeld wordt je nog meer in het verhaal gesleept .

een 2d fighter als capcom vs snk2 waar zo veel bij komt kijken wat zo veel sneller is zo veel meer actie als de meeste 3d fighters

echt als je een persoon bent die bij het zien van een 2d fighter al meteen afknapt

koop gewoon een echt goede 2d fighter als capcom vs snk2 en speel eens een maand tegen een maat en niet op een controller een arcade stick dit maak een hele wereld van verschil

want een 2d fighter met een controller dat kan gewoon niet.




ik zeg niet dat 3d games niet tof zijn

maar wat ik al heel vaak is voorgekomen is dat vrienden van mij over de vloer rollen me uit lache opdat ik een 2d fighter speel

hahahaha dat ziet er toch niet uit :twisted:

hun spelen veel soul 2 tekken 4 etc dit zijn ook zeker goede games maar na een paar dagen 2d fighters spelen en ze de meeste moves kunnen
merken ze dat dit toch veel toffer is


en er komt ook zo veel meer bij kijken
en het voelt zo super goed als hij binnen komt met een schop in de lucht je maakt een parry of just defend hij lant en je parryt zijn punch en tik meteen een supercombo er uit
k.o.

dus 3d fighter noob nerdies ik snap dat er echt mensen zijn die een afwijking hebben en 3d fighters echt toffer zullen vinden.
maar probeer het nou eens koop 2 goede arcade sticks capcom vs snk2 street fighter alfha 3 of street fighter 3d strike en leer van een paar mannetjes alle moves uit je hooft

en ja ik heb alle tekken games alle vf delen en alle soulcaliburs en dead or alives ook en heb ze allemaal uren gespeelt probeer nou echt eens 1 van deze 3 games voor langer als 5 uur en als je het dan nog niet toffer vind ja dan heb een afwijking helemaal niet erg kan gebeuren :!: :wink:


AGREE!!

Vind 2D echt meer spanning hebben..Het is jammer genoeg niet toegangelijk voor Newbies want die beginnen meestal op knopjes te rammen en komen er snel achter dat dat niet werkt bij Street Fighter 3 :)

Ook de moves heeft iets aparts. Bij Soul Caliber is het veel gemakkelijker om allemaal moves achter elkaar te doen dan met Street Fighter 3 want het vergt in het begin inspanning om een combo aan te leren (het connecten van aanvallen). Ik zeg niet dat het makkelijk is bij Soul Caliber , het is gewoon makkelijker dan bij Street Fighter 3.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby blackdragon » 01 Aug 2005, 19:08:05

Ach ja kwestie van smaak, speel liever zelf ook 2d beat 'm ups zoals Street Fighter, misschien komt het ook wel omdat ik er mee opgegroeid ben natuurlijk.

Neemt niet wel dat ik ook vaak 3d beat 'm ups speel, maar toch vind ik ze lang niet zo lekker spelen als bijvoorbeeld Street Fighter, op 1 of andere manier blijft Street Fighter of Capcom vs SNK 2 voor mij langer speelbaar, en ik hou niet van buttons gewoonweg drukken, moet wel wat diepgang in de moves zitten.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Loempiavreter » 03 Aug 2005, 15:42:06

Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Droomkast » 09 Aug 2005, 16:30:42

Tja... voor mij dus Soul Calibur.

Maar dat komt doordat ik geen echte fight-gamer ben en wel een sucker for graphics ;)
Droomkast
 
Posts: 803
Joined: 28 Apr 2004, 00:42:54

PreviousNext

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group