Sonic adventure resencie.

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Sonic adventure resencie.

Postby xblok » 16 Jun 2005, 20:12:44

De dag dat ik de Dreamcast van Blackdragon kreeg was ik dol gelukkig ik had er nog geen games voor maar dat boeide niet na een ontploffing met de Dreamcast :wink: en een paar dagen zoeken zag ik Sonic adventure in nieuwstaat bij speurders.nl.
Nadat ik de game had,had ik nog echter een groot probleem ik had geen controlller maarja na weken lang zoeken heb ik eindelijk een DC controller nieuw nogwel :twisted:

maarja cut the crap hier is me resencie.

Ik had Sonic adventure al eerder gespeeld op de Gc daar genaamd S...........DX.

De grfx zijn wel oke vindt de charachter models zelfs mooier dan de GC versie het enigste waar ik me aan stoor zijn de cutscenes en de eeuwen oude lichteffecten :?
Maargoed voor een game uit 98/99 zijn de grfx dik in orde man volgens mij kwam de PS2 pas een jaar na release met games van zulke grafische kwaliteit.

het geluid is ook wel goed

het verhaal Nou dr eggman heeft een soort god of destruction geschapen genaamd choas deze vaage slijm beest geval wordt steeds sterker als hij emeralds krijgt het is dus aan jouw de taak dit te stoppen.

op zich is Sonic adventure wel cool maar best kort maarja het is ook de bedoeling dit met alle zes de hoofdpersonen dit spel uit te spelen.
En de verhalen lopen goed uitgewerkt door elkaar heen.

wat ik het leukst vindt aan Sonic adventure is(zijn) je raad het al :twisted: CHAO's :P ze zijn zoooooo lief en fuzzy echt te bruut zijn de choa's die je als een soort tamagochi's moet opvoeden.

Maarja genoeg gepraat ik geef dit spel een dikke 8- als ik dit spel in de tijden van Dc had gespeeld denk wel hoger :!:
Life is not a game.
Gaming is Life!!!!!!!!!
xblok
 
Posts: 80
Joined: 10 May 2005, 16:20:23

Postby kevin » 16 Jun 2005, 20:23:25

aha...
ik vind hem idd graphisch ook totaal geen verschil zitten in de dreamcast en cube versie ofzo, precies hetzelfde :roll:
heb ze voor alle 2 consoles dan, maar ik erger me soms aan de besturing op de cube controllers, die triggers werken voor mij veel beter op de dreamcast, dus ik speel lekker sonic altijd nog op de dreamcast 8)
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3407
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby blackdragon » 16 Jun 2005, 22:34:01

Vind zelf de DC versie even goed als de Dreamcast versie, totaal geen verschil in mijn ogen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby eYe-Ball » 16 Jun 2005, 22:39:12

blackdragon wrote:Vind zelf de DC versie even goed als de Dreamcast versie, totaal geen verschil in mijn ogen.


Klinkt logisch ;) :lol:
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Postby Gameholic81 » 16 Jun 2005, 22:48:55

Lol .. ik ben ook niet iemand van de ports.. speel liever de versie voor op het systeem waarvoor het gecreeerd is.

Ik heb overigens veel meer plezier beleeft aan SA 1 dan aan SA2 maar dat is een andere discussie :)
Image
User avatar
Gameholic81
 
Posts: 879
Joined: 25 May 2005, 07:41:22
Location: Antwerpen

Postby blackdragon » 17 Jun 2005, 08:53:22

eYe-Ball wrote:
blackdragon wrote:Vind zelf de DC versie even goed als de Dreamcast versie, totaal geen verschil in mijn ogen.


Klinkt logisch ;) :lol:


Haha niet echt bedoelde de cube versie even goed als de DC versie haha.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Knuckles » 17 Jun 2005, 09:46:34

Yep, coole game. Zelf vind ik de Chao ook een van de leukste dingen om te doen. Ik speel het op de PC, jammer dat ze SA2 niet op PC hebben :( :cry: . Die Chao van SA2 zien er beter uit dan SA1, en daar hoef je ze ook niet per se dieren te geven, je kunt ook Chaos Drives aan ze geven. Bij SA1 is de enige manier voor een Chao om sterk te zijn zonder dat ie het uiterlijk van een dier overneemt, is door hem Chao Fruit te geven. Veel ringen verzamelen, dus. :?
Image

Last edited by Knuckles while you were asleep, edited so many times in total, all servers crashed
User avatar
Knuckles
Suckles
 
Posts: 460
Joined: 12 Jan 2004, 10:50:03
Location: Angel Island

Postby eYe-Ball » 17 Jun 2005, 10:28:10

blackdragon wrote:
eYe-Ball wrote:
blackdragon wrote:Vind zelf de DC versie even goed als de Dreamcast versie, totaal geen verschil in mijn ogen.


Klinkt logisch ;) :lol:


Haha niet echt bedoelde de cube versie even goed als de DC versie haha.



lol typo's gebeurt wel vaker :P
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Postby Evil_cloud » 17 Jun 2005, 11:03:43

SA1 op Dreamcast is nog te doen qua flaws (camera, glitches,... de International versie dan ;)), maar SA1 op GameCube is echt te gek voor woorden. Hoeveel ik daar niet ben blijven steken of iets vreemd ben tegengekomen... De Chao levels vallen nog wel mee, maar ik zweer bij de Dreamcast versie.

De conversie van SA2 was heel wat beter (op meeste vlakken superieur), maar ergens blijf ik de Dreamcast versie verkiezen. :)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Gameholic81 » 17 Jun 2005, 11:19:26

Ach het speelt gewoon lekkerder met zo'n mooie witte DC controller met blauwe swirl :P

haha of rode natuurlijk
Image
User avatar
Gameholic81
 
Posts: 879
Joined: 25 May 2005, 07:41:22
Location: Antwerpen

Postby xblok » 17 Jun 2005, 11:47:02

jep maare maakt jullie DC ook zo een geluid in het begin was het nog erger dan de Xbox :wink:

Man ik kreeg bijn een hartaanval toen ik het Adventure logo en de charachters op me vmu zag.
Echt te bruut :o
Life is not a game.
Gaming is Life!!!!!!!!!
xblok
 
Posts: 80
Joined: 10 May 2005, 16:20:23

Postby General Wong » 17 Jun 2005, 14:02:16

xblok wrote:jep maare maakt jullie DC ook zo een geluid in het begin was het nog erger dan de Xbox :wink:


Xbox valt toch wel mee... DC maakt een tyfus lawaai, dat is algemeen bekend. Lijkt net alsof erop de CD"s wordt gekrast. Is echter compleet normaal.
De enige échte Vietnamese Tijger

Image
Play-Asia-Coupon, gratis coupons!
User avatar
General Wong
De enige échte Vietnamese Tijger!
 
Posts: 2501
Joined: 19 Sep 2004, 18:03:37
Location: Delft

Postby Clawhammer » 18 Jun 2005, 10:03:28

Ik heb Sonic adventure alleen op de DC en PC gespeelt en nooit op de gamecube, maar ik stoor me eerlijk gezegt wel een klein beetje aan de veel lagere framerate op de dreamcast (slechts 30fps)
Clawhammer
 
Posts: 43
Joined: 05 Mar 2005, 23:48:24

Postby kevin » 18 Jun 2005, 10:11:02

het is gewoon zo dat ik liever het spel speel op de console waarvoor die orgneel gemaakt is.... Speelt de controller ook beter op.
overigens speel ik ook het liefst een sonic game op een sega console anders vindk het maar nep, ik zou ook NOOIT bv. een mario of Zelda game op een sony of microsoft of wat voor andere console dan ook willen spelen........
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3407
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Gameholic81 » 18 Jun 2005, 10:53:36

Zeg nooit nooit .. misschien gaat Nintendo wel dezelfde weg in als Sega over 6 jaar :P geintje
Image
User avatar
Gameholic81
 
Posts: 879
Joined: 25 May 2005, 07:41:22
Location: Antwerpen

Next

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group