Supergraphische dreamcast games

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Supergraphische dreamcast games

Postby kevin » 22 May 2005, 21:19:47

hey,
ik ben wel eens benieuwd welke dreamcast games nou de mooiste grapihcs hebben, ik heb namelijk een aantal maten die niet snappen wat ik nou nog vet vind aan zon ''oude'' en volgens hun ''lelijke'' console... en daar wordt ik ziek van...
Ik begrijp ook wel dat de dc games niet meer meekunnen met de games van nu, maar ik weet nog dat de eerste generatie dreamcast games mooier waren dan ps2 games...
Aangezien ik niet veel dreamcast games heb, en vooral de eerste games heb ik niet echt mooie games ( alleen Metropolis Street racer is dan wel mooi )
Wie kan mij vertellen wat jij nou echt de mooiste graphische ! dc games vind ?
alvast bedankt T_T
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Panzer » 22 May 2005, 21:24:49

Nog steeds Soul Calibur!!
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both"
Benjamin Franklin
User avatar
Panzer
 
Posts: 2075
Joined: 30 Nov 2002, 00:20:50

Postby kevin » 22 May 2005, 21:27:54

Probleem daarmee is datze hem dan vergelijken met de cubeversie die er dan naast ligt... :P
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Juul » 22 May 2005, 21:40:25

kevin wrote:Probleem daarmee is datze hem dan vergelijken met de cubeversie die er dan naast ligt... :P


Tsja dan houdt het natuurlijk wel een beetje op.

Een Soul Calibur op de cube vergelijken met die op de DC is ook wel een ongelijke strijd, cube is natuurlijk veel krachtiger. Maar als je 'm vergelijkt met SC op de PS2 dan schijnt de DC versie zelfs beter te zijn. Het knappe is hier dat de PS2 toch een tijd later uitkwam en betere specs heeft maar daar valt in sommige games t.o.v. de Dreamcast weinig van te merken.
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby kevin » 22 May 2005, 21:41:13

Juul wrote:
kevin wrote:Probleem daarmee is datze hem dan vergelijken met de cubeversie die er dan naast ligt... :P


Tsja dan houdt het natuurlijk wel een beetje op.

Een Soul Calibur op de cube vergelijken met die op de DC is ook wel een ongelijke strijd, cube is natuurlijk veel krachtiger. Maar als je 'm vergelijkt met SC op de PS2 dan schijnt de DC versie zelfs beter te zijn. Het knappe is hier dat de PS2 toch een tijd later uitkwam en betere specs heeft maar daar valt in sommige games t.o.v. de Dreamcast weinig van te merken.


Is deel 1 ook op playstation 2 ? :shock:
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Juul » 22 May 2005, 21:46:33

kevin wrote:
Juul wrote:
kevin wrote:Probleem daarmee is datze hem dan vergelijken met de cubeversie die er dan naast ligt... :P


Tsja dan houdt het natuurlijk wel een beetje op.

Een Soul Calibur op de cube vergelijken met die op de DC is ook wel een ongelijke strijd, cube is natuurlijk veel krachtiger. Maar als je 'm vergelijkt met SC op de PS2 dan schijnt de DC versie zelfs beter te zijn. Het knappe is hier dat de PS2 toch een tijd later uitkwam en betere specs heeft maar daar valt in sommige games t.o.v. de Dreamcast weinig van te merken.


Is deel 1 ook op playstation 2 ? :shock:


Nee dat niet. Maar SC (1) op de DC ziet er grafisch - zegt men (heb de PS2 versie nooit gespeeld) - zelfs iets beter uit dan SC 2 op de PS2.
User avatar
Juul
 
Posts: 1734
Joined: 24 Sep 2004, 22:41:24

Postby kevin » 22 May 2005, 22:05:24

Juul wrote:
kevin wrote:
Juul wrote:
kevin wrote:Probleem daarmee is datze hem dan vergelijken met de cubeversie die er dan naast ligt... :P


Tsja dan houdt het natuurlijk wel een beetje op.

Een Soul Calibur op de cube vergelijken met die op de DC is ook wel een ongelijke strijd, cube is natuurlijk veel krachtiger. Maar als je 'm vergelijkt met SC op de PS2 dan schijnt de DC versie zelfs beter te zijn. Het knappe is hier dat de PS2 toch een tijd later uitkwam en betere specs heeft maar daar valt in sommige games t.o.v. de Dreamcast weinig van te merken.


Is deel 1 ook op playstation 2 ? :shock:


Nee dat niet. Maar SC (1) op de DC ziet er grafisch - zegt men (heb de PS2 versie nooit gespeeld) - zelfs iets beter uit dan SC 2 op de PS2.


serieus joh ? damn dan zal ik die snel maar eens gaan halen...
De ps2 versie die ik ook heb is idd wel minder dan xbox en vooral cubeversie
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby maartenoud » 22 May 2005, 22:16:13

Ik speel Soul Calibur op de Dreamcast, met een rgb kabel op zo n lcd tv, en ik moet zeggen dat dat niet onder doet voor SC2 op de Xbox die ik ook heb :) en een game als crazy taxi vind ik grafisch ook super :)
User avatar
maartenoud
Most wanted
 
Posts: 1003
Joined: 06 Mar 2005, 13:20:17
Location: Z.O.Beemster

Postby kevin » 22 May 2005, 22:26:02

maartenoud wrote:Ik speel Soul Calibur op de Dreamcast, met een rgb kabel op zo n lcd tv, en ik moet zeggen dat dat niet onder doet voor SC2 op de Xbox die ik ook heb :) en een game als crazy taxi vind ik grafisch ook super :)

ow das wel mooi dan,
btw zit ik toevallig met jou te mailen over SF3 third strike ? :lol:
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby WithAttitude » 22 May 2005, 22:48:12

Voor mooie graphics raad ik je Ecco , Ferrari F-355, Shenmue, Propeller head arena, Soul calibur, DOA 2, Jet set radio en MSR aan.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Donny K. » 23 May 2005, 07:18:45

Tokia Highway challenge 2 kan er ook wat van. Die auto's met hun overdreven showroomglans doen menig graphicsfreak kwijlen. Ook zero gunner 2 kan er wat van (vooral met vga box). Guilty gear X is ook superstrak (ok het is een 2d spel maar de resolutie van de sprites is zo hoog dat je er spontaan epilepsie kan krijgt :) ) Ikaruga is ook een graphics monster en doet ook zeker niet onder voor de cube versie. Ten slotte Loony Tunes space race. De hi-res cell shaded graphics zien er vele malen strakker uit dan die wazige doffe ps2 versie. Dat geldt trouwens ook voor REZ.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Loempiavreter » 23 May 2005, 08:53:24

Graphic Whore...

Propeller Arena: Aviation Battle Championship heeft voor een gratis game wel hele mooie graphics. Maar dat draagt nl niet bij aan de Gameplay, maar dat zit wel snor bij PA.
(Propeller Arena is een Nooit uitgebrachte DC game die toch stiekem is geleaked op het internet, voora het geval dat je het niet wist)

Charge'n Blast ziet er ook wel goed uit, en lekkere Old Skool Gameplay.

Dead Or alive, nl is de Xb versie beter, maar DOA ziet er goed uit op de DC.

Jet Set Radio, Strakke Cel Shaded graphics.

Shenmue, ziet er nog steeds wel aardig uit.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby kaosnews » 23 May 2005, 09:09:44

Loempiavreter wrote:Shenmue, ziet er nog steeds wel aardig uit.


Shenmue is vooral erg goed door zijn cult status. Als je het verhaal kent (duurste game qua ontwikkeling -> $20 mil!!) en dat game toen het uitkwam HEEL ver vooruit was/is - dan is ie gewoon super kewl.

Maar ik denk dat dit alleen bij DC gebruikers speelt. Heb laatst de game laten zien aan andere console gebruikers en zij vonden het maar niks.... en ik had gedacht dat ik meer van: zo, nou nou, goh etc. , zou horen.
User avatar
kaosnews
 
Posts: 530
Joined: 12 Sep 2002, 07:29:46
Location: Weert - Limburgia

Postby Loempiavreter » 23 May 2005, 09:57:08

Heb je ze het spel ook laten spelen? Want om er naar te kijken is nl veel saaier dan het daadwerkelijk te spelen. Je moet ook echt in het verhaal gezogen worden.
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby kaosnews » 23 May 2005, 10:34:21

Loempiavreter wrote:Heb je ze het spel ook laten spelen? Want om er naar te kijken is nl veel saaier dan het daadwerkelijk te spelen. Je moet ook echt in het verhaal gezogen worden.


Weet ik... nee was even om te laten zien wat de DC allemaal kon.
User avatar
kaosnews
 
Posts: 530
Joined: 12 Sep 2002, 07:29:46
Location: Weert - Limburgia

Next

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 42 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group