Dreamcast vreugde

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby twisted » 11 May 2005, 14:39:26

mijn eerste game was doa2, en ik was zeker niet teleur gesteld vandaag de dag is het nog een goede game. Bij een maat van me heb ik rond de eerste dc dagen ook een tijdje hydro thunder gespeeld in het begin een zeer mooie een toch wel leuke game maar ik vond dat de lol er snel van af was. Toen kwam blue stinger en die heb ik ook met plezier uit gespeeld....... the story can go on 4 ever maar daar heb ik nu geen zin. dit waren iig een paar goede dc momenten.
Tis Wat
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby Machlan » 17 May 2005, 18:54:10

Toen ik een paar maanden geleden voor het eerst Ecco in mijn DC liet draaien, gouden gevoel was dat! Heerlijk, vrij rondzwemmen in dat eerste level, sprongen maken, schitterend!

Headhunter blijft mijn all time favorite!
Being important is a concept.
User avatar
Machlan
 
Posts: 56
Joined: 17 May 2005, 18:15:33
Location: Snake, Netherlands

Postby Gameholic81 » 25 May 2005, 08:59:44

Mijn allereerste Dreamcast ervaring was al in 1998!!! Ik had toen veel geld gespaard om die Japanse Dreamcast te kunnen betalen... 800 gulden was ie met Sonic Adventure en 1 VMU.

Ik had de dag ervoor de postbode gemist :shock: dus de dag erna op een zaterdag ben ik s'ochtends vroeg meteen naar het postkantoor gefietst en heb ik mijn DC opgehaald.

Snel aangesloten en ik stond helemaal ondersteboven toen ik Sonic Adventure 1 voor de eerste keer speelde. Werkelijk ongelooflijk. Zeker het 1e level en het windlevel (Windy Mill ofzo??) hadden een enorme impact op me. Sindsdien heb heeft de DC altijd erg hoog in het vaandel gestaan. En dat is wel te zien aan mijn collectie :P
Image
User avatar
Gameholic81
 
Posts: 879
Joined: 25 May 2005, 07:41:22
Location: Antwerpen

Postby eYe-Ball » 25 May 2005, 20:00:31

Ik kocht m'n Dreamcast in 2001, in Frankrijk. Omdat ik het voorgaande jaar op vakantie in een Carrefour was, kwam ik tot de ontdekking dat daar de prijs van Games iets onder die van Nederland lag. In 2000 kocht ik een paar PSX Games, waaronder Gex 3D: Return of the Gecko (waar ik me back in Holland uuuuren mee vermaakt heb), van me laatste spaarcentjes. De Dreamcast was dat jaar nog flink aan de prijs

Een jaar later was ik met m'n ouders dus weer op die zelfde camping, en bij het eerst volgende bezoek aan de Carrefour stampte ik al richting de (voor mij) bekende afdeling. Het PSX assortement had inmiddels plaats gemaakt voor de PS2. Maar dat ding was wel erg duur voor mij 840 gulden omgerekend. En als je bedenkt dat ik toen 4 gulden per uur verdiende met me baantje is 840 nog duurder! :P


EN TOEN ZAG IK 'HEM'!!(of ist toch 'haar'? :? :P ) De Sega Dreamcast!! En flink in prijs gedonderd! Helaas weten we allemaal waarom :cry: :cry:
Voor 999 franc, heb toen gelijk Metropilis Street Racer van 199 franc erbij genomen. In totaal was 't omgerekend 182,63 in Franse Euros dan wel he :wink: .

Nadat het apparaat wel 24x door mij uit de verpakking is gehaald en weer ingepakt, betast en besnoven, mij het gevoel gaf the man van de camping te zijn en het aller ergste; twee-en-een-halve-week :!: heeft moeten wachten voordat het voor het eerst in aanraking zou komen met mijn televisie!! Damn wat is dat irritant!! :evil: 'm niet kunnen uitproberen omdat ik op een camping zit! hehe

Eindelijk thuis, Ik start de DreamCast voor de eerste keer op... :o :o :o Adembenemend!! het woord Dreamcast verschijnt in mijn beeld onder een vette tune. Na een aantal uur te hebben gespeeld (oa demo Sonic Adventure1) was het overduidelijk..

Het was het wachten meer dan waard! :lol: :D :D
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Postby kaosnews » 25 May 2005, 20:11:20

eYe-Ball wrote:EN TOEN ZAG IK 'HEM'!!(of ist toch 'haar'? :? :P )


Elke console is mannelijk, behalve de Dreamcast die is vrouwelijk.... kun je ook namelijk zien aan de zachte lijnen van haar body, de vriendelijke toon als zij opstart de fluweelzachte toetsjes op de controller.... etc. :D
User avatar
kaosnews
 
Posts: 530
Joined: 12 Sep 2002, 07:29:46
Location: Weert - Limburgia

Postby eYe-Ball » 25 May 2005, 20:31:02

kaosnews wrote:
eYe-Ball wrote:EN TOEN ZAG IK 'HEM'!!(of ist toch 'haar'? :? :P )


Elke console is mannelijk, behalve de Dreamcast die is vrouwelijk.... kun je ook namelijk zien aan de zachte lijnen van haar body, de vriendelijke toon als zij opstart de fluweelzachte toetsjes op de controller.... etc. :D



Image Is wel iets anders dan het geflits en gepats van de conculega's... Ze verdient wel een oversized pic :lol:

Image

It's a Beauty...
User avatar
eYe-Ball
seMen-Ball
 
Posts: 2054
Joined: 10 May 2005, 15:11:37
Location: Beesd

Postby Donny K. » 05 Jun 2005, 18:02:50

Oh My GOODNESS!!!!! :P Prachtig.
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Previous

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group