Dreamcast vreugde

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Dreamcast vreugde

Postby DAY » 13 Apr 2005, 10:08:39

Ik lees zoveel ergernissen over de dreamcast, daarom wil ik ook mijn vreugde even delen. De eerste keer dat ik mijn dreamcast uitpakte en de nieuwe plastic geur rook. Ik deed pen pen triicelon in mijn dreamcast en de eerste keer dat ik van die ijsglijbaan rolde I was in seventh heaven.
Keep on dreaming
User avatar
DAY
 
Posts: 95
Joined: 04 Apr 2005, 08:24:53

Postby Paul » 13 Apr 2005, 10:15:45

Ik heb met m'n mond open Sonic Adventure 1 in het Japans staan spelen bij Replay in Den Bosch, volgens mij vlak voordat de Dreamcast hier uitkwam. ;]
User avatar
Paul
 
Posts: 138
Joined: 27 Feb 2005, 22:45:25
Location: Rotterdam

Postby Stepz » 13 Apr 2005, 10:58:45

Toen ik voor het eerst een DC zag in NL! In Fame in A'dam....
Sonic Adventure zat erin.... en net als Mirg stond ik daar met m'n mond open.......... :shock:

Om eerlijk te zijn sta ik heel vaak met m'n mond open bij m'n DC.
Bijna alle 2d fighting games vond ik geweldig en natuurlijk ook bij Soul Calibur! Shenmue vond ik natuurlijk ook viesmooi!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby SNKy » 13 Apr 2005, 11:06:59

Toen ik Virtua Striker 2 thuis op mn Dreamcast kon spelen ipv in de arcade..
User avatar
SNKy
 
Posts: 1091
Joined: 11 Sep 2003, 17:29:29
Location: Netherlands

Postby Evil_cloud » 13 Apr 2005, 11:22:24

Shenmue en Soul Calibur voor het eerst zien en daarna ook spelen. :)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby blackdragon » 13 Apr 2005, 12:31:49

Tsja er zijn behoorlijk wat mooie momenten ook voor mij op de DC.

Toen ik Sonic Adventure, Soul Calibur, Dead or Alive 2 en Shenmue speelde voor het eerst echt geweldige games. En ook als je van 2d beat 'm ups houd is het een geweldige console.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Xizor » 13 Apr 2005, 14:22:02

Tranen in mijn ogen toen ik , nadat ik mijn Dreamcast had gekocht, bij Mediamarkt in duitsland Soul Calibur+VMU had gekocht en toen Soul Calibur opstartte...

En de tranen waren vanwege de pracht dat het uitstraalde.....
Image
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby ricepuppet » 13 Apr 2005, 15:56:23

Ik moest er 1 hebben toen ik PSO speelde bij een vriend. Gelijk gekocht (fokkin 600 gulden) met een VMU, 3rd Strike en PSO. Dat was de shit.
ricepuppet
RicePoepert
 
Posts: 5819
Joined: 27 Dec 2004, 01:26:38

Postby music_maniac1965 » 13 Apr 2005, 18:25:05

toen ik na lang wachten eindelijk crazy taxi zag demo draaien in future zone rotterdam, toen was ik verkocht. meteen een dreamcast en de game gekocht. tot op de dag van vandaag heb ik daar geen spijt van. de dreamcast zal altijd in de woonkamer blijven staan ipv het logeer kamertje.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby Donny K. » 13 Apr 2005, 21:39:45

Veel gehoord over de DC toendertijd, maar toen ik Sonic adventure eenmaal zag bij de Fame, was ik verkocht. Ik had het meteen "groots" aangepakt en de Dreamcast online edition gekocht. Een Dreamcast in een speciale verpakking, met Sonic adventure, Chu chu rocket, Dreamkey en een toetsenbord. Later Crazy taxi en Soul Calibur gehaald en m'n eerste import 7th cross evolution. Keer op keer keek ik m'n ogen weer uit, wat een graphics, wat een gameplay (zelfs 7th cross die toendertijd flink werd afgekraakt)

Ik was zo enthausiast, ik had 'm meteen gebombardeerd tot de vetste console ooit uitgebracht. Zeer weinig teleurstellingen tegengekomen. Lekker veel arcade games. Af en toe verrast de DC mij nog steeds. Emulatoren, nieuwe arcade shmups. Zelfs als ik 'm vergelijk met de nieuwere consoles... De graphics van bv de xbox mogen wel gedetailleerder zijn, de Dreamcast zorgt nog steeds voor het scherpste beeld en zeer levendige frisse kleuren. Ook op 2d gebied stond ik ook versteld. Guilty gear x... DAMN superscherp beeld, geen blokje te zien. En op de vga box (op m'n 23'' scherm) ziet het er helemaal moddervet uit. Ik heb nog nooit een 2d pc game gezien die er zo strak en hi-res uitziet. En zo kan ik nog wel ff doorgaan met ranten. De Dreamcast rulez nog steeds. Ik hoop echt van harte dat de DC de nieuwe Neo Geo wordt. Ik gun het ze van harte. De DC verdient het. Check alleen al de vette community die d'r achter hangt.

mijn 2 favo quotes... "No home without a Dreamcast" en "A QD under every christmas tree"
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Stepz » 13 Apr 2005, 23:04:21

Amen to that Donny!
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby srensink » 23 Apr 2005, 20:38:25

Dit was toen ik in 2000 mijn dreamcast kocht tijdens een kampeervakantie in Duitsland.Dit was voor mij een mooi moment alleen het nadeel was dat ik de cast 2 weken in de auto moest laten liggen voor ik weer thuis kwam.Zou het 2005 zijn en ik zou weer in een staat zijn om hem te kopen op de vakantie dan ging de breedbeeld mee in de skikoffer. :D
User avatar
srensink
 
Posts: 17
Joined: 22 Apr 2005, 22:11:54
Location: ergens in overijssel

Postby Robin » 01 May 2005, 21:24:21

De eerste keer dat ik een dreamcast had. Ik las er wat over in de Power unlimited. (was toen nog geabboneerd op) Toen had ik nog een megadrive 2 en wilde wel wat anders, omdat ik voor de megadrive geen spelletjes meer kon kopen. Dus ik naar toys R us gegaan in utrecht. En daar stond hij dan opgesteld, met de overige dingen. Ik wilde hem eerst niet hebben en heb hem toen toch aangeschaft. Me moeder was verbaast dat ik weer een nieuwe spel computer had gekocht. Toen kosten de dc rond de 500 guldens. En dat was best wel veel. Dus ik thuis uitgepakt. Er zat zo`n demo cdtje bij en 1 controller. Ik heb toen wat van die demo`s gespeelt. Maar een dag erna ben ik terug gegaan om een spel te kopen + een vmu. Het eerste spel was virtua fighter 3tb. Ik wist nog dat ik die vmu uit de vitrine kreeg omdat hun voorraad op was. En toevallig bleek dat ding verrot te zijn. Kon er wel op saven maar kon hem niet zo los aanzetten. Het spel virtua fighter boeiende me niet en vond ik wat moeilijk, en had ik dus omgeruild voor sonic adventure. Die spellen kosten toen nog 130 guldens. En ik was niet echt van plan veel geld uit te geven. Ik heb toen niet erg veel spellen gekocht. Enigste wat ik later had was. Sonic adventure, sega rally 2, mortal kombat gold. Later toen het goedkoper werd (toen het minder ging met de dreamcast) ging ik meer spellen kopen, zelfs van ebay en van futuremax.

Het minste van de dreamcast vond ik van die verrote vmu,dat er bij mij geen dreamkey bij me dreamcast zat(vond ik echt slechte service van sega) dat de dreamcast slecht verkocht en ten onder ging. Iedereen wou liever een PS2 dan een dreamcast.

En toch vind ik het nog steeds klote waarom die dreamcast zo afgekraakt is en ten onder is gegaan. Moet zeggen dat ik de dreamcast zo beetje wel het leukste vond. Ik ga zeker nog meer spullen zoeken totdat ik hem redelijk compleet heb.
Bezit: Sega Dreamcast, Sony PS2 & PS3
Robin
 
Posts: 639
Joined: 20 May 2003, 16:10:34
Location: Netherlands

Postby Thijs » 01 May 2005, 22:14:28

Destijds kocht ik nog wel eens wat gamemagazines los (GamesMaster, PU), toen de specials verschenen raakte ik enorm onder de indruk. Het prachtige design van de console, de VMU, modem, controller. En dan de prachtige screenshots van Sonic Adventure en Sega Rally. En dan de prachtige lijst van games die er nog aan zaten te komen. Destijds was ik de hele zooi sequels van met name EA al meer dan zat en we zaten nog midden in het PSX-tijdperk. Dit beloofde de revolutie te worden!

Voor de launch had ik de console al gereserveerd (en er heel lang naar uitgekeken) en het was toen al lang duidelijk dat Sega de benelux links zouden laten liggen. Toen was het bijna zover, nog 1 dag voor de Europese launch! Tot mijn grote verbazing werd ik die dag al opgebeld met de mededeling dat mijn Dreamcast al voor me klaar stond. Dat moment was zeer mooi.

En dan als je Sonic Adventure voor het eerst speelde. Het eerste level al bij het begin, die voetstappen in het zand WOW. En bij Shenmue de kleding van Lan Di en de vissen in de vijver. Zulke beelden terwijl de rest van de wereld nog achter de blokjes van de Playstation 1 zit en je aan iedereen moet uitleggen wat de Dreamcast is...

En als je dan een game kocht bij de Free Record Shop was de verkoper verbaasd en dacht dat je een verdwaalde Playstation klant was. ''Deze is wel voor de Dreamcast he?''. Pffff.........

Maar wel eeuwig zonde, ALLES aan de Dreamcast was goed behalve het promotiebeleid. Het hele budget op aan reclame op voetbalshirts terwijl de console en de games een uitgebreide introductie nodig hadden door middel van TV-reclames.
Thijs
 
Posts: 120
Joined: 01 Sep 2003, 16:32:16

Postby appie21 » 11 May 2005, 12:45:56

Ik kocht mijn dreamcast vrij laat(ik had toen al een xbox!)

Had er nog nooit een gezien(ja op foto,s wel!) totdat ik op de dreamcast site kwam en beelden zag van ecco the dolphin en virtua tennis enz. ik heb er toen een gekocht. het eerste spel dat er in gin was sonic adventure 2 super spel en toen kreeg ik later nog opgestuurd f35 ferari challenge!

Super!
-------- -- ----------
Hoe game ik ??? zie de website http://www.appie21.com
User avatar
appie21
 
Posts: 323
Joined: 18 Oct 2001, 10:52:52

Next

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group