Problemen met beeld DC

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Problemen met beeld DC

Postby Frankhulscher » 14 Sep 2004, 22:10:47

Hallo,

Ik heb problemen met het beeld van de DC op mijn TV. Het beeld staat te ver naar links, zodat een klein stuk buiten de TV valt. Is dit in te stellen? In het gewone menu kan ik het niet vinden. Is er misschien een verborgen setup menu? Het ligt niet aan de TV, als ik mijn xbox op dezelfde scart-aansluiting aansluit is het perfect.

Overigens, mijn dreamcast is omgebouwd.

Ook heb ik bij sommige spellen dat het beeld heel erg trilt (niet speelbaar) Dit is alleen bij mijn gekopiëerde spellen, maar niet bij allemaal. Op 2 tv\'s doet hij dit, op onze 100 hz tv werken ze allemaal wel. Ik vermoed dat deze spellen op 60 hz weergeven, maar ik kan nergens bij de instellingen van de dreamcast vinden hoe ik hem standaard op 50 hz zet (sommige spellen vragen dat wel).

Weet iemand wat er aan een of beide van deze dingen te doen is?

Gr,

Frank
User avatar
Frankhulscher
Segaforum's Virtua Cop
 
Posts: 1946
Joined: 14 Sep 2004, 21:54:33
Location: Landgraaf

Postby Mier » 14 Sep 2004, 23:37:26

probleem met het verschoven beeld ligt aan je scartkabel,op de ene tv zal je het probleem wel hebben en op de andere niet.
omgebouwd of niet maakt ook niets uit bij dit probleem.

jou tv ondersteund idd blijkbaar geen 60 hz games,wat en waarom ga ik verder niet op in,omdat discussies over kopies niet toegestaan zijn op dit forum.

waarom je het probleem niet hebt met originele games is omdat die een 50/60 hz switch hebben waardoor je de games altijd op 50 kan spelen,je kan de dc niet forceren op 50 hz te spelen.

voor verder vragen of discussies over dit soort onderwerpen,graag een topic aanmaken in het techtalk forum,vandaar een slotje.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44


Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group