Metal Slug 1 & 2

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Metal Slug 1 & 2

Postby Robert » 09 Apr 2004, 13:38:50

<b>NOTE:</b> <font color=\"red\">post aub niet reactie\'s van he waar download ik de iso\'s voor de neogeocd. dat is illigaal en daar houden wij niet van. op ebay heb je de games waarschijnlijk aardig snel gevonden.</font id=\"red\">
--------------------------------------------------------------------

<b>w00t</b> dat is het eerste woord wat mij te binnenschiet als ik hier over nadenk. Waarschijnlijk wisten jullie al dat er een neogeocd emu in de maak was voor de Dreamcast. Ze vorderen steeds meer.

Nu is gisteren er een speciale versie uitgebracht die is getweakt voor metalslug 1 & 2... zover ik heb gelezen werken die 2 games dus eigenlijk helemaal perfect. dus nu kan je eindelijk die games op je dc spelen.

Zelf heb ik nog niet de mogelijkheid gehad om het te testen. Ik heb er ook niet zo\'n grote druk achter gezien ik toch deeltje 1 & 3 op de MVS heb [:D]

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><b>NEOCD/SDL DC Metal Slug Editon</b>
<i>Posted by Dr Zoidberg At 4:37</i>
Ian Micheal has put out the highly anticipated version 4 of NEOCD/SDL DC, here\'s Ian\'s news about the Metal Slug~! edition:

\"This is much faster looking has cd audio on both metal slug 1 & 2 i think every other game that did not load will load now. Bothing metal slug games ive optmizes the frameskip and pesudo frameskip to make both of these play great.

Controls have changes dpad is used for movement and so is the anlog stick you can use both what ever you like best. Saving is the left trigger. sound enable tick tick sound effects that dont work right so dont use it slows emu by 30% at lest so please dont press the right trigger!!!!!!!!!!!!

you dont need to press this for cd audio to work.\"

Check out the readme for the full credits but for the DC version the credits go to Ian Michael, Fosters, GPF, BlackAura, BlueCrab & the splash screen art & VMU icon were done by Wack0.

The NEOCD/SDL DC Metal Slug Editon binary & source can be found at http://imrtechnology.ngemu.com/ or you cab grab it from http://www.dcemulation.com/dcemu-neocd.htm All the Neo Geo CD games need to be retested for this new release, check out http://www.dcemulation.com/phpBB/viewtopic.php?t=48509 if you would like to add the games you\'ve tried to the list or if you just want to read how well each game is running.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Psoman » 09 Apr 2004, 18:27:04

Vet straks komen ook de oude KOFs naar de dc *kwijl*
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Postby Robert » 09 Apr 2004, 18:53:17

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Psoman</i>
<br />Vet straks komen ook de oude KOFs naar de dc *kwijl*
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
volgensmij zijn er al een paar ondersteund van de KOF serie.....
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Psoman » 09 Apr 2004, 19:25:42

Sweet eindelijk KOF 94 t/m 97 spelen op dc [:D].
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Postby Vixion » 10 Apr 2004, 09:58:21

Hehe, Nice... was 2 jaar geleden op een kleine camping in het warme en zonnige Zuid Frankrijk helemaal verslaaft geraakt aan Metal Slug, naja dat gebeurt nu eenmaal snel. Toch stoer, dat ik het nu op me DC kan doen :D

Maar ondersteund hij ook de Multi-player voor Metal Slug? Want me broertje vind het ook onwijs kickuh, en zal dus ongetwijfeld mee willen spelen.

Ik wacht nog even met downloaden van de Emu enzo, voor ik meer weet.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby KiWi » 10 Apr 2004, 14:25:23

Ah, das mooi, dan zijn er weer minder mensen die gaan snipen op AES en MVS spul. Misschien dat dan voor mij Metal Slugs weer meer \"normaal\" prijzen worden. Ikzelf ga voor de AES versies, maar ik kan mij wel voorstellen dat mensen de emus willen uittesten. (Alleen de NeoGeoCDs kosten tegenwoordig ook vrij weinig, dus dan heb je enkel de eerste aanschaf van een NeoGeoCD(Z), de rest van de games (nieuw) zijn soms nog minder dan dat je voor een tweedehands game hier betaalt.
KiWi
 
Posts: 2496
Joined: 24 Jan 2002, 20:07:00

Postby Robert » 10 Apr 2004, 16:29:33

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door KiWi</i>
<br />Ah, das mooi, dan zijn er weer minder mensen die gaan snipen op AES en MVS spul. Misschien dat dan voor mij Metal Slugs weer meer \"normaal\" prijzen worden. Ikzelf ga voor de AES versies, maar ik kan mij wel voorstellen dat mensen de emus willen uittesten. (Alleen de NeoGeoCDs kosten tegenwoordig ook vrij weinig, dus dan heb je enkel de eerste aanschaf van een NeoGeoCD(Z), de rest van de games (nieuw) zijn soms nog minder dan dat je voor een tweedehands game hier betaalt.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
ik denk niet dat de \'dcscene\' invloed zal hebben op AES zeldzaamheden... dus bereid je maar voor om erg diep in de buidel te tasten voor metal slug 1 !!!
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Vixion » 10 Apr 2004, 17:42:32

Ik denk dat het helemaal geen impact heeft, een verzamelaar wil toch de officele versie hebben van Metal Slug 1, en zeker geen versie die je weer op een andere manier kan spelen.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby Ms. NES » 10 Apr 2004, 17:44:35

Heel erg tof, maar kijk, daar heb ik dus helemaal niets aan, want ik heb deeltje 1 en 2 al!! Verdorie!! [V][V]

En waarom wordt dit topic niet verwijderd of gelocked???
Mijn post over emulatie (in het topic van Xizor in het SegaCafé aangaande \'illegale\' praktijken: http://www.segaforum.nl/topic.asp?TOPIC ... hichpage=1) werd door verschillende gebruikers aangevallen. En copies en emuroms werden op het zelfde niveau geplaatst...

Niets persoonlijks, Robert, dat weet jij ook wel (ik vind je een aardige gozer en ik ben zelf helemaal vóór emu\'s!), maar ik vind het erg vreemd dat dit wel \'zomaar\' kan!
Ik zou dan ook graag een uitleg lezen. [:)]
User avatar
Ms. NES
 
Posts: 5488
Joined: 31 Aug 2001, 07:02:32
Location: Pleasant SCREAMS!

Postby KiWi » 10 Apr 2004, 21:58:08

Ik ben wel van plan om ooit de Metal Slugs op AES te hebben ... alleen niet de komende tijd [lees de komende paar maanden].

Ik ben ook wel bereid om er geld voor neer te tellen (gelukkig heb ik dan ook de JP scene gekozen om mij op te concentreren. Sommige shmups zijn wat duurder, er zijn ook wat meer titels om te verzamelen, maar ik hoef mij niet zorgen te maken voor een prijskaartje dat hangt aan een EURO Kizuna Encouter). :)
KiWi
 
Posts: 2496
Joined: 24 Jan 2002, 20:07:00

Postby Mier » 11 Apr 2004, 08:06:29

@msNES:

omdat NIEMAND het heeft over de roms maar alleen over de emulator waarmee je de roms (die je natuurlijk alleen mag hebben als je de originele ook hebt)op je dc kan spelen.

misschien heb je de eerste post van robert niet gelezen in deze topic?

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">post aub niet reactie\'s van he waar download ik de iso\'s voor de neogeocd. dat is illigaal en daar houden wij niet van. op ebay heb je de games waarschijnlijk aardig snel gevonden.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

ik zie je in die topic trouwens nergens aangevallen worden,ik zie alleen mensen die punten aangeven waarom wel of waarom niet.
en daar vond ikzelf deze wel een goeie van:

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Praten over de emulators zelf is toegestaan, praten over de inhoud van ROMs (in de zin dat je inhoudelijk over de game zelf hebt, zoals verhaallijn, battlesystem) is toegestaan, alle randzooi zoals waar te halen, werkt niet optimaal, links plaatsen is niet toegestaan.<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

ik ben er een beetje laat bij in deze topic omdat ik zelf niet zo nodig ms1 en 2 op mijn dc hoef te spelen (zijn toch veel mooiere,leukere games op de dc???)en omdat ik erop vertrouw dat jullie forummers zelf nu wel goed genoeg weten wat wel of niet kan,vooral na de eerste post van robert.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Robert » 11 Apr 2004, 09:46:32

trouwens voor deze emu kan je roms downloaden tot je een ons weegt [:D] ... want daar heb je niks aan. het is niet voor niks een neogeo CD emulator [:D]
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Robert » 12 Apr 2004, 14:40:21

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Robert</i>
<br />trouwens voor deze emu kan je roms downloaden tot je een ons weegt [:D] ... want daar heb je niks aan. het is niet voor niks een neogeo CD emulator [:D]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

EDIT:
WOW, WOW en nog eens WOW.... heb zojuist v.4 geprobeert incombo met metalslug 1. en het speelt eigenlijk heel goed. helaas doen de soundeffects het nog niet (wel de bg sound(track)) dit project neemt echt snel vorm aan kan niet wachten totdat we bij v1 belanden.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Ms. NES » 13 Apr 2004, 07:28:08

Bedankt voor je post, Mier. :)
Natuurlijk heb ik wel de eerste alinea van Robert\'s post gelezen, maar vind het zelf een beetje dubbel. Vandaar ook mijn post.
Je mag het dus wel over emu\'s hebben, maar niet over de roms zelf... terwijl het toch logisch is dat het één niet zonder het ander kan...

Misschien heb jij er een beetje overheen gelezen, of misschien heb ik het verkeerd geinterpreteerd, maar bijv. Nights schrijft:
\"En Ms. NES, emulatie van de snes, megadrive etc. lijkt mij net zo erg als copies, alleen arcade emulatie zou een uitzondering kunnen zijn (waar we \'t bij xbox over hadden) maar goed dat zien wel in het nieuwe beleid.\"
Waarop Jack Wade toevoegt: \"Ja precies ik vind dat je dan ook geen onderscheid moet maken dussen cd ROMS of Emu-ROMS\"
En dit wordt meteen daarna weer door Xizor bevestigd...

Maar goed, zoals al gezegd ging het me niet om een legal issue of om mijn eigen mening in het hele emu-gebeuren, ik wilde alleen weten wat nu wel en niet kon op dit forum. En dat is me nu duidelijk. :) :)
User avatar
Ms. NES
 
Posts: 5488
Joined: 31 Aug 2001, 07:02:32
Location: Pleasant SCREAMS!

Postby Robert » 13 Apr 2004, 09:31:06

tja zelf vind ik dat er zolang er niet gepraat word over waar vind ik de roms, of hints geven hoe je er aan komt dat het goed moet kunnen. Echter kom je wel in de problemen met emulatie op de xbox.. waarom? alle emu\'s daarvoor maken gebruik van illigale XBE\'s. 99% van alle dreamcast emu\'s zijn 100% legaal....

En om nu even over de NeogeoCD emu te hebben, je kan deze vergelijken met de bleem emu\'s... je kan gewoon de cd\'s gebruiken die je legaal kan kopen voor de neogeocd.

wat hieruit wel blijkt dat er snel een goed beleid moet komen over wat wel en niet mag. en ik hoop dat legale emulatie gewoon toegestaan blijft.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Next

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 41 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group