Castle of shikigami 2

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Castle of shikigami 2

Postby Donny K. » 23 Mar 2004, 19:30:33

JEEEJ HIJ IS UIT EN LIK SANG HAD \'M EEN WEEKIE EERDER EN HAD \'M DUS AL METEEN NAAR MIJ OPGESTUURD!!!!! WOOHOO!!! Wie o wie heeft deze game ook ge(pre)ordered? Of gaat \'m nog orderen?
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Xizor » 23 Mar 2004, 19:46:09

cool! [:D] hij leek me erg vet in ieder geval. Helaas is mijn geld ff op (ook vanwege een ongeluk met een fietser, waarbij de fietser zelf schuld is maarja in nederland moet de automobilist ALTIJD dokken)
User avatar
Xizor
Site Admin
 
Posts: 11185
Joined: 03 May 2001, 12:30:56

Postby _NiGHTS » 23 Mar 2004, 20:18:11

ik wacht even de review van NTSC-UK af, als die een 8 of hoger krijgt koop ik \'m zeker
_NiGHTS
 
Posts: 10
Joined: 23 Mar 2004, 09:42:49

Postby Fonzi » 23 Mar 2004, 21:42:59

Ik heb hem al hele lange tijd op de cube en het is zeker een aanrader. Traditioneler dan Psyvariar 2 maar met een heel leuke scoresysteem (en daar draait het bij shooters toch om).

Net zoals bij Psyvariar moet je langs de kogels afschuren. Hoe dichter je dit doet hoe hoger je score wanneer je een vijand afschiet. Je score wordt x2 tot max x8 vermenigvuldigd afhankelijk hoe dicht je bij een kogel zit. De bedoeling is uiteindelijk om zoveel mogelijk x8 te halen.

Door je vuurknop in te houden kan je een alter-ego van jezelf loslaten die automatisch alles wat in de beurt komt dood. Nadeel: je karkater beweegt op dat moment langzamer. Dus je moet heel goed je strategie bepalen waar en wanneer je je alter-ego loslaat. Je alter-ego zal ook de score doen opdrijven.

Het spel is een Naomi2 conversie en dat zie je aan de grafics.
Maar ok, nu ben ik het al haast aan het reviewen. Ik post de review zo snel mogelijk op de mainpage van SG. Hij is al voor een stuk geschreven, maar ik wacht eventueel nog op enige veranderingen voor de DC versie, wat ik niet dadelijk verwacht. Maar goed, ik wacht eerst tot ik hem zelf binnen heb. Verder heb ik ook de appreciate DVD besteld.
Als er nog vragen zijn, shoot maar !
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Sonic » 23 Mar 2004, 22:08:22

Play-Asia heeft die van mij gisteren op de post gedaan. Hopelijk heb ik hem wat sneller binnen dan Psyvariar 2.
Sonic
 
Posts: 806
Joined: 04 Jul 2001, 13:22:57
Location: Netherlands

Postby harkje » 25 Mar 2004, 10:26:50

Hij is besteld en verstuurd maar nog niet binnen, zal waarschijnlijk ergens begin volgende week worden...
harkje
 
Posts: 3213
Joined: 23 May 2001, 11:17:14
Location: Groningen

Postby Sonic » 27 Mar 2004, 14:51:54

Heb hem vandaag al ontvangen. Ging een stuk sneller dan bij Psyvariar 2. Jammergenoeg heb ik komende week niet zoveel tijd om te spelen. Als ik genoeg heb gespeeld zal ik wel even wat ervaringen posten, maar dat kan dus nog een tijdje duren.
Sonic
 
Posts: 806
Joined: 04 Jul 2001, 13:22:57
Location: Netherlands

Postby Donny K. » 31 Mar 2004, 22:01:14

Ik heb \'m nu ook een tijdje gespeeld. Het verhaal schijnt heel vet te zijn, ik snap er alleen weinig van omdat alle dialogen in het japans. Maar ook dit spel heeft meesterlijke graphics en een lekkere gameplay. Vooral als je je vuurknop ingedrukt houdt krijg je een leuke optie. Lekker anders dan andere shmups. Heerlijk. Het wordt een hele hete zomer [:)]
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby WithAttitude » 01 Apr 2004, 07:31:52

[hint] <font color=\"red\">*wacht speelervaringen af* </font id=\"red\">[/hint]
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby harkje » 01 Apr 2004, 18:56:51

Hij is binnen!

Speelt gemakkelijk weg, de levels zijn kort en niet zo heel moeilijk. Het spel is heel kleurrijk, maar ik ben nog niet echt verliefd op de grafische stijl. Misschien komt dat nog maar tot nu toe ben ik niet echt onder de indruk van de enemy-designs. Ik vind het spel wel wat weghebben van Gunbird (1 & 2). Het is iig veel meer \"old-school\" shmuppen dan games als Borderdown en Ikaruga. En dat is ook wel eens vet.


p.s. ik heb het spel nog maar een uurtje gespeelt dus mijn mening kan nog herzien worden en derhalve kunnen er dan ook geen rechten aan dit verhaaltje ontleent worden. :)
harkje
 
Posts: 3213
Joined: 23 May 2001, 11:17:14
Location: Groningen

Postby Sonic » 02 Apr 2004, 08:36:41

Ik heb hem nog maar een half uurtje gespeeld ongeveer, maar mijn eerste impressies waren niet echt super. Ik geef nu de voorkeur aan Psyvariar 2 maar die heb ik ook al veel langer gespeeld. Vanaf volgende week maar eens wat meer tijd aan SnS2 besteden...

Weet iemand toevallig nog een handige site met wat uitleg over bijvoorbeeld de verschillende versies van de characters? De voor en nadelen enzo...
Sonic
 
Posts: 806
Joined: 04 Jul 2001, 13:22:57
Location: Netherlands


Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 32 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group