EMULATORS?

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

EMULATORS?

Postby ManoRevolver » 03 Mar 2004, 11:51:43

Hey,

Net nieuw hier en ook net een Dreamcast aangeschaft.
Na een X-box en Gamecube werd het daar toch wel eens tijd voor [8D].
Maar goed, mijn vraag.

Ik hoorde dus dat je met je Dreamcast emulators kunt afspelen zodat je games van diverse andere consoles kunt (af)spelen. Hoe gaat dit precies in zijn werking? Ik heb al diverse emulators (nes, snes, master system, megadrive, nintendo 64, neo geo) op mijn PC staan + games ervoor. Moet ik deze emulators en games op een cd branden en dan in mijn Dreamcast stoppen, of hoe anders?

Sorry als dit al eerder ter sprake is gekomen, maar goed, zoals ik al zei, ik ben nieuw met de Dreamcast en zijn mogelijkheden en ook nieuw op dit messageboard.

Alvast bedankt,
Mano
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Dark|M » 03 Mar 2004, 12:09:37

Hey welkom op het Segaforum..

Eigenlijk de meeste bekende website met betrekking tot emulatie op de DC is toch wel http://www.dcemulation.com/ als je die niet al kende.. eigenlijk staat hier wel zo\'n beetje alles op wat je moet weten.
User avatar
Dark|M
 
Posts: 808
Joined: 19 Jun 2002, 19:50:42
Location: Watnou woonplaats?

Postby ManoRevolver » 03 Mar 2004, 22:35:48

Hey,

Thanks.
Maar ik kom niet helemaal uit die site :S.
Wat moet ik doen om me huidige emulators op de pc af te laten spelen op de Dreamcast?
Of kan dit sowieso helemaal niet?

Sorry to be a pain in the ass...
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby hoofdletterp » 03 Mar 2004, 22:46:12

Dat kan sowiezow niet. Simpelweg omdat de programma\'s op je PC voor Windows zijn geschreven en niet voor Windows CE of ander Dreamcast OS.

Je moet van DCEmulation een emulator downloaden die SPECIAAL voor de Dreamcast is, dan moet je die samen met de roms (die je al op je computer had staan neem ik aan) op een CD branden en dan in je Dreamcast stoppen. Mijn advies hierbij: READ THE FUCKING MANUAL. Dat is niet negatief bedoeld ofzo, maar er zijn nogal wat problemen bij het branden van Dreamcast games. De betere emulator zal een korte handleiding bijgevoegd hebben met instructies voor uitpakken, injecten, self-bootable maken (dat je dus geen Utopia boot disc meer nodig hebt) etc. etc. Op dcemulation is volgens mij ook een speciale newbie catagorie waar je echt vanaf de basis alles kan leren.

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen heb, als je vragen hebt zeg het maar [:)].
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby ManoRevolver » 03 Mar 2004, 23:32:55

Ah fuck.
Had die newbie link helemaal over het hoofd gezien, duh.
Bedankt, ik ga van het weekend eens knutselen :)
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Mike Cinerama » 04 Mar 2004, 09:30:18

DCEmulation sucked best wel met hun emulators, de enige die goed werkt is DreamSNES zijn er nog wel een paar maar dat zijn emulators voor nietszeggende systemen. De beste megadrive emulator voor de DC komt ook niet van hun vandaan. Het is Segagen of zoiets. Het gekke is op de forums daar bij DCEmulation mag er ook niet over gesproken worden (warschijnlijk jaloers op het feit dat die emulator wel goed werkt [:D])

Op de onderstaande 2 links kan je Segagen download en en staan er guides op hoe je ze op cd moet branden en hoe je zelfgekozen roms moet toevoegen. Die newbie guide op DCemulation heb je bijna niks aan

http://www.angelfire.com/comics/kain_ko ... amcas.html

http://www.geocities.com/terryr666/segagen.htm

Have fun
Mike Cinerama
Hard Pul
 
Posts: 1301
Joined: 04 Mar 2002, 18:37:07
Location: The House of God

Postby hoofdletterp » 04 Mar 2004, 09:49:52

Gheeheh DreamSnes is ook de enige emulator voor de DC die ik heb [:)].

De emu\'s van DCEmulation mogen dan wel niet zo super zijn, maar de AppZ zijn wel geweldig! (bijv. DC Playa of DC DivX)
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby Mike Cinerama » 04 Mar 2004, 10:04:41

Ja maar wil gebruikt die apps nou nog (behalve jij Hoofdletterp [:D]) mp3\'s kan je tegenwoordig op bijna elke dvd speler afspelen (met beter geluid, mits je een dolby versterker hebt) en divx\'s kijken, ik wist niet eens dat mensen nog op de pc naar divx keken laat staan op de DC [:D] (beetje overdreven maar je begrijpt wat ik bedoel)

En over die kick die mensen krijgen om zulke shit op je DC af te spelen, die is na 1 a 2 x kijken ook wel verdwenen [:p]
Mike Cinerama
Hard Pul
 
Posts: 1301
Joined: 04 Mar 2002, 18:37:07
Location: The House of God

Postby hoofdletterp » 04 Mar 2004, 10:14:45

@Mike, om eerlijk te zijn gebruik ik ze ook helemaal niet. Maar ik heb ze wel [:p]. En die \'kick\' om DivX te kijken was bij mij na de 1e x ook helemaal weg hoor (voor al het gezijk om in het goede formaat om te zetten enzo).
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby Mike Cinerama » 04 Mar 2004, 10:44:22

Wij begrijpen elkaar
Mike Cinerama
Hard Pul
 
Posts: 1301
Joined: 04 Mar 2002, 18:37:07
Location: The House of God

Postby splackavellie » 04 Mar 2004, 19:08:11

Waar vind ik de beste Megadrive emulator voor de PC?
splackavellie
 
Posts: 230
Joined: 28 Jan 2004, 10:39:13
Location: Netherlands

Postby ManoRevolver » 04 Mar 2004, 23:45:49

Thanks Mike.
Ik ga er van \'t weekend mee aan de slag, nu te weinig tijd voor.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Donny K. » 05 Mar 2004, 16:05:24

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Mike Cinerama</i>
<br />DCEmulation sucked best wel met hun emulators, de enige die goed werkt is DreamSNES zijn er nog wel een paar maar dat zijn emulators voor nietszeggende systemen. De beste megadrive emulator voor de DC komt ook niet van hun vandaan. Het is Segagen of zoiets. Het gekke is op de forums daar bij DCEmulation mag er ook niet over gesproken worden (warschijnlijk jaloers op het feit dat die emulator wel goed werkt [:D])

Op de onderstaande 2 links kan je Segagen download en en staan er guides op hoe je ze op cd moet branden en hoe je zelfgekozen roms moet toevoegen. Die newbie guide op DCemulation heb je bijna niks aan

http://www.angelfire.com/comics/kain_ko ... amcas.html

http://www.geocities.com/terryr666/segagen.htm

Have fun
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Segagen wordt weggelaten omdat deze illegaal is. Het is namelijk een gehackte versie van sega smashpak. Deze moesten ze verwijderen omdat ze anders klappen kregen Sega.
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby splackavellie » 05 Mar 2004, 19:56:47

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Ms. NES</i>
<br />De beste emu site vind ik nog altijd Zophar\'s Domain: http://www.zophar.net.
Daar vind je ook verschillende MD emulators voor de pc. Ik heb laatst Gens geprobeerd en die liep heel goed. :)
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Thnx! :D En waar haal ik de roms vandaan? ;)
splackavellie
 
Posts: 230
Joined: 28 Jan 2004, 10:39:13
Location: Netherlands

Postby samba de amigo » 06 Mar 2004, 11:21:12

no comment..
samba de amigo
 
Posts: 691
Joined: 28 Aug 2001, 13:40:52

Next

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 55 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group