EMULATORS?

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

EMULATORS?

Postby ManoRevolver » 03 Mar 2004, 11:51:43

Hey,

Net nieuw hier en ook net een Dreamcast aangeschaft.
Na een X-box en Gamecube werd het daar toch wel eens tijd voor [8D].
Maar goed, mijn vraag.

Ik hoorde dus dat je met je Dreamcast emulators kunt afspelen zodat je games van diverse andere consoles kunt (af)spelen. Hoe gaat dit precies in zijn werking? Ik heb al diverse emulators (nes, snes, master system, megadrive, nintendo 64, neo geo) op mijn PC staan + games ervoor. Moet ik deze emulators en games op een cd branden en dan in mijn Dreamcast stoppen, of hoe anders?

Sorry als dit al eerder ter sprake is gekomen, maar goed, zoals ik al zei, ik ben nieuw met de Dreamcast en zijn mogelijkheden en ook nieuw op dit messageboard.

Alvast bedankt,
Mano
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Dark|M » 03 Mar 2004, 12:09:37

Hey welkom op het Segaforum..

Eigenlijk de meeste bekende website met betrekking tot emulatie op de DC is toch wel http://www.dcemulation.com/ als je die niet al kende.. eigenlijk staat hier wel zo\'n beetje alles op wat je moet weten.
User avatar
Dark|M
 
Posts: 808
Joined: 19 Jun 2002, 19:50:42
Location: Watnou woonplaats?

Postby ManoRevolver » 03 Mar 2004, 22:35:48

Hey,

Thanks.
Maar ik kom niet helemaal uit die site :S.
Wat moet ik doen om me huidige emulators op de pc af te laten spelen op de Dreamcast?
Of kan dit sowieso helemaal niet?

Sorry to be a pain in the ass...
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby hoofdletterp » 03 Mar 2004, 22:46:12