windows ce booten op dc ?

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

windows ce booten op dc ?

Postby Madman » 27 Feb 2004, 17:33:15

Is het mogelijk om van de dc een ietswat minder portable pc te maken ?
Voor een paar tientjes een dc kopen met lcd-panel en tomtomnavigator erop ? idee ?

dan heb je voor 200 euro een compleet navigatiesysteem, waarmee je ook nog de kids achterin kan vermaken met divx of games...

De processor in de dc is soortgelijk aan die van moderne PDA\'s.

wie weet hier meer van ?
Ja het is illegaal omdat je een licentie voor windows CE moet kopen omdat die niet ingebakken zit in de DC. maar hiervoor wil ik het risico wel lopen... Laten we het gooien op \"experiment\" ipv illegaal gebruik van software.
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby hoofdletterp » 27 Feb 2004, 18:29:19

Het is niet al te moeilijk om een DC aan te sluiten op de power supply van een auto. Daarbij kan je er ook een speciaal LCD scherm voor in de auto, of draagbare TV aansluiten. Dus dan heb je inderdaad een DivX/games/MP3 speler. Maar hoe je dat met navigatie wilt regelen vat ik niet helemaal.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby hoofdletterp » 27 Feb 2004, 18:34:14

Windows CE heeft hier trouwens weinig mee te maken want maar een heel beperkt aantal games maakt gebruik van Windows CE.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby unfor » 27 Feb 2004, 18:47:13

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door hoofdletterp</i>
<br />Windows CE heeft hier trouwens weinig mee te maken want maar een heel beperkt aantal games maakt gebruik van Windows CE.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
je snapt waarschijnlijk niet wat de TS bedoelt, hij wil windows ce op zijn DC draaien... dus een OS op je console. Denk dat het wel mogelijk is, maar volgens mij heeft nooit iemand daar zich in verdiept, je kunt tegenwoordig ook op de xbox/ps2 linux draaien. ook op de DC?
unfor
 
Posts: 35
Joined: 29 Dec 2003, 21:33:06
Location: Netherlands

Postby hoofdletterp » 27 Feb 2004, 19:02:47

Windows CE als WINDOWS draaien op je DC is iig niet mogelijk. Het is een besturingssysteem en niet meer dan dat, dus zeker niet zoals wij het op de computer kennen.

Het is wel mogelijk om Linux op de Dreamcast te draaien, maar voor zover ik weet zijn er niet egt veel toepassingen voor.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby Madman » 27 Feb 2004, 19:10:56

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door hoofdletterp</i>
<br />Windows CE als WINDOWS draaien op je DC is iig niet mogelijk. Het is een besturingssysteem en niet meer dan dat, dus zeker niet zoals wij het op de computer kennen.

Het is wel mogelijk om Linux op de Dreamcast te draaien, maar voor zover ik weet zijn er niet egt veel toepassingen voor.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Windows CE is idd een besturingssysteem .. Ik wil datzelfde besturingssysteem wat op PDA\'s werkt op de DC laten draaien. Op Windows CE kun je namelijk ook TomTom laten draaien.. Dat is wat ik bedoel.
Onder Linux zijn ook route navigaties-programma\'s te vinden, misschien moet ik daar eens mee aan de slag...
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby Markam » 27 Feb 2004, 19:42:31

euh je kan toch geen divxén draaien op de dc, enkel vcd\'s toch?

als het wel kan zou ik graag willen weten hoe dat precies moet!
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby hoofdletterp » 27 Feb 2004, 20:44:20

Het kan, met DCDivX. Het bestand moet echter wel aan een paar eissen voldoen (resolutie ed.) kijk maar op http://www.dcdivx.com.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Als eerste geplaatst door hoofdletterp

Windows CE als WINDOWS draaien op je DC is iig niet mogelijk. Het is een besturingssysteem en niet meer dan dat, dus zeker niet zoals wij het op de computer kennen.

Het is wel mogelijk om Linux op de Dreamcast te draaien, maar voor zover ik weet zijn er niet egt veel toepassingen voor.

--------------------------------------------------------------------------------



Windows CE is idd een besturingssysteem .. Ik wil datzelfde besturingssysteem wat op PDA\'s werkt op de DC laten draaien. Op Windows CE kun je namelijk ook TomTom laten draaien.. Dat is wat ik bedoel.
Onder Linux zijn ook route navigaties-programma\'s te vinden, misschien moet ik daar eens mee aan de slag...<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Okey maar stel dat dat lukt, dan kan het toch nooit een ECHT navigatiesysteem worden? Want dan zou je er GP(R)S op aan moeten sluiten.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby Jack Wade » 27 Feb 2004, 21:24:07

Daar heb je dus zo\'n TomTom zender voor nodig.
User avatar
Jack Wade
 
Posts: 1504
Joined: 09 Jan 2002, 16:26:47
Location: Leiden

Postby Madman » 27 Feb 2004, 22:19:00

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Jack Wade</i>
<br />Daar heb je dus zo\'n TomTom zender voor nodig.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

voor de gps-mouse maak ik mij nog het minst druk... Dat is technisch wel mogelijk...
daar verzin ik zelf wel wat op..

Om die software te kunnen draaien, dat is juist het moeilijkste stuk...
User avatar
Madman
Rampetamptoerist
 
Posts: 2126
Joined: 27 Jan 2002, 21:19:58
Location: Eindhoven

Postby Donny K. » 28 Feb 2004, 00:25:29

Bovendien, als het je lukt om windows ce te starten op de manier waarop jij dat wil, zal je toch tom tom opnieuw moeten compileren zodat ie overweg kan gaan met de processor van de DC. Dat wordt lastig denk ik, maar als het je lukt... WOW.
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby dende0611 » 28 Feb 2004, 14:02:49

Als het lukt dan please share hehehe. Want dan gaat mijn DC ook mijn Suzuki in hehehe [:D]
dende0611
 
Posts: 310
Joined: 06 Jun 2003, 07:52:59
Location: Netherlands

Postby dende0611 » 29 Feb 2004, 14:19:14

Ik ben trouwens wel bezig met het downloaden van de Development kit voor windows CE (van de Dreamcast).

Ik weet het is illegaal maar hehe ik wil toch proberen wat je er nu allemaal mee kan [:D]
dende0611
 
Posts: 310
Joined: 06 Jun 2003, 07:52:59
Location: Netherlands

Postby tose » 01 Mar 2004, 14:34:02

Het zou misschien nog lukken om een os te gaan draaien, maar deze draait slechts op de bios en hoe wil je dan nog software gaan draaien? Als je het enkel van cd wilt doen dan is er alleen nog de memcard om instellingen van programma\'s te bewaren, veel te weinig ruimte natuurlijk. Verder zijn er geen expension slots en volgens mij is het niet een standaard usb systeem oid.. Dus ik denk dat het geen volledig alternatief zou bieden voor de pda (huidige nav dus) Maar goed mocht dat niet lukken kun je er altijd nog een leuke vcd server van maken
User avatar
tose
 
Posts: 167
Joined: 06 Apr 2003, 08:54:33

Postby Joohan De Poohan » 03 Mar 2004, 08:15:26

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door dende0611</i>
<br />Ik ben trouwens wel bezig met het downloaden van de Development kit voor windows CE (van de Dreamcast).

Ik weet het is illegaal maar hehe ik wil toch proberen wat je er nu allemaal mee kan [:D]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Heb je ook een coders cable? Die heb je volgens mij toch ook wel nodig!
Joohan De Poohan
 
Posts: 966
Joined: 22 Oct 2003, 10:24:03
Location: Netherlands


Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 49 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group