De beste racer op de Dreamcast?

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby BDT » 18 Jan 2004, 01:02:13

F355 all my life [:D]

Verder nog wat games:

Sega Rally 2(ok, niet arcade perfect, maar ik heb er enorm veel lol aan beleeft(gisteren nog))
MSR(heel erg goed)
Daytona USA 2001(gisteren nog gespeeld, heerlijk)
Tokyo Extreme Racer 2(heel apart en goed)
Le Mans 24 Hours
Speed Devils(verassend goede game)


Sega GT vond ik op de DC erg tegenvallen, maarja wat wil je. Een maand of 3 later dan F355 uitkomen en dan nog slechter ook....

Trouwens, er nog geen betere game dan F355 vind ik. PGR2 komt het meest dichtbij, maar das een hele andere soort game.
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby Fonzi » 18 Jan 2004, 09:49:57

Sega Rally op de Saturn is ongetwijfeld m\'n beste racespel ooit. Sega Rally 2 was idd niet arcadeperfect maar toch nog beter als vele andere racers. Daytona op DC was even wennen aan de controls maar eens je ze beet hebt is het een fantastisch spel. Sega GT vond ik enorm zwak, maar ik hou ook niet echt van het genre (Sega GT 2002 op Xbox kon me ook niet boeien). Idem voor MSR, vond er niks aan ondanks het feit dat het spel technisch knap gemaakt was. Tokyo X-Treme racer vond ik dan weer wel leuk, vooral de uitdaging om alle auto\'s te verzamelen door ze in een one-on-one race te verslaan.

Als ik er bij nadenk: racers moeten voor mij arcade zijn en liefst waarbij je zo min mogelijk moet remmen in de bochten. Powerslides all the way ! Ondanks dit staat F355 ook hoog op m\'n lijstje ook omdat het het eerste racespel was dat ik online gespeeld heb. Speed Devils was leuk voor even maar ook niet meer dan dat.
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Mier » 18 Jan 2004, 10:33:29

DAYTONAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! staat op nummer 1 bij mij(wel met stuur).
op 2 komt f355 (tja,link-up met 2 dc\'s,2tv\'s en 2 ferrari sturen,daar kan bijna niks meer tegenop).
3 - toch msr in mijn geval,ik vind de game lekker voor op de zondagmiddag,de game straalt een relaxete sfeer uit vind ik.
en daarna een gedeelde 4e plaats voor san fransisco rush en tokyo highway challenge 2.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Psoman » 18 Jan 2004, 12:09:13

Vind MSR echt toppie veel auto\'s en zeeer mooie levels en goeie gameplay. Ferairi 355 challenge vind ik ook zeer goed je wilt steeds je snelste tijd verbeteren die twee gamez vind ik echt de beste racers op de dc.
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Postby music_maniac1965 » 08 Apr 2004, 20:55:53

mijn dreamcast favoriete racers (arcade en sim door elkaar)

> crazy taxi. top spel. niet alleen racen, maar ook mensen ophalen en weg brengen. dit spel speel ik vandaag aan de dag nog steeds. door die special moves blijf je je score (aantal klanten) verbeteren.

> MSR. tsja, de eerste project gotham racing zullen we maar zeggen. en gezien de tech specs van de dreamcast vind ik het heel knap dat deze game zeer close to PGR zit qua graphics. de gameplay zit ook solide in elkaar. het kudo systeem is leuk uitgevonden, maar in PGR2 is het pas echt geperfectioneerd.

> daytona usa. de arcade versie was SUPER, en zo ook de dreamcast versie. ik speel nog steeds het liefst de orgineele banen, en niet die extra banen. na lang spelen kon ik wel leven met de te gevoelige bestuuring. sterker nog, ik vind het eigenlijk wel passen bij deze zeer snelle game.

> F355. nooit geweten dat MSR voorbij gestreeft kon worden qua graphics. dit spel is zowat net zo mooi als (durf ik het hier te zeggen...... lol) gran turismo A-spec. en dat het spel moeilijk is, is alleen maar een plus punt. eindelijk eens een racer die ik niet in een klein maandje uitspeel.

> yu suzuki collection. tsja, wat kan ik anders zeggen. er staat OUTRUN op, en POWER DRIFT. best jammer dat ze bij outrun de ferrari hebben veranderd (het had een testa rossa moeten wezen), en ook enkele sprites die aan de zijkant staan, maar het speelt net zo lekker, en ziet er net zo strak uit. maar de saturn versie van outrun blijft toch rulen.
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby ManoRevolver » 08 Apr 2004, 23:11:33

Ik heb nog lang niet alle racing games op de DC, maar voor mij is het toch ook wel Vanishing Point. 1 van de weinige race games op de DC die ik heb waarbij ik ook echt dat \'race gevoel\' krijg.

Le Mans is trouwens ook wel gers.
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby ManoRevolver » 08 Apr 2004, 23:13:10

Ik rekende Crazy Taxi even niet als race game.
Maar inderdaad. Hoe vet is dat spel!
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Rollin » 25 Apr 2004, 07:49:53

[kick]

Op aanraden v/e vriend heb ik Daytona gekocht.
Maar voordat ik het in huis had was ik 2 weken verder.
Nog voor ik Daytona had kon ik em spelen bij een kennis van me.
Maar ik vind dit een enorm k*tspel.

Sorry, dat ik zo negatief ben maar ik had me daar echt veel meer van voorgesteld.
Ik heb niet het gevoel dat ik een auto aan het besturen ben.
Eerder een ruimteschip, naar mijn mening zweeft het allemaal te veel.

Wat me opvalt is dat velen van jullie vinden dat de Dreamcast veel toppers heeft maar dt valt me op zich ook wel tegen.
Ik heb op zich een mooie collectie, dankzij dit forum en \'Ign\'/\'Gamespot\' heb ik de \'schade\' aardig beperkt weten te houden.

*Heb mijn collectie even in mijn profiel gezet anders zou het een beetje teveel offtopic worden.
Rollin
 
Posts: 52
Joined: 13 Feb 2004, 07:54:37

Postby Hellboy » 25 Apr 2004, 09:12:33

Speed Devils vond ik zeer goed te doen! :D

Je bakkie opvoere of mooi make :D

MSR was ook zeker goed!
User avatar
Hellboy
 
Posts: 2794
Joined: 14 Apr 2002, 21:06:25
Location: Haarlem

Postby Robert » 25 Apr 2004, 10:31:18

@Rollin, je speelde waarschijnlijk met een gamepad? in dat geval geef ik je gelijk dan is daytona bagger... echter speel je het met een stuurtje, dan is het echt arcade heaven [:D]
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Rollin » 25 Apr 2004, 11:41:55

Klopt! Ik speel idd Daytona met een gamepad.
Maar het lijkt mij niet dat wanneer je Daytona gaat spelen met een stuurtje dat je auto dan stopt met zweven...
Die auto zweeft of glijdt mij teveel over de weg.

Het lijkt mij dat het zweven van de auto in het spel zit.
De Grandprix reeks voor op de pc speel ik bv ook liever met een stuurtje, maar met een toetsenbord kan ik er ook mee uit de voeten.
Rollin
 
Posts: 52
Joined: 13 Feb 2004, 07:54:37

Postby Robert » 25 Apr 2004, 11:49:37

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Rollin</i>
<br />Klopt! Ik speel idd Daytona met een gamepad.
Maar het lijkt mij niet dat wanneer je Daytona gaat spelen met een stuurtje dat je auto dan stopt met zweven...
Die auto zweeft of glijdt mij teveel over de weg.

Het lijkt mij dat het zweven van de auto in het spel zit.
De Grandprix reeks voor op de pc speel ik bv ook liever met een stuurtje, maar met een toetsenbord kan ik er ook mee uit de voeten.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
nou het is magish wat er gebeurd als je een stuurtje aansluit.... de controlls worden wel echt 100x beter.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Rollin » 25 Apr 2004, 12:24:58

Daar sta ik van te kijken...
Maar een game die me nu al deze indruk geeft, daar ga ik niet meer in investeren.
Volgende keer beter, bedankt voor je tip!
Rollin
 
Posts: 52
Joined: 13 Feb 2004, 07:54:37

Postby TheWalrus » 25 Apr 2004, 17:54:10

Daytona is in mijn optiek gewoon de allebeste racegame ooit. Die besturing is precies als in de arcade. Je moet de pad gewoon vooruit drukken en sturen alsof het een stuurtje is (vreemde zin). Ik wil dan ook graag een nieuwe Daytona versie (met de oude arcadeban en de DC besturing) voor Xbox live.

MSR was ook een goede game. Sega Rally 2 viel me nogal tegen. Sega rally\'s gameplay von dik altijd al een stuk minder dan de gameplay van Daytona en zelfs op de Saturn was Daytona (die krakkemikkige versie) heilig voor me.
TheWalrus
 
Posts: 28
Joined: 20 Apr 2004, 23:19:38

Postby Rollin » 25 Apr 2004, 18:16:21

Het gaat mij niet om de besturing maar vooral het aanzicht.
Grafisch ben ik totaal niet onder de indruk, verre van dat zelfs.
Ik heb echt het idee dat ik over de weg vlieg.
Dat is dan niet door de snelheid maar ik heb niet het gevoel alsof ik in een auto zit.

Hopelijk dat ik het nu beter heb kunnen verwoorden
Ik ga wel opzoek naar een andere \'race-titel\' voor de DC

Ach het doosje van Daytona ziet er erg flitsend uit, alleen daarom al een reden om het spel te houden [:D]
Rollin
 
Posts: 52
Joined: 13 Feb 2004, 07:54:37

PreviousNext

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 55 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group