gameservers

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby cocacola » 25 Dec 2003, 06:04:05

Denk dat sega daar best de rechten wil voor geven, immers doen ze toch niks meer met de dreamcast.
Beter dan steets naar Spanje of frankrijk in te bellen :(
cocacola
 
Posts: 709
Joined: 16 Nov 2003, 17:54:30

Postby Robert » 25 Dec 2003, 12:14:52

waarom heb je het toch steeds over spanje en frankrijk in bellen? daytona de pal versie kon helemaal niet online, en de amerikaanse versie kon wel online.... maar die heeft dus niks met EU landen te maken. volgensmij heb je het helemaal bij het verkeerde eind.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Gerrit-Jan » 25 Dec 2003, 15:38:12

ik heb wel een snelle internet verbinding van meer dan 1 mb per seconde, alleen ik wete niet hoe ik zoiets moet opzetten
Gerrit-Jan
 
Posts: 1472
Joined: 12 Jun 2002, 14:48:29
Location: Netherlands

Postby Limpie » 03 Jan 2004, 11:28:23

Njah, ik zou daar ook wel willen bij helpen bij zo\'n servertje op te zetten, maar ik denk dat je beter cable gebruikt dan ADSL omdat ADSL automatisch disconnect achter 32 uur, wat cable niet doet... Maar ik heb absoluut geen idee welke OS + Software ge daar voor nodig hebt...
Limpie
 
Posts: 14
Joined: 24 Aug 2003, 17:03:33

Postby Robert » 03 Jan 2004, 11:43:53

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Limpie</i>
<br />Njah, ik zou daar ook wel willen bij helpen bij zo\'n servertje op te zetten, maar ik denk dat je beter cable gebruikt dan ADSL omdat ADSL automatisch disconnect achter 32 uur, wat cable niet doet... Maar ik heb absoluut geen idee welke OS + Software ge daar voor nodig hebt...
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
ik weet niet waarop jij op baseerd dat adsl naar 32H disconnect... want dat klopt niet. ik heb zelf adsl en heb me pc nu al meer dan 1week aanstaan. en me i-net is nog geen een keer uit geweest.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby cocacola » 06 Jan 2004, 09:16:16

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Limpie</i>
<br />Njah, ik zou daar ook wel willen bij helpen bij zo\'n servertje op te zetten, maar ik denk dat je beter cable gebruikt dan ADSL omdat ADSL automatisch disconnect achter 32 uur, wat cable niet doet... Maar ik heb absoluut geen idee welke OS + Software ge daar voor nodig hebt...
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Waar slaat dat nou weer op, ADSL staat aan vanaf de vorige snelheids verhoging, zonder onderbreking.
cocacola
 
Posts: 709
Joined: 16 Nov 2003, 17:54:30

Postby cocacola » 22 Jun 2004, 02:11:47

Iemand een foto hoe zo`n server er uit ziet? schema`s? blokschema`s?

Er staat me iets bij dat het op windows NT zou draaie, Ja windows dus.

Iemand ergens info, linkies?
Heb zelf een 100 mbit lijn met extreem lage ping dus prima plek voor een server.
cocacola
 
Posts: 709
Joined: 16 Nov 2003, 17:54:30

Postby Robert » 22 Jun 2004, 09:23:45

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door cocacola</i>
<br />Iemand een foto hoe zo`n server er uit ziet? schema`s? blokschema`s?

Er staat me iets bij dat het op windows NT zou draaie, Ja windows dus.

Iemand ergens info, linkies?
Heb zelf een 100 mbit lijn met extreem lage ping dus prima plek voor een server.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
als het zo makkelijk was waren er nu voor elke game wel homebrew servers. De enige game waarvoor je makkelijk een server kan opzetten is Quake3 (daar is de software vrij van beschikbaar). Verder zijn \'men\' druk bezig met een VO:OT server, en een homebrew PSO server is al draaiende... dus je zou toch echt zelf moeten sleutelen om iets te kunnen maken.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Vixion » 22 Jun 2004, 09:31:37

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Limpie</i>
<br />Njah, ik zou daar ook wel willen bij helpen bij zo\'n servertje op te zetten, maar ik denk dat je beter cable gebruikt dan ADSL omdat ADSL automatisch disconnect achter 32 uur, wat cable niet doet... Maar ik heb absoluut geen idee welke OS + Software ge daar voor nodig hebt...
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Ik zou voor een server alles behalve Cable namen. Ik heb Cable van Wanadoo, en het is leuk, lekker snel (2.3Mbit) maar als ik het bijvb een dag of 4 heb aanstaan, omdat ik bijvb een private FTP heb draaien, gaat mijn internet verbinding vertragen, en kom ik op 2.0 of 1.9Mbit te zitten, wat toch bijna ½ Mbit waste is.

Ik weet niet hoe het bij Chello en @Home is, maar denk hetzelfde probleem.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby ReinieR » 22 Jun 2004, 10:40:04

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door cocacola</i>
<br />Denk dat sega daar best de rechten wil voor geven, immers doen ze toch niks meer met de dreamcast.
Beter dan steets naar Spanje of frankrijk in te bellen :(



<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">


ik wil BBA gaan importeren voor dc kan ik dan wel op servers van andere landen spelen? of moet ik dan toch inbellen? en welke spellen worden het meest online gespeeld?
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby Robert » 22 Jun 2004, 11:10:50

richt je niet teveel op de reactie\'s uit dit topic er staan nogal on juiste berichten in. op dit moment zijn er nog maar een handje vol aan games die online gespeeld kunnen worden. Haal je een BBA in huis dan kan je alleen met de volgende games online:

*Phantasy Star Online (PAL)
*Phantasy Star Online v.2 (PAL)
*Quake III Arena (USA)

edit:
*Aero Dancing i (JPN) , schijnt ook online te kunnen met de BBA (nog steeds)
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby ReinieR » 22 Jun 2004, 13:28:12

oww daz wel balen dan dat er niet zo veel online zijn met bba :( maar is hij wel compatibel met een PAL dc? want hij komt uit amerika als ik het doe... hij is 80$ dus....
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

Postby Robert » 22 Jun 2004, 16:34:03

ja hij\'s gewoon \'regionfree\' dus dat moet geen probleem vormen.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby SNKy » 22 Jun 2004, 16:40:22

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door GiGi</i>
<br />oww daz wel balen dan dat er niet zo veel online zijn met bba :( maar is hij wel compatibel met een PAL dc? want hij komt uit amerika als ik het doe... hij is 80$ dus....
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Waar is ie 80$? Heb je een URL?
User avatar
SNKy
 
Posts: 1091
Joined: 11 Sep 2003, 17:29:29
Location: Netherlands

Postby ReinieR » 22 Jun 2004, 17:12:55

btw is lan adaptor het zelfde? want als dat hetzelfde is die heb ik gezien voor 110 euro en dan hoef je geen verzend kosten te betalen of invoerrechten etc...

en url is: http://www.buyritegames.com/product_inf ... &last=1012
User avatar
ReinieR
Super Segaforum user
 
Posts: 1412
Joined: 16 Jun 2004, 19:59:24
Location: Netherlands

PreviousNext

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 59 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group