Waarom is de Dreamcast goed?

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Drazic » 06 May 2004, 14:25:07

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Ms. NES</i>
<br />Heu, Sonic 3D is geen port...
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
nee?
lol [:p]
ik dacht dat het een iets mooiere versie was van de megadrive versie
User avatar
Drazic
 
Posts: 898
Joined: 16 Aug 2003, 19:55:53

Postby Ms. NES » 06 May 2004, 14:30:01

Volgens mij hadden we het over arcade ports...
User avatar
Ms. NES
 
Posts: 5488
Joined: 31 Aug 2001, 07:02:32
Location: Pleasant SCREAMS!

Postby TheWalrus » 06 May 2004, 20:29:41

Ik was een grote Saturn fanaat en sommige ports waren geweldig, vooral de grote drie Saturn arcade ports (die behoren tot de grote vier) Virtua Fighter 2 (Arcade Perfect, althans hogere resolutie en geen brug), Virtua Cop (Arcade Exact)en Sega Rally (lagere resolutie maar goed genoeg).

Nights was een supergame, Fighters Megamixx en Fighting vipers waren echter al minder mooi dan Virtua Fighter 2, Last Bronx was een goede conversie, minus de schaduwen, Virtua Cop 2 vond ik nog goed genoeg.

Nu de slechte conversies: Een lelijke korrelige House of The Dead (heel slecht in verhouding met Virtua cop), de walgelijke Sega Touring car, manx TT (redelijk geslaagd)de vernieuwe Daytona, met betere graphics maar zonder de gameplay van het origineel (wat nog steeds een van mijn favoriete racers is om te spelen, maar goed die conversie was heel erg slecht),

Bekijk de verscheidene arcade games, en veel conversies voldeden niet, eigenlijk had de Saturn zijn hoogtepunt met Nights en de drie arcade conversies. De Panzer Dragoon reeks was ook goed, maar Sega bakte er in veel gevallen steeds minder van. Dan rekent de gemiddelde consument met je af.

Ik bleef blij met mijn Saturn, vond het onterecht dat hij steeds minder populair werd, maar
ik dnek dat Sega het aan zichzelf te danken had.

Het gebrek aan een echte Sonic game hebben ze ook slecht opgelost, een port van Sonic 3D op de Mega drive, met een schitterende special stage, die je slechts naar meer deed verlangen, Sonic R met prachtige graphics maar verkeered gameplay, HELL, Sonic Jam was mijn favoriete Saturn game.
TheWalrus
 
Posts: 28
Joined: 20 Apr 2004, 23:19:38

Previous

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 41 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group