Waarom is de Dreamcast goed?

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Stepz » 17 Sep 2003, 18:11:16

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Sammy vs Capcom wordt nogthans ontwikkeld op het Atomiswave arcadeboard, dat een krachtigere versie van de DC hardware is.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Klopt, maar omdat de Atomiswave juist eigenlijk een soort DC is zou het me niets verbazen dat ie toch uitkomt. Kijk maar naar games zoals Killer Instinct, die waren ook eigenlijk bedoeld voor N64.
Ach ja, het is maar afwachten....
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Mier » 17 Sep 2003, 18:16:51

ja,maar zie wat ze van killer instinct hebben gemaakt op de snes,dan had ik toch liever gehad dat ze hem in de arcade versie hadden uitgebracht op de 64,ipv de snes versie,de snes versie vond ik wel suuuuuuuuperdesupervet maar ik wil nog steeds een ki arcade kast hebben.

de dc is gewoon een home-arcade system,volgens mij heb ik daar genoeg mee gezegt,heb je een dc thuis,dan hoef je nooit meer naar een arcade.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Sen » 17 Sep 2003, 18:52:44

Ja Cannon Spike die ik vandaag binnen heb bewijst dat nog een keer.
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby BDT » 17 Sep 2003, 19:36:34

DC=Arcade@home

And I like that when I play F355, Virtua Striker 2, Crazy Taxi etc.
User avatar
BDT
Biet Dok Tor
 
Posts: 16907
Joined: 02 May 2001, 19:38:46
Location: CPT

Postby WithAttitude » 17 Sep 2003, 21:06:42

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door BDT</i>
<br />DC=Arcade@home

And I like that when I play F355, Virtua Striker 2, Crazy Taxi etc.


<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Amen Image
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Loempiavreter » 18 Sep 2003, 15:50:53

thnx, guy`s
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby music_maniac1965 » 08 Apr 2004, 21:40:40

inderdaad. door het n@omi moederbord was het overzetten van games naar de dreamcast supermakkelijk. ik had nooit gedacht dat house of the dead en crazy taxi zo goed waren over te zetten. dat is de kracht van de dreamcast. hij blijft je verbazen :D
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby Evil_cloud » 08 Apr 2004, 21:46:03

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door music_maniac1965</i>
<br />inderdaad. door het n@omi moederbord was het overzetten van games naar de dreamcast supermakkelijk. ik had nooit gedacht dat house of the dead en crazy taxi zo goed waren over te zetten. dat is de kracht van de dreamcast. hij blijft je verbazen :D
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Er had zeker nog meer uit gehaald kunnen worden... Virtua Fighter 4 had daar het bewijs van moeten zijn...

Dreamcast heeft beestige filtering en texture geheugen. ^^
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby ManoRevolver » 08 Apr 2004, 23:18:31

Hmm, heb zelf een X-box, Gamecube en Dreamcast.
En speel zelf het meest op de DC.
Ik weet niet, het heeft gewoon iets... anders dan die andere consoles.
Moeilijk te omschrijven, maar ik zet mijn DC sneller aan als mijn GC of X-box (behalve als ik een potje wil ballen, karten met Mario of Halo spelen natuurlijk).
User avatar
ManoRevolver
High Five For Life!
 
Posts: 8802
Joined: 03 Mar 2004, 11:48:20
Location: Rotterdam

Postby Daikath » 08 Apr 2004, 23:55:06

Bij de DC heb ik altijd het gevoel dat ze een stuk minder commercieel bezig zijn. Natuurlijk zijn er ook wel commerciele spellen op de DC maar als ik Shenmue, Rez, Sonic Adventure, Jet Set Radio of bijvoorbeeld Seaman heb gespeeld krijg ik geen spellen voor me die door een commité zijn gemaakt om zo goed mogelijk te verkopen. Maar dan krigj ik het gevoel dat ik spellen speel waar 1 vent de leiding over had gehad die gewoon een enorm goed spel wou maken en die visie erop los liet.
Daikath
 
Posts: 532
Joined: 26 Aug 2001, 23:52:35

Postby Brein » 09 Apr 2004, 10:31:22

Juist en wat je ook tegen die gasten kan zeggen is dat dit kleine dingetje al jaren en jaren oud is en de graphics eigenlijk nauwelijks minder zijn dan welk spel dan ooit, Shenmue is nog steeds het mooiste en gedetailleerde spel dat ik ooit heb gezien!!!

WAAROM is ie nou niet zon succes geworden?!! ik ben nog steeds helemaal verbaasd dat niemand weet wat de DC allemaal kan!!
Brein
 
Posts: 211
Joined: 11 Feb 2004, 11:15:59
Location: Netherlands

Postby LemmiWinks » 09 Apr 2004, 11:26:46

Daikath al die games die jij hebt opgesomd hebben 1 kenmerk gemeen
ORIGINALITEIT,Ik spreek voor iedereen als ik zeg dat sega de meest originele games van alle consoles maakt
(Shenmue en Jet set Radio ... zijn daar een groot bewijs van)
Voor mij is Shenmue gewoon het origineelste spel ooit sinds de hele eerste zelda....
Yu Suzuki Ownt Shigeru Miyamoto [:D] Shenmue Forever!!
(wanneer deel 3?ik hoop dat ze het volgende maand op de E3 voorstellen)

Blijkbaar dacht sega dat de mainstream gamer originele games wil,maar ze waren mis,mainstreamgamers houden nie van originaliteit en willen liever sequels(zie PS2)

En voor mij is mn dreamcast ook nog altijd de console die hier het meeste aanstaat hoor,en die console is nog lang nie dood,
het word de nieuwe \'NeoGeo\' !
(check maar es de community die de DC steunt)
User avatar
LemmiWinks
 
Posts: 600
Joined: 14 Feb 2004, 12:49:48
Location: Belgium

Postby TheWalrus » 21 Apr 2004, 10:02:40

Als je het mij vraagt is de Dreamcast wel dood. Het is een prachtieg console, maar zodra er geen games meer uitkomen en de online servers weg zijn is de console in mijn ogen dood.

Wat de Dreamcast zo goed maakt?

De Dreamcast heeft veel goede exclusieve games. Op mijn Xbox vind ik eigenlijk alleen Halo en project Gotham Racing 2 de moeite waard.

Het was de eerste console die een hoge resolutie naar de TV bracht. Alle nieuwe consoles (Xbox, PS2 en Gamecube) gebruiken dezelfde resolutie(in het geval van de PS2 vaak een lagere resolutie) waardoor de dreamcast spellen er nog steeds fris en scherp uitzien. Door deze hogere resolutie was het filteren, zoals de N64 dat deed, ineens wel heel prettig om aan te zien.

De Dreamcast had veelal supervloeiende framerates (60fps). Een game als Daytona USA 2001 loopt zodanig vloeiend dat Project Gotham racing 2 er hakkelig door lijkt. Doordat Dreamcast gamers al gewen waren aan deze framerates zijn ze ook minder onder indruk van een Xbox.

De PS2 is in mijn ogen nog altidj inferieur ana de Dreamcast. De Dreamcast hadene briljant design en intern is het een briljant opgezette machine. Slimme technieken, als de moggelijkheden om de zaken te comprimeren, het feit dat alleen de graphics die in beeld zijn berekend worden en dergelijke, zie je niet terug in de playstation.

Feit is, dat Sega gewoon geen goede naam meer had na de Saturn. Ondanks hun geweldige games en hun prachtige console moesten ze het afleggen tegen Sony\'s mega budget. Als de Dreamcast meer commerciele dekking hadgehad dan had hij nog wel wat jaartjes mee kunnen gaan, de DC was nog niet aan het plafond, dat lag een jaar verder.
TheWalrus
 
Posts: 28
Joined: 20 Apr 2004, 23:19:38

Postby Vixion » 21 Apr 2004, 10:59:15

Mijn goede punten voor de DC die ik altijd gebruik;

- Eerste Online Console
- Eerste Online Multiplayer
- First Next Gen
- Shenmue
- Dode console, met elk jaar nog nieuwe spellen ;)
- Het is Sega
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby WithAttitude » 21 Apr 2004, 11:16:30

Add:
- eerste console waarmee je het internet op kan
- vandaag de dag nog steeds mooiere games dan bv. de Ps2 waarvan de ontwikkeling 3 jaar verder is.
- Staat nog vaker aan dan de xbox of welke anders console dan ook.

Ik begrijp ook niet waarom iedereen een verklaring zoekt waarom de console dood moet zijn. Ja er worden geen games meer voor gemaakt ( nou ja amper dan ) en ja de productie staat stil. Maar we gamen er toch nog op, so what\'s the big fukking problem ?!
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

PreviousNext

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 50 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group