Waarom is de Dreamcast goed?

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Waarom is de Dreamcast goed?

Postby Loempiavreter » 15 Sep 2003, 14:59:32

Keb een paar vrieden en die zeggen dat de dreamcast poep is. Ze zeggen dat de Xbox beter is omdat ze eerst keken naar de specs van de console (je kan wel zien dat ze voorheen alleen op de pc hebben gespeelt). Maar ik kan nooit iets bedenken waarom de DC beter is behalve dan dat de spellen leuker zijn dan de Xbox spellen.
Weet iemand nog meer dingen waarom de DC beter is dan de XB
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby WithAttitude » 15 Sep 2003, 15:03:48

Hij heeft van die puntjes aan de zijkanten van de cd-klep.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Psoman » 15 Sep 2003, 15:03:51

eerste nextgen console ooit, eerste online console, was de console met de eerste multi player online rpg ooit(genaamd pso). Console waar shenmue voor eerst op uitkwam de eerste FREE genre game en zo kan je nog wel uren door gaan met coole dingen van de dc.
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Postby Loempiavreter » 15 Sep 2003, 15:07:14

De dreamcast was voor zijn tijd het was te goed gewoon.
Maar ja dan zeggen ze ja das oud en online kon al jaren met de PC.
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Sen » 15 Sep 2003, 16:07:20

Ik vind dat er gewoon nog steeds erg veel coole games op zijn, ik speel er zeker zoveel op als alle andere consoles bij elkaar. Verder is hij goedkoper, zeker de games. De controllers zijn erg lekker, er is een muis, keyboard enz...
Veel Sega games!
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby hoofdletterp » 15 Sep 2003, 16:35:53

Ik vind de graphics lekkerder dan andere (lees: PS2, XBOX EN PC). Alleen de cube heeft in mijn ogen ook \'lekkere\' graphics, dus soepel, glad afgewerkt, niet korrelig.
hoofdletterp
 
Posts: 2519
Joined: 29 Oct 2002, 17:39:16
Location: It's thinking...

Postby WithAttitude » 15 Sep 2003, 17:26:03

Ik kan me goed in hoofdletterP zijn mening vinden. De Dreamcast was gewoon lekker, zo zag hij eruit, zo zagen de graphics eruit en zo speelde hij.
De graphics leken wel een soort van parel glans te hebben. Het was echt de \'gameplay machine.\'
Spel erin, lekker kort laden, meteen gamen, mooie graphics, het speelde altijd gewoon snel en lekker, de controller was heerlijk, veel mogelijkheden ( VMU, modem, keyboard,ed. ), hij was gewoon gemaakt om te gamen. Meer dan welke andere console ooit.
User avatar
WithAttitude
Hasta la pasta!
 
Posts: 3849
Joined: 09 Dec 2002, 14:52:31

Postby Mier » 15 Sep 2003, 17:26:49

hmmm,bijvoorbeeld soul calibur ziet er beter uit op de x dan op de cube,splinter cell ook,eigenlijk alle multiplatform games,de cube heeft naar mijn mening leukere games dan de x,en de ps2 heeft allang geen korrelige graphics meer.
grafisch komt de dc niet meer boven de next-gens uit(ook niet de ps2).de dc poorten zien er op de next gens slechter uit dan op de dc omdat ze gewoon slecht gepoort zijn.

je kan niet zeggen dat de dc poep is en de x beter,dat is hetzelfde als de dreamcast vergelijken met de snes en dan zeggen dat de snes poep is omdat de dc betere graphics heeft.
de dc komt uit een andere generatie dan de x-box,en voor de tijd dat de dc er was,was ie zeker de beste,nu niet meer.
User avatar
Mier
...is dope!!
 
Posts: 128232
Joined: 17 Jul 2001, 09:11:44

Postby Stepz » 15 Sep 2003, 18:01:12

De DC heeft ook gruwelijke add-ons > karaoke set, vishengel, alles... De DC heeft de meest originele spellen, homebrews ownen zwaar!!! En de DC heeft de beste fans [;)], sowieso de meest trouwe (op de neo-geo fans na dan).
De DC heeft een hoop leuke arcadepoorts en/of neo-geopoorts.
Kwalitatief kan hij nog steeds mee met de andere next-gens.
Nu maar hopen dat games zoals SNK vs Capcom: Chaos, Sammy vs Capcom en de nieuwe KoF´s (KoF 3d, KoF2k3 en KoF2k4) op de DC uitkomen!
Dat is ook nog iets leuks aan de DC natuurlijk, ze verassen je steeds weer met een nieuwe game, die dan TOCH maar wel uitkomt. [;)]
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Fonzi » 15 Sep 2003, 18:42:59

Grootste voordeel van de DC is dat je alle Sega games op één console hebt. Ik heb me een PS2,Xbox,GBA en GC moeten aanschaffen om alle Sega games te kunnen spelen. Een aankoop van een console is op zich wel best te doen, maar ze voeden met games is financieel soms een harde dobber. Vroeger had ik tenminste het gevoel dat m\'n collectie compleet was, nu heb ik het gevoel dat er constant games ontbreken. Met een PS2, DC, Xbox, GC, Saturn, Megadrive, GC en een GBA in huis wordt het gewoon onmogelijk om alle games te kopen die ik graag zou willen, laat staan dat ik de tijd heb om ze allemaal te spelen. Meer nog, m\'n zin om te spelen daalt er door.

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Stepz</i>
<br />En de DC heeft de beste fans [;)], sowieso de meest trouwe (op de neo-geo fans na dan).<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Couldn\'t agree more

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">Nu maar hopen dat games zoals SNK vs Capcom: Chaos, Sammy vs Capcom en de nieuwe KoF´s (KoF 3d, KoF2k3 en KoF2k4) op de DC uitkomen!
[;)]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

De DC is en blijft de ultieme 2D fighter console, ik hoop echt dat er nog niuewe fighters op uitkomen, maar ik betwijfel het. Sammy vs Capcom wordt nogthans ontwikkeld op het Atomiswave arcadeboard, dat een krachtigere versie van de DC hardware is.
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Donny K. » 15 Sep 2003, 21:28:59

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Rpgdreamer666</i>
<br />Keb een paar vrieden en die zeggen dat de dreamcast poep is. Ze zeggen dat de Xbox beter is omdat ze eerst keken naar de specs van de console (je kan wel zien dat ze voorheen alleen op de pc hebben gespeelt). Maar ik kan nooit iets bedenken waarom de DC beter is behalve dan dat de spellen leuker zijn dan de Xbox spellen.
Weet iemand nog meer dingen waarom de DC beter is dan de XB
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Wat is altijd deed als er weer eens zo\'n discussie was (met vrienden en collega\'s) Was ze uitnodigen en het ze gewoon laten zien. De meeste mensen draaiden dan wel weer bij (sommige kochten er zelfs eentje bij mij)
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby KiWi » 15 Sep 2003, 22:01:26

Ik praat niet met graphics whores.

Je kunt op je hoofd staan, je adem inhouden en wachten tot je een ons weegt (ie. totdat je massa 0.1 kg is), maar graphics whores zullen altijd wel naar specs kijken.

Dan moet ik maar mijn kunsten flikken met mijn SambaBallen en <b>dan</b> draaien zij wel bij.
KiWi
 
Posts: 2496
Joined: 24 Jan 2002, 20:07:00

Postby Donny K. » 15 Sep 2003, 22:08:59

Amen to that Kiwi. Het nijn niet alleen maar de graphics die een console maken, maar vooral de gameplay (dat hoef ik hier natuurlijk niet te zeggen. [OFFTOPIC] Kiwi. Check btw je mail. Je hebt nog niet gereageerd op de FOF order. Alles ligt klaar voor verzending.
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby twisted » 15 Sep 2003, 22:27:15

ik vind de controller zelf niet super fijn, hij ligt wel lekker in de hand en de knoppen zitten allemaal wel op de goede plek, maar als je een tijd aan het spelen bent zit dat ding voor de vmu\'s irritant tegen je vingers
User avatar
twisted
 
Posts: 1456
Joined: 14 Aug 2003, 01:20:58
Location: zevenbergen

Postby Rabless » 17 Sep 2003, 11:56:30

Ik ben Fan van 2-D Fighters en Shooters op de overige consoles zijn deze games bijna niet te vinden te vinden.
Rabless
 
Posts: 44
Joined: 28 Aug 2003, 15:37:19

Next

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 48 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group