Dreamcast ComeBack ??

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby TheWalrus » 02 May 2004, 13:14:33

<i><i><i>\"gatverdamme moet er niet aan denken! Sega samenwerken met Microsoft... \"</i></i></i>

De Dreamcast was toch ook in samenwerking met Microsoft op het gebied van development tools?

Bekijk trouwens Sammy\'s specsheet eens (in de brochure) die specs zijn niet geweldig, Dreamcast is praktisch identiek toch?
TheWalrus
 
Posts: 28
Joined: 20 Apr 2004, 23:19:38

Postby Dark|M » 02 May 2004, 15:27:28

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door TheWalrus</i>
<br /><i><i><i>\"gatverdamme moet er niet aan denken! Sega samenwerken met Microsoft... \"</i></i></i>

De Dreamcast was toch ook in samenwerking met Microsoft op het gebied van development tools?
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
Ja de developers konden kiezen uit SDK (system development kit) die van Sega zelf (welke bij de meeste games gebruikt wordt) en één die gebaseerd is op Windows CE, welke ondermeer gebruikt is bij Sega Rally 2 wat iig bij dit spel wel een erg slechte framerate (fps) tot gevolg heeft
User avatar
Dark|M
 
Posts: 808
Joined: 19 Jun 2002, 19:50:42
Location: Watnou woonplaats?

Postby Evil_cloud » 02 May 2004, 15:36:16

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\">
Bekijk trouwens Sammy\'s specsheet eens (in de brochure) die specs zijn niet geweldig, Dreamcast is praktisch identiek toch?
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Atomiswave is gebaseerd op de Dreamcast, niet andersom. [:o)]
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby Psoman » 02 May 2004, 17:45:42

Misschien DC online payaccount dat je dus bepaald bedrag betaald voor een broand Band modem en een soort online abo net zoiets als XboxLIVE dat zou wel cool zijn [:D].
User avatar
Psoman
PiSsOffman
 
Posts: 3574
Joined: 07 Apr 2002, 17:27:03
Location: Ragol

Postby TripleDad » 03 May 2004, 12:08:53

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door NiGHTS</i>
<br />doorstart van de DC zal er niet in zitten, tenzij SEGA GD-ROMS ontwikkelt die niet te kopieren zijn... misschien is dat het grote nieuws[:D]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

PS games en PS2 games zijn ook te kopieren. Net als GB(a) games. XbotoX weet ik niet. En toch verkopen die ook prima. Je kan je afvragen of Sega niet een beetje te overhaast was met de DC terug te trekken. De cube games zijn zelfs niet illegaal te krijgen en de cube doet het niet beter dan de PS2. Ik geloof dat kopieerbaarheid van games geen issue (meer) is voor het succes of falen van een console.
Een misschien nog beter voorbeeld zijn PC games. Die worden meestal al illegaal gereleased voordat ze in de winkel liggen. En toch is het blijkbaar de moeite waard om PC games uit te brengen.
TripleDad
 
Posts: 243
Joined: 15 Sep 2003, 20:26:33

Postby Robert » 03 May 2004, 12:20:32

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door TripleDad</i>
<br /><blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door NiGHTS</i>
<br />doorstart van de DC zal er niet in zitten, tenzij SEGA GD-ROMS ontwikkelt die niet te kopieren zijn... misschien is dat het grote nieuws[:D]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

PS games en PS2 games zijn ook te kopieren. Net als GB(a) games. XbotoX weet ik niet. En toch verkopen die ook prima. Je kan je afvragen of Sega niet een beetje te overhaast was met de DC terug te trekken. De cube games zijn zelfs niet illegaal te krijgen en de cube doet het niet beter dan de PS2. Ik geloof dat kopieerbaarheid van games geen issue (meer) is voor het succes of falen van een console.
Een misschien nog beter voorbeeld zijn PC games. Die worden meestal al illegaal gereleased voordat ze in de winkel liggen. En toch is het blijkbaar de moeite waard om PC games uit te brengen.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
je vergeet een belangrijk aspect en dat is de afzet markt. bij console \'x\' heb je zoveel bezitters (bijvoorbeeld) een paar miljoen. Dus als je daar een game op uitbrengt die gewilt is... als dan 1 miljoen ervan de game koopt en de overige hem kopieeren is er alsnog succes te boeken.

echter de Dreamcast had niet zo\'n enorme userbase... de verkopen van de dreamcast waren daarintegen massaal gestegen toen de utopia bootcd en de eerste kopie games te downloaden waren. de bezitters die overbleven en daadwerkelijk games kochten was veel kleiner dan die games kopieerde.

note: alle next-gen games zijn de kopieeren. (dus ook de gamecube* en de xbox)
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby SilverBolt » 03 May 2004, 12:25:45

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Robert</i>
<br /><blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door TripleDad</i>
<br /><blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door NiGHTS</i>
<br />doorstart van de DC zal er niet in zitten, tenzij SEGA GD-ROMS ontwikkelt die niet te kopieren zijn... misschien is dat het grote nieuws[:D]
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

PS games en PS2 games zijn ook te kopieren. Net als GB(a) games. XbotoX weet ik niet. En toch verkopen die ook prima. Je kan je afvragen of Sega niet een beetje te overhaast was met de DC terug te trekken. De cube games zijn zelfs niet illegaal te krijgen en de cube doet het niet beter dan de PS2. Ik geloof dat kopieerbaarheid van games geen issue (meer) is voor het succes of falen van een console.
Een misschien nog beter voorbeeld zijn PC games. Die worden meestal al illegaal gereleased voordat ze in de winkel liggen. En toch is het blijkbaar de moeite waard om PC games uit te brengen.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
je vergeet een belangrijk aspect en dat is de afzet markt. bij console \'x\' heb je zoveel bezitters (bijvoorbeeld) een paar miljoen. Dus als je daar een game op uitbrengt die gewilt is... als dan 1 miljoen ervan de game koopt en de overige hem kopieeren is er alsnog succes te boeken.

echter de Dreamcast had niet zo\'n enorme userbase... de verkopen van de dreamcast waren daarintegen massaal gestegen toen de utopia bootcd en de eerste kopie games te downloaden waren. de bezitters die overbleven en daadwerkelijk games kochten was veel kleiner dan die games kopieerde.

note: alle next-gen games zijn de kopieeren. (dus ook de gamecube* en de xbox)
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

De gamecube kun je niet echt kopieren noemen dat gaat heel ingewikkeld via een hack van een bug van pso icm een breedband adaptyer en dan tering traag streamen vanaf een pc.
Dat noem ik niet echt kopien zoals bij een PS2 of x-box waar je gewoon de hele game van het internet haalt en met een bootdisc of modchip in je console afspeeld.
User avatar
SilverBolt
 
Posts: 1332
Joined: 09 Jun 2003, 19:58:26
Location: enschede

Postby Vixion » 03 May 2004, 12:36:24

Een Xbox game hoef je niet eens te burnen. Laat je Xbox ombouwen, HD van 200GB erin, en je kan je games gewoon vanaf de HD starten.

Maar zolang er CD\'s zijn, is het te kraken. En dat snappen de producers ook. Nintendo heeft goede keuze gemaakt, met het rare formaat van de NGC-disks, en het achterstevoren laten afspelen. Een goede keuze, netozals het 1GB groot maken van de GD-Rom... Uiteindelijk is alles te kraken.

Doorstart DC? Zit er niet in hoor.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby NiGHTS » 03 May 2004, 12:44:35

ja ik snap ook wel dat alles te kopieren valt op de een of andere manier, maar waar het mij eigenlijk om gaat is dat je voor ps2, xbox etc. veel moeite moet doen om ze te kunnen afspelen. Bij DC kan iedereen, zelfs een opa van 90 zonder probleem de spellen van internet plukken en branden, terwijl je bij ps2/xbox/cube verstand van zaken moet hebben om je console zover te krijgen dat die kopietjes accepteerd... door die drempel kopen de meeste mensen de games gewoon orgineel, alleen de mensen die echt de intentie hebben om de games te kopieren zullen de moeite gaan nemen om te zorgen dat die kopietjes accepteerd.

Wat is zelf vervelend vind is dat die kopietjes nog beter zijn dan \'t orgineel aangezien je geen boot cd nodig hebt om ze af te kunnen spelen. Als voorbeeld: mijn orginele Samba V2000, Psyvariar 2 etc. hebben nog nooit de binnenkant van mijn DC gezien! Moet er niet aan denken om steeds al die CD\'s te moeten wisselen om kort even een spelletje te spelen, daarom download ik ook altijd nog even mijn import games die ik vaak speel.
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Vixion » 03 May 2004, 12:49:28

*Heeft ook een back-upje gedownload van Soul Caliber ;)*

Maja, de enige mogelijke zaak die ik zie als Sega met een nieuwe Console komt, is NIET. Of ze moeten een samenwerkingsverband sluiten met Nintendo, want zoals bekent wil Nintendo geen nieuwe console meer uitbrengen, maar alleen een soort \'upgrade\' voor het vermogen van de NGC op te pompen.

Daarnaast, Sammy heeft wel wat geld, en als ze toch besluiten een nieuwe console uit te brengen, zal Sammy er wel een lading geld inpompen, om uiteindelijk een meesterlijk grote promotie campange te starten, en een meesterlijke comeback te maken, met als release titel Shenmue 3 voor hun nieuwe console ;)
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby SilverBolt » 03 May 2004, 13:23:20

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Vixion</i>
<br />*Heeft ook een back-upje gedownload van Soul Caliber ;)*

Maja, de enige mogelijke zaak die ik zie als Sega met een nieuwe Console komt, is NIET. Of ze moeten een samenwerkingsverband sluiten met Nintendo, want zoals bekent wil Nintendo geen nieuwe console meer uitbrengen, maar alleen een soort \'upgrade\' voor het vermogen van de NGC op te pompen.

Daarnaast, Sammy heeft wel wat geld, en als ze toch besluiten een nieuwe console uit te brengen, zal Sammy er wel een lading geld inpompen, om uiteindelijk een meesterlijk grote promotie campange te starten, en een meesterlijke comeback te maken, met als release titel Shenmue 3 voor hun nieuwe console ;)
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Nintendo brengt wel degelijk een nieuwe console uit de op hetzelfde niveau zal zitten als de x-box next en PS3 , het zelfs zo erg dat alle 3 de aankomende consoles qua hardware haast identiek zijn, walt multi platform games maken enkel zal vermakkelijken.
User avatar
SilverBolt
 
Posts: 1332
Joined: 09 Jun 2003, 19:58:26
Location: enschede

Postby Evil_cloud » 03 May 2004, 15:13:45

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Vixion</i>
<br />*Heeft ook een back-upje gedownload van Soul Caliber ;)*

Maja, de enige mogelijke zaak die ik zie als Sega met een nieuwe Console komt, is NIET. Of ze moeten een samenwerkingsverband sluiten met Nintendo, want zoals bekent wil Nintendo geen nieuwe console meer uitbrengen, maar alleen een soort \'upgrade\' voor het vermogen van de NGC op te pompen.

Daarnaast, Sammy heeft wel wat geld, en als ze toch besluiten een nieuwe console uit te brengen, zal Sammy er wel een lading geld inpompen, om uiteindelijk een meesterlijk grote promotie campange te starten, en een meesterlijke comeback te maken, met als release titel Shenmue 3 voor hun nieuwe console ;)
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

\'Sammy is number one company in Japan\' Rijker dan Sony. ;)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Postby SeGaFrEaK » 03 May 2004, 15:57:36

Huh? Is dat zo?
User avatar
SeGaFrEaK
 
Posts: 6082
Joined: 03 May 2001, 11:07:57
Location: Netherlands

Postby koekiemonster » 05 May 2004, 11:57:54

Matsushita (moeder bedrijf van onder andere Panasonic en een tig-tal andere bedrijven) is naar mijn weten veeeelen malen groter dan Sony.
Sammy is groot geworden door simpele gok-spelletjes, maar is zeker NIET de grootste van Japan. De omzetten van deze pachinko-games worden al minder. De vraag is of Sammy een constante bron van inkomsten kan houden.
koekiemonster
 
Posts: 930
Joined: 09 May 2001, 15:10:32
Location: Mongolia

Postby Evil_cloud » 05 May 2004, 12:08:14

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door koekiemonster</i>
<br />Matsushita (moeder bedrijf van onder andere Panasonic en een tig-tal andere bedrijven) is naar mijn weten veeeelen malen groter dan Sony.
Sammy is groot geworden door simpele gok-spelletjes, maar is zeker NIET de grootste van Japan. De omzetten van deze pachinko-games worden al minder. De vraag is of Sammy een constante bron van inkomsten kan houden.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Sammy wil zich uitbreiden naar alle mogelijke sectoren. Film, muziek, games (arcades is al lang bezig, maar nu ook home consoles -> Sega en Atomiswave hé), Sonic Pachinko [:D],... Winst halen uit meerdere deeldomeinen.

Dit was toch wat ik hoorde van Sammy\'s European PR manager op ECTS, naast de quotes: \'In Japan Sammy is number one company, here no one knows us\' en \'Gambling business, tricky business\' [:D]

Wat ik gehoord heb is: Dreamcast portable, samenwerking met Samsung, een speciale Sonic titel voor NDS, en een groot aantal kwalitatieve titels. Waarschijnlijk zijn enkel die twee laatste juist. [8D]
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

PreviousNext

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group