Sonic adventure resencie.

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby kevin » 18 Jun 2005, 11:40:39

Gameholic81 wrote:Zeg nooit nooit .. misschien gaat Nintendo wel dezelfde weg in als Sega over 6 jaar :P geintje


denk het ook niet, maar ik zeg ALS het gebeurt, dan stop ik met gamen :wink:
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3407
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Loempiavreter » 18 Jun 2005, 13:12:46

Er is wel een kans dat zoiets KAN gebeuren als je kijkt verliest Nintendo de markt aan Sony.

Ik denk dat elk bedrijf dat concentreerde op Console Developen kunnen eindigen als NEC.

Ooit had SNK een Console nu maken ze alleen nog maar games. Idem Dito bij SEGA alleen maken zij ook nog Arcade Boards. NEC is al helemaal van de kaart geveegd qua games geen console en games meer ze richten zich nu op Computer Artikelen.

De toekomst van gamen zit jammer genoeg in de Handen van de Miljardenbedrijfen als Sony en Microsoft, daar is natuurlijk niks mis. Face it gamen is Mainstream geworden en de populairste games blijven Licentie games, Gamepublishers willen safe spelen....
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby kevin » 18 Jun 2005, 17:36:19

Loempiavreter wrote:Er is wel een kans dat zoiets KAN gebeuren als je kijkt verliest Nintendo de markt aan Sony.

Ik denk dat elk bedrijf dat concentreerde op Console Developen kunnen eindigen als NEC.

Ooit had SNK een Console nu maken ze alleen nog maar games. Idem Dito bij SEGA alleen maken zij ook nog Arcade Boards. NEC is al helemaal van de kaart geveegd qua games geen console en games meer ze richten zich nu op Computer Artikelen.

De toekomst van gamen zit jammer genoeg in de Handen van de Miljardenbedrijfen als Sony en Microsoft, daar is natuurlijk niks mis. Face it gamen is Mainstream geworden en de populairste games blijven Licentie games, Gamepublishers willen safe spelen....


bij nintendo ligt dat ook wel wat anders dan sega, De cube is werelwijd nog beter verkocht dan xbox dus daar hoefje je al geen zorgen om te maken, hij verkoopt niet als een ps2, maar ook niet slecht....
dan is er nog de gameboy, die al helemaal achterlijk veel geld voor nintendo in het laadje brengt.... en de DS doe thet opt moment ook geweldig goed , in japan verkoopt hij dan beter dan ps2 ( en psp ). Ook pokemon is een nogal een geweldige inkomstenbron voor nintendo :P

Als nintendo dat niet had vrees ik dat ze het idd hadden moeten afleggen net als sega, maar gelukkig heeft iig 1 van de 2 overleeft, al zou ik liever sega alive zien dan sony en microsoft.
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3407
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Loempiavreter » 18 Jun 2005, 20:48:49

Je spreekt van 1 van de 2 maar ik zie het toch echt als 1 van de 4 Lees Sega, SNK, NEC en Nintendo waarvan alleen het laatste het echt overleefd heeft. (En dan was er ook nog Atari *Zucht*)

Jammere is dat Sega, SNK en NEC nou juist meer arcade gericht waren, misschien is er geen toekomst voor arcade voor het mainstream publiek :?
Image
User avatar
Loempiavreter
Bamihapper in spé
 
Posts: 3140
Joined: 21 Apr 2003, 17:15:13

Postby Evil_cloud » 18 Jun 2005, 21:46:32

Loempiavreter wrote:Je spreekt van 1 van de 2 maar ik zie het toch echt als 1 van de 4 Lees Sega, SNK, NEC en Nintendo waarvan alleen het laatste het echt overleefd heeft. (En dan was er ook nog Atari *Zucht*)

Jammere is dat Sega, SNK en NEC nou juist meer arcade gericht waren, misschien is er geen toekomst voor arcade voor het mainstream publiek :?


Sega: Mega screw-up's vanaf 32X, MegaCD, Saturn, Dreamcast. Slecht management, slechte communicatie, slechte keuzes,... Sega is verder ook nooit groter geweest dan Nintendo, wat consoles betreft dan (arcades is een ander verhaal).
SNK: Nooit echt een grote speler geweest, door voornamelijk de prijs van de console. Eveneens een aantal slechte beslissingen (familieproblemen bij het runnen van het bedrijf).
NEC: In Japan heeft de console het vrij goed gedaan (tot 1998 of 2000 ondersteund geloof ik), NEC is uit de markt gestapt omdat het onder andere dacht niet te kunnen opboksen tegen de talloze concurrenten die zich toen aandienden: 3DO, Jaguar, Saturn, PlayStation, Nintendo 64, M2,... en niet te vergeten SNES/MegaDrive/NeoGeo die daarvoor al heel wat marktaandeel hadden veroverd. Ook de talloze varianten op de hardware van de Pc-Engine vormde een probleem, met Hu-Cards, cd-rom,... Op de Amerikaanse markt deed NEC het trouwens niet goed.

Nintendo daarentegen is altijd een gezond bedrijf geweest in zijn meer dan 100-jarig bestaan. Mensen hebben inderdaad wel ergens een punt als ze zeggen dat Microsoft en Sony échte mainstream juggernaut bedrijven zijn en Nintendo niet, maar er is echt wel een plaats op de markt voor Nintendo waarmee het bedrijf winst kan maken en groeien. Nintendo is misschien kleiner dan Microsoft of Sony, maar het heeft nog altijd heel wat middelen. ;)

Een vergelijking gaat dus niet echt op, en Nintendo gaat echt niet stoppen met hardware te maken hoor, only when hell freezes over. ;)
User avatar
Evil_cloud
Service Games Crew
 
Posts: 1459
Joined: 19 Oct 2003, 17:14:25
Location: Belgium

Previous

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group