Dreamcast ComeBack ??

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Fonzi » 01 May 2004, 19:04:57

Wat laat iedereen zich opnaaien door een PR bericht zeg.

Nieuwe hardware, samenwerkingen enz... daar is allemaal niks van aan. Sega gaat gewoon wat nieuwe games aankondigen.

Er zit wel alvast iets van Yu Suzuki tussen aldus bronnen uit Japan.
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Vixion » 01 May 2004, 19:35:24

Enige wat mooi zal zijn dat Sega leuk nieuws brengt op gebied van zowel hard als software.

Want Shenmue 3 op Xbox, zonder inladen van je Shenmue 2 savegame is imho zinloos ;)


Enige wat er van mij nog gereleased mag worden, is die mooie Sega Dreamcast-DVD Combi (zal ergens een plaatje seeken) ...

Okay, fuck ik ben de link kwijt...... Maja, als iemand het vind, het was een pagina over de \'Sega Katana\' met uitleg over de Dev kits, en andere leuke achtergrond zooi, incl. foto\'s van de E3 waar hardware van Sega stond die nooit uitgebracht is, inclusief een extreem mooie Sega Dreamcast-DVD. Deze was evengroot als een DVD-speler, ik denk een cm of 3 hoog, donker-rood, glimmend, met zilvere ombouw. Als iemand die site met toeval weer vind (stond overigens nog veel meer Sega \'preview\' hardware van de E3 op) PLEASE laat me het weten!
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby Daikath » 01 May 2004, 19:54:20

Is er al een Nederlandstalige chatroom op IRC ergens waar we inkunnen? Ik neem iig een Gamespot Complete account voor de E3 dus ik kan het dan hopelijk live volgen.
Daikath
 
Posts: 532
Joined: 26 Aug 2001, 23:52:35

Postby Donny K. » 01 May 2004, 20:13:15

Ik zou het persoonlijk een heel slecht idee vinden als Sega nu zou komen met een nieuwe console. En ik zeg dit met veel pijn in m\'n hart. Maar we moeten inderdaad realistich blijven. De concurrentie is inderdaad moordend. Bovendien zit niemand nu te wachten op een nieuwe console (3 is eigenlijk al te veel) Ook een nieuwe gamegear lijkt mij geen goed idee. Ze kunnen beter ff wachten tot de \"mainstream\" gamer ze weer een beetje ziet zitten. Maak ze lekker met vette games, en laat dan de opvolgers van die games uitkomen op een prachtige nieuwe \"Sega Evolution\"
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Sen » 01 May 2004, 20:46:57

Revolution!
Dat heeft meer power! hehe

Tja ik heb een dubbel gevoel wat betreft nieuwe Sega hardware(ik betwijfel ook zeer sterk of dat nu zowiezo ter sprake is...), aan de eene kant zou ik hem blind kopen, maar aan de andere kant wil ik wel dat Sega succes heeft en zich niet doodvecht!
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Daikath » 01 May 2004, 21:42:31

Ik vind nog steeds dat Apocalypse de beste naam is voor een nieuwe Sega console met als slogan \"The second coming.\"
Daikath
 
Posts: 532
Joined: 26 Aug 2001, 23:52:35

Postby NiGHTS » 01 May 2004, 21:45:53

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Daikath</i>
<br />Volgens IGN Matt heeft Nintendo ook een erg grote aankondeging,,,, zullen die twee samen iets doen?
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

ja \'k had het gehoord en hij gaf als hint o.a. een plaatje van een arcade kast... maar ik denk niet te ver door, ik denk eerder dat \'t te maken heeft met een nieuw vervolg van een NES klassieker (Kid Icarus ofzo) of een nieuw Triforce project of zo. Iedergeval verwacht ik nooit al teveel van GROTE aankondigingen aangezien ze anders toch alleen maar tegenvallen.
NiGHTS
 
Posts: 1192
Joined: 14 Jan 2003, 19:28:22

Postby Ghost » 01 May 2004, 23:27:23

Ik vind dat Sega ook een nieuwe console/handheld in mijn oordeel niet gegunt is.
Ze maken de laatste jaren onder hun niveau games, tuurlijk heb je een paar uitspatters, maar om nu het te vergelijken met de tijden van de megadrive/saturn/dreamcast is het te erg triest voor woorden.

Sonic heroes met veel ugly bugs om maar even een voorbeeld te noemen, sega hoort zulke fouten niet meer te maken. Ze schaden steeds meer hun imago, die ze vroeger juist perfect hadden opgebouwd.
Ghost
 
Posts: 505
Joined: 17 Mar 2004, 16:46:41

Postby Sen » 02 May 2004, 07:06:57

I don\'t agree as ever...
Ik vind echt dat Sega het nu nog steeds prima doet.
Het lastige punt is, als je een nieuwe console wilt maken, wat heeft die dan toe te voegen aan de huidige consoles. Als het niet op bepaalde punten echt grote voordelen heeft is er weinig animo om er 1 te kopen. Daarom vind ik het nog toe al zo vreemd waarom ze nu al weer bijna met een xbox 2 willen komen. Dit ding zit helemaal niet aan zijn max!
User avatar
Sen
 
Posts: 6443
Joined: 19 Dec 2001, 07:40:09
Location: Netherlands, Wormer

Postby Vixion » 02 May 2004, 10:10:16

Sega kan geen nieuwe console meer maken, heeft geen nut. Ze hebben al hun top-titels en trademarks al verspreid over alle andere consoles, het unieke van alleen Sonic spelen op een Sega-console is weg.

Een handheld van Sega zal ten dode zijn opgeschreven. De GBA staat aan top, de NGP & WonderSwam doen het alleen goed in Japan. De N-Gage 2 zal ook een grote flop worden, de PSP van Sony zal ook een doorbraak hebben. En daarom zal Sega ook niet met een succesvolle handheld kunnen komen.

En ugly-bugs? Producenten zoals Sega horen dat niet te mogen. Maar op Sonic Heroes komt het gewoon, door de druk om de games tegelijk op alle 3 de consoles te kunnen uitbrengen.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby Fonzi » 02 May 2004, 10:11:52

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Ghost</i>
Ze maken de laatste jaren onder hun niveau games, tuurlijk heb je een paar uitspatters, maar om nu het te vergelijken met de tijden van de megadrive/saturn/dreamcast is het te erg triest voor woorden.

Sonic heroes met veel ugly bugs om maar even een voorbeeld te noemen, sega hoort zulke fouten niet meer te maken. Ze schaden steeds meer hun imago, die ze vroeger juist perfect hadden opgebouwd.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">

Ik ben het er ook niet mee eens. Het is niet omdat de blauwe dreamcast krul op het doosje staat, het spel plots beter wordt. Ik denk dat de Sega games - sinds ze third party zijn gegaan - wat anoniemer geworden zijn. Vroeger kregen ze meer aandacht omdat ze exclusief voor de Sega console\'s waren. Nu worden de games door de zogenaamde pers behandelt als alle andere games. Niks mis mee, maar de gevolgen zijn er ook naar.

Ik gebruik weer maar eens het voorbeeld van Nightshade. In heel wat reviews lees ik zelfs niets over het tate combo systeem (de kern van het spel) waardoor dit spel slechte scores krijgt. Ja, kijk als je het idee van het spel niet snapt, wat blijft er dan nog van over ? En zo kan ik talloze voorbeelden geven.

Sommige games halen idd het niveau van hun voorgangers niet, andere overstijgen ze dan weer met veel overtuiging. Dit is de Sega die ik altijd gekend heb, ook tijdens hun MD/SS/DC dagen. Lees de reviews maar eens na van die tijd. Niet alle Sega games kregen hoge reviewscores. Als je de dingen romantiseert onthou je natuurlijk alleen de goede dingen. Als je zegt dat hun huidige output van games te triest voor woorden is dan heb je wss de verkeerde Sega games gekocht.
User avatar
Fonzi
Service Games Crew
 
Posts: 1143
Joined: 29 Sep 2002, 16:07:23
Location: België

Postby Silent522 » 02 May 2004, 12:20:05

SAMMY het bedrijf dat de meeste aandelen in sega heeft, heeft n nieuwe arcade kast aangekondigd. Dehttp://www.sammyeurope.co.uk/coin-op/atomiswave.htmlAtomisWave, misschien werken ze samen en komt sega met een console gebaseert op de AtomisWave.
Silent522
 
Posts: 17
Joined: 10 Jan 2003, 11:41:16

Postby Robert » 02 May 2004, 12:28:26

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Silent522</i>
<br />SAMMY het bedrijf dat de meeste aandelen in sega heeft, heeft n nieuwe arcade kast aangekondigd. Dehttp://www.sammyeurope.co.uk/coin-op/atomiswave.htmlAtomisWave, misschien werken ze samen en komt sega met een console gebaseert op de AtomisWave.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
errrm nee, de atomiswave is absoluut <b>niet</b> nieuw. hij bestaat alweer de nodige jaartjes...dus dat is het ook niet.
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

Postby Silent522 » 02 May 2004, 12:30:48

SAMMY het bedrijf dat de meeste aandelen in sega heeft, heeft n nieuwe arcade kast aangekondigd. Dehttp://www.sammyeurope.co.uk/coin-op/atomiswave.htmlAtomisWave, misschien werken ze samen en komt sega met een console gebaseert op de AtomisWave.
Silent522
 
Posts: 17
Joined: 10 Jan 2003, 11:41:16

Postby Robert » 02 May 2004, 12:44:36

<blockquote id=\"quote\"><font size=\"1\" face=\"Verdana, Arial, Helvetica\" id=\"quote\">quote:<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"><i>Als eerste geplaatst door Silent522</i>
<br />SAMMY het bedrijf dat de meeste aandelen in sega heeft, heeft n nieuwe arcade kast aangekondigd. Dehttp://www.sammyeurope.co.uk/coin-op/atomiswave.htmlAtomisWave, misschien werken ze samen en komt sega met een console gebaseert op de AtomisWave.
<hr height=\"1\" noshade id=\"quote\"></blockquote id=\"quote\"></font id=\"quote\">
mischien een idee om iets 1 keer te posten? mensen zullen echt wel je 1e post vinden boven de post van mij [:P]
User avatar
Robert
 
Posts: 6267
Joined: 13 May 2001, 09:37:55
Location: Nederland

PreviousNext

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group