Interdoet doet gamers goed..........of niet?

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Interdoet doet gamers goed..........of niet?

Postby Immovable Mind » 20 Sep 2005, 07:26:57

Beste mensen,

In de tijden dat het internet nog niet voorstelde en in tijden dat je in de lokale tijdschriften winkel alle games magazines langs ging om maar wat nieuwe screenshots te kunnen opvangen van de nieuwste games. Met een papiertje en pen heel sneaky codes en cheats stond over te pennen uit diezelfde tijdschriften. En uit de tijd dat je gamebeelden zag bij Powerplay met Martijn Krabbe of op een promotional video bij de lokale gameshop.
In de tijd dat je spellen nog daadwerkelijk een paar minuten mocht testen bij de lokale bart smit of speelboom (intertoys)!

In deze tijd was het nog spannend om een spel te kopen. Je betaalde je scheel voor een nieuwe game. Meestal rond de 129 gulden, en voor sommige titels (Kid Chameleon bv) over de 200 gulden. Je wist niet wat je kon verwachten, geen flauw idee hoe the bosses eruit zagen en hoe het einde zou kunnen verlopen. In magazines stonden immers geen echt spoilers. Je kwam voor grote verassingen te staan en het hele spel was verbluffend en nieuw.

Tegenwoordig kan je van elke nieuwe game, trailers van soms over de 100MB downloaden. Honderen screenshots bekijken, in gamefootage bekijken en al deze dingen verklappen vaak net zoals film trailer de beste stukken uit de film. Gamers die tegenwoordig langer dan een 3 dagen vastzitten gaan regelrecht naar gamefaqs om daar met Ctrl+F met keywords zo snel mogelijk de walkthrough door te lopen. Ik kan met tijden herinneren dat ik maanden vast zat met spellen (Quakeshot voor MD, 10 maand, don't ask why ^^), maar het toch elke dag speelde.

Maar eerlijk is eerlijk, het is ook te tijd dat we online tegen elkaar kunnen spelen. Nieuwe levels, wapens, characters kunnen downloaden. Eerst research doen naar een game waar je toch al gauw 50 euro aan kwijt bent. Je geld bespaard, je koopt immers bijna geen tijdschriften meer (ik koop alleen de Edge nog).

Zoals jullie merken zit ik hier met gemende gevoelens. Maar toch ben ik er van overtuigd dat ik de situatie (hoe prehistorisch die ook mag klinken, vooral voor de jongere gamers hier) van vroeger beter vind dan die van nu.

Hoe denken jullie hierover? Verpest het internet het verrassings en WOW (geen Warcraft ) of is het iets waar we de prijs voor willen betalen?
Image
User avatar
Immovable Mind
 
Posts: 89
Joined: 10 Aug 2005, 17:49:46
Location: Almelo

Postby markdegeweldenaar » 20 Sep 2005, 07:46:09

Als je zulke dingen niet wil zien, dan moet je er niet naar gaan kijken. Niemand dwingt je om trailers, demo's en foto's te downloaden. Als je jezelf er niet prettig bij voelt, dan kun je dat dus beter niet doen. De meeste afbeeldingen, demo's en trailers verklappen ook niet al te veel. Ze laten echt geen eindbaas of zo zien.

Ik vind het tegenwoordig beter. 10 jaar terug was ik van de power unlimited afhankelijk, maar tegenwoordig kijk ik op gamerankings en heb ik zo de mening van 25 publicaties. Handig hoor.
User avatar
markdegeweldenaar
 
Posts: 3150
Joined: 16 Nov 2002, 00:08:51
Location: Apeldoorn

Postby blackdragon » 20 Sep 2005, 08:14:38

Ja ik vind het wel handig die trailers en shots enz. Je krijgt toch een bepaald indruk van een game, die je toen die tijd ook wel kreeg maar dan van een review of een preview en dat was het, en dat was meestal een mening maar van 1. Vooral de laatste tijd zoek ik altijd heel wat info op van een game om te kijken of het wel de aankoop waard is.

En dat de trailers dingen laat zien over een game die je liever wel of niet ziet vind ik over het algemeen wel meevallen.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby Donny K. » 20 Sep 2005, 08:26:13

Mee eens. Ik heb in m'n leven maar 4 keer een walktrough erbij gepakt (en dan ook alleen de zin gelezen waar het om ging) Cheaten doe ik niet. Alleen screenshots kijk ik nog regelmatig.

Ik ben erg blij met het internet. Ik ben daardoor in aanraking gekomen met games die ik anders nooit zou hebben gezien (De minder bekende games van de kleinere developers)

Ik merk overginds wel dat de casual gamer sneller is uitgekeken op een game en toch erg snel naar de cheats en walktroughs grijpt. Jammer. Maar niet mijn probleem :P
Consoles I own:
User avatar
Donny K.
N-Gage Meester
 
Posts: 4868
Joined: 06 Oct 2001, 10:16:48

Postby Vixion » 20 Sep 2005, 11:24:55

Ik lees alleen reviews, aangezien ik zelden tot nooit full-price games koop, en toch maar wacht tot ze 39,95 kosten, vind ik meer als voldoende voor een game. Screenshots kijken, mwha voor games die niet op de consoles die ik heb uitkomen doe ik dat wel, net zoals footage en video kijken.

Gamebladen kocht ik nooit, ook nooit gedaan, wel vroegâh toen ik 10 was, met me zuur verdiende verjaardagsgeld en spaarcentjes naar de Bart Smit omdaat een Megadrive te kopen voor 80 gulden, en dan thuis te komen en uren te spelen, weken vast te zitten en opeens op een woensdagmiddagje na school de game uitspelen. Dat waren nog eens tijden.

Nu is het "owh shit ik zit vast" en ja zoals je als zegt, even snel http://www.gamefaqs.com en daar heb je de oplossing, vaak is dit bij mij dan gewoon een switch vergeten, of iets in die geest, maar vroeger zocht ik me daar weken lang de tering na, en nu is het na een uurtje aankloten even de browser aan, zoeken, CTRL+F en 10 minuten later zit je een level/stage verder in de game.

Tijden veranderen, kunnen we weinig aan doen.
User avatar
Vixion
19-jarige maagd
 
Posts: 2902
Joined: 26 Dec 2002, 12:57:43
Location: Netherlands

Postby Cyberbeast » 20 Sep 2005, 11:48:59

Idd, sites als gamerankings zijn erg interessant.
Helaas haalt het internet ook de meeste verrassingen uit een game weg. Daarin heeft de topicstarter wel gelijk. Maar goed, je bekijkt net zoveel van een game als je wil. Maar vroeger was het idd spannender.

Walkthroughs gebruik ik nu heel vaak, vroeger helemaal niet. Toen had ik de tijd om weken vast te zitten. Nu niet meer en dus wil ik helemaal geen uren de tijd besteden aan het zoeken van die ene switch.
User avatar
Cyberbeast
Super Segaforum user
 
Posts: 1296
Joined: 21 Mar 2003, 18:00:46
Location: Belgium

Postby Stepz » 22 Sep 2005, 22:53:57

Vroeger leek het leuker naar mijn mening...
Tegenwoordig zit er echt wel meer diepgang in zo'n spel. Toen kocht je ook nog niet zoveel spellen, dus speelde je hetzelfde spel altijd maar EN daarom lijkt het leuker, denk ik.
Tegenwoordig heb ik ook bijna geen tijd meer om te gamen, wat ik dus echt heel jammer vind... Ik kocht vroeger spellen en die waren misschien wel kut en dus had je het maar 1x gespeeld... Nu heb ik games die ik gewoon nog niet heb gespeeld, maar dat gaat zeker nog komen... en ik weet gelukkig ook dat het topgames zijn....



En ja, ik gebruik ook walkthroughs.....
Image
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby blackdragon » 23 Sep 2005, 00:03:07

Ik gebruik alleen een walktrough als ik er echt helemaal niet meer uitkom.
User avatar
blackdragon
Mortal Kombat
 
Posts: 6367
Joined: 17 Sep 2004, 14:24:43
Location: Franeker

Postby rrcplus » 23 Sep 2005, 06:19:45

blackdragon wrote:Ik gebruik alleen een walktrough als ik er echt helemaal niet meer uitkom.

ja of als het spel echt te eentonig en langdradig wordt om te kijken of ik al bijna klaar ben..
op zich heb ik liever een stradegyguide dan een walkthrough, tips zijn altijd handig en die verklappen de rest van het spel ook (meestal) niet
Image
User avatar
rrcplus
Segaforum-B.A.B.E.
 
Posts: 898
Joined: 01 Jul 2004, 14:56:27
Location: Het Walhalla

Postby F-zero » 26 Sep 2005, 19:27:12

markdegeweldenaar wrote:Als je zulke dingen niet wil zien, dan moet je er niet naar gaan kijken. Niemand dwingt je om trailers, demo's en foto's te downloaden. Als je jezelf er niet prettig bij voelt, dan kun je dat dus beter niet doen. De meeste afbeeldingen, demo's en trailers verklappen ook niet al te veel. Ze laten echt geen eindbaas of zo zien.

Ik vind het tegenwoordig beter. 10 jaar terug was ik van de power unlimited afhankelijk, maar tegenwoordig kijk ik op gamerankings en heb ik zo de mening van 25 publicaties. Handig hoor.


Inderdaad, de tijden van een maand wachten op de nieuwste reviews (achteraf ook nog van amateur kwaliteit in PU's geval) of cheats zijn voorbij. Of het tot sint juttemis vastzitten in een spel is ook niet meer nodig al had dat ook wel weer zijn charme als je het dan toch zelf oploste. Ik vind het ook heerlijk om diverse strats (bij fighters) uit te printen en ze dan te gaan oefenen.

Gamerankings, gametrailers en gamefaqs zijn zeer interessant. Reviews lees ik niet eens zozeer meer, soms nog wel als ik niet zeker ben over een game (zoals bij een radiata stories die ik dus nu wel heel cool vind).
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby kevin » 26 Sep 2005, 19:28:56

ik gebruik geen walktroughs of cheats...
haalt de lol er voor mij af
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby Roi » 26 Sep 2005, 20:00:37

Als je 100 euro op mijn rekening stoort wil ik je trouwens wel een game opsturen, ik zeg niet voor welke console dus je zal echt verrast worden!
User avatar
Roi
 
Posts: 1065
Joined: 27 Jan 2004, 16:30:37
Location: Amsterdam

Postby kevin » 26 Sep 2005, 20:01:48

Roi wrote:Als je 100 euro op mijn rekening stoort wil ik je trouwens wel een game opsturen, ik zeg niet voor welke console dus je zal echt verrast worden!

oke bedankt
User avatar
kevin
Segaforum veteraan
 
Posts: 3406
Joined: 14 May 2005, 07:56:41
Location: Roosendaal

Postby maartenoud » 27 Sep 2005, 21:05:02

Ik kijk persoonlijk wel vaak op internet als ik er ff niet uitkom met een spel het meest zit ik op ign.com.
FREE WILLEM
User avatar
maartenoud
Most wanted
 
Posts: 1003
Joined: 06 Mar 2005, 13:20:17
Location: Z.O.Beemster

Postby arjen » 27 Sep 2005, 21:38:45

ik heb een spel testen voor 5 minuten bij de intertoys zelf ook nooit een goede oplossing gevonden eigenlijk ^_^ er zijn zat spellen waarbij je het idee hebt dat het een prachtig spel is door alleen het eerste level te spelen. maar later blijkt dat de rest vlink onderdoet en je niet blijft verassen zoals het zou moeten zijn met een goed spel. of bij bijvoorbeeld een sonic adventure frustrerend en eritant. of ik ben gewoon niet goed genoeg misschien kan ook :P maar sa vind ik echt een goed voorbeeld en zo'n spel dat mij geweldig leek na het eerste level maar je dan later toch met veel tegenzin aan het spelen bent. of neem ecco op de dc en zo kan ik er wel 20 noemen. nee ik ben dik tevreden met alle media die het internet bied. tegenwoordig ga ik vooral veel af op de betere video reviews omdat je naast het lezen ook gelijk ziet wat er precies wordt bedoeld en of jij het eens bent met de reviewer of niet. met de reviews van greg en jeff op gamespot kan ik he beina alteid wel eens worden en bazeer ik dan gek genoeg ook nog op welke ik koop. echter zijn er ook van die spelen waar je al lang en lang van te voren van weet dat je die zult gaan spelen. shaddow bijvoorbeeld aleenal door het fijt dat je ico met zoveel plijzier speelde.
User avatar
arjen
 
Posts: 706
Joined: 27 Feb 2005, 22:44:14
Location: Netherlands

Next

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group