Top 5 Dreamcast Spellen

Bespreek alles over de Sega Dreamcast. Hoewel de console niet echt meer leeft, blijven de reeds verschenen games interessant genoeg om over te discussiëren.

Moderators: Donny K., Stepz, zendar, ReinieR, Cyberbeast, BDT, Markam, Fashion

Postby Stepz » 21 Feb 2005, 23:46:21

Niet op juiste volgorde:

- Street Fighter 3: 3rd Strike
- Soul Cablibur
- Sonic Adventure
- Evil Twin
- Capcom vs SNK 2

Denk ik... heb er alleen geen enkele schmup tussen zitten terwijl het wel 1 van m\'n favoriete genres is...
User avatar
Stepz
 
Posts: 5272
Joined: 29 Mar 2002, 10:38:23
Location: Amsterdam

Postby Roi » 22 Feb 2005, 12:59:33

1- Virtua Striker 2000.
2- Virtua Tennis (2)
3- Rez
4- Chu Chu rocket
Een 5 heb ik niet echt [:)]
User avatar
Roi
 
Posts: 1065
Joined: 27 Jan 2004, 16:30:37
Location: Amsterdam

Postby Soulo » 27 Feb 2005, 23:12:50

In willekeurige volgorde:

Jet Grind Radio
Resident Evil: Code Veronica
Ikaruga
Bangai-o
Crazy Taxi 2
Soulo
 
Posts: 42
Joined: 25 Feb 2005, 13:01:56
Location: Ridderkerk

Postby music_maniac1965 » 28 Feb 2005, 23:29:07

volgens mij was hier al eens een topic over, maar ik vind het leuk om over mijn fav. sega games te praten, dus ook de dreamcast games.

1> yu suzuki game vol 1 (geen zin om naar de precieze naam te zoeken :P ) wat wil een retro fan nog meer dan (bijna) arcade perfecte versies van outrun, powerdrift, afterburner, super hangon. vooral outrun, burnout, en powerdrift vind ik nog steeds leuk om te spelen. alhoewel als ik outrun wil spelen toch de saturn aan gaat.

2> crazy taxi. tsja, hier heb ik mijn dreamcast voor gekocht. het is dat ik de retrogames hierboven iets vaker speel, maar nog steeds vind ik crazy taxi echt zo'n uber "feel good" spel dat ik toch zo nu en dan nog steeds uit de kast trek.

3> daytona usa (2000 geloof ik). lekkere graphics, veel wagens tegelijk per race, en super moeilijk. ofwel eindelijk een spel dat je laat zweten. na wat te kloten met de instellingen is de bestuuring nog wel wat subtieler te krijgen, om zo het speelgenot nog meer te verhogen. nu nog een perfecte daytona voor mijn xbox, en ik ben weer blij.

4> house of the dead 2. lekkere griezel shooter met prima werkende lightgun. net zo mooi als de arcade versie. leuk voor een avondje knallen zonder na te hoeven denken. gewoon lekkere snelle reflexen, en gaan met die hap.

5> sonic adventure. ja, ik vind het eerste deel toch nog ietsje leuker dan het 2e deel, dat ik op de 6e plaats zet. het adventure gedeelte geeft je zo af en toe eens rust tussen de snelle velden door, en dat is prima vind ik. leuk verzonnen, en heeft nog steeds zo zijn aantrekkings kracht op mij. de stemmen vind ik ook leuk gedaan.

6> sonic adventure 2. superbe graphics, lekker vlot, maar het "adventure" gedeelte is weg. dus wijnig adventure, maar wel weer veel snelheid. en die graphics, niet te geloven voor de dreamcast !

7> metropolis street racer. ja, de xbox mag dan wel de trotse eigenaar zijn van project gotham racing (vooral deeltje 2 is om van te smullen), maar dit is waar het allemaal mee begon. prima spel, super graphics, en eindelijk moest je echt leren rijden voor je echt de vruchten plukt (als je de bug vrije 2e release versie hebt). dit had een launch game moeten zijn, maar die gasten wilden gewoon de game perfectioneeren. kijk maar eens naar die detail in de velden. niet te geloven dat de dreamcast dit aan kan. deze game laat de processor echt zweten !

tsja, eigenlijk zijn er nog zo veel games om op te noemen die ik een warm hart toedraag, maar dan ben ik morgen nog niet klaar. de dreamcast blijft gewoon een superbe console die niet iedere gamer in het hart heeft gesloten. een verloren gevecht voor sega, en toch ook weer een gewonnen gevecht, want de dreamcast had (heeft) het op alle punten goed: prachtig design (lekker klein, en die witte kleur vind ik klasse tussen al die zwarte bakken), prima interne structuur zodat de developers er meteen mee overweg konden, de vele emu's die er voor zijn (lekker voor retro fans als ik), en de veele goede games die er voor zijn.

gelukkig heeft sega niet al zijn magie verlooren sinds ze geen consoles meer maken. want outrun 2 op de xbox geeft mij echt dat ouderwetse sega gevoel dat ik best al wat maanden niet meer had gevoeld. toch zou het fijn zijn als sega OF een eigen next gen console weer ging maken, OF zich verenigd met xbox, omdat de vormgeving van de controller (vooral de grote) erg close is aan die van de dreamcast. maar het zou fijn zijn als ik niet werd verplicht om alle consoles te kopen om zo geen sega spel te hoeven missen.
Vriendelijke groeten,

Ronald Kattevilder.

Mijn profiel op FaceBook: https://www.facebook.com/musicmaniac1965
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube.com/user/musicmaniac1965
User avatar
music_maniac1965
 
Posts: 1380
Joined: 19 Feb 2003, 19:44:28
Location: Netherlands

Postby Chipp » 01 Mar 2005, 08:46:17

-Guilty Gear x
-SF alpha 3
-SF Third strike
-Ikaruga
-Shenmue
User avatar
Chipp
 
Posts: 93
Joined: 28 Feb 2005, 16:31:38

Postby F-zero » 01 Mar 2005, 13:43:34

Random volgorde:

Soul Calibur. hoort daar tussen; deze game greep me bij mijn strot bij de import launch met niet te evenaren graphics en gameplay. Zelfs vandaag de dag meet ie zich met de top 3d fighters.

Virtual On: Oratorio Tangram. Asociaal goed, de graphics, snelheid en de gameplay helemaal als je twinsticks hebt zijn om van te orgasmeren. Hardcore is een understatement. Jammer dat veel mensen deze game niet waarderen.

SF3 double impact. De reden dat ik 3rd strike niet kies is omdat ik de huidige versies op Xbox en ps2 beter vind (100% arcade perfect). Deze double impact was grafisch echter altijd al beter dan zijn opvolger en hij is nog steeds exclusief dat maakt het zo cool. Het is bovendien een echte 2 in 1 met New Generation en Second impact en de games verschillen hier en daar nog best. Je moet toch een DC hebben wil je de complete SF3 trilogy spelen.

Marvel vs Capcom 1: De reden waarom ik een DC kocht en beter dan zijn opvolger imo. Ik ben een saturn 2d fighter fanaat en deze game was voor mij de king toen ie uitkwam in Japan (zomer 99 ofzo). De Saturn fighter graphics waren wat scherper misschien maar deze wint het met zero load times en perfect overgezet geluid.

Skies of arcadia. Game kan zich meten met de PS2 top RPG's alhoewel hij er vandaag de dag wel wat gedateerd uitziet. In ieder geval de beste DC RPG en veel beter dan het gehypte Grandia 2.
F-zero
 
Posts: 1609
Joined: 30 Apr 2004, 21:15:29
Location: Netherlands

Postby Markam » 01 Mar 2005, 13:57:06

willekeurig:
shenmue
shenmue 2
skies of arcadia
soulcalibur
msr
User avatar
Markam
Super Segaforum user
 
Posts: 2880
Joined: 14 Nov 2003, 17:55:58
Location: Haarlem

Postby MakMan » 02 Mar 2005, 13:50:21

Skies of Arcadia
Toyn Hawk's Pro Skater 2
Soul Calibur
Test Drive Le Mans
Jet Set Radio
MakMan
 
Posts: 1736
Joined: 23 Jan 2002, 14:47:39

Previous

Return to 1. Dreamcast

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group